No sehän joko polttaa sen öljyn tai jostain vuotaa. Pese se kone pinelinellä ja painepesurilla joka puolelta niin ettei näy ulkopuolella öljyä. Sit tarkkaileen kertyykö öljyä johonkin. Esim. suodatinjalan juuresta ja öljypohjan tiivisteestä voi vuotaa ihan urakalla.
Kun uusit separaattorin ja letkut, niin tarkistitko öljytikun putken? Se menee helposti umpeen juuresta ja huohotusöljyt ei pääse valumaan normaalisti alas.
Mites savutus. Onko tarkastettu tyhjäkäynnillä, kylmäkäynnistyksessä ja kun vetää kaasu pohjassa. Missään tilanteessa ei ehjä kone tupsauttele savua. Pieni riskihän siinä on että lohkosta on kulunu pinnote pois ja sen vuoksi syö öljyä. Sillon ainoa vaihtoehto on uus lohko. Mut todennäköisesti siellä on kyl paljon helpommin korjattava ongelma.
Joo öljytikun paluuputken tarkistin ja puhdistin, oli aivan tukossa. Sen olen huomannut että todella harvoin tupsauttaa hieman sinertävä/mustaa savua käynnistäessä, mutta ei kai se nyt niin niin paljoa vaikuta tuohon kulutukseen? Kyseinen savu ei haise öljylle vaan pikemminkin että auto kävisi liian rikkaalla. Pitää pestä kone läpi ja ruveta seurailemaan tilannetta.
Eli kyseinen moottori vie paljon öljyä. Separaattori + putket uutta. Putkesta ei tule sinistä, eikä merkkaa alleen. Minne ihmeeseen se öljy häviää? öljynkulutus lähempänä 1l/1000km.
Päästöt olivat erinomaiset pari viikkoa sitten katsastuksessa.
Ja siis lisätään vielä että ei hävitä nesteitä eikä ole öljyjäkään nesteiden seassa.
Loppuu ymmärrys kesken. Voisiko olla jossain jokin vuoto mikä vuotaisi vain moottorin käydessä ja sieltä kautta sitten roiskisi auton alle tai jonnekkin? Öljy propusta aikaisemmin oli vuotanut, kiristelin ja lopetti siitä vuotamisen ---> pohja aivan öljyinen.
Aja lämpimäksi, jätä käymään tyhjää vaikka 5 minuutiksi ja sit polkase reippaammin kaasua. Jos sillon pölähtää usvat putkesta, niin venttiilinvarsikumit päästää läpi.
Eli kyseinen moottori vie paljon öljyä. Separaattori + putket uutta. Putkesta ei tule sinistä, eikä merkkaa alleen. Minne ihmeeseen se öljy häviää? öljynkulutus lähempänä 1l/1000km.
Päästöt olivat erinomaiset pari viikkoa sitten katsastuksessa.
Ja siis lisätään vielä että ei hävitä nesteitä eikä ole öljyjäkään nesteiden seassa.
Loppuu ymmärrys kesken. Voisiko olla jossain jokin vuoto mikä vuotaisi vain moottorin käydessä ja sieltä kautta sitten roiskisi auton alle tai jonnekkin? Öljy propusta aikaisemmin oli vuotanut, kiristelin ja lopetti siitä vuotamisen ---> pohja aivan öljyinen.
Itselläkin vei öljyä mutta ei aivan noin paljoa kuitenkaan, sai silti 10tkm välissä about 3 litraa lisätä. Forte käsittely ja ei ole kuluttanut tämän jälkeen. Tai ei ole ainakaan tarvinnut lisätä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Itselläkin vei öljyä mutta ei aivan noin paljoa kuitenkaan, sai silti 10tkm välissä about 3 litraa lisätä. Forte käsittely ja ei ole kuluttanut tämän jälkeen. Tai ei ole ainakaan tarvinnut lisätä.
Hmmh... tämäkin kävi mielessä. :think Forte Motorflush vai jotain muuta?
Just katselin tarkemmin tuota kilometrimäärää niin ~2000km / litra voisi olla lähempänä todellisuutta.
Hmmh... tämäkin kävi mielessä. :think Forte Motorflush vai jotain muuta?
Just katselin tarkemmin tuota kilometrimäärää niin ~2000km / litra voisi olla lähempänä todellisuutta.
Mitkä öljyt koneessa?
Mullahan yksi M52 imi öljyä tyyliin litra/2tkm kun oli mobilit koneessa. Enpä itekkään ois uskonut että öljymerkin vaihdolla öljynkulutus hävisi melkein kokonaan. Itsekkin silloin pähkäilin jo moottorin sisäpesuja sun muita. Tämä vielä ilmeni heti yläpään remontin jälkeen.
Mitkä öljyt koneessa?
Mullahan yksi M52 imi öljyä tyyliin litra/2tkm kun oli mobilit koneessa. Enpä itekkään ois uskonut että öljymerkin vaihdolla öljynkulutus hävisi melkein kokonaan.
Hmmh... tämäkin kävi mielessä. :think Forte Motorflush vai jotain muuta?
Just katselin tarkemmin tuota kilometrimäärää niin ~2000km / litra voisi olla lähempänä todellisuutta.
motorflush. Samat öljyt olleet ennen ja jälkeen flushin. Castrol magnatec
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Mitkä öljyt koneessa?
Mullahan yksi M52 imi öljyä tyyliin litra/2tkm kun oli mobilit koneessa. Enpä itekkään ois uskonut että öljymerkin vaihdolla öljynkulutus hävisi melkein kokonaan. Itsekkin silloin pähkäilin jo moottorin sisäpesuja sun muita. Tämä vielä ilmeni heti yläpään remontin jälkeen.
Aika kaukaa tuo haettu mut kerroinpa silti
Edellisillä öljyillä teki samaa, nyt öljyinä Liqui Moly Leichtlauf HC7, 5w40.
Kysyn niin tyhmän kysymyksen jota ei searchillakaan löytynyt että miten saa e36 sumuvalon kiinni m3 puskuriin, joko mulla on joku ihme kiinan puskuri tai sitten en vaan osaa, mutta millään en tajua miten sen saa siihen kiinni..
Kysyn niin tyhmän kysymyksen jota ei searchillakaan löytynyt että miten saa e36 sumuvalon kiinni m3 puskuriin, joko mulla on joku ihme kiinan puskuri tai sitten en vaan osaa, mutta millään en tajua miten sen saa siihen kiinni..
Samanlaiset kiinnitykset/sumarit ne on perus sekä M puskurissa. Pitää olla semmoinen kehikko mihin se kiinnitetään.
Tuolta osa 4 ja kaikki muutkin on suotavaa olla kunnossa.
Single parts, fog lights | BMW 3' E36 M3 S50 Europe
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment