Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Couja
    replied
    Mikäs mahtaa olla yleisin paikka josta m52b20 kone rupeaa vuotamaan öljyä, siten että maassa rupeaa öljyläikkiä näkymään?

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Silvister View Post

    Mietin, että miksi ei sitä rautaa voi laittaa kinni ihan tavallisilla ruuveilla? Sinne listojen alle saa kyllä hakattua ne nappulat kiinni, mutta sinne sisälle?
    Häh. Mihin sisälle? Eihän se puskurin kuori tule muualta palkkiin kiinni, kuin listojen alta. Alhaalta alamuovit ja sisälokarit ruuveilla.
    Jokainenhan voi laittaa puskurinkuorensa vaikka purukumilla ja nitojalla kiinni, mutta orginaalit kiinniketapit taisi maksaa jotain kymmeniä senttejä.

    Edit: Mutta millä tavalla se ois muka tökerön näkönen ilman? Eihän niitä edes näe ulkoapäin.
    No näkeehän. Asiaan ei kuole, mutta aiheuttaa närästystä. Teknisesti ei minkäänlaista haittaa, henkisesti jotain pientä.

    Leave a comment:


  • jartsa95
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Tähän saa joku viisaampi vastata, itellä ei oo tietoa.

    voiskohan vika olla virtalukon pohjassa kun ajovalot eivät syty päälle?

    Leave a comment:


  • Silvister
    replied
    Kiitos paljon. Sain irrotettua sen raudan mutta eihän noita saa millään hakattua kiinni enään uudelleen uuteen puskuriin(Ei menny yhtään nappia rikki).

    Mietin, että miksi ei sitä rautaa voi laittaa kinni ihan tavallisilla ruuveilla? Sinne listojen alle saa kyllä hakattua ne nappulat kiinni, mutta sinne sisälle?

    En nyt ainakaan vielä halua tilata niitä ilmanohjaimia kun olisi kiva saada puskuri tänään kiinni. Toivottavasti siitä ei koidu mitään haittaa.

    Edit: Mutta millä tavalla se ois muka tökerön näkönen ilman? Eihän niitä edes näe ulkoapäin.
    Last edited by Silvister; 02-04-2014, 10:58.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Silvister View Post
    Etupuskuria vaihdettaessa M3 puskuriin täytyykö se rautatuki ottaa irtin vanhasta(miten?) ja laittaa uuteen.

    Irrotin puskurin ja oikeanpuolimmainen jarrunilmaus pötkylä (brake duct) puuttuu, iso haitta? Ei jaksaisi tilata uutta, ihmettelen vain miksi se puuttuu kun puskuria ei koskaan irroitettu:think
    Listojen alla ja ilmanottoaukon yläreunassa on muovisia niittejä, jotka pitää runkoa kiinni. Ne lähtee irti painamalla keskitappi sisään. Varaudu ostaan kaikki uudet, kun tahtoo hajota vanhetessaan ja ne keskitapit tahtoo lentää hukkaan.

    Ne jarrujen jäähdytysputket ei oo pakolliset, mutta eikai ne turhaan oo tehtaalla niitä sinne laittanu. M-sport puskurissa on erilaiset putket, niin tilaa samalla ne oikeet putket, kun tilaat uudet muoviniititkin. Realoemista tai bmw-fanssista löytyy osanumerot. En jaksa kännykällä niitä linkkailla tähän.

    Edit hidas

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Silvister View Post
    Etupuskuria vaihdettaessa M3 puskuriin täytyykö se rautatuki ottaa irtin vanhasta(miten?) ja laittaa uuteen.

    Irrotin puskurin ja oikeanpuolimmainen jarrunilmaus pötkylä (brake duct) puuttuu, iso haitta? Ei jaksaisi tilata uutta, ihmettelen vain miksi se puuttuu kun puskuria ei koskaan irroitettu:think
    Puskurin rungon tarvitsee jos uudessa ei sitä ole.

    Tuulenohjaimet jarruille ei taida käydä edes ristiin normi/m3 puskurin kesken. Ei maailmaa kaada jos ne puuttuu mutta onhan se tökerön näköinen jos puuttuu.

    Leave a comment:


  • Silvister
    replied
    Etupuskuria vaihdettaessa M3 puskuriin täytyykö se rautatuki ottaa irtin vanhasta(miten?) ja laittaa uuteen.

    Irrotin puskurin ja oikeanpuolimmainen jarrunilmaus pötkylä (brake duct) puuttuu, iso haitta? Ei jaksaisi tilata uutta, ihmettelen vain miksi se puuttuu kun puskuria ei koskaan irroitettu:think

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by jartsa95 View Post
    sitä itsekkin kyllä epäilin.. saakohan sitä mitattua miten että toimiiko? vai voiko se mittauksella näyttää että yhteys olisi vaikka vika olisi katkaisijassa?
    Tähän saa joku viisaampi vastata, itellä ei oo tietoa.

    Leave a comment:


  • jartsa95
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Valokatkaisija rikki :think
    sitä itsekkin kyllä epäilin.. saakohan sitä mitattua miten että toimiiko? vai voiko se mittauksella näyttää että yhteys olisi vaikka vika olisi katkaisijassa?

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by jartsa95 View Post
    hei.. tuli tuossa semmonen ongelma että e36 316 bemarissa hävis täysin virrat ajovaloilta että valokytkimestä parkit toimii täysin mutta kun ajovalot laittaa niin sammuu mittaristo yms kaikki valot.. sulakkeet ja releet on tarkistettu jo
    Valokatkaisija rikki :think

    Leave a comment:


  • jartsa95
    replied
    e36 ajovalot

    hei.. tuli tuossa semmonen ongelma että e36 316 bemarissa hävis täysin virrat ajovaloilta että valokytkimestä parkit toimii täysin mutta kun ajovalot laittaa niin sammuu mittaristo yms kaikki valot.. sulakkeet ja releet on tarkistettu jo

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    Auto on 318is m42 ja ongelma on....
    lisää "ongelmia", huomasin tänään että auto vastaa kaasuun kylmänä huomattavasti paljon paremmin kuin lämpöisellä koneella, lämpöisenä tuntuu että sieltä puuttuu heppoja, eikä auto kulje läheskään niin hyvin kuin kylmällä koneella.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Masander View Post
    Slipring vikisee rattia käännettäessä. Mitä rasvaa pitäis laittaa?
    Kupari tahnaa?

    Leave a comment:


  • Bamppa
    replied
    Miten paljon motonetin (sedanin) helmapelleissä tulee pelti pohjan alle? Ite helma ei oo mätä mutta siitä reunasta 5 senttiä pohjaa aika pehmosta..

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    Pystyykö kaasuläpän asentotunnistimen mittaamaa ? Jos voi niin mitä sen pitää näyttää?

    Auto on 318is m42 ja ongelma on joskus tapahtuva kierrosten seilaaminen.
    Ongelma ei esiinny aina, joskus toimii montakin päivää ja käy nätisti, mutta
    Huonona päivänä kierrokset seilaa sammumisen rajamailla, joskus taas tekee todella pientä seilausta, hyväku huomaa. Auto leimattu näillä oireilla, ja kaikki päästöt oli hyvät
    Imuvuotoja ei ole, ainakaan niitä en ole löytänyt ja kaikki letkut tarkistettu samalla.
    Täytyykö ruveta harrastamaan osabingoa, vai olisiko hyviä kultaisia neuvoja
    Pystyy mittamaan, virrallisena jännitemittarilla (liitin kiinni) signaalijohdon ja maan väliltä tulla 0,5-4,5v tasainen nousu ja lasku jännitteessä kaasuläpän liikkeen mukaan

    Johtoihin tulee siis:
    Yhteen 5v
    Toiseen maa
    kolmanteen signaali

    Osimoilleen näin


    Nämä tiedot noin niinkun yleensä kaasuläpän mittaamisesta, en osaa sanoa onko kyseisessä moottorissa jotain erikoista

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎