Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koliseeko e36? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2490

    Noista mainitsemistasi paras on TRW. Yksi niistä euroautojen OEM-osatoimittajoista. Lemförder on toinen vähintään yhtä yhtä hyvä ellei jopa parempi. Febi-Bilstein on sellainen puolipahimmoinen. Osa osista on ollut hyviä ja osa kuulemma huonoja. Itsellä ei ole ollut huonoja kokemuksia. Monroeen en koske pitkällä tikullakaan. Esim. iskari ja monroe EI KUULU SAMAAN LAUSEESEEN!

    Mikä on tuleva käyttö? Onko kyseessä entisöinti vai vapaampi rakennelma? Tuleeko kilometrejä paljon? Täytyykö osan kestää kauan vai pieni jumppa silloin tällöin ei haittaa? Näihin kun keksit mielessäsi vastauksen, niin ollaan jo paljon viisaampia.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3047

      Originally posted by Freak View Post
      Noista mainitsemistasi paras on TRW. Yksi niistä euroautojen OEM-osatoimittajoista. Lemförder on toinen vähintään yhtä yhtä hyvä ellei jopa parempi. Febi-Bilstein on sellainen puolipahimmoinen. Osa osista on ollut hyviä ja osa kuulemma huonoja. Itsellä ei ole ollut huonoja kokemuksia. Monroeen en koske pitkällä tikullakaan. Esim. iskari ja monroe EI KUULU SAMAAN LAUSEESEEN!

      Mikä on tuleva käyttö? Onko kyseessä entisöinti vai vapaampi rakennelma? Tuleeko kilometrejä paljon? Täytyykö osan kestää kauan vai pieni jumppa silloin tällöin ei haittaa? Näihin kun keksit mielessäsi vastauksen, niin ollaan jo paljon viisaampia.
      Kiitos vinkeistä

      Käyttö on kesäinen katukäyttö. muutama tuhat km vuodessa. Akselisto on tarkoitus swapata tuohon sigun E24 635csi:in.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • Freak
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 2490

        Originally posted by poke View Post
        Kiitos vinkeistä

        Käyttö on kesäinen katukäyttö. muutama tuhat km vuodessa. Akselisto on tarkoitus swapata tuohon sigun E24 635csi:in.
        Mielenkiintoinen projekti. Ainahan se kannattaa niin hyvät (ja kalliit) osat ostaa kuin vain rahkeet riittää. Itse tilaan yleensä osat Aeromotorsilta ja listalta valkkaan osat parhaan hinta/laadun -mukaan.

        E36:n tukivarresta vielä sen verran, että Meyle tarjoaa ulkopään niveleksi isoa, ns kovaa niveltä ilman vaimentavaa kumikerrosta kuten vakioissa on. En tiedä onko muilla valmistajilla samanlaista osaa. Tällä saa alustasta yhden muljuvan kohdan pois.

        Usein tuota Meyleäkin haukutaan, mutta mulla tuollainen nivel on kestänyt vähintään 110k kilometriä, myös rankkaa rata-ajoa. Tai sitten osat olivat parempia toistakymmentä vuotta sitten.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Freak View Post
          Usein tuota Meyleäkin haukutaan, mutta mulla tuollainen nivel on kestänyt vähintään 110k kilometriä, myös rankkaa rata-ajoa. Tai sitten osat olivat parempia toistakymmentä vuotta sitten.
          Tuossahan se onkin.
          Meylellä alkoi ilmetä näitä pikkuhiljaa. Siirtäneet tuotantoa kiinaan tms?
          Ilmeisesti vieläkin osa osista on huomattavan hyviä mutta osa menee turhan nopeasti huonoksi.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16228
            • Asikkala

            Originally posted by poke View Post
            Kiitos vinkeistä

            Käyttö on kesäinen katukäyttö. muutama tuhat km vuodessa. Akselisto on tarkoitus swapata tuohon sigun E24 635csi:in.
            Miksi ko. swappi ? Myös kokonainen e30 tukivarsi käy suoraan, sama mitoitus kuin e36:ssa, kovat nivelet vakiona ja kelpaa katsastuksessa.

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3047

              Originally posted by jr66 View Post
              Miksi ko. swappi ? Myös kokonainen e30 tukivarsi käy suoraan, sama mitoitus kuin e36:ssa, kovat nivelet vakiona ja kelpaa katsastuksessa.
              toi mun e24 on e12 tyyppisellä alustalla, niin siksi. samall vaivalla laittaa suoraan jo e36 akseliston kuin esim e28:in. saa hammastangolle ohjauksen + monta muuta asiaa bolt on tekniikkaan liittyen. mm. öljypohjan patti palkin taakse jne. m30 motti kuikkaan ja tilalle jotain nykyaikaisempaa...
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎