E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rider
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    M43/TU manuaalilla, mitä vaihteistoöljyä? Olevinaan "ikiöljyt" MFT-LT-2, mutta kun tarkistusropusta katoin niin pinta toista senttiä roppua alempana.
    Castrollin öljyvalitsimella löytyy oikeet öljyt. Ite kävin Kl varaosasta hakemassa tuolla samalla laatikonleimalla olevat öljyt, mutta en muista mitä ne oli.

    Leave a comment:


  • Lundersson
    replied
    Originally posted by Matte1411 View Post
    Terve, onko ideoita tai onko tuossa e46:ssa mitään tyyppivikoja aiheeseen liittyen, eli on alkanut tuo jäähdytinnesteen merkkivalo palamaan aina satunnaisesti, aluksi paloi joskus vain pari minuuttia "puolilämpimänä", mutta nykyään palaa jo huomattavasti useammin milloin sattuu? Jäähdytinnestettä on kyllä riittävästi ja vuosi sitten vaihdettukkin uudet. Missähän tuo anturi mahtaa sijaita jos sitä tutkisi?
    Paisuntasäiliön pohjassa on sähköliitin määräanturille. Liitin pois ja kierrä säiliössä olevaa liitintä kun olisi normikierteinen pultti (muistaakseni, ja vain varttikierros). Nou hätä - vettä ei tule ellei paisari halki. Kuulemma lasinpesunestesäiliössä sama "anturi" jolla voi kokeilla.

    Omakohtaisesti teki samaa silloin tällöin, vaihdoin uuteen eikä vaikuttanut mitenkään. Jotkut sanoo että säiliön kohossa oleva magneetti joka avaa/kytkee anturia kuolettuu ajan myötä -> paisari uusittava. Jos kohoa liikutti ylhäältä alas virrat päällä ei vilautellut valoa. Toisaalta männä aamuna vedet ei lähtenyt kiertämään kunnes ryntäytin pari kertaa. Tämän jälkeen ei valoa ole näkynyt, eli jatkokysymyksenä kertooko valo myös kiertohäriöstä/ilmasta?

    Leave a comment:


  • Matte1411
    replied
    Terve, onko ideoita tai onko tuossa e46:ssa mitään tyyppivikoja aiheeseen liittyen, eli on alkanut tuo jäähdytinnesteen merkkivalo palamaan aina satunnaisesti, aluksi paloi joskus vain pari minuuttia "puolilämpimänä", mutta nykyään palaa jo huomattavasti useammin milloin sattuu? Jäähdytinnestettä on kyllä riittävästi ja vuosi sitten vaihdettukkin uudet. Missähän tuo anturi mahtaa sijaita jos sitä tutkisi?

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    M43/TU manuaalilla, mitä vaihteistoöljyä? Olevinaan "ikiöljyt" MFT-LT-2, mutta kun tarkistusropusta katoin niin pinta toista senttiä roppua alempana.

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Originally posted by Styroxi View Post
    Missä sijaitsee moottorin lämpötilaa seuraava anturi?
    sammutuksen jälkee kusi jäähdytys nestettä paisarin kautta,,
    (järjestelmäss sisällä ilmaa)
    seuraavana päivänä seisonnan jälkeen kun hyppäs hyttiin ja laittoi virrat päälle niin näyttää moottorin lämmöt MAX! vaikka kone kylmä..
    Vastaan itse itselleni,, imusarjan alapuolella kannessa, "vittumaisimmassa mahdollisessa paikassa"

    Leave a comment:


  • 5/5
    replied
    Mikä mahtaa olla, kun nyt auto nykii ykkös vaihteella? Muilla vaihteilla ei nyi lainakaan.

    E46 316i

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Lämpötila anturi 330xd man 01

    Missä sijaitsee moottorin lämpötilaa seuraava anturi?
    sammutuksen jälkee kusi jäähdytys nestettä paisarin kautta,,
    (järjestelmäss sisällä ilmaa)
    seuraavana päivänä seisonnan jälkeen kun hyppäs hyttiin ja laittoi virrat päälle niin näyttää moottorin lämmöt MAX! vaikka kone kylmä..

    Leave a comment:


  • Juuso Karimo96
    replied
    Kellään kokemuksia? Tekeekö näillä mitään ja sopiiko nää siis xenon umpioiden kanssa?

    Leave a comment:


  • Temsku
    replied
    Onko kellään ideoita mistä voisi johtua 318i vm. 99 M43 koneen disan vinkuminen? Vaihdoin tässä kuvassa nro. 9 olevan tiivisteen http://aijaa.com/0sYkhd mutta ei vaikutusta.

    Tuota osaa 13 autossa ei edes ole. Ilmeisesti kuuluu olla paikallaan, jos disaa ei ole. Vinkuminen loppuu samantien kun irrottaa disan liittimen ja alkaa kun sen laittaa takasin kiinni. Suihkutin siihen vähän wurthin cleaneria käynnissä ollessa imuvuodon paikantamiseksi, mutta mitään ei tapahtunut.:think

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Onko näissä 5- vaihteisissa 320d vaihteistoissa jokin tyyppivika. Omassa siis sellainen, että kakkonen ja kolmonen kytkeytyy tökkien. Varsinkin kylmänä kakkonen ja kolmonen menee alussa huonosti päälle. Ei rutise, mutta keppi ei vain kohtuullisella voimalla liiku vaihteen paikalle.
    Tämä ongelma on ollut autossa minulla ollessa aina. Vakioöljyillä ilmenee noin -5 ja kylmemmissä oloissa ja tosi paha jossain -15 kylmemmässä. Nyt testimielessä laatikossa eri öljyt ( hieman paksummat). No toimi kesällä noilla suht. ok, mutta nyt menee jo nollakelissä tosi kankeeksi.
    Ihmeellisintä asiassa on se, että nelonen ja vitonen pelaa aina ok ja kakkonen ja kolmonenkin hieman lämmettyään ihan ok. Mitään rutinoita ei tosiaan kuulu, joten voiko olla synkrovikakaan.

    Sitten tuli mieleen, että mitäs tuo cdv venttiili aiheuttaa ? Kannattaako se poistaa
    Autooni on myös vaihdettu yksmassa konversio, mutta sama ongelma oli mielestäni aiemmin myös kaksoismassalla.
    onkos tässä 5 vaihteinen zf vaihteisto, eli sama kun e36 m3 malleissa? Itsellä e46 328i jossa sama vaihdeloota ja ongelma on vaihteistolle tyypillinen "jumittaminen" vaihteenvaihdossa. Vaatii laatikon irroituksen ja laatikossa olevien vaihteensiirto "mäntien" vaihdon. Terminologia ei hallussa eli osien virallista nimeä en tiedä.. joku foorumilainen tämän rempan myös tehnyt hiljattain kun lueskelin.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by stts View Post
    Onko sinulla joku näkemys miksi EGR kannattaa tulpata/eliminoida, noin yleisellä tasolla?

    Näin mututuntumalla jonkun tehonlisäys-ohjelmiston yhteydessä saattaa olla tarpeellinen toimenpide, mutta miksi vakiossa pitäisi tulpata? Nähdäkseni E46 320d ei todellakaan pahimmasta päästä jos puhutaan EGR:n aikaansaamista imukanavien ahdistuksista.

    Nimim.
    Vakio mittarissa 350tkm EGR käytössä
    Egr:n poisto aiheuttaa kylläkin moottorin hitaampaa lämpiämistä ja ehkä pakkasilla ei edes nouse normaalilämpöön. Tämä tietenkin kiinni millaista ajoa on.
    Itsellä on egr-pyyntiä penennetty, ei kai kokonaan pois ja tuollainen 60-70 kmh hissukseen ajelu ei tahdo saada millään lämpöjä ylös vaikka koko etupää tukossa.

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by Meizzel1 View Post
    Eipä tuota pulttipyssyä tarvi välttämättä, ihan perus lenkillä ja räikällä pystyy homman tekemään. Jousipuristimeksi ei sitten oikein riitä mikään parinmarkan halppis riitä. nimimerkillä kokemusta on.(http://www.motonet.fi/fi/tuote/80421...pari-2-kapalaa) tuollaiset ei siis riitä!

    Jotain rautalankaa/narua kannattaa myös ottaa matkaan niin voi laittaa jarrusatulan roikkumaan muuten kuin letkujensa varassa....

    Ei paha rasti ollenkaan tehdä, kunhan vähän katselee ja miettii mitä tekee
    Joo. Hommasin itsekin motonetiltä paremman puristinsysteemin, http://www.motonet.fi/fi/tuote/80421...uristinpari-HD. On paljon kivempi vaihtaa jousia tai iskareita kun niillä halpispuristimilla. Mustekalat http://www.motonet.fi/fi/tuote/38106...kpl-First-Gear on myös POP löytyy vaikka minkälaista, monihaaraistakin.

    Leave a comment:


  • TseiPii
    replied
    Originally posted by Nikke- View Post
    Minkäslainen homma on vaihtaa etujouset, onko jotai mitä olis hyvä tietää näin enskertalaisena? :think sen verran lukenu jo aiheesta ettei kuitenkaa paharasti pitäs olla jos vaan omistaa jousipuristimen
    Originally posted by Meizzel1 View Post
    Eipä tuota pulttipyssyä tarvi välttämättä, ihan perus lenkillä ja räikällä pystyy homman tekemään. Jousipuristimeksi ei sitten oikein riitä mikään parinmarkan halppis riitä. nimimerkillä kokemusta on.(http://www.motonet.fi/fi/tuote/80421...pari-2-kapalaa) tuollaiset ei siis riitä!

    Jotain rautalankaa/narua kannattaa myös ottaa matkaan niin voi laittaa jarrusatulan roikkumaan muuten kuin letkujensa varassa....

    Ei paha rasti ollenkaan tehdä, kunhan vähän katselee ja miettii mitä tekee


    Ja jos tuollasia perus kaks käpälä puristimia käyttää niin suosittelen laittamaan nuotten käpälien molemmille puolille klemmarit jokka estää sen että ei lähe kesken puristamisen luistamaan.

    Leave a comment:


  • EmpirioN
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Missä kunnossa alatukivarsien takapuslat on edessä?
    Sata varmasti nyt kyllä paha sanoa, mutta auto käytiin läpitte ja kaikki mitä katsottiin että on mennyt/menossa vaihdettiin..

    Leave a comment:


  • pouri
    replied
    Tuo EGR:n tulppaus onnistuu kyllä ihan hyvin myös sen alipaineletkun tulppaamalla. Näin siis jos haluaa helposti testata sen poistoa. Omassa 110kw tehoisessa savutus väheni kun tulppasin alipaineletkun, niin olen pitänyt letkua tukossa.

    Leave a comment:

Working...
X