Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jespaa
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    näyttää valojen korjeuden säätömoottorin liititmelle.

    Muistaakseni lämpötilan anturille meni 2 johtoa ja itse liitin on keltainen.
    Hienoa, ei muutaku metsästämään, että mistä lie löytyy. :think Kai se tuola jossakin on.

    Edit: Löytypä sieltä katkennut piuhan pää.. Ei muita liittimiä mitkä olisi voinut olla anturille, joten kai se tuo katkennu piuha sitten on se oikea. Mihinköhän tuo anturin piuhan toinen pää menee?
    Last edited by Jespaa; 14-04-2014, 15:47.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Bemaristi 320 View Post
    Juu elikkäs koodit luettu ja kampiakselin asentotunnistin vaihtoon. Missäs se M52B28:ssa sijaitsee ja mitä kautta vaihto onnistuisi?
    Originally posted by Jespaa View Post
    Kuuluiskos olla tommosessa liittimessä? Muuta ei näkyny ja kuva otettu renkaan puolelta sisälokaria raottaen.
    näyttää valojen korjeuden säätömoottorin liititmelle.

    Muistaakseni lämpötilan anturille meni 2 johtoa ja itse liitin on keltainen.



    punaisella nuolella
    Last edited by Spiddu; 14-04-2014, 14:25.

    Leave a comment:


  • Jespaa
    replied
    Originally posted by Tudmas View Post
    Kuskinpuolella, jarrun jäähdytysputkessa näkyy keltainen pulikka. Helppo vaihtaa. Klipsi irti ja uusi tilalle.
    Kuuluiskos olla tommosessa liittimessä? Muuta ei näkyny ja kuva otettu renkaan puolelta sisälokaria raottaen.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Bemaristi 320 View Post
    Juu elikkäs koodit luettu ja kampiakselin asentotunnistin vaihtoon. Missäs se M52B28:ssa sijaitsee ja mitä kautta vaihto onnistuisi?

    96 jälkeen anturin paikka vaihtunut löytyy mukavasti imusarjan alta startin vierestä.

    Leave a comment:


  • Tudmas
    replied
    Originally posted by Jespaa View Post
    Eikös tuon ulkolämpötilan anturin pitäisi olla jossakin tuolla vänkärin eturenkaan tietämillä? Näkyykö jo pelkästään kun tunkkaa ylös ja alkaa tutkimaan vai tarviiko jotain purkaa eka edestä? OBC näyttää -37 nii aattelin alottaa tosta anturista tarkistamaan mikä mättää.
    Kuskinpuolella, jarrun jäähdytysputkessa näkyy keltainen pulikka. Helppo vaihtaa. Klipsi irti ja uusi tilalle.

    Leave a comment:


  • Jespaa
    replied
    Eikös tuon ulkolämpötilan anturin pitäisi olla jossakin tuolla vänkärin eturenkaan tietämillä? Näkyykö jo pelkästään kun tunkkaa ylös ja alkaa tutkimaan vai tarviiko jotain purkaa eka edestä? OBC näyttää -37 nii aattelin alottaa tosta anturista tarkistamaan mikä mättää.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Eisiinä tainnut mitään merkkiä lukea. Ostin sentakia tuon, kun muita ei oikein ollut nopeasti saatavilla (paitsi merkkiliikkeestä originaali 130e). Itsekin olisin silloin tuon hellan ottanut, kun vain olisi ollut saatavilla.

    Leave a comment:


  • Mokoma
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Kannattaa varautua myös nostamaan autoa, niin että pääsee alakautta työntämään anturia pois kiinnityskorvakkeesta. Lisäksi, itselläni on KL varaosasta ostettu 50e hintainen anturi pelittänyt nyt reilut puolivuotta /10tkm ongelmitta.
    Joo en tietenkään tarkoita etteikö tarvikeanturikin voisi toimia mutta foorumilta on aikapaljon saanut lukea huonoa palautetta noista tarvikkeista. Esimerkiksi Schmiedmann näyttää myyvän Hellan valmistamaa OE-laatuista osaa 65 eurolla ja motonetin tarvikeosa on noin 45e. Itse en parinkympin takia "ottaisi riskiä". Ja käsittääkseni KL-varaosat myy ihan kelvollista tavaraa, oliko tuo 50e anturi minkä merkkinen?

    Kampiakselin asentotunnistin Hella (OE laatua) - 12141703277, 12 14 1 703 277, 1703277, 12141703277H - Sopii malleihin: E36

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Kannattaa varautua myös nostamaan autoa, niin että pääsee alakautta työntämään anturia pois kiinnityskorvakkeesta. Lisäksi, itselläni on KL varaosasta ostettu 50e hintainen anturi pelittänyt nyt reilut puolivuotta /10tkm ongelmitta.

    Leave a comment:


  • Bemaristi 320
    replied
    Originally posted by Mokoma View Post
    Yläkautta vaihdetaan. Sijaitsee auton keulasta katsoen moottorin etupäässä heti vesipumpun vasemmalla puolella. Kiinni yhdellä kuusiokoloruuvilla. Voi olla hapettunut aika tiukkaan, älä katkaise kiinnityskorvakkoa kun irrotat anturia.

    Eli tästä osa nro 9 jos selventää.


    P.S Osta sitten orkkis-anturi tilalle. Niillä halvoilla tarvikeantureilla ei tee mitään.
    Kiitoksia vastauksesta. Juu oon lueskellu että nää on aika tarkkoja antureista ettei mitkää tarvikkeet toimi kunnolla.

    Leave a comment:


  • Mokoma
    replied
    Originally posted by Bemaristi 320 View Post
    Juu elikkäs koodit luettu ja kampiakselin asentotunnistin vaihtoon. Missäs se M52B28:ssa sijaitsee ja mitä kautta vaihto onnistuisi?
    Yläkautta vaihdetaan. Sijaitsee auton keulasta katsoen moottorin etupäässä heti vesipumpun vasemmalla puolella. Kiinni yhdellä kuusiokoloruuvilla. Voi olla hapettunut aika tiukkaan, älä katkaise kiinnityskorvakkoa kun irrotat anturia.

    Eli tästä osa nro 9 jos selventää.


    P.S Osta sitten orkkis-anturi tilalle. Niillä halvoilla tarvikeantureilla ei tee mitään.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Silvister View Post
    Eli ostamassa olisin 325 vakio änkkää joka on ollut 320 bemarissa kiinni, sama kuin minulla. Mitenkä vaihto onnistuu? Onko ihan bolt on homma?
    Kuten Haju69 kertoo http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=826 Eikö voi kerralla uskoa ? Kaveri laittoi ko. konstilla 325i vaimentimen 318i:n putken jatkoksi.

    Leave a comment:


  • Bemaristi 320
    replied
    M52B28 kampiakselin asentotunnistimen sijainti?

    Juu elikkäs koodit luettu ja kampiakselin asentotunnistin vaihtoon. Missäs se M52B28:ssa sijaitsee ja mitä kautta vaihto onnistuisi?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Silvister View Post
    Eli ostamassa olisin 325 vakio änkkää joka on ollut 320 bemarissa kiinni, sama kuin minulla. Mitenkä vaihto onnistuu? Onko ihan bolt on homma?
    Taisin jo aiemmin sinulle asiaa valaista. Muuten ei ole bolt-on ainakaan 320 putken jatkoksi ellei tämä vaimennin ole sitten modattu sopivaksi. Kannattaa ehkä selvittää asia vaimentimen myyjän kanssa, hän todennäköisesti osaa asiaa paremmin selventää.

    Leave a comment:


  • Silvister
    replied
    Eli ostamassa olisin 325 vakio änkkää joka on ollut 320 bemarissa kiinni, sama kuin minulla. Mitenkä vaihto onnistuu? Onko ihan bolt on homma?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎