Kertokaas mistä lähtisin ongelmaa etsimään, kun auto nostaa lämpöjä paikalla olessa aina välillä? Ajossa ei minkään näkösiä oireita ja lämmöt pysyy puolivälissä. Visko ei omasta mielestä pyöri lainkaan. Ongelma alkoi yhden töyssyn jälkeen johon ajoin hieman liian kovaa vahingossa. Joten voisko joku viskon liitin olla nyt puoliksi irti ja ei siksi toimi aina?
Ja autona on siis m50 koneella oleva 325 e36.
Ja yhtään vinkkejä mistä päin voisi vikaa aluksi ruveta etsimään?
Sen kyllä haluan nähdä että visko ei pyörisi ollenkaan. Viskohan pyörii koko ajan kevyesti mukana koneen käydessä, lämmettyään tarraa vasta kunnolla kiinni. Visko todennäköisesti lauennut, nestettä liian vähän tai termari jumittaa.
mistähän johtuisi? myös pitkiä valoja saa aina välillä väläyttää että lyhyet palavat kunnolla, koska joskus syttyy pelkkä parkkivalo toisessa valossa..
Sen kyllä haluan nähdä että visko ei pyörisi ollenkaan. Viskohan pyörii koko ajan kevyesti mukana koneen käydessä, lämmettyään tarraa vasta kunnolla kiinni. Visko todennäköisesti lauennut, nestettä liian vähän tai termari jumittaa.
Miten voin tarkistaa viskon toimivuuden? Täytyy käydä nyt katsomassa toi jäähdytys neste ainakin.
Nykyinen: Bmw 525, 93
Ex e30 x1
Ex e36 x4
Ex e34 x2
Ex e46 x1
Ex e38 x1
Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella
Miten voin tarkistaa viskon toimivuuden? Täytyy käydä nyt katsomassa toi jäähdytys neste ainakin.
Lämpimällä koneella työnnä vaikka taitettu sanomalehti flektiin kun kone käy. Jos pysähtyy helposti niin visko entinen. Tällöin se pysähtyisi sorminkin mutta en suosittele kokeilemaan toimivuutta sormineen.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Kertokaas mistä lähtisin ongelmaa etsimään, kun auto nostaa lämpöjä paikalla olessa aina välillä? Ajossa ei minkään näkösiä oireita ja lämmöt pysyy puolivälissä. Visko ei omasta mielestä pyöri lainkaan. Ongelma alkoi yhden töyssyn jälkeen johon ajoin hieman liian kovaa vahingossa. Joten voisko joku viskon liitin olla nyt puoliksi irti ja ei siksi toimi aina?
Ja autona on siis m50 koneella oleva 325 e36.
Ja yhtään vinkkejä mistä päin voisi vikaa aluksi ruveta etsimään?
Ethän nyt tarkoita jäähdyttimen edessä olevaa sähköflektiä?
Viskossahan ei ole mitään liittimiä kun on mekaaninen kapine moottorin ja jäähdyttimen välissä.
Joo tarkoitin aluksi vahingossa juuri sitä. Mutta käyn kokeilemassa kohta ton viskon että pysähtyykö miten helposti lämpimällä koneella ja sit kattoo noi jäähdytysnesteen määräkin.
Nykyinen: Bmw 525, 93
Ex e30 x1
Ex e36 x4
Ex e34 x2
Ex e46 x1
Ex e38 x1
Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella
Onko kellään tullut ongelmia m52:n kanssa starttia paikalleen laittaessa? Kytkinremontin jälkeen laatikko meni hyvin paikalleen mut starttia laittaessa tulikin ongelma et startti ei uppoa laatikossa olevaan ohjuritappiin millään. Tilan puutteen takia ei oikein kunnolla pääse kädelläkää painamaan starttia
Otanko vingun ja ajan laatikon kupeesta sen ohjuritapin helvettiin?
_____________________
Nyk. BMW F11 -12 530dA RUT-***
Ex Honda Accord -97
Ex BMW e36 -98 323Ti Compact XVN-***
Ex BMW e36 -98 328i touring GHT-***
Ex BMW e34 -94 525iX touring AXZ-***
Ex BMW e36 -94 316i compact MEZ-***
Ex BMW e30 -? 325i touring kv. XBI-***
Ex BMW e30 -90 316i sedan ZIY-***
Ex Ford Sierra -88 2.0
Selvisi syy siihen miksi nosti lämpöjä paikaltaan. Jäähdytysnestettä ei ollut ollenkaan paisuntasäiliössä kun avasin korkin kun kone oli kylmä. Tosin ei sinne mennytkään kuin ehkä puolilitraa? ajoin koneen kuumaksi ja neste oli silloinkin vielä samassa paikassa kuin ennen ajoa. Nyt lämmöt pysyvät koko ajan puolivälissä eivätkä nouse mihinkään... Mutta mihin nesteet olivat voinneet kadota?:think
Tuli ajettua jo tänään lähes 250km ja ei mitään ongelmia lämpöjen kanssa.
Nykyinen: Bmw 525, 93
Ex e30 x1
Ex e36 x4
Ex e34 x2
Ex e46 x1
Ex e38 x1
Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella
Selvisi syy siihen miksi nosti lämpöjä paikaltaan. Jäähdytysnestettä ei ollut ollenkaan paisuntasäiliössä kun avasin korkin kun kone oli kylmä. Tosin ei sinne mennytkään kuin ehkä puolilitraa? ajoin koneen kuumaksi ja neste oli silloinkin vielä samassa paikassa kuin ennen ajoa. Nyt lämmöt pysyvät koko ajan puolivälissä eivätkä nouse mihinkään... Mutta mihin nesteet olivat voinneet kadota?:think
Tuli ajettua jo tänään lähes 250km ja ei mitään ongelmia lämpöjen kanssa.
Edellinen omistaja oli lyönyt lenkillä venttiilinkoppaan, josta seurauksena oli tullut reikä. Muovia siis koppa. Reijän jälkeen koppa oli paikattu jollain mäskillä reikä umpeen. Ajattelin etsiä ehjän venttiilikopan sigun autoon(m52b25). Sopiiko kaikkien m52 moottoreiden venakopat tohon vai ainoastaan 323i moottorien kopat?
Edellinen omistaja oli lyönyt lenkillä venttiilinkoppaan, josta seurauksena oli tullut reikä. Muovia siis koppa. Reijän jälkeen koppa oli paikattu jollain mäskillä reikä umpeen. Ajattelin etsiä ehjän venttiilikopan sigun autoon(m52b25). Sopiiko kaikkien m52 moottoreiden venakopat tohon vai ainoastaan 323i moottorien kopat?
Sopii kunhan on sinkkuvanoksellisesta. Eikä oo väliä mistä korista kone on peräisin. 9/95 vaihtuu sitten alumiininen koppa muoviseen. Alumiinisessa on erillinen teline lamdan johdoille ja muovisessa on valettu siihen muoviin ne kiinnikkeet. Lisäksi puolien johtosarjan kotelo on erilainen muovisessa ja alumiinisessa ja ne ei passaa ristiin (ainakaan ilman soveltamista). Jotenka kannattaa katsoa että se uus koppa on joko muovia tai alumiinia sen mukaan mikä itellä on.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mikäköhän mahtaa vehkeessä olla, kun ajoittain käynnistäessä moottorista kuuluu vajaa 10sek ajan suht kova särinä ja sitten loppuu kun seinään. Pirssi on 92vm 325 ilman vanosta. Sitten toinen vika on se että kun ottaa kaasulta jalan pois, niin kierrokset laskee hyvin hitaasti. Vituttaa vaan, kun joutuu vaihdetta vaihtaessa odottamaan reilu sekunnin ennen kun uskaltaa nostaa kytkintä.
Comment