memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Ab3 View Post
    320i, m52b20 tekniikka.

    Ongelma:
    Päätähajottava nykiminen, röpeltää, epätasainen tyhjäkäynti.
    Toimii kuin unelma, kunnes lämmöt nousee ''sinisen pykälän'' yläpuolelle, sen jälkeen nykii, röpeltää ja käy hirveän epätasaisesti. Kierrokset jää myöskin ''leijumaan'' kun painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vaihdetta 1->2->3jne.
    Vie myöskin bensaa aivan järkyttävän paljon. (Käy rikkaalla?)
    Ilmamäärä /ilmamassa mittari toimii, eli kun liittimen ottaa irti niin tyhjäkäynti muuttuu. (jostain lukenut että näin saa selvitettyä toimiiko vai ei? )

    Nopeasti kiihdyttäessä / talvella leikittäessä tapahtuu jotain jännää, kun pitää vähän aikaa korkeita kierroksia, ja laskee tyhjäkäynnille, niin tuntuu kuin joku anturi menisi sekaisin tjtn. auto rupeaa ''putputtamaan'' :think
    Mitään faktatietoa tuosta anturihommasta ei ole, mutta villi veikkaus?


    Apuja kaivataan, rupee hajottamaan tuo jatkuva nykiminen ja röpellys..
    Ilmamäärämittarissa oli itsellä vikaa ja juurikin kyseiset oireet. Vaihtoehtoja on niin monia että suosiolla vikakoodin lukuun niin selviää enemmän, jos selviää.

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Nyt tuota ETM selattua ja vähän ircin puolella höpistyä näyttäis siltä, että tuo johto saattais liittyä valojen pesureihin.

    Alkuperäinen puskurihan tässä autossa ei enää ole paikallaan ja saattaa olla siis että maskipeltikin on vaihdettu. Koska eikös ne siihen maskiin istuteta semmoset tutit jos on valonpesurit? Ilmeisesti äärimmäisen harvinaiset (ja rumat) e36sessa...

    Leave a comment:


  • Jylyppy
    replied
    Originally posted by Ab3 View Post
    320i, m52b20 tekniikka.

    Ongelma:
    Päätähajottava nykiminen, röpeltää, epätasainen tyhjäkäynti.
    Toimii kuin unelma, kunnes lämmöt nousee ''sinisen pykälän'' yläpuolelle, sen jälkeen nykii, röpeltää ja käy hirveän epätasaisesti. Kierrokset jää myöskin ''leijumaan'' kun painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vaihdetta 1->2->3jne.
    Vie myöskin bensaa aivan järkyttävän paljon. (Käy rikkaalla?)
    Ilmamäärä /ilmamassa mittari toimii, eli kun liittimen ottaa irti niin tyhjäkäynti muuttuu. (jostain lukenut että näin saa selvitettyä toimiiko vai ei? )

    Nopeasti kiihdyttäessä / talvella leikittäessä tapahtuu jotain jännää, kun pitää vähän aikaa korkeita kierroksia, ja laskee tyhjäkäynnille, niin tuntuu kuin joku anturi menisi sekaisin tjtn. auto rupeaa ''putputtamaan'' :think
    Mitään faktatietoa tuosta anturihommasta ei ole, mutta villi veikkaus?


    Apuja kaivataan, rupee hajottamaan tuo jatkuva nykiminen ja röpellys..
    Nokka-akselin asentotunnistin..?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by manzneri View Post
    Nyt on ihan pakko kysyä että mikä on konepellin mikrokytkin ja mitä se tekee
    Varashälyihin liittyvä.

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Nyt on ihan pakko kysyä että mikä on konepellin mikrokytkin ja mitä se tekee

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by manzneri View Post
    Missä tämä kuuluisi olla kiinni? :think

    Ollut johto+liitin niputettuna tuossa pissapojan säiliön vieressä koko auton omistusajan. Nyt rupesin vihdoin kelaileen että vois kysellä mihinköhän se liittyy...



    Johdot ovat siis vihreä/musta vihreä/keltainen.

    Mielestäni kaikki pelaa niin kuin pitäisikin. Pissapojan anturillekkin menee johto (pinkki/musta pinkki/ruskea) eli siitäkään tämä ei ole irti.
    Olisko konepellin mikrokytkimen liitin?

    Leave a comment:


  • manzneri
    replied
    Missä tämä kuuluisi olla kiinni? :think

    Ollut johto+liitin niputettuna tuossa pissapojan säiliön vieressä koko auton omistusajan. Nyt rupesin vihdoin kelaileen että vois kysellä mihinköhän se liittyy...



    Johdot ovat siis vihreä/musta vihreä/keltainen.

    Mielestäni kaikki pelaa niin kuin pitäisikin. Pissapojan anturillekkin menee johto (pinkki/musta pinkki/ruskea) eli siitäkään tämä ei ole irti.

    Leave a comment:


  • Ab3
    replied
    320i, m52b20 tekniikka.

    Ongelma:
    Päätähajottava nykiminen, röpeltää, epätasainen tyhjäkäynti.
    Toimii kuin unelma, kunnes lämmöt nousee ''sinisen pykälän'' yläpuolelle, sen jälkeen nykii, röpeltää ja käy hirveän epätasaisesti. Kierrokset jää myöskin ''leijumaan'' kun painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vaihdetta 1->2->3jne.
    Vie myöskin bensaa aivan järkyttävän paljon. (Käy rikkaalla?)
    Ilmamäärä /ilmamassa mittari toimii, eli kun liittimen ottaa irti niin tyhjäkäynti muuttuu. (jostain lukenut että näin saa selvitettyä toimiiko vai ei? )

    Nopeasti kiihdyttäessä / talvella leikittäessä tapahtuu jotain jännää, kun pitää vähän aikaa korkeita kierroksia, ja laskee tyhjäkäynnille, niin tuntuu kuin joku anturi menisi sekaisin tjtn. auto rupeaa ''putputtamaan'' :think
    Mitään faktatietoa tuosta anturihommasta ei ole, mutta villi veikkaus?


    Apuja kaivataan, rupee hajottamaan tuo jatkuva nykiminen ja röpellys..

    Leave a comment:


  • Jorre_
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Voi siirrellä, ei mahdottomia ellei ota slipringin asetusta uusiksi. Miksi ratti vinossa vai mikä homma menossa ?
    Selvä. Mikäs tuo slipring on?:think Viime viikonloppuna oli projektina ohjausvaihteen tiivisteiden vaihto joka kylläkin meni vituiksi muutenkin, mutta silloin kun kiinnitin ohjausakselin ohjausvaihteeseen, niin se ei tainnut boorit mennä samaan kohtaan kuin ennen. Eli nyt ratti on noin 160 astetta väärässä suunnassa eli melkein ylösalaisin vaikka renkaat ovat suorassa. Tänä viikonloppuna on kylläkin tarkoitus vaihtaa ehjä ohjausvaihde paikoilleen, että voi silloinkin sen pistää vähän huolellisemmin kohdalleen.

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Nyt ois hyvät neuvot tarpeen.. 325tds siirtopumpulle ei tule virtaa kun kone käy, virrat kun laittaa päälle niin muutaman sekunnin tulee virtaa ja pumppu surisee, käymään laittaa niin virrat katoaa

    Mistä vikaa osais lähteä paikantamaan??
    Last edited by däädää; 14-03-2013, 20:34.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    m50b20 ei varmaan pysty painelaakeria vaihtaan mitenkään ilman lootan irroitusta? paljonhan on ottanu pajat arviolta tuollaisesta?
    Eipä pysty.
    Korjaamoiden veloituksista en osaa sanoa, mutta ei tuota kauan vaihda.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    m50b20 ei varmaan pysty painelaakeria vaihtaan mitenkään ilman lootan irroitusta? paljonhan on ottanu pajat arviolta tuollaisesta?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jorre_ View Post
    Voiko e36:n airbägillistä rattia siirrellä booreillaan ihan kuin esim e30? Vai onko näihin jo tullut se että ratti menee vain yksin päin?
    Voi siirrellä, ei mahdottomia ellei ota slipringin asetusta uusiksi. Miksi ratti vinossa vai mikä homma menossa ?

    Leave a comment:


  • Jorre_
    replied
    Voiko e36:n airbägillistä rattia siirrellä booreillaan ihan kuin esim e30? Vai onko näihin jo tullut se että ratti menee vain yksin päin?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mitä on lukemat mobil vs 500 ?
    75W-140 http://www.konetex.ee/failid/galerii...20VS%20500.pdf

    Leave a comment:

Working...
X