Toivotaan, Että 2,5'' riittää, meinaan sitä tuli jo hommattua :think
2'' putkella 0-100km/h 7.9s ILMAN kytkin pommia niin ei sekään varmaan rajoittanut
Viritys on onnistunut jos ei teho oo laskenu neljännestä, vakiona 7.8s
Toivotaan, Että 2,5'' riittää, meinaan sitä tuli jo hommattua :think
2'' putkella 0-100km/h 7.9s ILMAN kytkin pommia niin ei sekään varmaan rajoittanut
sitte siitä putkikoosta, onko 2,5" hyvä, 3" ei varmaan kannata ees koittaa?
Kiitos ja anteeks
-Juuso
AJ Tech osaa ohjelmoinnit tehdä kytkintä säästäen ja rullilla ajetaan ennen ja jälkeen. alle 2000rpm, kun rajoitetaan väännöt, niin kestää kytkin paremmin.
omassa 330D.ssä 3" RST putkisto yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella.
Ei ole mikään amis pörinää, vain turbon fislauksen kuulee.
Onko kokemuksia jostain ohjelmasta? tarttis olla "varmasti" kestävä, kun ei viittis uusiksi kytkintä ja vaihtista taas laittaa. tulee kuitenkin kiihdyteltyä yms jonkun verran.
sitte siitä putkikoosta, onko 2,5" hyvä, 3" ei varmaan kannata ees koittaa?
Kiitos ja anteeks
-Juuso
Seinäjoelle Aj tech, penkitys ennen ja jälkeen ja on varmasti hyvä eikä hintakaan ole todellakaan paha..
Kaikki mitä irti saa phjelmoimalla, kestää kohtuudella kun ei ihan pienillä vaihteilla vedätä aivan sammumispisteestä
Onko kokemuksia jostain ohjelmasta? tarttis olla "varmasti" kestävä, kun ei viittis uusiksi kytkintä ja vaihtista taas laittaa. tulee kuitenkin kiihdyteltyä yms jonkun verran.
sitte siitä putkikoosta, onko 2,5" hyvä, 3" ei varmaan kannata ees koittaa?
Saisko hyviä vinkkejä mitä osaa tai osia lähteä vaihtamaan ennen kuin porsii pahemmin.
Kylmä käynnistyksen yhteydessä koneesta kuuluu säköinen vonkuminen sen aikaa kunnessa kierrokset ovat laskeneet normaalille tyhjäkäynnille. Ääni alkoi tällä viikolla ja ei kuulu joka kerta kun kylmänä käynnistää kuten tänä aamuna ei ääntä tullut. Lämpimänä ääntä ei esiinnyt.
Ääni tulee koneesta vasemmalta puolelta (laturi, vesipumppu, kiristin puoli)
Oliko M54B25 laturissa vapaarulla? (kerta ääntä ei tule joka kerta)
Vesipumpun tai hihnojen kiristimien edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Hihnat vaihdettu 2013 ja todettu toisen kiristimen oleva aika löysän oloinen mutta kun hihna ei luista niin ei ole ollut kiire vaihtaa.
Kuukausi sitten vaihdettu huohottimen romut, disa oli ok eikä ääni oikein siihen viittaakkaan.
Haulla ei löytynyt täysin vastaavaa juttua mutta yksi aihetta sivuava threadi missä MNi viittoi kiristimien ja vesipumpun suuntaan.
Ei tuossakaan kuitenkaan varsinaista ratkaisua löytynyt.
Kalenterin olen jo buukannut jouluun asti täyteen, toivotaan ettei tällä välillä auto hajoa lopullisesti. Tammikuussa sit impuolelle kaikki tiivisteet uusiks, huohotin letkuineen, venakopan tiivarit, + jotain muuta mitä kannattaa tehdä samalla. Beisanin ohjeita vanoksen tiivisteiden vaihdosta kattelin ja jäi paljon kysymyksiä ilmaan, kai parempi tarjota jollekin osaavalle tukku tuohta kouraan ja antaa osaavamman hoitaa se puoli kuntoon.
Tällä samalla menetelmällä saatiin edellisestä avosta motti kuntoon.
E: En ole päässyt ikinä kylmänä lukasee livedataa mutta lämpimänä kaikki kunnossa. Ei mitään ravistusta havaittavissa lämpimänä niin ei kai siellä mitään näykään.
Laitanpä tähän vielä noi shadow memoryn koodit. Josko jollekulle aukeaisi niistä jotain?
Turhaa tietoa mutta lämpimänä rough arvot tollaset, eli ok:
Eihän tässä bemmin kanssa kauaa ehditty elämään kun suhde alkaa jo rakoilla.
E: Sigun auto siis kyseessä.
Ongelma: Kylmänä kone tulille. Käy hetken ihan nätisti kunnes alkaa pikkasen kone tutista, tällöin kierrokset ovat jo tipahtaneet ensimmäisen "pykälän" alaspäin. Tutina voimistuu kunnes syttyy vikavalo. Ilmeisesti alkaa käymään viidellä (vikakoodia 3 sylinteriltä). Kaasua polkasemalla kuulee selvästi ettei käy kaikilla ja ravistaa voimakkaasti. Uudelleen käynnistämällä vikavalo sammuu ja kone käy kaikilla hyvin, eikä ravista enää.
Tämän tilanteen pystyy "ohittamaan" kun kylmänä lyö tulille ja pitää hetken aikaa kierroksia yli tuhannen.
Ongelma ilmestyi jonnin aikaa sitten. Ongelmaa lähdin korjaamaan vaihtamalla oikeat tulpat ja kolmos sylinterille uusi alkuperäinen bosch puola (tulppia vaihdettaessa paljastui että kaikki muut puolat olivat alkuperäiset, paitsi kolmosella oli joku aftermarket halppis puola).
Ongelma ei poistunut edellä mainituilla osilla. Olen tutkinut päällisin puolin kaikki letkut jne. Kaikki ok.
Mitähän tässä sitten seuraavaksi lähdetään arpomaan ja osia vaihtamaan?
Ilmeisesti ongelmaa on ollut ennenkin ja kolmosen puola vaihdettu koemielessä. Kun ei ongelmaan ole löytynyt ratkaisua halvalla, lyöty auto kiertoon, sillain si kai...
E: Shadow memory:ssa oli myös neljä koodia mutta niitä en osannut nollata, niistä ei hajua kuinka pitkältä ajalta ne ovat. Laitanko nekin tähän?
Löytyykös täältä paljon webaston tai eberin omistajia?
Ois mukava kuulla miten pelit on toiminnu..
Itellä tulee jouluna 2 vuotta ku 5kW eberi laitettiin ja toiminu moitteettomasti tähän asti. Nyt sitte ei aivan joka aamu oo enää lähtenykkään käyntiin ajastuksella, eikä napistakaan :think savutus lisääntyny, ajoittain tupruttaa aikalailla. Soittelin liikkeeseen josa se asennettiin ja vien huoltoon. Nuohotaan vehje ainaki näin alkuunsa
Kuinka tarkka tuon on virrasta? akku kyllä uusittiin parempaan malliin samalla ku eberi asennettiin, mutta tahtoo olla kuitenki pätkäajoo itellä pääasias
Auto on 330d M57d29 tai mikälie? se vanhempi kuitenkin.
Kuinka paljon uskaltaa ottaa ohjelmalla tehoja UUDELLA vakio kytkimellä ja vauhtiksella?
Onko muita tehonlisäys keinoja?
Mikä olisi paras putkikoko? Ajattelin väsätä 2,5'' suoranputken alkuviikosta, ei kannata varmaan isompaa? Downpipe on vakio, joka on tyhjennetty
Leave a comment: