Elikkä nytten tuli sitten semmoinen vika kun oli pakoputken äänenvaimentimen toinen tuki rauta irronnut, niin oli sitten repeytyny putki irti äänenvaimentimesta (ruostunut), no putken irrotin ja sitten hitsasin sen takaisin kiinni ja laitoin putken paikoilleen.
Sitten en siinä illan päälle sitä jaksanu testailla, vaan sitten aamulla kouluun lähtiissä löin auton käyntiin ja yhtääkkiä tyhjäkäynnin kierrokset on sen 1500 vaikka ennen putken hitsausta oli sen 750 mitä normaalisti pitääkin.
Siinä sitten koulun jälkeen kokeilin säätää tyhjäkäyntiä pienemmälle mutta loppui ruuvista jo säätö vara, kävi siellä 800 kierrokset mutta sitte kohta nousi sinne 1200. Sitten annoin koneen lämmetä normi lämpöihin ja sammutin ja käynnistin kun oli lämmennyt, mutta sinne ne 1500 nousee sitte ne siitä sinne 800 pintaan laski kun oli kone lämmin mutta melko kauvaan kestää että sinne laskee eikä aina laske.
Sitten oli vielä semmosta että suhkot hitaalla vauhdilla kiihdytyksessä meinaa ihan hieman alussa nykiä. Elikkä mikä kumma on vikana??
Joo elikkä tuossa paripäivää sitten käytiin isoveljen kanssa jäällä hänen autollaan ja siinä sitten yhtääkkiä lämmöt nousi ja rupesi savuamaan no luultiin että konehan siinä keitti mutta sitten kotona huomattiin että oli vain joku jäähdytys järjestelmän letku irronnut liitoksistaan mutta nytten kun uudet nesteet lyötiin ja ilmattiin
kun kone on saatu lämpimäksi niin nesteet nousee paisunta säiliössä vähä ylimmän merkin ylä puolelle ja sitte termari aukeaa ja vedet valahtaa kiertoon tämän tekee noin 2 kertaa ja sitten kolmannella kerralla termari ei aukea ja lyö paineet paisuntasäiliön korkista pihalle.. että olisiko termari paskana vai kannen tiiviste menny että pääsee lyömään painetta jäähdytys järjestelmään elikkä oli siellä jäällä lyönyt letkun irti kun tuli painetta mutta ei ole ikinä ennen tämmöistä tehnyt..
edit: nytten on vähän tullu taas testailtua niin otettiin termari irti ja annettiin kiertää ja odoteltiin että lämmöt on puolessa välissä missä pitääkin ja sitten yhtä äkkiä alkoi vedenpinta nousemaan ja kunnes ylitti ylimmän viivan niin rupesi sylkemään korkista pihalle nesteet.. eli lämmöt pysyy kokoajan ihan normaalina myös termarin ollessa paikoillaan että lämmöt ei vissiin vedessä kerkeä nousta sinne tarvittavaan 95 asteeseen että termari aukeaisi vaan lyö jostain painetta.. :/
Ja autohan on 316 e36
Joo elikkä vika oli tosiaan pelkkä ilma järjestelmässä vaikka se useaan kertaan huoleela ilmattiin pitkään mutta jonnekkin sinne sitten oli joku ilma "lukko" jäänyt mutta nytten pelittää moitteettomasti!
Toukassa ilmeni vikaa keskuslukituksessa, kun ovet eivät ole lukossa ja painaa takaluukun avausnappia, menevät ovet lukkoon. Painonappi tuntuu aavistuksen jäykältä, eli aivankuin takaluukun lukko ei avautuisi kunnolla ja nappia painaessa se lukitsee luukun(ja ovet samalla) uudestaan.
Eli onkohan siellä mahdollisesti jotain paskaa päässyt väliin joka nyt estää lukon normaalin toiminnan:think
----> Tämä johti siihen että kontin avausnappi ei enää reagoinut mitenkään kun siitä painoi, tämä johtui siitä että takakontin lukko ei enää auennut vaan oli niin jumissa että keskulukon moottori ei jaksanut avata sitä.
Takakontista siis suojamuovi irti ja kunnon rasvaus lukkomekanismille niin alkoi toimia.
Last edited by jumbo; 25-03-2014, 00:50.
Reason: Vian korjausta
Bmw:n tai yleensäkin takavetoisen perä on hypoidivetopyörästö joka vaatii ep (extra pressure)-lisäaineistuksen eli Gl-5 luokan öljyn, tuo motox on gl-4 ja kuten siinä lukeekin vaihteistoöljy, tuossa halpa gl-5: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59951...stoperaoljy-1L toimii siinä missä kalliimmatkin, lukkoperät sitten eri juttu ja nekin vain lukon vaatiman kitkan takia, laakerit ja hammasrattaat on niissä samoja kuin lukottomissa.
Onko kenelläkään tietoa kuuluuko "non-smoker" paketin omaavassa 1996 vuosmallia olevassa 328i:ssä palaa röökisytkän ympärillä oranssi rinkula? Paljon luin juttua enkunkielisiltä topikeilta, että siellä on polttimo -> pitäisi. Kävin Motonetistä hakemassa polttimon, mutta äskön ku kävin repimässä konsolin auki, niin eipä näkynyt johtoja tai polttimon kantaa. Paikka polttimolle kuitenkin oli.. Eli netin mukaan "smoker" paketin omaavissa autoissa ainakin pitäis olla valo, mutta mites toi "non-smoker" paketti? Ei tuu kyllä johtoja tuhkakupeillekkaan, jotka "smoker" paketissa tulis?
Onko kenelläkään tietoa kuuluuko "non-smoker" paketin omaavassa 1996 vuosmallia olevassa 328i:ssä palaa röökisytkän ympärillä oranssi rinkula? Paljon luin juttua enkunkielisiltä topikeilta, että siellä on polttimo -> pitäisi. Kävin Motonetistä hakemassa polttimon, mutta äskön ku kävin repimässä konsolin auki, niin eipä näkynyt johtoja tai polttimon kantaa. Paikka polttimolle kuitenkin oli.. Eli netin mukaan "smoker" paketin omaavissa autoissa ainakin pitäis olla valo, mutta mites toi "non-smoker" paketti? Ei tuu kyllä johtoja tuhkakupeillekkaan, jotka "smoker" paketissa tulis?
Kiitti etukäteen.
Kyllä on valaistu rinkula non-smoker paketilla. Eihän siinä muuta eroa ole kun lokerot tuhkisten tilalla ja sytyttimen tilalla muovitulppa.
Mimmonen homma käsijarruvaijerien vaihto on? täytyykö välttämättä purkaa mitään muuta kuin vanne yms. niin jos teippaa uuden vaijerin vanhaan ja vetää sisältä.
Löytyykö joitain kuvallista ohjetta jostain? vai onko ihan simppeli homma?
Comment