Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
    Mites kun mulla on jotkut Konin jäykkyys-säädettävät iskarit niin mites tuolla takana säädetään sitä jäykkyyttä?:think

    Korkeuseroa meinaan joku 1cm
    Ei vaikuta iskarit korkeuteen, jousihommiksi menee. Mihin suuntaan säädettävät konit ?

    Leave a comment:


  • Juuso Karimo96
    replied
    Mites kun mulla on jotkut Konin jäykkyys-säädettävät iskarit niin mites tuolla takana säädetään sitä jäykkyyttä?:think

    Korkeuseroa meinaan joku 1cm

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by coupe320 View Post
    sigun autossa on taas ongelmia moniurahihnan vonkumisen kanssa. Eli moottorijarrutuksessa ja esim ohitustilanteessa kun vaihtaa pienempää ja nostaa kytkimen, kierrokset kun nousee n3000 yli alkaa tuo hihna vinkumaan, ja loppuu sitten kun käyttää kierroksia hetken aikaa tyhjäkäynnillä. Kiihdytyksissä ei tuota vinkumista ole. Rullat, hihna, kiristin (hydr.) vaihettu n2 v sitten.. Sellaanen havainto vielä että lataus tippuu kun hihna alkaa vinkumaan niin n12.6. Hihna kyllä pyörii..
    Laturin laakerit jumittaa jossakin tilanteessa ?

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    sigun autossa on taas ongelmia moniurahihnan vonkumisen kanssa. Eli moottorijarrutuksessa ja esim ohitustilanteessa kun vaihtaa pienempää ja nostaa kytkimen, kierrokset kun nousee n3000 yli alkaa tuo hihna vinkumaan, ja loppuu sitten kun käyttää kierroksia hetken aikaa tyhjäkäynnillä. Kiihdytyksissä ei tuota vinkumista ole. Rullat, hihna, kiristin (hydr.) vaihettu n2 v sitten.. Sellaanen havainto vielä että lataus tippuu kun hihna alkaa vinkumaan niin n12.6. Hihna kyllä pyörii..

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Nyt tuli tenkkapoo...:think cäbin kontin merkki. Vanhaa ei ole, joten minkä kokoinen se on? Yritin etsiä, niin löytyy ainaki 2-3 eri koko vaihtoehtoa...

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Miki View Post
    Semmonen pikku kyssäri et mistä tohon m-puskuriin saa tilattua tota "alamuovia" ettei päivä paista sieltä läpi.


    Osat 6 (vas/oik) liittyy kiinnittämiseen, voi olla autossa paikallaan tai ei riippuen mitä on turattu ja jätetty asentamatta. Osa 15 kiinnittyy niihin sitten ja peittää sitä aukkoa puskurin takana.

    Saatavuus luonnollisesti BMW varaosia myyvistä liikkeistä. Kuten esim KL-varaosat, merkkiliike tai vaikka schmiedmann.

    Leave a comment:


  • Kolmetoista
    replied
    Tarkotatko tätä: http://www.schmiedmann.fi/51%2011%20...numerolla.aspx

    Leave a comment:


  • Miki
    replied
    Semmonen pikku kyssäri et mistä tohon m-puskuriin saa tilattua tota "alamuovia" ettei päivä paista sieltä läpi.

    Leave a comment:


  • Kolmetoista
    replied
    Touringista pitäis ottaa kattokaiteet irti, saako niiden tilalle jotain listoja tms tukkimaan ne reiät? Haulla koitin etsiä niin ei pistäny silmään keskustelua aiheesta.

    Leave a comment:


  • Latetzki
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Piritekiltä nyt saa kokonaan uudet umpiot melkeen samaan hintaan. http://www.piritek.com/product_details.php?p=153

    Ovat depon valmistamat, mutta ihan hyvälaatusia on ainakin mulla ollu.
    Meneekö nuo heittämällä kiinni vanhojen tilalle? Kun tossa on Boschit nyt.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    m52b28 kusee öljyä reilusti venakopan takaosasta, uusi tiiviste vaihdettu + pulttien tiivisteet uusittu samalla. Voisiko esim venakopassa ( muovia ) olla hiusmurtuma joka laajenee kun laittaa kannen paikalleen ja kiristää? Vai voisiko tukkeutunut separaattori / separaattorin paluuletku vaikuttaa tähän? :think
    kannen takaosassa tulppa joka löysällä, itellä oli sama vika.
    Tulpassa kuparitiiviste

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    No ei se toki mahdotonta ole. Yleensä syy on kyllä rytyssä olevassa tiivisteessä, jos takaosasta vuotaa.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    m52b28 kusee öljyä reilusti venakopan takaosasta, uusi tiiviste vaihdettu + pulttien tiivisteet uusittu samalla. Voisiko esim venakopassa ( muovia ) olla hiusmurtuma joka laajenee kun laittaa kannen paikalleen ja kiristää? Vai voisiko tukkeutunut separaattori / separaattorin paluuletku vaikuttaa tähän? :think

    Leave a comment:


  • Alpstubli
    replied
    Originally posted by coupe320 View Post
    alstubli todennäkösesti yrittää selittää että kun se kumi prässätään siihen metalli kehikkoon niin jotkut valmistajat käyttää siinä liukasteena öljyä, joten ne korkkaa helpommin kun öljy jää kumin/metallin väliin...
    Just noin, paistovaihees jää öljyä...tai mitä sit käytetäänkin, mut
    jää kummiskin, onko sit lii'an nopea prosessi vai eikö miks, kerit
    kuivaan tai poistaan öljyjä...

    Joku muukin kun Lemförder oli okei, mut en nyt muist mikä...

    Turha näit on noille koettaa sen paremmin selittää, ne jotka tajuaa,
    niin hyvä ja jotkut tajuaa mut osottavat etteivät muka tajua...

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    Originally posted by Alpstubli View Post
    Ei ol keksiny, jutun juju et tekovaihees, joissain muu merkkisis ,jää niihin
    öljyä ja ne jopa korkkaa, niinku sanoin et tosi monimutkanen osa,
    mainitsin tos sanan laakeri, kun tuli kiirus laittaa viestiä...

    Siin ei tainnu takan sellast laakeria olla, mut pointti onkin et
    ovat jopa korkkailleet noikin ja iskari tullu läpi, vaiks on asennettu
    ihan oikein...

    alstubli todennäkösesti yrittää selittää että kun se kumi prässätään siihen metalli kehikkoon niin jotkut valmistajat käyttää siinä liukasteena öljyä, joten ne korkkaa helpommin kun öljy jää kumin/metallin väliin...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎