E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MRX
    replied
    Originally posted by Vildemar View Post
    Ite mietin kans samaa. Mulla ei vilku aukastaessa eikä suljettaessa.
    Täällä oli aiemmi joku samaa miettiny ja tais olla että joku ties kertoo että olis ohjelmointi hommasta kyse.

    Leave a comment:


  • Vildemar
    replied
    Originally posted by RQQP3 View Post
    Sais ees joskus vilkkumaan niin olis kiva

    Ja siis korjauksena tohon mun kysymykseen että kun ovet laittaa lukkoon tai aukasee lukosta.
    Ite mietin kans samaa. Mulla ei vilku aukastaessa eikä suljettaessa.

    Leave a comment:


  • RQQP3
    replied
    Originally posted by MRX View Post
    Kuulrmma vilkkuu vain joko tai. Itsellä vilkkuu vaan kun laittaa lukkoo

    Sais ees joskus vilkkumaan niin olis kiva

    Ja siis korjauksena tohon mun kysymykseen että kun ovet laittaa lukkoon tai aukasee lukosta.

    Leave a comment:


  • MRX
    replied
    Originally posted by RQQP3 View Post
    Mitenkäs tuollasseessa e46 touringis -00 niin saa vilkut vilkkumaan kun laittaa ovet lukkoon tai laittaa kiinni?
    Ohjekirjakaan ei kertonu :think
    Kuulrmma vilkkuu vain joko tai. Itsellä vilkkuu vaan kun laittaa lukkoo

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by RQQP3 View Post
    Mitenkäs tuollasseessa e46 touringis -00 niin saa vilkut vilkkumaan kun laittaa ovet lukkoon tai laittaa kiinni?
    Ohjekirjakaan ei kertonu :think
    Vahva mutu: koodaamalla..

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Terve! Kylmät aamut ovat tuoneet mukanaan ikävän ilmiön mitä tulee auton moottorin tyhjänkäyntiin. Auto 2001 vuoden 318 ci 2.0 n42 koneella.

    Kun auton käynnistää kylmällä ilmalla alkaa moottori tärisemään hetken kuluttua yltyen pienestä tärinästä yhä suurempaan. Kierrokset ovat kuitenkin normaalit siinä hieman yli 1000 ja siitä sitten pikkuhiljaa laskee. Tärinä yltyy ja lopuksi alkaa moottorin valo vilkkumaan. Kun kaasua antaa niin tärinä loppuu ja toimii normaalisti.

    Mikä voisi olla vikana? ;/

    Leave a comment:


  • RQQP3
    replied
    Mitenkäs tuollasseessa e46 touringis -00 niin saa vilkut vilkkumaan kun laittaa ovet lukkoon tai laittaa kiinni?
    Ohjekirjakaan ei kertonu :think

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by TheJukke View Post
    Onko kenelläkään ollut 35w xenonien kans ongelmia? Ajattelin ostaa tommoset 35w 4300k xenonit pitkiin valoihin, mutta lueskelin että valot saattaa alkaa vilkkumaan tai muuten oireilemaan...
    http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...hitus%20bmw%22 tolla sitten vissiin saa korjattua ongelmat?
    Ja pitää varmaan releen kautta vetää sitten virrat xenoneille vai?
    On ollut pitkissä 50w xenonit ilman mitään ongelmia ihan suoraan ballastiin pitkien liittimellä. Ongelmia tullut vasta kun myös lähivaloissa 35w xenonit. Alkoi lähivalot vilkkumaan virrat kytkiessä. Vilkkuminen poistui kun pitkien ballastit irroitti. Kapasitanssin lisääminen pitkien virtajohtoihin vei ongelmat lähivaloilta. Ongelma tulee ainakin osittain tuosta palaneen lampun tunnistuksesta, vaikka muuten ei niistä herjannutkaan. Kumpikaan sarja ei siis ole mikään canbus (miten tämä canbus nimitys muuten liittyy jälkiasennus xenoneihin?).

    Ostin ja kokeilin muuten tosihalpaa 55w xenonsarjaa (kiinalainen myyjä), niillä ei nähnyt 55w halogeenin vertaa, ballasti oli ilmeisesti 35w ja polttimo mikälie. Ei mikään yllätys kun maksoi postikuluineen yhden polttimon verran koko sarja.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Siellähän on laturi, vesipumppu, kiristin ja ohjainrulla joissa on laakerit. Mikä tahansa näistä. Katselemissani osakuvissa en ole laturissa vapakytkintä nähnyt jollei ole laturiin sisään rakennattuna. Epäilen kyllä sitäkin.

    Vaihtaisin itse suosiolla kiristimet (molemmat), ohjainrullan ja vesipumpun.

    Voihan kaverin pyytää avuksi ja koittaa katsella startissa mikä kinnaa vastaan. :think
    Eikä laturi näytä edes ulkoisesti siltä että siinä olis vapaarulla.

    Näin teen paan tilaukseen rullat ja kiristimet, vesipumppu ja termostaatin kotelolla. Samalla nykäsis öljynsuodattimen jalan tiivisteen vaihtoon kun sotkee moottorin kylkeä.

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
    Niinno, kyllä se vakio putki riittää kunhan tyhjentää? kyllä katit nyt ainakin jotain vaikuttaa?:think
    Ei sillä, että tehon takia pelkästään teen uutta putkea, vaan osittain äänien, omaan korvaan autosta kuuluu tulla ääntä jonku verran
    Tehon kannalta putken ahdistavin paikka taitaa olla pakosarja putkineen. Ja ohjelmoimalla ne tehot löytyy. Mutta siis ääntä dieseliin? Dieselin ääntä? ARGH!

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
    Niinno, kyllä se vakio putki riittää kunhan tyhjentää? kyllä katit nyt ainakin jotain vaikuttaa?:think
    Ei sillä, että tehon takia pelkästään teen uutta putkea, vaan osittain äänien, omaan korvaan autosta kuuluu tulla ääntä jonku verran
    Ei sitä kyllä tyhjentääkkään tarvi, kattejakin epäilen

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by huTsu View Post
    Saisko hyviä vinkkejä mitä osaa tai osia lähteä vaihtamaan ennen kuin porsii pahemmin.

    Kylmä käynnistyksen yhteydessä koneesta kuuluu säköinen vonkuminen sen aikaa kunnessa kierrokset ovat laskeneet normaalille tyhjäkäynnille. Ääni alkoi tällä viikolla ja ei kuulu joka kerta kun kylmänä käynnistää kuten tänä aamuna ei ääntä tullut. Lämpimänä ääntä ei esiinnyt.

    Ääni tulee koneesta vasemmalta puolelta (laturi, vesipumppu, kiristin puoli)

    Oliko M54B25 laturissa vapaarulla? (kerta ääntä ei tule joka kerta)

    Vesipumpun tai hihnojen kiristimien edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Hihnat vaihdettu 2013 ja todettu toisen kiristimen oleva aika löysän oloinen mutta kun hihna ei luista niin ei ole ollut kiire vaihtaa.

    Kuukausi sitten vaihdettu huohottimen romut, disa oli ok eikä ääni oikein siihen viittaakkaan.

    Haulla ei löytynyt täysin vastaavaa juttua mutta yksi aihetta sivuava threadi missä MNi viittoi kiristimien ja vesipumpun suuntaan.

    http://www.btcf.fi/forum/showthread....ttori+%E4%E4ni
    Siellähän on laturi, vesipumppu, kiristin ja ohjainrulla joissa on laakerit. Mikä tahansa näistä. Katselemissani osakuvissa en ole laturissa vapakytkintä nähnyt jollei ole laturiin sisään rakennattuna. Epäilen kyllä sitäkin.

    Vaihtaisin itse suosiolla kiristimet (molemmat), ohjainrullan ja vesipumpun.

    Voihan kaverin pyytää avuksi ja koittaa katsella startissa mikä kinnaa vastaan. :think

    Leave a comment:


  • Juuso Karimo96
    replied
    Niinno, kyllä se vakio putki riittää kunhan tyhjentää? kyllä katit nyt ainakin jotain vaikuttaa?:think
    Ei sillä, että tehon takia pelkästään teen uutta putkea, vaan osittain äänien, omaan korvaan autosta kuuluu tulla ääntä jonku verran

    Leave a comment:


  • Anz0r
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Viritys on onnistunut jos ei teho oo laskenu neljännestä, vakiona 7.8s
    Onhan toi jo aika moneen otteeseen todettu, että vakio putki riittää sen verta pitkälle, että jos pelkällä softamuutoksella mennään niin isommalla rännillä ei tuu muuta lisää kuin ääntä...

    Leave a comment:


  • TheJukke
    replied
    Onko kenelläkään ollut 35w xenonien kans ongelmia? Ajattelin ostaa tommoset 35w 4300k xenonit pitkiin valoihin, mutta lueskelin että valot saattaa alkaa vilkkumaan tai muuten oireilemaan...
    http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...hitus%20bmw%22 tolla sitten vissiin saa korjattua ongelmat?
    Ja pitää varmaan releen kautta vetää sitten virrat xenoneille vai?

    Leave a comment:

Working...
X