Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16504
    • Asikkala

    Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
    Niin, mitkä olis semmosia tekijötä jotka vaikuttaa kulutuksen nousuun?:think
    Ei se ainakaan bensaa vuoda, tai läikkiä ei oo tullu ja ei haisekkaan bensa.
    Kaasujalan toiminta on tärkein asia.

    Comment

    • uniiq
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2012
      • 333
      • Vantaa

      Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
      Niin, mitkä olis semmosia tekijötä jotka vaikuttaa kulutuksen nousuun?:think
      Ei se ainakaan bensaa vuoda, tai läikkiä ei oo tullu ja ei haisekkaan bensa.
      Vinkiksi vaan et osta Micra 1.0, niin ei nuo kulutukset huolestuta
      BMW harrastuksena jo vuodesta 2012

      Comment

      • HerraHuu
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2012
        • 355
        • Keski-Suomi

        Originally posted by biimerrrrville View Post
        no niinkun sanoin et perus huollot kannattaa tehä. likanen ilman puhdistin ja tulpatkin voi vaikuttaa aika paljon kulutukseen. ja ne imu vuodot on nyt aika helppo tsekata et löytyykö niitä.
        Lisäksi listaan jarrujen kunto. Laahaaminen ei ainakaan vähennä vastusta..

        Ajan itse n.90-95km/h nopeudella 30km x2 työmatkaa mutkaista ja mäkistä tietä, tie kuitenkin puhdas lumesta. Kulutus 8,4 litraa /100km. (Tankin mukaan, ei mittarin.)


        -e30 2d m10b18

        EX -e53 X5 3.0D
        EX -e39 523i Sedan
        EX -e36 325i Coupe
        EX -e46 323i Sedan
        EX -e36 320i Touring

        Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

        Comment

        • HerraHuu
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2012
          • 355
          • Keski-Suomi

          Originally posted by HerraHuu View Post
          Lisäksi listaan jarrujen kunto. Laahaaminen ei ainakaan vähennä vastusta..

          Ajan itse n.90-95km/h nopeudella 30km x2 työmatkaa mutkaista ja mäkistä tietä, tie kuitenkin puhdas lumesta. Kulutus 8,4 litraa /100km. (Tankin mukaan, ei mittarin.)
          Niin ja en ajotapaani seuraa milläänlailla, välillä mennään luisussa ja poljetaankin jos sille tuntuu. Ja jos hipostelemaan ruvetaan niin vannekoko 17'' ja mittarissa 267tkm, tosin yläkerran remppa tehty muistaakseni 20-30t sitten..


          -e30 2d m10b18

          EX -e53 X5 3.0D
          EX -e39 523i Sedan
          EX -e36 325i Coupe
          EX -e46 323i Sedan
          EX -e36 320i Touring

          Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

          Comment

          • Kylläsesiitä
            Newbiemmer
            • Jan 2014
            • 18
            • Nivala

            Mikä vikana?

            Joo elikkä tuossa paripäivää sitten käytiin isoveljen kanssa jäällä hänen autollaan ja siinä sitten yhtääkkiä lämmöt nousi ja rupesi savuamaan no luultiin että konehan siinä keitti mutta sitten kotona huomattiin että oli vain joku jäähdytys järjestelmän letku irronnut liitoksistaan mutta nytten kun uudet nesteet lyötiin ja ilmattiin

            kun kone on saatu lämpimäksi niin nesteet nousee paisunta säiliössä vähä ylimmän merkin ylä puolelle ja sitte termari aukeaa ja vedet valahtaa kiertoon tämän tekee noin 2 kertaa ja sitten kolmannella kerralla termari ei aukea ja lyö paineet paisuntasäiliön korkista pihalle.. että olisiko termari paskana vai kannen tiiviste menny että pääsee lyömään painetta jäähdytys järjestelmään elikkä oli siellä jäällä lyönyt letkun irti kun tuli painetta mutta ei ole ikinä ennen tämmöistä tehnyt..

            edit: nytten on vähän tullu taas testailtua niin otettiin termari irti ja annettiin kiertää ja odoteltiin että lämmöt on puolessa välissä missä pitääkin ja sitten yhtä äkkiä alkoi vedenpinta nousemaan ja kunnes ylitti ylimmän viivan niin rupesi sylkemään korkista pihalle nesteet.. eli lämmöt pysyy kokoajan ihan normaalina myös termarin ollessa paikoillaan että lämmöt ei vissiin vedessä kerkeä nousta sinne tarvittavaan 95 asteeseen että termari aukeaisi vaan lyö jostain painetta.. :/

            Ja autohan on 316 e36
            Last edited by Kylläsesiitä; 09-02-2014, 20:41.

            Comment

            • _ville
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 251
              • Pirkanmaa

              Ettei vaan olis paisarin korkki entinen? Kokeile jollain toisella korkilla.

              Comment

              • Kylläsesiitä
                Newbiemmer
                • Jan 2014
                • 18
                • Nivala

                pitää kokeilla..

                Ja nytten kokeiltiin että vähän auton keulaa ilmaan ja tötsö paisunta säiliön suuaukolle jotta saa vedenpinnan korkeammammalle. Sitten sillä ilmattin auton käynnissä ollessa ja sammuksisssa ollessa. Sitten siinä kun käynnissä ilmasi ja kun auton sammutti niin veden pinta nousi heti korkealle ja kohta imasi koko syylärin sisällön koneeseen. Mistään ei vuoda vettä mihinkään ja siiten kun imasi niin pulputusta kuuluu ja välillä muutenkin kuuluu pulputusta kun antaa vaan olla.. ja termari on irti

                Ps: Äidinkieli ei ollut paras aineeni koulussa ):
                Last edited by Kylläsesiitä; 10-02-2014, 16:43.

                Comment

                • Kylläsesiitä
                  Newbiemmer
                  • Jan 2014
                  • 18
                  • Nivala

                  Originally posted by _ville View Post
                  Ettei vaan olis paisarin korkki entinen? Kokeile jollain toisella korkilla.
                  Ja eihän sen normaalisti pitäisi tuottaa niin paljoa painetta että sen korkin sitä pitäisi päästää poisa vai olenko väärässä?

                  Comment

                  • Touronen
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 323
                    • Forssa

                    E:

                    Ei mitään.
                    Last edited by Touronen; 10-02-2014, 16:02.
                    Vorssa

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16504
                      • Asikkala

                      Originally posted by Kylläsesiitä View Post
                      Ja nytten kokeiltiin että vähän auton keulaa ilmaan ja tötsö paisunta säiliön suuaukolle jotta saa vedenpinnan korkeammammalle sitten sillä ilmattin auton käynnissä ollessa ja sammuskisssa sitten siinä kun käynnissä ilmasi ja kun auton sammutti niin veden pinta nousi heti korkealle ja kohta imasi koko syylärin sisällön koneeseen mistään ei vuoda vettä mihinkään ja siiten kun imasi niin pulputusta kuuluu ja välillä muutenkin kuuluu pulputusta kun antaa vaan olla.. ja termari on irti
                      Laita pari välimerkkiä tuohon tekstiin, eihän siitä ota pirukaan selvää.

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7100
                        • Forssa

                        Originally posted by Kylläsesiitä View Post
                        Ja nytten kokeiltiin että vähän auton keulaa ilmaan ja tötsö paisunta säiliön suuaukolle jotta saa vedenpinnan korkeammammalle. Sitten sillä ilmattin auton käynnissä ollessa ja sammuksisssa ollessa. Sitten siinä kun käynnissä ilmasi ja kun auton sammutti niin veden pinta nousi heti korkealle ja kohta imasi koko syylärin sisällön koneeseen. Mistään ei vuoda vettä mihinkään ja siiten kun imasi niin pulputusta kuuluu ja välillä muutenkin kuuluu pulputusta kun antaa vaan olla.. ja termari on irti

                        Ps: Äidinkieli ei ollut paras aineeni koulussa ):
                        Voi olla vuoto jossain.

                        Ei ollut bemari mutta enon sierraa ilmattiin just noin.
                        Välillä imasi pullon tyhjäksi ja jonkun ajan päästä pukkas pullosta nesteet yli. Tätä jumppaa jatkettiin jonkun aikaa ja lopetettiin kun ei tullut mitään.
                        Lopulta paljastui että sisätilan lämppärinkenno vuosi pikkasen lattiamaton alle. Kenno vaihdettiin ja samalla menetelmällä ilmaantui alle vartissa.

                        Saattaa olla sama ongelma sulla?

                        /mutu
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • jjero
                          Newbiemmer
                          • Apr 2013
                          • 3
                          • Pori

                          Eli mikä anturi on kyseessä, mikä on koneen etuosassa ja mihin sen liitin kuuluu..? (Ollut irti jo ostaessa) ja auto siis e36 328 vm.98

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16400
                            • Leppävirta

                            Originally posted by jjero View Post
                            Eli mikä anturi on kyseessä, mikä on koneen etuosassa ja mihin sen liitin kuuluu..? (Ollut irti jo ostaessa) ja auto siis e36 328 vm.98
                            Eli missä ja hä? Kuva kertoisi paljon jos ei osaa tarkemmin kuvailla. Onko autossa jotain vikaa?
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • jjero
                              Newbiemmer
                              • Apr 2013
                              • 3
                              • Pori

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Eli missä ja hä? Kuva kertoisi paljon jos ei osaa tarkemmin kuvailla. Onko autossa jotain vikaa?
                              Kuvaa en saa tähän hätään, mutta koneen edessä tossa kampuran siimapyörän yläpuolella eli olisko kampiakselin asentotunnistin ja sammuilee ajossa silloin tällöin pienestä vauhdista kun laittaa kytkimen pohjaan..:think

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16400
                                • Leppävirta

                                Originally posted by jjero View Post
                                Kuvaa en saa tähän hätään, mutta koneen edessä tossa kampuran siimapyörän yläpuolella eli olisko kampiakselin asentotunnistin ja sammuilee ajossa silloin tällöin pienestä vauhdista kun laittaa kytkimen pohjaan..:think
                                Jos kampuran tunnistin irti niin uskoisin ettei auto käynnistyisikään.. :think

                                http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...e/timing_case/ osa 9 siis kampuran asento tunnistin
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎