E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RQQP3
    replied
    Ei mitään
    Last edited by RQQP3; 15-11-2014, 10:22. Reason: Ei mitään

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by MRX View Post
    Uppia
    Eiköhän se ole selvä vanosvika --> korjaukseen.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Sludu View Post
    Pari päivää sitten rupesi takapää pitämään ääntä. Tulee aina kun nostaa kaasun pois eli kun menee moottorijarrutukselle niin pieni kolahdus. Kiihdyttäessä ei kuulu eikä vaihteiden vaihdon yhteydessä. Ei ole sama ääni kuin tämä normaali perästä kuuluva tumpsahdus vaan pienempi. Verrattavissa esim jos pieni irtokivi osuis lokariin. Huollossa katsoivat ettei ole väljyyttä puslissa tai yms. Ja epäilivät että ääni tulee perästä. Perstuntumalla kuulostais että hieman kuskin puolelta tulisi ja muijakin oli sitä mieltä kun kyydissä istui mutta ei oo varmaa.. Totesin myös kun laitoin auton parkkii vaihde päällä ja heiluttelin autoo edestakaisin nii napsui.
    Kardaanin nivelessä/nivelissä välystä?

    Leave a comment:


  • Sludu
    replied
    takapää kolisee

    Pari päivää sitten rupesi takapää pitämään ääntä. Tulee aina kun nostaa kaasun pois eli kun menee moottorijarrutukselle niin pieni kolahdus. Kiihdyttäessä ei kuulu eikä vaihteiden vaihdon yhteydessä. Ei ole sama ääni kuin tämä normaali perästä kuuluva tumpsahdus vaan pienempi. Verrattavissa esim jos pieni irtokivi osuis lokariin. Huollossa katsoivat ettei ole väljyyttä puslissa tai yms. Ja epäilivät että ääni tulee perästä. Perstuntumalla kuulostais että hieman kuskin puolelta tulisi ja muijakin oli sitä mieltä kun kyydissä istui mutta ei oo varmaa.. Totesin myös kun laitoin auton parkkii vaihde päällä ja heiluttelin autoo edestakaisin nii napsui.
    Last edited by Sludu; 14-11-2014, 17:06. Reason: edit. lisätty tietoa.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Tantero View Post
    Laitan tämän vielä tännekin, koska alan olemaan epätoivoinen. Eli autona E46 320i -02. Yhtenä aamuna ei vain lähtenyt käyntiin edellisen päivän ajon jälkeen. Välillä ollut epätasaista tyhjäkäyntiä, myös sammunut joitain kertoja, mutta harvoin kuitenkin. Nyt pyörittää konetta startilla, mutta ei edes lupaa.

    Vikakoodin luku antoi 47 - Torque limitation safety conzept level1, joka ei ainakaan minulle anna mitään vinkkiä, eikä netistäkään pahemmin mitään löydy. Olisiko kellään mitään hajua mistä lähteä liikkeelle?
    Pääsetkö lukemaan inpalla moottorin kierroslukutietoja kun pyörität startilla, hall anturin sekä nokkien asentoanturien lukemia? Ihan arvelua, mutta mitä siellä näkyy?

    edit: Mni olikin näköjään jo vastannut.
    Last edited by Antti O; 14-11-2014, 06:06.

    Leave a comment:


  • MRX
    replied
    Originally posted by MRX View Post
    Käytinpä tuossa benaria piuhan päässä vanos vikaa tutkiskellessa ja livedatassa ei tapahdu mitään arvojen muuttumista kummallakaa nokka-akselilla. Vanoksen solenoidit täysin jumissa? Autohan pelaa muute iha törkee hyvin pois lukin alaväännön puute. Ja vikakoodia antaa ainoastaan pakopuolen nokalta (bemari asentajan+ beisan systemssin toimarin mukaan on vanos viasta tuo koodi). Ja auto 328i

    Edit. Ja vikakoodihan on siis P0014 "Pakonokan asento puutteellinen tjsp."
    Uppia

    Leave a comment:


  • penari330
    replied
    Bmw

    Mikä osa tuo on mihin menee polttoainesuodattimelta letku, koneen kylkeen? 330d m57.

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Ei sillä pitäis olla väliä missä kohdalla sen nollaa.



    Kokeilit jo tuota?
    Nyt kun tuossa koettelin tehdä tuon perus käsinnollauksen niin ei missään vaiheessa tule tuota ''reset'' vaihetta, vaan tuosta ''test'' kohdasta pomppaa takas mittarin kokonaislukemaan, eli siihen perus näkymään, apuva!

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by -Hekaaa View Post
    Saitko mitenkään sitten nollattua sitä huoltoväliä? Ei ole muute ennen ollu itellä tuommoista ongelmaa edellisten huoltojen kanssa :d
    Ei saatu.

    Silloiselta korjaamolta sain huiltokuitin mitä tehty ja kilometrit merkattiin siihen. Sit tuli myytyä eteenpäin.

    E: Oli öljynvaihtoväliä vielä n. 18000km jäljellä ja mun kohdalle päätty longlife-öljynvaihto-ohjelma.
    Last edited by |foder|; 13-11-2014, 20:25.

    Leave a comment:


  • Tantero
    replied
    Laitan tämän vielä tännekin, koska alan olemaan epätoivoinen. Eli autona E46 320i -02. Yhtenä aamuna ei vain lähtenyt käyntiin edellisen päivän ajon jälkeen. Välillä ollut epätasaista tyhjäkäyntiä, myös sammunut joitain kertoja, mutta harvoin kuitenkin. Nyt pyörittää konetta startilla, mutta ei edes lupaa.

    Vikakoodin luku antoi 47 - Torque limitation safety conzept level1, joka ei ainakaan minulle anna mitään vinkkiä, eikä netistäkään pahemmin mitään löydy. Olisiko kellään mitään hajua mistä lähteä liikkeelle?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Originally posted by jumuli View Post
    Egr termari ja päätermari vaihtoon!
    Nämä vain automaatissa.

    manuaalissa ei ole, kuin päätermari

    termostaattia on kahta mallia 78c* ja 89c*, laita toi 89 niin pysyy kovillakin pakkasilla lämmöt kohdallaan.
    Last edited by JMTN; 13-11-2014, 19:54.

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Mulla oli aikoinaan e46 320d -99, josta ei saanut korjaamo millään nollattua öljyvaihto tai inspection valoa.
    Yritettiin boschin testerillä ja jollain korjaamon omalla laitteella. Eikä myöskään mittaristosta saanut nollattua.
    Saitko mitenkään sitten nollattua sitä huoltoväliä? Ei ole muute ennen ollu itellä tuommoista ongelmaa edellisten huoltojen kanssa :d

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Mulla oli aikoinaan e46 320d -99, josta ei saanut korjaamo millään nollattua öljyvaihto tai inspection valoa.
    Yritettiin boschin testerillä ja jollain korjaamon omalla laitteella. Eikä myöskään mittaristosta saanut nollattua.
    Olen myöskin tavannut kyseisen ongelman ja nollasin vanhalla dummy laitteella joka tarkoitettu e34 esim

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Mulla oli aikoinaan e46 320d -99, josta ei saanut korjaamo millään nollattua öljyvaihto tai inspection valoa.
    Yritettiin boschin testerillä ja jollain korjaamon omalla laitteella. Eikä myöskään mittaristosta saanut nollattua.

    Leave a comment:


  • jumuli
    replied
    Originally posted by Vildemar View Post
    Paljonko kuuluisi olla m57N 330d:ssä lämmöt? Normi ajossa nousee vaan ensimmäiseen viivaan ja salavalikko näytti 65 astetta! :o

    Mikä on hajalla? :think
    Egr termari ja päätermari vaihtoon!

    Leave a comment:

Working...
X