Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grab_
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 2839
    • Uusimaa

    Originally posted by jonardo92 View Post
    Varmaankin saa uudet irtokierteet laitettua.
    Juu tuo kävi itelläkin mielessä mutta kestääköhän nuo helicoilit tuossa se vähän arveluttaa..jotkut kyllä väittävät että olisi jopa normi jengoja kestävämpiä ite en vaan oiken tahdo uskoa tuohon..joskus amis aikoina fordin dohc koneeseen tein imusarjalle tollaset eikä nekään joko onnistunu tai jotain muuta kävi koska ei kestäny kunnolla kiristämistä..
    Ei mitään kerrottavaa

    Comment

    • 4llu-
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1057
      • Esbo

      Hjelp!

      Noniin elikkä, sigun vehkeeseen tein jäähdytinrempan jonka yhteydessä vaihdettiin oikeastaan kaikki lohkosta eteenpäin, (vesipumppu,visko,flekti,termari&koppa,letkut,jääh dytin ymsyms..)

      Nyt ihmetystä on herättäntyt tuo visko joka pyörii kokoajan? eli siis aivan ensimmäisestä startista lähtien uudella viskolla, visko pyörii vain kokoajan, voiko muka olla uusi visko heti hajalla?

      Toinen ongelma sitten luonnollisesti ilmaaminen, tästä on luettu tarinaa foorumilta ja tein menetelmällä:

      - Kone kylmänä, nesteet sisään ja kone käyntiin, auto tasaisella maalla
      - Lämppäri puhaltamaan täysillä kuumaa
      - Paisarin korkki auki puristelemaan vuoronperään ylä ja alavesiletkua, kuplia tuli kiitettävästi.

      Siinä sitten odottelin että kone hieman lämpeni ja jatkoin pumppaamista, ja välillä availin ilmausruuvia mutta sieltä ei tuntunut tulevan mitään

      - Kone lämpimänä jatkoin pumppailua, välillä nesteen taso hieman laski ja lisäilin nestettä sitä mukaan

      Jatkoin letkujen pumppaamista ja odotin että järjestelmä imaisisi kunnolla nestettä sisäänsä, eikö sen niin pitäisi tehdä? mitään tällaista ei kuitenkaan tapahtunut ja ilmaruuvia avatessa puski ruuvista vaan tajuttomasti höyryä.

      Loppujenlopuksi nesteen pinta alkoi vain nousemaan ja välillä tulvi yli paisarista, sitten taas laski hieman, tätä toistui varmaan puolituntia, pumppailua, nesteen laskua ja nousua ja höyryn tulemista ilmausruuvista.

      Sitten alkoi lämmötkin jo nousemaan punarajalle joten sammutin moottorin ja sittenhän se perkele imaisikin sitä nestettä oikein kunnolla ja paisari meni aivan tyhjäksi, täytin paisarin ja tyhjeneminen jatkui, imi monta litraa nestettä ja sitten hieman rauhoittui. Missään vaiheessa ei puhaltanut myöskään lämmintä hyttiin.

      Mikä tuossa nyt mättää, tuota samaa rumbaa olisi voinut jatkaa koko illan mutta ei siitä nyt tuntunut tulevan lasta eikä paskaa
      Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
      Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
      Suzuki GSX-R 1000 -07

      Ex. M140i -17
      Ex. 430D -14
      Ex. F20 M135i -15

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        Originally posted by 4llu- View Post
        vitun pitkä teksti....
        flekti: flekti pyörii ns vapaasti koko ajan, mutta sitten ku tarraa kiinni, niin eron huomaa kyllä.
        kokeile pysäyttää esim sanomalehdellä se flekti, jos saat sen pysäytettyä sen niin silloin se toimii.

        ilmaus: kyllä se vaan niin on että keula ylös, ja 1,5l limsapullosta pohja pois, ja paisariin kiinni, sitten vaan pullo täyteen nestettä, auto käymään, lämmöt täysille(liekkö merkitystä) ja pitää vaikka hieman kierroksia välillä. näillä metodeilla ilmattu miljoona m50 ja aina toiminut
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11047
          • Oulu

          Originally posted by grab_ View Post
          Juu tuo kävi itelläkin mielessä mutta kestääköhän nuo helicoilit tuossa se vähän arveluttaa..jotkut kyllä väittävät että olisi jopa normi jengoja kestävämpiä ite en vaan oiken tahdo uskoa tuohon..joskus amis aikoina fordin dohc koneeseen tein imusarjalle tollaset eikä nekään joko onnistunu tai jotain muuta kävi koska ei kestäny kunnolla kiristämistä..
          Ainakin kaikki helicoilit, mitä minä oon alumiinille tehny ovat kyllä olleet kestävempiä, kuin ne alkuperäiset kierteet. Tulpanreikiin en kyllä oo kokeillu.Ja en kyllä yhtään ihmettele, että joku autopuolen priimus amiksessa on ne onnistunu tyrimään

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6693
            • .......

            Time-sert on helicoilia parempi jos sopivat vaan löytyy.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • grab_
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 2839
              • Uusimaa

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ja en kyllä yhtään ihmettele, että joku autopuolen priimus amiksessa on ne onnistunu tyrimään
              Minä itse ne onnistuin ilmeisesti tyrimään karjala lippis aikoina mutta jos nyt tuosta kaupat teen nii kai se pitää kysellä noita helikoileja tai noita time-sert hommeleita jos joku osaava ne sinne laittas
              Ei mitään kerrottavaa

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11047
                • Oulu

                Joo luin nyt vasta toiseen kertaan ja ei kyllä ollu tarkoitus vittuilla. Mutta mitä oon kattonu, niin melko arvokkaita on ne timesertit. Helicoilit on huomattavasti halvempia ja helpommin saatavissa. Jopa biltsussa taitaa olla korjaussettejä.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • grab_
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 2839
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Joo luin nyt vasta toiseen kertaan ja ei kyllä ollu tarkoitus vittuilla. Mutta mitä oon kattonu, niin melko arvokkaita on ne timesertit. Helicoilit on huomattavasti halvempia ja helpommin saatavissa. Jopa biltsussa taitaa olla korjaussettejä.
                  juu ei mittää ja joo pitänee käydä jostai tarvikeliikkeestä niitä kattelee
                  Ei mitään kerrottavaa

                  Comment

                  • jonardo92
                    Newbiemmer
                    • Mar 2014
                    • 10
                    • norja

                    En oo koskaa nuita helicoileja asentanu mut ekana tulee mieleen et miten onnistuu ilman kannen irrotusta.. Ne puolien kolot kun on aika syvät.

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      Originally posted by jonardo92 View Post
                      En oo koskaa nuita helicoileja asentanu mut ekana tulee mieleen et miten onnistuu ilman kannen irrotusta.. Ne puolien kolot kun on aika syvät.
                      no joko irrotan kannen ja kiikutan sen jollekki joka sen osaa tehdä tai sit jos näyttäs onnistuvan paikoillaan tehdä niin sitten tehään..toki kannen irrottamalla sais tehtyä muitakin huolto toimeenpiteitä samalla..
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16371
                        • Asikkala

                        Originally posted by jonardo92 View Post
                        En oo koskaa nuita helicoileja asentanu mut ekana tulee mieleen et miten onnistuu ilman kannen irrotusta.. Ne puolien kolot kun on aika syvät.
                        Hyvä pointti.
                        Ja grab: sano myyjälle että hoitaa kierteen kuntoon kuitin kanssa niin haet auton pois ?

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16371
                          • Asikkala

                          Originally posted by Eepo View Post
                          ilmaus: kyllä se vaan niin on että keula ylös, ja 1,5l limsapullosta pohja pois, ja paisariin kiinni, sitten vaan pullo täyteen nestettä, auto käymään, lämmöt täysille(liekkö merkitystä) ja pitää vaikka hieman kierroksia välillä. näillä metodeilla ilmattu miljoona m50 ja aina toiminut
                          Lämmöt tosiaan täysillä niin on vesiventtiili auki koko ajan.

                          Comment

                          • antssah
                            Newbiemmer
                            • Oct 2013
                            • 8
                            • tampere

                            Tänään sit toi oma e36 325iA sano sopimuksen irti.. (taas)
                            Eli hiukan reippaamasta kiihdytyksestä n.100kmh vauhdeista vaimea rusahdus jonka jälkeen kierrokset tippu 2-3000 eikä reagoinut kaasuun eli moottori varmaan sammu..

                            Siinä sitten tiensivuun stoppiin ja hetken ihmettelyt ja sitten starttia, no, startti pyörii tyhjää..
                            Huomenna olis tarkotus syventyä tohon laitokseen mutta osaisko porukka vähän heittää arvioita että mistä lähtee ettiin vikaa..

                            Auto on siis e36 325 automaattilootalla ja vanoksella.

                            Comment

                            • grab_
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 2839
                              • Uusimaa

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Hyvä pointti.
                              Ja grab: sano myyjälle että hoitaa kierteen kuntoon kuitin kanssa niin haet auton pois ?
                              niin tuokin olis kyllä vaihtoehto pitääkin kysästä..ymmärsin vaan että tämäkin ajan ja motivaation takia jäänyt seisomaan..ja vika selvisi vasta eilen kuulemma..aijemmin oli käynyt huonosti ja röpöttänyt..mikä on vikaan nähden ihan selvä juttu tietenkin..mutta onkohan tommosesta voinu sit jotain muutakin vaurioa syntyä?
                              Ei mitään kerrottavaa

                              Comment

                              • sullar
                                Newbiemmer
                                • Jun 2013
                                • 20
                                • kempele

                                alusta

                                Passaako cuopen alusta sarja sedan malliin kyse siis e36:sta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎