Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Löwen
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 387
    • Finnland

    Mistä lähtis hakemaan vikaa kun e36 parkkitutka on täysin mykkä? Ei kuulemma näe antureiden kuntoa piuhan päästäkään, ainakaan omalla kylällä.
    MB E220CDI '10 Braun

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      Inpalla pääsee kiinni.

      Comment

      • däädää
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 756
        • Tornio

        Originally posted by Kraak View Post
        Jees jees, mitenkä veteleekö urissa mitenkä tuolla kokoonpanolla?
        Noissa vanteissa on päällä 255/45 takana ja eessä 235/45, mutta edessä ainenkin niin huonot että joutuu hommaamaan uudet. Oishan nuo makiat jos sais 255 tuonne alle lynkattua.
        Joudut melko paljon nostamaan kaaria. Itsellä takakaarta nostettu sen verran että puskuri-kaari liitos on päin persettä ja silti tuntuu raapivan.. Ja nuo minun 245 on venytetty nuille vanteille joten nuo 255 voi olla aika tiukoilla hyvä ajaa kunhan alusta kunnossa, mutta taas kun puslia rikki niinkuin nyt on niin ai ai :think

        Comment

        • MiKqsu
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 404
          • Turku

          ittel oli takaa 245/45 nii kyllä sai hiuka pokauksii taittaa mut leikkasin suosiol poiess vaa HYVÄÄ UUTTAVUOT KAIKIL suoraa baaaaaaarist tulleen
          sigpic

          Comment

          • Kraak
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 74
            • Finland

            Jaha, biimeri koettaa raukka pistää taas vähän kampohin heti kun uusivuosi ja uudet kujeet. (e36 325i vm 93)

            Kaikkihan alkaa siitä niinkuin yleensäkkin bemareissa, että kylmänä pelittää, eikä mitään vikaa. Lämmöt kun nousee normaaliin ja on hetken siinä niin auto kiihyttelee itestään miten sattuu, eli kun jalan nostat kaasupolkimelta niin jää siihen nopeuteen ja jos painat kytkimen pohjaan niin nostaa kierroksia jonnekkin 3-4k rpm. Eli vikahan johtuu vakkarista joka on nyt jotenkin jumissa. Koetin sulakerasiasta tänä aamuna vilkaista, mutta ei näyttäny olevan missään lankoja poikki. En myöskään löytänyt "tempomat"(vakkari, saksaksi) nimikkeellä sulakerasian kannesta yhtään sulaketta, jotenka mitkä numerot on nuo vakkarin sulakkeet vai sijaitsevatko jossain muuaalla, ja missä/mitkä ovat vakkarin releet? Eli siitä olen todennut tämän vakkari vian, koska nostaa nopeutta vakkarin vivusta ja jää tiettyyn nopeuteen tämän jälkeen, mutta vivusta alas painamalla ei kytkeydy pois, eikä auta jarru tai kytkinpoljinkaan. Ja tuo tosin ihmetyttää että kylmänä pelittää.

            Tiesti sekin jos joku osaa mulle sanoa missä sijaitsee tuon vakkarin ohjausboksi niin vois sitäkin vilkaista.

            Jos joku krapulaltaan jaksais vastailla niin kiitoksia.

            Comment

            • hhöpö
              Newbiemmer
              • Sep 2009
              • 22
              • Nousiainen

              Originally posted by Kraak View Post
              Jaha, biimeri koettaa raukka pistää taas vähän kampohin heti kun uusivuosi ja uudet kujeet. (e36 325i vm 93)

              Kaikkihan alkaa siitä niinkuin yleensäkkin bemareissa, että kylmänä pelittää, eikä mitään vikaa. Lämmöt kun nousee normaaliin ja on hetken siinä niin auto kiihyttelee itestään miten sattuu, eli kun jalan nostat kaasupolkimelta niin jää siihen nopeuteen ja jos painat kytkimen pohjaan niin nostaa kierroksia jonnekkin 3-4k rpm. Eli vikahan johtuu vakkarista joka on nyt jotenkin jumissa. Koetin sulakerasiasta tänä aamuna vilkaista, mutta ei näyttäny olevan missään lankoja poikki. En myöskään löytänyt "tempomat"(vakkari, saksaksi) nimikkeellä sulakerasian kannesta yhtään sulaketta, jotenka mitkä numerot on nuo vakkarin sulakkeet vai sijaitsevatko jossain muuaalla, ja missä/mitkä ovat vakkarin releet? Eli siitä olen todennut tämän vakkari vian, koska nostaa nopeutta vakkarin vivusta ja jää tiettyyn nopeuteen tämän jälkeen, mutta vivusta alas painamalla ei kytkeydy pois, eikä auta jarru tai kytkinpoljinkaan. Ja tuo tosin ihmetyttää että kylmänä pelittää.

              Tiesti sekin jos joku osaa mulle sanoa missä sijaitsee tuon vakkarin ohjausboksi niin vois sitäkin vilkaista.

              Jos joku krapulaltaan jaksais vastailla niin kiitoksia.
              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.



              Näyttäis olevan sulakkeet F28 ja F46 jos nyt oikein katoin. Eli ne nyt ainakin kannattaa hyvin tarkistaa.

              -Heikki
              Bmw E90 325da m-sport -07

              Ex:
              Bmw E46 330d Touring m-sport II -03
              Bmw E36 325i Coupe -93

              Comment

              • Löwen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 387
                • Finnland

                Originally posted by Löwen View Post
                Mistä lähtis hakemaan vikaa kun e36 parkkitutka on täysin mykkä? Ei kuulemma näe antureiden kuntoa piuhan päästäkään, ainakaan omalla kylällä.
                Originally posted by Perlenbacher View Post
                Inpalla pääsee kiinni.
                Mutta onko jotain tyypillisiä ongelmakohtia joita vois tarkastella mikäli ei pääse Inpalla kattomaan?
                MB E220CDI '10 Braun

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6693
                  • .......

                  Originally posted by Löwen View Post
                  Mutta onko jotain tyypillisiä ongelmakohtia joita vois tarkastella mikäli ei pääse Inpalla kattomaan?
                  Sulakkeet? Liittimet paikoillaan? Gongi?
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • nut
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1613
                    • Vaasa/Kauhajoki

                    Kuinkas se on, nouseeko kolmekuutosesta kone askeineen yläkautta pois vai täytyykö laatikko irrottaa? Entäpä tuo maskipelti, pitääkö ottaa irti?
                    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      Originally posted by nut View Post
                      Kuinkas se on, nouseeko kolmekuutosesta kone askeineen yläkautta pois vai täytyykö laatikko irrottaa? Entäpä tuo maskipelti, pitääkö ottaa irti?
                      Jeps. Keula purkuun vaan ja koko nippu veks. Loppukesästä juuri otin yhdestä E36:sesta M50:in pois lootineen kaikkineen.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • nut
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1613
                        • Vaasa/Kauhajoki

                        Originally posted by Rockford View Post
                        Jeps. Keula purkuun vaan ja koko nippu veks. Loppukesästä juuri otin yhdestä E36:sesta M50:in pois lootineen kaikkineen.
                        Jes, näin vähän sitä kattelinkin, kiitoksia uskonvahvistuksesta
                        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                        Comment

                        • Spiddu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 3565
                          • Nla

                          e36 328i touring vm 98 ja e36 m2 cupee vm 93 tuottaako ongelmaa jos cupeesta nappaa lepakot tourinkiin. airbägi juttuja tässä haen lähinnä takaata.
                          BMW E90 330dA 2007
                          BMW F30 330e 2017

                          Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                          e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            Originally posted by nut View Post
                            Jes, näin vähän sitä kattelinkin, kiitoksia uskonvahvistuksesta
                            Tulee myös ilman keulan purkamista kone laatikkoineen pois. Toki aina helmpompi jos koko keulan purkaa pois. Itse selvinny pelkällä konepellin irroituksella.
                            Originally posted by Spiddu View Post
                            e36 328i touring vm 98 ja e36 m2 cupee vm 93 tuottaako ongelmaa jos cupeesta nappaa lepakot tourinkiin. airbägi juttuja tässä haen lähinnä takaata.
                            Vertaile varaosanumeroita airbag osien suhteen ja tee siitä johtopäätökset?
                            Luultavasti ei ole tuossa -93 lepakossa apparille tunnistinmattoa, joten ongelmaa tiedossa.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • tommi--fi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 1066
                              • Riihimäki

                              Originally posted by Janzki View Post

                              Vertaile varaosanumeroita airbag osien suhteen ja tee siitä johtopäätökset?
                              Luultavasti ei ole tuossa -93 lepakossa apparille tunnistinmattoa, joten ongelmaa tiedossa.
                              Tämä kiinnostais muitakin. Mahtaako onnistua airbag maton siirto toiseen penkkiin?
                              Auto tai moottoripyörä Virosta?

                              Comment

                              • Mörökölli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 1735
                                • Turku

                                E36 taka-akselille tehdään kiinnityspisteiden vahvistus/puslaremontti ja otin sinne kaikki powerflexit mitä sai. Mielellään laittaisin kaikki uretaania mitä on saatavana kun kerran leikkiin lähdettiin.


                                päänvaivaa aiheuttaa jo ennen purkua kuvan punaisella ympäröidyt paikat, johon ei ainakaan Powerflexia ole saatavana. Mitä noihin pistetään? Tyydytäänkö vaan orggikseen, onko "parempi" edes tarpeen? (nro 2. ei tosin taida edes olla kumihela)

                                Entäpä peränkuoren kannatinhelat?

                                Onko ajatuksia?





                                Kiitos.
                                Last edited by Mörökölli; 01-01-2011, 23:58.
                                www.nenifab.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎