Onko näissä jotain toimintoa mikä säätää tyhjäkäyntiä kun sähkölaitteiden virrankulutus kasvaa? Ootko mitannu jännitettä kun alkaa humppaamaan? Hondassa on joku ELD electronic load detector.. Paljonko ajettu? Onko tyhjäkäyntiventtiiliä koskaan putsattu?
Ei harmainta aavistusta, onko jotain tuollaista. Viisaammat bemaristit laittakoot faktaa pöytään. Ei ole mitattu jännitettä. Mistä sen voi mitata? Voisin pyytää appiukkoa kattomaan, kun on sähkömies ja löytyy tarvittavat välineet Rullattu nyt se n. 242tkm - ei ole mitään venttiilejä putsailtu ainakaan tietääkseni... olisko millainen homma ja millä aineella putsataan? :think
Last edited by huppu; 22-11-2014, 09:27.
Reason: Lisäys
- kun ovet lukitsee niin hälytin alkaa hetken päästä möykkäämään, joutunut pitämään lukkoja auki kun muuten huutelee jatkuvasti. Minkä voi moinen aiheuttaa?
- BC nappi on mykkä, ei tapahdu mitään kun painelee. Voiko tuon testata jotenkin, että onko vika viiksessä vai missä?
Jos painat kaksi kertaa lukitusnappia sulkiessasi auton se poistaa sisätilan tutkat käytöstä. Jos vielä huutaa niin se on varmaan konepellin tunnistin.
- kun ovet lukitsee niin hälytin alkaa hetken päästä möykkäämään, joutunut pitämään lukkoja auki kun muuten huutelee jatkuvasti. Minkä voi moinen aiheuttaa?
- BC nappi on mykkä, ei tapahdu mitään kun painelee. Voiko tuon testata jotenkin, että onko vika viiksessä vai missä?
Elikkä oire otsikon mukainen :think Tehnyt tuota aiempinakin talvina. Viimeisen 1,5 vuoden aikana vaihdettu kaikki 4 suutinta, joten ei kyllä imuvuodolla selity.
Tänään kun tyhjäkäynnillä rupesi parkissa tuota taas tekemään, niin tein varsin testin. Puhalluksen kun laittaa ikkunalle täysille ja samalla iskee takalasin lämmittimen päälle, rupeaa tyhjäkäynti seilaamaan tasaisesti ja selvästi kuulee kun kone silleen huohottaa Mittarin väpätys loppuu kuin seinään, kun lasinlämmittimen painaa kiinni.
Mistä pirusta tuommonen voi johtua??? :think
Onko näissä jotain toimintoa mikä säätää tyhjäkäyntiä kun sähkölaitteiden virrankulutus kasvaa? Ootko mitannu jännitettä kun alkaa humppaamaan? Hondassa on joku ELD electronic load detector.. Paljonko ajettu? Onko tyhjäkäyntiventtiiliä koskaan putsattu?
Oisko Jyväskylässä tai lähellä Jyväskylää ketää kuka osais/kellä ois tavarat korjata mittaristoa. Kulutusmittari ei toimi ollenkaan, mikä ei haittaa, mutta lämpömittari välillä jumittuu kylmälle, eikä nouse, vasta kun kolauttelee mittariston päälle, alkaa toimimaan.
Tyhjäkäynti kumppaa puhallus täysillä ja takalasin lämmitin päällä
Elikkä oire otsikon mukainen :think Tehnyt tuota aiempinakin talvina. Viimeisen 1,5 vuoden aikana vaihdettu kaikki 4 suutinta, joten ei kyllä imuvuodolla selity.
Tänään kun tyhjäkäynnillä rupesi parkissa tuota taas tekemään, niin tein varsin testin. Puhalluksen kun laittaa ikkunalle täysille ja samalla iskee takalasin lämmittimen päälle, rupeaa tyhjäkäynti seilaamaan tasaisesti ja selvästi kuulee kun kone silleen huohottaa Mittarin väpätys loppuu kuin seinään, kun lasinlämmittimen painaa kiinni.
Alkavat farkun etuvalot olla niin huonossa kunnossa että jotain täytyy keksiä. Millainen valoteho on depon projektori umpioissa, onko kellään kokemuksia? Kysymyksessä facelift malli.
Ilmastoinnin päätevastus olisi ensimmäinen tarkistettava. Sen jälkeen metsästämään sulake kerrallaan. Lepovirran tulisi olla alle 40mA.
Siili on vaihdettu noin vuosi sitten, kun puhalteli miten sattuu.
Meinaat, että molempien johtojen kulutus vois johtua samasta asiasta, vaikka toinen meneekin vaan startti / laturi suuntaan? :think
E: Videota jälkeenpäin kattellessa huomasin että lambdojen esilämmitykset jää päälle vaikka kone lämmin. Vai tulkitsinko väärin?
Oliskohan ilmamassamittari sanomassa sopparia irti, harvinaista että siitä jää vikakoodia käsittääkseni. Voisko viallinen imm aiheuttaa misfireä myös? :think
Leave a comment: