Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    318is sitkeän laatuinen startti ongelma vaivaa edelleen.

    Auton starttaus kestää mielestäni liian pitkään ja tekee myös monesti sitä että kun lämpimällä koneella sammuttaa auton vähäksi aikaa (esim. kaupassa käynti)
    moottori hörähtää käyntiin ja sammuu samantien (kierrokset ei tällöin nouse yli 1500rpm vaikka kaasun junttaa nopeasti pohjaan) Uudelleen starttaus ja moottori lähtee taas käyntiin. Saattaa joutua kaasulla avustamaan.

    Autoon vaihdettu noin vuoden sisällä:

    -Bensapumppu
    -Akku
    -Starttimoottori
    -Alkuperäiset nokka- ja kampiakselin anturit
    -Ruiskun lämpötila-anturi
    -Suuttimet
    -Tyhjäkäyntiventtiili putsattu

    Aiheuttaako bensapumpun rele tuommoista ja voiko sen kunnon tarkistaa jotenkin. Voiko ehtoopuolella oleva ilmamäärämittari tehdä lämpimänä starttaamisesta hankalaa.
    Ecu kastunu joskus? Jostaki toinen ecu testattavaksi.

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Taitaa kaasuläppä päästä taittumaan yli, löytyy säätöruuvi joka on oikeampi tapa kun polkimen säätö
    missä tuo säätö ruuvi on ja mikä on oikea asento mihin säädetään? Pitää tuo stoppari laittaa jollain lukiteella kiinni. Kerran jo kiristin sitä. Oisko sit pituus muuttunu..

    pitääkö kaasuläppä olla täsmälleen suorassa poljin on pohjassa?

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by coupe320 View Post
    tuntuu että auto vetää paremmin kun ajaa 4/5 osa kaasua, sit kun tyrkkää lapun lattiaan meno on jotenkin "röpöttämistä". Sit kun nostaa kaasua pikkasen vetää tasaseen koko kierrosalueen läpi.. Viittaako johonkin tunnistin vikaan vai pitäskö vaan "säätää" kaasupolkimen alla olevaa stopparia..

    Taitaa kaasuläppä päästä taittumaan yli, löytyy säätöruuvi joka on oikeampi tapa kun polkimen säätö

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    tuntuu että auto vetää paremmin kun ajaa 4/5 osa kaasua, sit kun tyrkkää lapun lattiaan meno on jotenkin "röpöttämistä". Sit kun nostaa kaasua pikkasen vetää tasaseen koko kierrosalueen läpi.. Viittaako johonkin tunnistin vikaan vai pitäskö vaan "säätää" kaasupolkimen alla olevaa stopparia..

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by dabbe View Post
    Sain vian korjattua. Tilasin käytetyn slipringin, vaihdoin, nollasin ja voilá valo pysyy poissa.
    Hyvä hyvä. Sama projekti menossa kunhan saapuu slipring

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Kappas minulla nyt juuri sama vika päällä. Tuliko aivan yllättäen vai touhusitko auton kanssa jotain ennen tuota? Ja sinullakin siis ilmeisesti palaa airbagin valo?

    Eikä siis auta vikakoodien nollaus. Valo syttyy välittömästi kun taas virrat laittaa päälle.

    Sain vian korjattua. Tilasin käytetyn slipringin, vaihdoin, nollasin ja voilá valo pysyy poissa.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Millaisella bagilla se tämmönen ratti on? 1- vai 2-vaiheinen vai onko niitä molempia?
    1-vaihe bagi pitäisi olla

    Joku viisaampi varmistakoon

    edit: http://www.frankies-bmw.com/3series/...ring_wheel.php
    Last edited by Slazha; 28-04-2014, 19:20.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Silvister View Post
    Paras paikka tilata edullisesti ja nopeasti bemariin M3 puskurin etujarrujen ilmanohjaus pötkylät? En tiedä osanumeroa, mutta ne mitkä lähtee siitä sumuvalojen vierestä.

    nopeasti marmoritiski.

    edullisemmin smidi?

    Leave a comment:


  • Silvister
    replied
    Paras paikka tilata edullisesti ja nopeasti bemariin M3 puskurin etujarrujen ilmanohjaus pötkylät? En tiedä osanumeroa, mutta ne mitkä lähtee siitä sumuvalojen vierestä.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by tiusane View Post
    sellasta pientä probleemaa, että kierrokset alkaa seilaamaan kun auto on tyhjäkäynnillä ollut noin 20-30 sekunttia, otin imm liittimen irti ja auto sammu samantien, kyseessä 318iS??:think

    tyhjänkäynti venttiili paskainen/jumissa tai rikki

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    318is sitkeän laatuinen startti ongelma vaivaa edelleen.

    Auton starttaus kestää mielestäni liian pitkään ja tekee myös monesti sitä että kun lämpimällä koneella sammuttaa auton vähäksi aikaa (esim. kaupassa käynti)
    moottori hörähtää käyntiin ja sammuu samantien (kierrokset ei tällöin nouse yli 1500rpm vaikka kaasun junttaa nopeasti pohjaan) Uudelleen starttaus ja moottori lähtee taas käyntiin. Saattaa joutua kaasulla avustamaan.

    Autoon vaihdettu noin vuoden sisällä:

    -Bensapumppu
    -Akku
    -Starttimoottori
    -Alkuperäiset nokka- ja kampiakselin anturit
    -Ruiskun lämpötila-anturi
    -Suuttimet
    -Tyhjäkäyntiventtiili putsattu

    Aiheuttaako bensapumpun rele tuommoista ja voiko sen kunnon tarkistaa jotenkin. Voiko ehtoopuolella oleva ilmamäärämittari tehdä lämpimänä starttaamisesta hankalaa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Millaisella bagilla se tämmönen ratti on? 1- vai 2-vaiheinen vai onko niitä molempia?

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    M50B25 vanos koneen imusarjan alla on tämmönen letkun pätkä joka tulee klipsillä kiinni imusarjan pohjaan, en löydä sen osanumeroa mistään..
    Kuvassa näkyvä lyhyt kaarella oleva tuubi.
    Olisko osa nro 8?

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    M50B25 vanos koneen imusarjan alla on tämmönen letkun pätkä joka tulee klipsillä kiinni imusarjan pohjaan, en löydä sen osanumeroa mistään..
    Kuvassa näkyvä lyhyt kaarella oleva tuubi.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Mitä vaihtoehtosia vikoja hitaaseen kierrosten laskuun on? Kylmänä toimii hyvin, mutta lämpinä ajo muuttuu nykiväksi, jos ei aavistuta odotuta kierroksien laskua. Ja perusjutut on kunnossa, imusarjan tiivisteet ja letkut vaihdettu, haitariputki vaihdettu, eikä vikakoodeja. Pystyikö vanos tekemään tämmöstä?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎