memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by Ardi00 View Post
    Todennäköisesti on tuo osa. Omassa aivan mätä kuskinpuolen vakaajan kiinnityspiste, ehdin itse jo leikata toisesta autosta korjauspalan. Muutamalla pistehitsillä ovat kiinni, ne poraa auki ja antaa lekaa niin irtoaa aika nätisti. Kerro sitten kuvia myöten vaikka privalla millasia ovat ja saitko edes niitä!.
    Originally posted by Couja View Post
    Kuvan perusteella se on juurikin tuo osa 7. Mutta älä tapa jos ei ole kovasti ainakin saman näköinen kuvassa kuin oikeastikin on
    Tilasin nuo. Eipä nuo osannu KL-varaosillakaan 100% varmuutta asiaan sanoa mutta katsotaan mitä tulee.

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Osaako joku kertoa pikaisesti osanumeron jos sellaista on tarjolla eli tässä linkin osat 2-3 tulevat sitä vasten http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Eli kallistuksen vakaajan kiinnityspisteet runkopalkissa. Nehän on hitsaamalla kiinni runkopalkissa ja nuo pitäisi nyt uusia. Eivät siis näy tuossa kuvassa ne kiinnityspisteet. Osia pitäisi tilata ja muut roippeet on jo hallussa mutta nuo kiinnitys pisteet ei. Saako niitä? Vai pitääkö pellistä itse muovata?

    Tarve siis molemmin puolin eli vasen ja oikea jos ovatkin erikätisiä jotenkin.

    Edit: Onko se tästä linkistä osa 7 mitä etsin? http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nt_body_parts/
    Kuvan perusteella se on juurikin tuo osa 7. Mutta älä tapa jos ei ole kovasti ainakin saman näköinen kuvassa kuin oikeastikin on

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Osaako joku kertoa pikaisesti osanumeron jos sellaista on tarjolla eli tässä linkin osat 2-3 tulevat sitä vasten http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Eli kallistuksen vakaajan kiinnityspisteet runkopalkissa. Nehän on hitsaamalla kiinni runkopalkissa ja nuo pitäisi nyt uusia. Eivät siis näy tuossa kuvassa ne kiinnityspisteet. Osia pitäisi tilata ja muut roippeet on jo hallussa mutta nuo kiinnitys pisteet ei. Saako niitä? Vai pitääkö pellistä itse muovata?

    Tarve siis molemmin puolin eli vasen ja oikea jos ovatkin erikätisiä jotenkin.

    Edit: Onko se tästä linkistä osa 7 mitä etsin? http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nt_body_parts/
    Todennäköisesti on tuo osa. Omassa aivan mätä kuskinpuolen vakaajan kiinnityspiste, ehdin itse jo leikata toisesta autosta korjauspalan. Muutamalla pistehitsillä ovat kiinni, ne poraa auki ja antaa lekaa niin irtoaa aika nätisti. Kerro sitten kuvia myöten vaikka privalla millasia ovat ja saitko edes niitä!.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Osaako joku kertoa pikaisesti osanumeron jos sellaista on tarjolla eli tässä linkin osat 2-3 tulevat sitä vasten http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Eli kallistuksen vakaajan kiinnityspisteet runkopalkissa. Nehän on hitsaamalla kiinni runkopalkissa ja nuo pitäisi nyt uusia. Eivät siis näy tuossa kuvassa ne kiinnityspisteet. Osia pitäisi tilata ja muut roippeet on jo hallussa mutta nuo kiinnitys pisteet ei. Saako niitä? Vai pitääkö pellistä itse muovata?

    Tarve siis molemmin puolin eli vasen ja oikea jos ovatkin erikätisiä jotenkin.

    Edit: Onko se tästä linkistä osa 7 mitä etsin? http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nt_body_parts/
    Last edited by Haju69; 11-04-2014, 13:06.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Originally posted by Silvister View Post
    Millä konsteilla saa 325 bemarin äänenvaimentimen 320i bemariin kiinni? Saisi 40e hintaan.
    Seuraavalle tarvitsijalle täältä ilmiseksi.

    Leave a comment:


  • Ekman
    replied
    Originally posted by Mokoma View Post
    kyllähän tuo on ihan selvä kytkimen luistamisen oire. Kaasua nostettaessa kytkin ottaa kiinni ja sitten auto taas kiihtyy normaalisti. Jos kytkin on hiljan uusittu niin jotain on asennuksessa ryssitty. Öljyä kytkimen kitkapinnoilla? Tai laitettu pelkkä uusi levy vanhan väsyneen asetelman kaveriksi? Ei muutaku laatikko pois ja tutkimaan.
    Perhana, kytkinhän se oli mistä kaikki tämä hässäkkä johtui. Kytkinlevy oli niin kulunut ettei ihmekään, että luisti niin pirusti.

    Niin sokeasti tuli myyjään uskottua, että poissuljin kytkimen luistamisen täysin, vaikka vastaus kaikkeen oli aivan silmieni edessä. Tässä taas nähtiin ettei edellisiin omistajiin ole aina luottamista, "autoon juuri vaihdettu uusi kytkin eikä sillä ole revitelty yhtään", joopajoo..

    Kiitokset herroille vastauksista!

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Autakaa miestä mäessä?

    E36 cabrio apukuskin ovenkahvan asennusyritys meneillään.
    Uusi kahvapaketti ei tahdo mennä paikalleen. Sivulasi pahasti tiellä kaikissa asennoissa. Pitääkö lasi irroittaa jotta menee paikalleen?

    Lasin irroitustakin yritin katsella mutta ei mun pää leikannut miten irtoaa.

    Löytäisikö joku netistä linkin ohjeisiin kuinka homma tehdään? Puhelimella en onnistunut mitään järkevää löytämään.

    Kiitos
    -Reijo

    E: Asennettu ihan itse. Aikaa meni, hermot paljo ja veri lensi.
    Last edited by |foder|; 10-04-2014, 20:06.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Silvister View Post
    Millä konsteilla saa 325 bemarin äänenvaimentimen 320i bemariin kiinni? Saisi 40e hintaan.
    Leikkaa, sovita, hitsaa.


    Helpoin tie on varmasti laittaa koko 325 putkisto jos sellainen on saatava.

    320: Katalysaattorin jälkeen 1:llä putkellä http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...xhaust_system/
    325: Katalysaattorin jälkeen 2:lla putkella http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...xhaust_system/

    Leave a comment:


  • Silvister
    replied
    Millä konsteilla saa 325 bemarin äänenvaimentimen 320i bemariin kiinni? Saisi 40e hintaan.

    Leave a comment:


  • Mokoma
    replied
    Originally posted by Ekman View Post
    Voisiko olla näin? Käsittääkseni pitäisi suht koht uusi kytkin biilistä löytyä, ikinä ei ole kyllä vaihteita vaihtaessa luistanut tms, hmm.

    Tänään töihin ajaessa ilmeni sama ongelma, tällä kertaa kierrokset "jumittuivat" hetkeksi 2500rpm jonka jälkeen lähti kaasua pumppaamalla kiihtymään taas normaalisti. Auto ei kuitenkaan nyi missään vaiheessa vaan kiihtyy kaikesta huolimatta tasaisesti, ongelman ilmetessä kuitenkin kun kaasusta laskee irti niin perä nytkhtää kuin takarenkaista katoaisi hetkeksi pito.
    kyllähän tuo on ihan selvä kytkimen luistamisen oire. Kaasua nostettaessa kytkin ottaa kiinni ja sitten auto taas kiihtyy normaalisti. Jos kytkin on hiljan uusittu niin jotain on asennuksessa ryssitty. Öljyä kytkimen kitkapinnoilla? Tai laitettu pelkkä uusi levy vanhan väsyneen asetelman kaveriksi? Ei muutaku laatikko pois ja tutkimaan.

    Leave a comment:


  • Ekman
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Kytkin luistaa?
    Voisiko olla näin? Käsittääkseni pitäisi suht koht uusi kytkin biilistä löytyä, ikinä ei ole kyllä vaihteita vaihtaessa luistanut tms, hmm.

    Tänään töihin ajaessa ilmeni sama ongelma, tällä kertaa kierrokset "jumittuivat" hetkeksi 2500rpm jonka jälkeen lähti kaasua pumppaamalla kiihtymään taas normaalisti. Auto ei kuitenkaan nyi missään vaiheessa vaan kiihtyy kaikesta huolimatta tasaisesti, ongelman ilmetessä kuitenkin kun kaasusta laskee irti niin perä nytkhtää kuin takarenkaista katoaisi hetkeksi pito.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Ekman View Post
    Hei!

    Olisi pienimuotoinen kysymys koskien omaa 93 vuoden 318is:ää enkä nyt äkkiseltään löytänyt vastausta omaan kysymykseeni.

    Kylmänä auto "hukkaa" isommilla vaihteilla kiihyttäessä tehoja, kaasu pohjassa kierrokset kyllä nousevat kierroslukumittarin ja koneen äänen perusteella, mutta auto ei tahdo kiihtyä nimeksikään. Kaasusta irti laskiessa auto nytkähtää ja heti perään uudestaan kiihyttäessä joskus kiihtyy normaalisti ja joskus taas ei, missä vika? :think
    Kytkin luistaa?

    Leave a comment:


  • Ekman
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Pa-paineensäädin, vaihda ensin se ettei pala koko auto, auttaa itse ongelmaan tai sitten ei.
    Tän auton kanssa on kyllä tullu oltua pajalla enemmän kuin tien päällä.. Helpotushan se vain olisi jos roihahtais, säästyisin lukuisilta (tulevilta) hermoromahduksilta.

    Ei vaiskaan, uusi paineensäädin on jo matkalla. Vaihdatetaan se ensin ja katsotaan tuoko mitään muutoksia mihinkään, mikäli ei niin olisiko vinkkejä mistä lähteä seuraavaksi ongelmaa purkamaan?

    Kiitoksia pikaisesta vastauksesta!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Ekman View Post
    Auto kyllä vuotaa bensaa aivan moottorin edessä olevasta pienestä mötikästä johon yhdistyy jokin pieni letku, kenties paineensäädin kyseessä vai olenko nyt aivan hukassa kyseisen moottorin kanssa? Voisiko sillä olla tekemistä kyseisen ongelman kanssa?
    Pa-paineensäädin, vaihda ensin se ettei pala koko auto, auttaa itse ongelmaan tai sitten ei.

    Leave a comment:


  • Ekman
    replied
    Hei!

    Olisi pienimuotoinen kysymys koskien omaa 93 vuoden 318is:ää enkä nyt äkkiseltään löytänyt vastausta omaan kysymykseeni.

    Kylmänä auto "hukkaa" isommilla vaihteilla kiihyttäessä tehoja, kaasu pohjassa kierrokset kyllä nousevat kierroslukumittarin ja koneen äänen perusteella, mutta auto ei tahdo kiihtyä nimeksikään. Kaasusta irti laskiessa auto nytkähtää ja heti perään uudestaan kiihyttäessä joskus kiihtyy normaalisti ja joskus taas ei, missä vika? :think

    Voisiko tämä viitata siihen, että jostain pääsee ilmaa sekaan, kenties jokin letku halki tms.? Auto kyllä vuotaa bensaa aivan moottorin edessä olevasta pienestä mötikästä johon yhdistyy jokin pieni letku, kenties paineensäädin kyseessä vai olenko nyt aivan hukassa kyseisen moottorin kanssa? Voisiko sillä olla tekemistä kyseisen ongelman kanssa?
    Last edited by Ekman; 09-04-2014, 22:25.

    Leave a comment:

Working...
X