olikohan tuossa m50b25 koneessa nyt M14 kierteellä tulpat? Että onnistuisikohan se tälläsellä sarjalla korjailla KLIK ..sitten seuraavat sarjat olikin motonetissä esim 79€
Jos tarkkoja ollaan niin kierre on M14x1,25 kun normi M14 nousu on 1,75 mutta luult. oikea kun on tulppiin tarkoitettu.
mutta onkohan tommosesta voinu sit jotain muutakin vaurioa syntyä?
Epäilen. En ainakaan saa päähäni muuta vaurio keissii ku et ois tulppa saatu kierrettyä liia syvään ja ottanu iskuu mäntään. Muuten tuskin mitään sen kummempaa vauriota on.
ei siinä, kiva "pikku" proggis käyttää kansi pois. Ei itteä huvittais ryhtyä yhen helicoilin takii. Sit uudet yläpään tiivisteet ja pultit.
olikohan tuossa m50b25 koneessa nyt M14 kierteellä tulpat? Että onnistuisikohan se tälläsellä sarjalla korjailla KLIK ..sitten seuraavat sarjat olikin motonetissä esim 79€
olikohan tuossa m50b25 koneessa nyt M14 kierteellä tulpat? Että onnistuisikohan se tälläsellä sarjalla korjailla KLIK ..sitten seuraavat sarjat olikin motonetissä esim 79€
Tänään sit toi oma e36 325iA sano sopimuksen irti.. (taas)
Eli hiukan reippaamasta kiihdytyksestä n.100kmh vauhdeista vaimea rusahdus jonka jälkeen kierrokset tippu 2-3000 eikä reagoinut kaasuun eli moottori varmaan sammu..
Siinä sitten tiensivuun stoppiin ja hetken ihmettelyt ja sitten starttia, no, startti pyörii tyhjää..
Huomenna olis tarkotus syventyä tohon laitokseen mutta osaisko porukka vähän heittää arvioita että mistä lähtee ettiin vikaa..
Auto on siis e36 325 automaattilootalla ja vanoksella.
Noniin elikkä, sigun vehkeeseen tein jäähdytinrempan jonka yhteydessä vaihdettiin oikeastaan kaikki lohkosta eteenpäin, (vesipumppu,visko,flekti,termari&koppa,letkut,jääh dytin ymsyms..)
Nyt ihmetystä on herättäntyt tuo visko joka pyörii kokoajan? eli siis aivan ensimmäisestä startista lähtien uudella viskolla, visko pyörii vain kokoajan, voiko muka olla uusi visko heti hajalla?
Toinen ongelma sitten luonnollisesti ilmaaminen, tästä on luettu tarinaa foorumilta ja tein menetelmällä:
- Kone kylmänä, nesteet sisään ja kone käyntiin, auto tasaisella maalla
- Lämppäri puhaltamaan täysillä kuumaa
- Paisarin korkki auki puristelemaan vuoronperään ylä ja alavesiletkua, kuplia tuli kiitettävästi.
Siinä sitten odottelin että kone hieman lämpeni ja jatkoin pumppaamista, ja välillä availin ilmausruuvia mutta sieltä ei tuntunut tulevan mitään
- Kone lämpimänä jatkoin pumppailua, välillä nesteen taso hieman laski ja lisäilin nestettä sitä mukaan
Jatkoin letkujen pumppaamista ja odotin että järjestelmä imaisisi kunnolla nestettä sisäänsä, eikö sen niin pitäisi tehdä? mitään tällaista ei kuitenkaan tapahtunut ja ilmaruuvia avatessa puski ruuvista vaan tajuttomasti höyryä.
Loppujenlopuksi nesteen pinta alkoi vain nousemaan ja välillä tulvi yli paisarista, sitten taas laski hieman, tätä toistui varmaan puolituntia, pumppailua, nesteen laskua ja nousua ja höyryn tulemista ilmausruuvista.
Sitten alkoi lämmötkin jo nousemaan punarajalle joten sammutin moottorin ja sittenhän se perkele imaisikin sitä nestettä oikein kunnolla ja paisari meni aivan tyhjäksi, täytin paisarin ja tyhjeneminen jatkui, imi monta litraa nestettä ja sitten hieman rauhoittui. Missään vaiheessa ei puhaltanut myöskään lämmintä hyttiin.
Mikä tuossa nyt mättää, tuota samaa rumbaa olisi voinut jatkaa koko illan mutta ei siitä nyt tuntunut tulevan lasta eikä paskaa
Joo eli ei muutakuin auton keulaa ilmaan ja puolentoista litran limsa pullo paisuntasäiliön päälle teipillä tiiviisti kiinni, pullo täyteen nestettä ja antaa koneen käydä kokoajan. Ja ei muutakuin letkuja pumppailemaan kovasti... Tämä toimi ainakin isoveljellä kun valahti kaikki nesteet pihalle.. Pullo auttaa sen että vesi on kokoajan niin korkealla ettei pääse hörppäämään mistään ylimääräistä ilmaa... ja käytettiin myös apuna lämpömittaria veden lämmön mittaamisessa jotta tiesi suunnilleen milloin termari aukeaa
Passaako cuopen alusta sarja sedan malliin kyse siis e36:sta
kyllä. alkupään kolmekutosissa on sitten erilainen vakaaja ja koiranluut etupäässä. tämä kannattaa ottaa huomioon jos autosi on valmistettu ennen 6/92.
Hyvä pointti.
Ja grab: sano myyjälle että hoitaa kierteen kuntoon kuitin kanssa niin haet auton pois ?
niin tuokin olis kyllä vaihtoehto pitääkin kysästä..ymmärsin vaan että tämäkin ajan ja motivaation takia jäänyt seisomaan..ja vika selvisi vasta eilen kuulemma..aijemmin oli käynyt huonosti ja röpöttänyt..mikä on vikaan nähden ihan selvä juttu tietenkin..mutta onkohan tommosesta voinu sit jotain muutakin vaurioa syntyä?
Tänään sit toi oma e36 325iA sano sopimuksen irti.. (taas)
Eli hiukan reippaamasta kiihdytyksestä n.100kmh vauhdeista vaimea rusahdus jonka jälkeen kierrokset tippu 2-3000 eikä reagoinut kaasuun eli moottori varmaan sammu..
Siinä sitten tiensivuun stoppiin ja hetken ihmettelyt ja sitten starttia, no, startti pyörii tyhjää..
Huomenna olis tarkotus syventyä tohon laitokseen mutta osaisko porukka vähän heittää arvioita että mistä lähtee ettiin vikaa..
Auto on siis e36 325 automaattilootalla ja vanoksella.
ilmaus: kyllä se vaan niin on että keula ylös, ja 1,5l limsapullosta pohja pois, ja paisariin kiinni, sitten vaan pullo täyteen nestettä, auto käymään, lämmöt täysille(liekkö merkitystä) ja pitää vaikka hieman kierroksia välillä. näillä metodeilla ilmattu miljoona m50 ja aina toiminut
Lämmöt tosiaan täysillä niin on vesiventtiili auki koko ajan.
En oo koskaa nuita helicoileja asentanu mut ekana tulee mieleen et miten onnistuu ilman kannen irrotusta.. Ne puolien kolot kun on aika syvät.
no joko irrotan kannen ja kiikutan sen jollekki joka sen osaa tehdä tai sit jos näyttäs onnistuvan paikoillaan tehdä niin sitten tehään..toki kannen irrottamalla sais tehtyä muitakin huolto toimeenpiteitä samalla..
Leave a comment: