Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juu50
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 300
    • Kouvola

    #31
    Kiitokset näistä, tuon taulukon mukaan ei lukkoa kyllä ainakaan tehdaslähtösenä ole ollut, voihan se tietysti olla että jälkikäteen vaihdettu...

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      #32
      Originally posted by Juu50 View Post
      koko auto tärisee ja ravistaa ja pitää mieletöntä meteliä. Tuohon kyllä varmaan auttaa jo pelkkä peräöljyjen vaihto? :think
      Ei taida öljyllä korjaantua paitsi jos ei ole öljyä ollenkaan... Tuskin sittenkään.

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        #33
        Originally posted by bmwe3697 View Post
        Siis kello ja lämpötila näkyvivät kyllä mutta himmeinä. Olivat vain pysähtyneet ja kelloa ei voinut säätä eikä mitään muutakaan. Vika lähti kyllä kun otin pistokkeen irti ja annoin olla hetken. Ja molemmat polttimot olivat palaneet?
        sulla ilmeisesti pieni ajotietokone? isossa on digikello erikseen omassa ruudussa oikeassa reunassa ja muut tiedot näkyy sitten isommassa ruudussa. olikohan 4 polttimoa joista kaikista oikeanpuoleisin oli kärähtänyt, joka siis kellon valaisee
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16328
          • Leppävirta

          #34
          M3/M-Sport takapuskurin diffuusori. Pitäisikö se alunperin olla kiiltävää materiaalia vai mattamaista?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Funki
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 375
            • Kouvola

            #35
            Originally posted by Haju69 View Post
            M3/M-Sport takapuskurin diffuusori. Pitäisikö se alunperin olla kiiltävää materiaalia vai mattamaista?
            Mattahan tuo taitaapi olla
            e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
            ex.
            e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
            e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
            e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
            e30 316 -88 (schwarz)

            Comment

            • Juu50
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 300
              • Kouvola

              #36
              Originally posted by jr66 View Post
              Ei taida öljyllä korjaantua paitsi jos ei ole öljyä ollenkaan... Tuskin sittenkään.
              Jännää tuossa vaan on se, ettei se tee tuota aina. Mikäli lähtee täristämään, painaa kerran kytkimen pohjaan niin voi taas peruuttaa normaalisti.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                #37
                Kyselläänpäs veikkauksia.
                Alkoi ohitustilanteessa 130km/h perästä kuulumaan ulinaa.
                Ääni kuuluu pelkästään veto päällä, ja alkaa just tuosta 130 kohdalta. Kuulostaisi tulevan enemmän apukuskin puolelta.
                Pienemmissä nopeuksissa ei kuulu mitään ylimääräistä. Aiemmin ei ole kuulunut, vaan alkoi ihan yhtäkkiä.
                M3 3,2 on kyseessä.

                Mitä nyt oon laakerivikaisia periä omistanut niin niissä se ujellus on alkanut vähitellen eikä niksnaks kerrasta.
                Oliskohan kardaanin takapään vakionopeusnivel vaihtoehto?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • JonttuPeke
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 1127
                  • Juuka

                  #38
                  Mistähän voisi johtua että kylmänä haisee vähän bensa auton sisällä ja kun ajaa jonkinaikaa niin ei haise enää?
                  F06 640D "M6"
                  E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16328
                    • Leppävirta

                    #39
                    Originally posted by JonttuPeke View Post
                    Mistähän voisi johtua että kylmänä haisee vähän bensa auton sisällä ja kun ajaa jonkinaikaa niin ei haise enää?
                    oletko kurkannut auton alle ettei näy vuotoa? Juurikin viikko pari sitten itsellä täytyi uusia bensan suodattimelle n. 5cm pätkä letkua sekä uudet klemmarit kun ei enää vanhat pitäneet. Varsinkin kylmiltään ajaessa vuosi ja sitten pikku pätkän ajon jälkeen vuoto pieneni.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Maikkeli
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 1301
                      • Nousiainen

                      #40
                      Autona 320i, -95.

                      Abs-valo palaa, ja absit ei toimi, kokeiltu muutamaan kertaan.

                      Milläs tavalla noita antureita mitataan? Eli mistä mitataan ja mitä mitataan.

                      Ennenkin ollut sama vika ja se korjaantui anturin vaihdolla. (edellisen omistajan tekosia)
                      E30 316 M42TBO -87
                      BMW 1502 Turbo -77

                      ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                      Comment

                      • Juu50
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 300
                        • Kouvola

                        #41
                        Tämäkin asia käsitelty moneen kertaan, mutta näin urpona pakko kysyä. Eli toi coilien laitto (06/92-) autoon joka on 09/91, niin sen verran saanut selvää että iskarien yläpäät pitää vaihtaa uudemmanmallisiin, sekä jotain prikkoja? Saako nämä kaikki tilattua jostain netistä samasta paikasta? Ja miten tuo koiranluiden kiinnitys, kun ei noissa halpistolpissa (FK street/Ta Technix/Jom) taida olla kiinityskohtia?

                        Comment

                        • Spindre
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2012
                          • 215
                          • Kotka

                          #42
                          Yeps.. Samaa mäkin pähkäilin. Searchillä löytyy Mutta pikanen valotus asiaan silti.. Ennen 10/91 valmistettuihin kolmekutosiin pitää vaihtaa: Uudemman malliset yläpään laakerit, Lyhyemmät koiranluut (tulevat vakaajasta kiinni tukivarteen, eikä iskariin kuten nyt), koiranluiden kiinnitys hilppeet sekä hommata uusi vakaaja. Vaihtoehtoisesti voi lyhentää vanhan vakaajan sopivaksi uusille koiranluille, mutta helpommalla pääset kun haet jostain purkamolta vain uudemman mallin vakaajan.. Helppo homma kaikkiaan kun kaikki vaan lähtee irti
                          Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
                          ex- 325ia E36 taxi
                          Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
                          Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
                          Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
                          Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
                          Ex- Ktm Lc-4 660

                          Comment

                          • Bemaristi 320
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 238
                            • Lappeenranta

                            #43
                            e36 laturin vaihto

                            Elikkäs pitäis laturi vaihtaa, niin voiku joku vähän selostaa ja jelpata että miten se oikeen pitäis tehä? Koskaa aikasemmin en oo tehny ni oon vähän kujalla.
                            Toyota Auris 07 1,4L VVT-i

                            EX BMW E34 524Tds Touring "Nokileka"
                            EX BMW E36 M3 Coupe -Avusblau metallic-
                            EX BMW E36 316i sedan vm 93 -Brilliantrot-
                            EX BMW E36 328i sedan vm 95 -Cordobarot metallic-
                            EX BMW E30 318i vm 88
                            EX BMW E34 520i vm 89
                            EX BMW E36 316i vm 91
                            EX BMW E36 320i coupe vm 92
                            EX BMW E34 525i M50 vm 91
                            EX BMW E30 320i coupe vm 87
                            EX Opel Kadett E 1.8 vm 85.

                            Comment

                            • aaape
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 615
                              • Muaninka

                              #44
                              voisiko joku mitata miten pitkä on 323ti compactin taka abs-anturi kiinnityspisteestä anturin päähän:think
                              e36 328i turbo (95)
                              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                              e30 316 (m30)(87) projekti

                              EX.
                              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                              Comment

                              • Jontsu00
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2011
                                • 241
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by Juu50 View Post
                                Tämäkin asia käsitelty moneen kertaan, mutta näin urpona pakko kysyä. Eli toi coilien laitto (06/92-) autoon joka on 09/91, niin sen verran saanut selvää että iskarien yläpäät pitää vaihtaa uudemmanmallisiin, sekä jotain prikkoja? Saako nämä kaikki tilattua jostain netistä samasta paikasta? Ja miten tuo koiranluiden kiinnitys, kun ei noissa halpistolpissa (FK street/Ta Technix/Jom) taida olla kiinityskohtia?
                                Originally posted by Spindre View Post
                                Yeps.. Samaa mäkin pähkäilin. Searchillä löytyy Mutta pikanen valotus asiaan silti.. Ennen 10/91 valmistettuihin kolmekutosiin pitää vaihtaa: Uudemman malliset yläpään laakerit, Lyhyemmät koiranluut (tulevat vakaajasta kiinni tukivarteen, eikä iskariin kuten nyt), koiranluiden kiinnitys hilppeet sekä hommata uusi vakaaja. Vaihtoehtoisesti voi lyhentää vanhan vakaajan sopivaksi uusille koiranluille, mutta helpommalla pääset kun haet jostain purkamolta vain uudemman mallin vakaajan.. Helppo homma kaikkiaan kun kaikki vaan lähtee irti
                                Tästäkin vois joku hommman tehnyt värkätä jonkunlaisen FAQ -tyylisen sepostuksen, koska tätä tullaan kysymään vielä monia kertoja.

                                Originally posted by Bemaristi 320 View Post
                                Elikkäs pitäis laturi vaihtaa, niin voiku joku vähän selostaa ja jelpata että miten se oikeen pitäis tehä? Koskaa aikasemmin en oo tehny ni oon vähän kujalla.
                                Mikä mylly? Ainakin kutoskoneisissa suhteellisen yksinkertainen.



                                Eli lyhyesti
                                -akun miinuskaapeli irti
                                -vakkarin (jos on) ja ilmanputsarin kotelo irti sekä laturin jäähdytysputkisto
                                -moniurahihnan löysääminen vääntämällä hihnan kiristäjän rullan keskellä olevasta pultista alaspäin
                                -Ylin ohjainrulla irti jonka mukana tulee pitkä pultti(16mm hylsy) joka pitää rullaa ja laturia paikallaan
                                -laturin alta toinen pitempi pultti irti (16mm, vähän piilossa laturin alla)
                                -Nyt laturin saa kammettua irti öljynsuodattimen jalasta
                                -Laturin takaa kuminen suoja pois joka peittää sähköjohdot.
                                -Sähköjohdot irti, isompi muistaakseni 13mm ja pienempi 10mm.

                                -Uusi laturi paikalleen, sähköjohdot kiinni, laturin pultit paikallee (voi olla tympeä saaha pultit menemään kierteilleen, mutta liikuttelemalla laturia ja pyörittelemällä pulttia niin jossain vaiheessa sattuu pultti ja kierteet kohilleen), Alempi ja ylempi pultti ohjainrullan kanssa paikalleen, moniurahihna takaisin ja varmistaa että se kulkee omalla reitillään, ja kiertää kaikki laitteet omilla urillaan, Laturin jäähdytysputkisto, ilmanputsari ja vakkarin moottori paikalleen. Sitten vielä miinuskaapeli takaisin kiinni akkuun, ja kovaa ajoa.

                                Kutakuinkin noin, loppuunsa todella yksinkertainen homma. Varmasti kun hetken tutkii niin onnistuu. Neloskoneisista en tiedä, mutta tuskin ihan hirveästi eroaa?
                                Last edited by Jontsu00; 25-06-2012, 14:22.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎