Originally posted by RiZ3*
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pystyykö kaasuläpän asentotunnistimen mittaamaa ? Jos voi niin mitä sen pitää näyttää?
Auto on 318is m42 ja ongelma on joskus tapahtuva kierrosten seilaaminen.
Ongelma ei esiinny aina, joskus toimii montakin päivää ja käy nätisti, mutta
Huonona päivänä kierrokset seilaa sammumisen rajamailla, joskus taas tekee todella pientä seilausta, hyväku huomaa. Auto leimattu näillä oireilla, ja kaikki päästöt oli hyvät
Imuvuotoja ei ole, ainakaan niitä en ole löytänyt ja kaikki letkut tarkistettu samalla.
Täytyykö ruveta harrastamaan osabingoa, vai olisiko hyviä kultaisia neuvoja
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jokkede View PostJoo lähinnä vaan tota lambda hommaa mietin, pitää katella onko toisen paikka tulpattu vai mitenkä. Muistaakseni se ainooki lambda oli pakosarjan jälkeen putkessa, kun toho on ite joskus näköjään rööri tehty.
Nii ei tuo kulutus kyllä siis mitenkään paha oo ja tuohonki ysiin on ajettu myös pätkä ajoa ja talvella monta monituista kylmäkäynnistystä yms.
Tarkista löytyykö suutintukin päältä (tai lähistöltä jos jätetty oman onnensa nojaan roikkumaan) kaksi liitintä lambdoille:
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemarituristi View PostMikähän tähän on nyt tullut:
Kun koittaa paikaltaan lähteä liikkeelle ykkösvaihteella, täyskiihdytyksellä, niin auto alkaa "pomppimaan" kierrokset menee ylös alas ylös alas, tuntuu että auto pomppii, eikä liiku juuri mihinkään. Tätä tapahtuu vain kun tekee paikaltaan, 1. vaihteella TÄYS kiihdytyksen, rauhallisesti liikkeellelähtien toimii normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Mikähän tähän on nyt tullut:
Kun koittaa paikaltaan lähteä liikkeelle ykkösvaihteella, täyskiihdytyksellä, niin auto alkaa "pomppimaan" kierrokset menee ylös alas ylös alas, tuntuu että auto pomppii, eikä liiku juuri mihinkään. Tätä tapahtuu vain kun tekee paikaltaan, 1. vaihteella TÄYS kiihdytyksen, rauhallisesti liikkeellelähtien toimii normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostE36 cabrio polttaa ikkunoiden sulaketta. Rele oikosessa ja sen takia polttaa vai mistä vikaa etsiä? Missä sijaitsee tuo ikkunoiden rele? Sama comfort relay kuin esim sedanissa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jokkede View PostJoo lähinnä vaan tota lambda hommaa mietin, pitää katella onko toisen paikka tulpattu vai mitenkä. Muistaakseni se ainooki lambda oli pakosarjan jälkeen putkessa, kun toho on ite joskus näköjään rööri tehty.
Nii ei tuo kulutus kyllä siis mitenkään paha oo ja tuohonki ysiin on ajettu myös pätkä ajoa ja talvella monta monituista kylmäkäynnistystä yms.
Leave a comment:
-
-
Joo lähinnä vaan tota lambda hommaa mietin, pitää katella onko toisen paikka tulpattu vai mitenkä. Muistaakseni se ainooki lambda oli pakosarjan jälkeen putkessa, kun toho on ite joskus näköjään rööri tehty.
Nii ei tuo kulutus kyllä siis mitenkään paha oo ja tuohonki ysiin on ajettu myös pätkä ajoa ja talvella monta monituista kylmäkäynnistystä yms.
Leave a comment:
-
-
E36 cabrio polttaa ikkunoiden sulaketta. Rele oikosessa ja sen takia polttaa vai mistä vikaa etsiä? Missä sijaitsee tuo ikkunoiden rele? Sama comfort relay kuin esim sedanissa?
Leave a comment:
-
-
Itsellä saa töitä jo tehdä, että matkassa mittari pysyis alle 10No elämä on
Leave a comment:
-
-
No jos mää oikein laskin työmatka ajoa tulee sen n.95km ja siinä 6.6-6.8 paikkeilla pyöritään.
Jep kuskin ajotapa suurin vaikuttuja ja perän välitys. Saahan tuonkin viemään kun nilkkaa laittaa suoraksi
Eikä Se niin justiinsa silloin harvoin kun autolla käy töissä. 5 päivää viikosta seisoo pihalla liikkumatta mihkään. Pe-Lauantai tulee ajot suurimmaksi osaksi...
Leave a comment:
-
-
Kyllä kunnossa olevalla 328:lla pääsee matkassa 7litran kulutuksiin ja sekalaisessa ajossa hyvinkin alle kymppiin. Mutta tuo perävälityksen lyhentäminen vaikuttaa aika dramaattisesti kulutukseen, kun se moottori ei pyörikkään matka-ajossa niillä kierroksilla, mihin se on suunniteltu.
Leave a comment:
-
-
Aika paha noita kulutuksia on vertailla, kun jokainen kuitenkin ajaa eritavalla ja eri ympäristöissä.
3.45 välitteisellä 320i:lläkään (ilman vanosta tosin) ei matka ajossa päässyt alle 8l/100.
Sekalainen ajokin pitäisi määritellä, jotta näitä voisi edes jollaintasolla vertailla, mutta kymppi on ihan normaali. Putken ei pitäisi juurikaan vaikuttaa.
Puhtaassa matka-ajossa vanoksettomalla 525:llä pääsee kasin pintaan, jopa allekkin, joten suurinpiirtein samoihin varmaan pääsee myös 325i:llä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: