E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • huppu
    replied
    Originally posted by kani View Post
    Onko näissä jotain toimintoa mikä säätää tyhjäkäyntiä kun sähkölaitteiden virrankulutus kasvaa? Ootko mitannu jännitettä kun alkaa humppaamaan? Hondassa on joku ELD electronic load detector.. Paljonko ajettu? Onko tyhjäkäyntiventtiiliä koskaan putsattu?
    Ei harmainta aavistusta, onko jotain tuollaista. Viisaammat bemaristit laittakoot faktaa pöytään. Ei ole mitattu jännitettä. Mistä sen voi mitata? Voisin pyytää appiukkoa kattomaan, kun on sähkömies ja löytyy tarvittavat välineet Rullattu nyt se n. 242tkm - ei ole mitään venttiilejä putsailtu ainakaan tietääkseni... olisko millainen homma ja millä aineella putsataan? :think
    Last edited by huppu; 22-11-2014, 09:27. Reason: Lisäys

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by mikeboo View Post
    Muutama ihmetys:

    - kun ovet lukitsee niin hälytin alkaa hetken päästä möykkäämään, joutunut pitämään lukkoja auki kun muuten huutelee jatkuvasti. Minkä voi moinen aiheuttaa?

    - BC nappi on mykkä, ei tapahdu mitään kun painelee. Voiko tuon testata jotenkin, että onko vika viiksessä vai missä?
    Jos painat kaksi kertaa lukitusnappia sulkiessasi auton se poistaa sisätilan tutkat käytöstä. Jos vielä huutaa niin se on varmaan konepellin tunnistin.

    BC napin anatomiaa:

    Leave a comment:


  • mikeboo
    replied
    Muutama ihmetys:

    - kun ovet lukitsee niin hälytin alkaa hetken päästä möykkäämään, joutunut pitämään lukkoja auki kun muuten huutelee jatkuvasti. Minkä voi moinen aiheuttaa?

    - BC nappi on mykkä, ei tapahdu mitään kun painelee. Voiko tuon testata jotenkin, että onko vika viiksessä vai missä?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by arska70 View Post
    miten asetetaan kello talviaikaan?
    Siitä mittariston nupista vastemmalle/oikealle kääntämällä.

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Elikkä oire otsikon mukainen :think Tehnyt tuota aiempinakin talvina. Viimeisen 1,5 vuoden aikana vaihdettu kaikki 4 suutinta, joten ei kyllä imuvuodolla selity.

    Tänään kun tyhjäkäynnillä rupesi parkissa tuota taas tekemään, niin tein varsin testin. Puhalluksen kun laittaa ikkunalle täysille ja samalla iskee takalasin lämmittimen päälle, rupeaa tyhjäkäynti seilaamaan tasaisesti ja selvästi kuulee kun kone silleen huohottaa Mittarin väpätys loppuu kuin seinään, kun lasinlämmittimen painaa kiinni.

    Mistä pirusta tuommonen voi johtua??? :think
    Onko näissä jotain toimintoa mikä säätää tyhjäkäyntiä kun sähkölaitteiden virrankulutus kasvaa? Ootko mitannu jännitettä kun alkaa humppaamaan? Hondassa on joku ELD electronic load detector.. Paljonko ajettu? Onko tyhjäkäyntiventtiiliä koskaan putsattu?

    Leave a comment:


  • arska70
    replied
    E83 kello talviaikaan

    miten asetetaan kello talviaikaan?

    Leave a comment:


  • TemeM
    replied
    Oisko Jyväskylässä tai lähellä Jyväskylää ketää kuka osais/kellä ois tavarat korjata mittaristoa. Kulutusmittari ei toimi ollenkaan, mikä ei haittaa, mutta lämpömittari välillä jumittuu kylmälle, eikä nouse, vasta kun kolauttelee mittariston päälle, alkaa toimimaan.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Tyhjäkäynti kumppaa puhallus täysillä ja takalasin lämmitin päällä

    Elikkä oire otsikon mukainen :think Tehnyt tuota aiempinakin talvina. Viimeisen 1,5 vuoden aikana vaihdettu kaikki 4 suutinta, joten ei kyllä imuvuodolla selity.

    Tänään kun tyhjäkäynnillä rupesi parkissa tuota taas tekemään, niin tein varsin testin. Puhalluksen kun laittaa ikkunalle täysille ja samalla iskee takalasin lämmittimen päälle, rupeaa tyhjäkäynti seilaamaan tasaisesti ja selvästi kuulee kun kone silleen huohottaa Mittarin väpätys loppuu kuin seinään, kun lasinlämmittimen painaa kiinni.

    Mistä pirusta tuommonen voi johtua??? :think

    Leave a comment:


  • inno.o
    replied
    Alkavat farkun etuvalot olla niin huonossa kunnossa että jotain täytyy keksiä. Millainen valoteho on depon projektori umpioissa, onko kellään kokemuksia? Kysymyksessä facelift malli.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by kani View Post
    Ootko irrottanut ja putsannut ecun liittimet? Ecun kanttakin voi raottaa, jos piirilevyllä on hapettumaa tms. tai näkyy jotain.
    En ole, täytyykin ottaa purkki pöydälle.

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Ja ettei tästä olisi tarpeeksi jo jauhettu niin jauhetaan lisää...

    Tulipas parissa tunnissa ekaa kertaa uusi vikakoodi ilmamassa mittarilta:



    Ja inpan valikoissa seikkailua: http://foder.1g.fi/kuvat/BMW+E46+320.../VIDEO0002.mp4

    E: Videota jälkeenpäin kattellessa huomasin että lambdojen esilämmitykset jää päälle vaikka kone lämmin. Vai tulkitsinko väärin?
    Ootko irrottanut ja putsannut ecun liittimet? Ecun kanttakin voi raottaa, jos piirilevyllä on hapettumaa tms. tai näkyy jotain.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Ilmastoinnin päätevastus olisi ensimmäinen tarkistettava. Sen jälkeen metsästämään sulake kerrallaan. Lepovirran tulisi olla alle 40mA.
    Siili on vaihdettu noin vuosi sitten, kun puhalteli miten sattuu.
    Meinaat, että molempien johtojen kulutus vois johtua samasta asiasta, vaikka toinen meneekin vaan startti / laturi suuntaan? :think

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Sigun e46 syö akusta virtoja ollessaan "nukkumassa". Mittailin tänään pihtimittarilta kulutusta.
    Akusta - sulakerasia piuhassa kulki 0,4 - 0,5 ampeerin virta.

    Tämä ei varmaan selviä muuten kuin irroittamalla sulakkeita yksitellen?

    Akku - apuvirrananto piste välillä meni 0,8A.
    Apuvirrananto piste - startti välillä kuitenkin "vain" 0,4 A. Mihkähän tässä välillä häviää puolet?

    Startti tai laturi oikosulussa? Vai johtuuko kaikki hävikki yhdestä ja samasta asiasta.. :think

    Tässä autossa akku konehuoneessa.

    Ja kyllä odotin yli 16 minuuttia ennen mittailua.
    Ilmastoinnin päätevastus olisi ensimmäinen tarkistettava. Sen jälkeen metsästämään sulake kerrallaan. Lepovirran tulisi olla alle 40mA.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Ja ettei tästä olisi tarpeeksi jo jauhettu niin jauhetaan lisää...

    Tulipas parissa tunnissa ekaa kertaa uusi vikakoodi ilmamassa mittarilta:

    <clip>

    Ja inpan valikoissa seikkailua: http://foder.1g.fi/kuvat/BMW+E46+320.../VIDEO0002.mp4

    E: Videota jälkeenpäin kattellessa huomasin että lambdojen esilämmitykset jää päälle vaikka kone lämmin. Vai tulkitsinko väärin?
    Oliskohan ilmamassamittari sanomassa sopparia irti, harvinaista että siitä jää vikakoodia käsittääkseni. Voisko viallinen imm aiheuttaa misfireä myös? :think

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Sigun e46 syö akusta virtoja ollessaan "nukkumassa". Mittailin tänään pihtimittarilta kulutusta.
    Akusta - sulakerasia piuhassa kulki 0,4 - 0,5 ampeerin virta.

    Tämä ei varmaan selviä muuten kuin irroittamalla sulakkeita yksitellen?

    Akku - apuvirrananto piste välillä meni 0,8A.
    Apuvirrananto piste - startti välillä kuitenkin "vain" 0,4 A. Mihkähän tässä välillä häviää puolet?

    Startti tai laturi oikosulussa? Vai johtuuko kaikki hävikki yhdestä ja samasta asiasta.. :think

    Tässä autossa akku konehuoneessa.

    Ja kyllä odotin yli 16 minuuttia ennen mittailua.

    Leave a comment:

Working...
X