Hankala kuivata kun päällepäin aivan kuiva koko kone. Vuotaa varmaankin jostain imusarjan alta kun sinne ei nää kunnolla. Siis se vuotaa sitä jo sillo ku yrittää ilmata järjestelmän niin eikös toi aija turhaa toi ilmaaminen ole kun vetää uutta ilmaa sieltä vuotokohdasta takasin. Täytyy viedä maanntaina huoltoon auto. Muuten todellakin korjaisin ite tollasen vian mutta ei ole täällä helsingissä mitään paikka itsellä missä korjata eikä työkalujakaan.
Onko mitään suositeltavaa paikka mihin voisin viedä auton korjattavaksi? Halpa paikka pitäisi olla. Helsingistä päin?
Jos 4-koneinen, tarkista, ettei vuoda jompikumpi muoviyhde. Itsellä murtui alemman yhteen ylempi nippa päästään, siirsin letkua alemmas ja kiristin -> toimii.
Tuli vaan mieleen että toi rupes valuttaa aika nopeeseen tahtiin tota jäähdytysnestettä kun laitto lämmöt täysille ohjaamosta. Ja en näiden oireiden ja vesien katoamista ennen kertaakaan laittanut yhtään lämmitystä ohjaamoon kun oli niin kuumat kelit. Voisko joku lämmityslaitteen letkuista siis olla vuodon kohteena? :think
Nykyinen: Bmw 525, 93
Ex e30 x1
Ex e36 x4
Ex e34 x2
Ex e46 x1
Ex e38 x1
Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella
Tähän asti vaihdettu:
-Haitarikumi + siitä lähtevä kumiputki + tiivisteet
-Separaattori + letkut
-Icv + tiivisteet
-Viallisen lambdan tilalle uusi toimiva
-Tulpat + orig ilmansuodatin
-Lämpötila anturi (Double temperature switch)
Vikakoodeja ei ole.
Voiko esim nokka-akselin anturi välillä pätkäistä eikä jättäisi vikamuistiin mitään jälkeä?
Tähän asti vaihdettu:
-Haitarikumi + siitä lähtevä kumiputki + tiivisteet
-Separaattori + letkut
-Icv + tiivisteet
-Viallisen lambdan tilalle uusi toimiva
-Tulpat + orig ilmansuodatin
-Lämpötila anturi (Double temperature switch)
Vikakoodeja ei ole.
Voiko esim nokka-akselin anturi välillä pätkäistä eikä jättäisi vikamuistiin mitään jälkeä?
tuosta tuli mieleen että tilasi m50b25 vanokseen kl varaosalta nokan anturin, tuli vemo merkkinen tarvike eli onkohan tuo kovin pitkä ikäinen anturi.. luuluis ettei nyt kuitenkaan ihan kuraa.
ei tosin ollu mitään vaikutusta edelliseen boschin anturiin, että ei tuossa tainnu vika ollakkaan, itellä kun rupes nykimään kovemmissa kiihdytyksissä 3000-4500 rpm. ja vaikkapa ylämäkeen ajaessa tasakaasulla kun kierroksen on n2000 rpm. lambda vaihettu, oisko imm vika?
mittasin tänää lambdan jännitteitä, kun kiihtyy vähän epätasaisesti ja penkissä tehot oli vain 185hv. Lämmitys näytti 0 volttia ja signaali 0,44volttia tasaisesti. Yleismittarilla siis mittasin. Voiko tuosta sanoa varmasti että lambda on rikki? Kone ei ollut kyllä normaalilämmöissä ja käytin ehkä max 10minuuttia.
Vai pitääkö vielä polkea putki punaseks ja sitten mitata uudestaan?
johtojen värit oli lämmitys: vihreä ja ruskea
signaali: keltainen ja musta
Eikös tuon signaalin pitäs sahata, eikä vaan yhtä lukemaa näyttää. Näin ainaki omassa pimeellä lambdalla teki. Uuden kun vaihto, niin yleismittarin lukema sahaa olikohan nyt 0.5-4.5 voltin väliä. Lukemia en enää niin tarkkaan muista, mut tuota luokkaa kuiten.
Kirjoittelin tänne pari viikkoa sitten sigun taxin lämpöongelmista tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Vesipumppua ja viskoa neuvottiin uusimaan, en ole vielä kerennyt tutkimaan niitä lähempää.
Eilen kuitenki ilmeni että lämmöt käyvät punaisella myös ihan maantieajossa. Onko vikaa myös termostaatissa?
Kirjoittelin tänne pari viikkoa sitten sigun taxin lämpöongelmista tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Vesipumppua ja viskoa neuvottiin uusimaan, en ole vielä kerennyt tutkimaan niitä lähempää.
Eilen kuitenki ilmeni että lämmöt käyvät punaisella myös ihan maantieajossa. Onko vikaa myös termostaatissa?
Onkos siellä nestettä riittävästi järjestelmässä?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Kirjoittelin tänne pari viikkoa sitten sigun taxin lämpöongelmista tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Vesipumppua ja viskoa neuvottiin uusimaan, en ole vielä kerennyt tutkimaan niitä lähempää.
Eilen kuitenki ilmeni että lämmöt käyvät punaisella myös ihan maantieajossa. Onko vikaa myös termostaatissa?
Itse eilen vesipumpun vaihdoin.. Niin ei meinannut termari aueta vaikka onkin suht tuore termari koneessa.. Eli siis kyllä sitä epäilisin..
Eikös tuon signaalin pitäs sahata, eikä vaan yhtä lukemaa näyttää. Näin ainaki omassa pimeellä lambdalla teki. Uuden kun vaihto, niin yleismittarin lukema sahaa olikohan nyt 0.5-4.5 voltin väliä. Lukemia en enää niin tarkkaan muista, mut tuota luokkaa kuiten.
Kyllä kuuluu vaihdella.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment