Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MinDBeaT
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 321
    • Raahe

    Missä näissä nyt tarkkaanottaen sijaitsee se ulkolämpötila anturi? Ilmeisesti tämän johdon (keltainen liitin) löysin roikkumasta holtittomasti sumarien takaa, mutta missä se on se itse anturin paikka? :think

    Autossa siis jälkiasennettu m-puskin, jossa ei noita tuulenohjaimia ole, missä sen ilmeisesti kuuluisi olla, joten missä se ns. tavis mallissa sijaitsee?
    BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
    Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

    Comment

    • Mikko.92
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 193
      • -

      Originally posted by Mbi View Post
      Selvisi syy siihen miksi nosti lämpöjä paikaltaan. Jäähdytysnestettä ei ollut ollenkaan paisuntasäiliössä kun avasin korkin kun kone oli kylmä. Tosin ei sinne mennytkään kuin ehkä puolilitraa? ajoin koneen kuumaksi ja neste oli silloinkin vielä samassa paikassa kuin ennen ajoa. Nyt lämmöt pysyvät koko ajan puolivälissä eivätkä nouse mihinkään... Mutta mihin nesteet olivat voinneet kadota?:think
      Tuli ajettua jo tänään lähes 250km ja ei mitään ongelmia lämpöjen kanssa.
      Itsellä aikanaan vuoti nestettä paisarin alaosasta, niin hiljakseen että en huomannut muusta kun että säiliö tyhjentyi pikkuhiljaa.

      Comment

      • TriplaKoo
        Newbiemmer
        • Jan 2013
        • 12
        • Kouvola

        Originally posted by TriplaKoo View Post
        Searchillakin etsiskelin ja tutkin noita mittaristo-juttuja, mutta ei löytynyt.

        Voiko MotoMeter-mittaristo olla E36:ssa jotenkin erilainen eri runkomallien välillä? Eilen yritin ottaa mittaristoa irti ja ruuvit jne. lähti, mutta ne klipsit puuttui mittariston takaa kokonaan ja ei sormivoimalla saanut mihkää liikuteltua. 316 Sedanissa oli just ne kääntöklipsit.

        Ois kiva saada irti, et saa mittariston pelaamaa.. Auto E36 Touring 320 -95

        Ei kellään ole tähän vastausta vai onko mahdollisesti vaan liittimen klipsit hajalla?

        Sitten kiinnostaisi samaisesta autosta, että jossei aikasemmin ole ulkolämpömittaria ajotietokoneessa ollut ja vaihtaa sellaisen ajotietokoneen missä se on, niin löytyykö johto jo valmiina, eli hommaa vain anturin puskurin taakse ?

        Comment

        • Georgios Terziakis
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 373
          • Imatra

          Originally posted by Nutcase View Post
          Kahdella ladatulla akulla oln koitanut, pitäisikö tuon laturin vaikuttaa käynnistyvyyteen vaikka akussa olisi virtaa?
          Kokeileppas ottaa laturin päästä johdot irti ja sitten kokeilla starttaamista, itelläni oli laturi niin huonoon kuntoon päässyt että teki jotain oikosulkua tjsp. ja akku oli hetkessä tyhjä, laturi irti ja johan starttas.
          BMW 335i coupe -06
          BMW 330i coupe -00
          Ja pari vanhempaa menOpeliä

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11116
            • Oulu

            Originally posted by MinDBeaT View Post
            Missä näissä nyt tarkkaanottaen sijaitsee se ulkolämpötila anturi? Ilmeisesti tämän johdon (keltainen liitin) löysin roikkumasta holtittomasti sumarien takaa, mutta missä se on se itse anturin paikka? :think

            Autossa siis jälkiasennettu m-puskin, jossa ei noita tuulenohjaimia ole, missä sen ilmeisesti kuuluisi olla, joten missä se ns. tavis mallissa sijaitsee?
            Anturin paikka on neekerimallissa ja ämmäläisissä jarrun jäähdytysilman putkessa joka siis pitäisi mennä siitä sumuvalon viereisestä aukosta lokarin aukkoon. Mars marmorille ostamaan semmoset. On muuten kallista muovia ne. Normimallin osat ei passaa edes sovittamalla.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • MinDBeaT
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 321
              • Raahe

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Anturin paikka on neekerimallissa ja ämmäläisissä jarrun jäähdytysilman putkessa joka siis pitäisi mennä siitä sumuvalon viereisestä aukosta lokarin aukkoon. Mars marmorille ostamaan semmoset. On muuten kallista muovia ne. Normimallin osat ei passaa edes sovittamalla.
              Fak, niinpä tietysti... No, mikä se on se muovilipare, joka tulee puskurin /koneen alle, ettei maa paista puskurin läpi katsottuna? Samallahan senki tuonne puskee, kun jossain töyssässä pamahti palasiksi :think
              BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
              Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

              Comment

              • AatuPaatu
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 844
                • Kuopio

                Tarviiko viedä auto suuntaukseen, jos vaihtaa takaiskareiden yläpään nippeleitä?
                Eli kuvasta osat 6,10 ja 13.
                E30 316 -87
                E36 318iS -92
                E36 3XX -95
                E39 523i -96

                Comment

                • JaniR
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 1077
                  • Rauma

                  Originally posted by Janne123 View Post
                  Onko kellään tullut ongelmia m52:n kanssa starttia paikalleen laittaessa? Kytkinremontin jälkeen laatikko meni hyvin paikalleen mut starttia laittaessa tulikin ongelma et startti ei uppoa laatikossa olevaan ohjuritappiin millään. Tilan puutteen takia ei oikein kunnolla pääse kädelläkää painamaan starttia

                  Otanko vingun ja ajan laatikon kupeesta sen ohjuritapin helvettiin?
                  Hiomapaperilla pyörittelee tapista hapettumat pois.
                  -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11116
                    • Oulu

                    Originally posted by MinDBeaT View Post
                    Fak, niinpä tietysti... No, mikä se on se muovilipare, joka tulee puskurin /koneen alle, ettei maa paista puskurin läpi katsottuna? Samallahan senki tuonne puskee, kun jossain töyssässä pamahti palasiksi :think
                    Kuvassa muovi nro. 15 (51718156259) sieltä yleensä menee paskaksi jos ritälän takaa paistaa maa. Tarvike/m-sport m3 puskuriin menee normimallin muovi, mutta aidossa m3 puskurissa on käsittääkseni eri osa. Lisäksi kannattaa katsoa että muovit 6 (51718156247 & 51718156248) on ehjiä. Muovi 15 nimittäin tulee niihin kiinni ja monesti kiinnikkeet on lohjennu mukana irti.


                    Tuossa näkyy ne m3 ilmanohjaimet numerolla 20 (51712233361 & 51712233362). Lisäksi sieltä voi puuttua myös 27 numerolla olevat muovit (51711977117 & 51711977118). Nämäkin on aidossa m3 mallissa erit, mutta tarvike/m-sport puskuriin menee normimallit.



                    Hommaan kannattaa sitten varata pussillinen ruuveja 07119901299 ja vastakappaleita 07129904217.
                    Originally posted by AatuPaatu View Post
                    Tarviiko viedä auto suuntaukseen, jos vaihtaa takaiskareiden yläpään nippeleitä?
                    Eli kuvasta osat 6,10 ja 13.
                    Ei.
                    Last edited by Pazi88; 14-06-2013, 16:17.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Aki T
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 193
                      • Tampere

                      Originally posted by Nutcase View Post
                      Kahdella ladatulla akulla oln koitanut, pitäisikö tuon laturin vaikuttaa käynnistyvyyteen vaikka akussa olisi virtaa?
                      Kuulostais vähän siltä ettei saa maata. Tarkista, että akun maakaapeli on kunnolla rungossa.
                      BMW 328i -95, BMW 523i -00

                      Comment

                      • Aki T
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 193
                        • Tampere

                        Originally posted by AatuPaatu View Post
                        Tarviiko viedä auto suuntaukseen, jos vaihtaa takaiskareiden yläpään nippeleitä?
                        Eli kuvasta osat 6,10 ja 13.
                        Ei tarvi.
                        BMW 328i -95, BMW 523i -00

                        Comment

                        • tommi--fi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 1066
                          • Riihimäki

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Kuvassa muovi nro. 15 (51718156259) sieltä yleensä menee paskaksi jos ritälän takaa paistaa maa. Tarvike/m-sport m3 puskuriin menee normimallin muovi, mutta aidossa m3 puskurissa on käsittääkseni eri osa. Lisäksi kannattaa katsoa että muovit 6 (51718156247 & 51718156248) on ehjiä. Muovi 15 nimittäin tulee niihin kiinni ja monesti kiinnikkeet on lohjennu mukana irti.


                          Tuossa näkyy ne m3 ilmanohjaimet numerolla 20 (51712233361 & 51712233362). Lisäksi sieltä voi puuttua myös 27 numerolla olevat muovit (51711977117 & 51711977118). Nämäkin on aidossa m3 mallissa erit, mutta tarvike/m-sport puskuriin menee normimallit.




                          Hommaan kannattaa sitten varata pussillinen ruuveja 07119901299 ja vastakappaleita 07129904217.


                          Ei.
                          mihin väliin tuo ylemmän kuvan 6 (vai 5) kuuluu? Missä vaiheessa keulan kasausta ne pitäisi sinne ssurvoa? Ei vaan oma pää toiminut niitä sovitellessa ja jäivät lattialle.

                          ehjiä sopii tarjota privalla.
                          Auto tai moottoripyörä Virosta?

                          Comment

                          • Mbi
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 103
                            • Mikkeli

                            Nyt selvisi miksi nostaa lämpöjä paikalla ollessaan. Jäähdytysneste oli lähes lopussa. Ja tänään selvisi että se tiputtaa sitä pois jostain keulan etuosasta. Ei tiputa syylärin liitoksista. Enemmänkin öljysuodattimen kohdalta? Sieltä myös kuuluu kun paisuntasäiliöön puhaltaa niin suhinaa ja sit rupeaa tippumaan nestettä maahan. Mitkä letkut siihen kohdille menee?
                            Voisiko siellä olla jokin letku murtunut liitoksesta yms? :think
                            Nykyinen:
                            Bmw 525, 93

                            Ex e30 x1
                            Ex e36 x4
                            Ex e34 x2
                            Ex e46 x1
                            Ex e38 x1


                            Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella

                            Comment

                            • dabbe
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 133
                              • Espoo

                              vuotaako vesipumppu tai termarikotelo ? ilmaus suoritettu? Mikset kuivaile ylimääräsiä nesteitä sieltä konehuoneesta, kone käyntiin ja katso mistä vuotaa? Vielä vaikka kaveri tarkkailemaan ettei lämmöt nouse liikaa.
                              Last edited by dabbe; 15-06-2013, 00:15.

                              Comment

                              • Mbi
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2012
                                • 103
                                • Mikkeli

                                Hankala kuivata kun päällepäin aivan kuiva koko kone. Vuotaa varmaankin jostain imusarjan alta kun sinne ei nää kunnolla. Siis se vuotaa sitä jo sillo ku yrittää ilmata järjestelmän niin eikös toi aija turhaa toi ilmaaminen ole kun vetää uutta ilmaa sieltä vuotokohdasta takasin. Täytyy viedä maanntaina huoltoon auto. Muuten todellakin korjaisin ite tollasen vian mutta ei ole täällä helsingissä mitään paikka itsellä missä korjata eikä työkalujakaan.
                                Onko mitään suositeltavaa paikka mihin voisin viedä auton korjattavaksi? Halpa paikka pitäisi olla. Helsingistä päin?
                                Nykyinen:
                                Bmw 525, 93

                                Ex e30 x1
                                Ex e36 x4
                                Ex e34 x2
                                Ex e46 x1
                                Ex e38 x1


                                Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎