E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janne30
    replied
    Originally posted by Waltssu View Post
    Kerrasta se kolahti irti, kauppaan ajaessa ei kuulema mitenkään ääntänyt ja 10 min kauppareissun jälkeen käynnistyksen yhteydessä levis. Kai se on pakko tilata se hinuri sitten ja olla pari viikkoo syömättä..
    Itellä sama juttu. Just salo-vantaa reissu takana, auto parkkiin ja himaan kuselle. Takas autoon kauppareissua varten ja käynnistäessä lähti irti dampperi. Ei varotellut ja sillon mittarissa 235-240tkm

    Vaikka himan pihaan jäi niin vakuutusyhtiön piikkiin hinattiin korjaamolle.
    Itse en uskaltaisi ajaa.

    Leave a comment:


  • jumuli
    replied
    Originally posted by Waltssu View Post
    Kerrasta se kolahti irti, kauppaan ajaessa ei kuulema mitenkään ääntänyt ja 10 min kauppareissun jälkeen käynnistyksen yhteydessä levis. Kai se on pakko tilata se hinuri sitten ja olla pari viikkoo syömättä..
    Eikö ole vakuutuksia tai ketään kaveria joka voisi hinata auton pajalle

    Leave a comment:


  • Waltssu
    replied
    Originally posted by nevari View Post
    En itse ajais ilman vesipumppua kilometriäkään. Voi tulla pahemman puoleisia hot spotteja koneeseen ja pääsee kansipahvijumpalle... varoitteliko muuten mitenkään vai räjähtikö kerrasta? Omassa kulkineessa vielä vaihtamatta...
    Kerrasta se kolahti irti, kauppaan ajaessa ei kuulema mitenkään ääntänyt ja 10 min kauppareissun jälkeen käynnistyksen yhteydessä levis. Kai se on pakko tilata se hinuri sitten ja olla pari viikkoo syömättä..
    Last edited by Waltssu; 29-10-2014, 22:57.

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    Originally posted by Waltssu View Post
    Kampiakselin hihnapyörä laukes autosta ja tämän seurauksena laturi, vesipumppu, ohjaustehostin ja ilmastoinnin kompura on pois pelistä.. Kuinkahan pitkälle tolla autolla uskaltaa ajaa ilman pumppua, ku matkaa ois ~11km pajalle? Suunnittelin että jos ajais puolet matkasta ja pitäis tauon, että antaa myllyn jäähtyä hetken ja kerralla loput? Hinuria ei meinaa saada alle satkulla ja tässä rahatilanteessa se vaikuttaa turhan suolaselta...
    En itse ajais ilman vesipumppua kilometriäkään. Voi tulla pahemman puoleisia hot spotteja koneeseen ja pääsee kansipahvijumpalle... varoitteliko muuten mitenkään vai räjähtikö kerrasta? Omassa kulkineessa vielä vaihtamatta...

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Mikä on pienin vanne koko joka mahtuu 328 takaakselistolle pyörimään 15 vai 16?
    15" mahtui ainakin 328i cäbissä.

    Leave a comment:


  • Waltssu
    replied
    Kampiakselin hihnapyörä laukes autosta ja tämän seurauksena laturi, vesipumppu, ohjaustehostin ja ilmastoinnin kompura on pois pelistä.. Kuinkahan pitkälle tolla autolla uskaltaa ajaa ilman pumppua, ku matkaa ois ~11km pajalle? Suunnittelin että jos ajais puolet matkasta ja pitäis tauon, että antaa myllyn jäähtyä hetken ja kerralla loput? Hinuria ei meinaa saada alle satkulla ja tässä rahatilanteessa se vaikuttaa turhan suolaselta...

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Mikä on pienin vanne koko joka mahtuu 328 takaakselistolle pyörimään 15 vai 16?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by kani View Post
    Tiedätkö mikä suodatin sinne laitettiin? Ehkä tutkisin sen suodattimen ja tarkastaisin öljynpinnan uudestaan kun tämä ongelma tuli öljynvaihdon yhteydessä.

    Jos kaikki on ok, jotain karstaa kierrossa tai aiempi ongelma. Jos ei selviä niin auttaiskohan huuhtelu..
    Ei hajua mikä suodatin laitettiin ja paketti jo roska-auton kyydissä matkalle kaatopaikalle.
    Öljyn pinta on kokoaika ollut maksimissa.

    Tarkistellaan ja tuktitaan vielä. Konetta kuumaksi ja mahdollinen pö-huuhtelu.

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Sigun auto kyseessä. Onko muilla samaisen auton omistavilla havaittavissa kylmällä koneella, niin kesä kuin talviaikaan liikkeelle lähdettäessä tuntuisi kuin lähtisi jarru päällä. Todella nihkeää, ei vastaa kaasuun kunnolla jne.. :think Mistä tuo johtuu?

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Ilmeisesti tarvike suodatin.
    Ajettu 140tkm.
    Ajettu vaihdon jälkeen arviolta parisen sataa kilometriä.
    Öljypainevalo sammuu niin kuin pitääkin.
    Ennen suodattimenjalan tiivisteen vaihtoa öljyvalo kävi satunnaisesti moikkaamassa.

    Täytyypi käskeä antamaan monoa ja ajamaan koneen kunnolla lämpimäksi.
    Tiedätkö mikä suodatin sinne laitettiin? Ehkä tutkisin sen suodattimen ja tarkastaisin öljynpinnan uudestaan kun tämä ongelma tuli öljynvaihdon yhteydessä.

    Jos kaikki on ok, jotain karstaa kierrossa tai aiempi ongelma. Jos ei selviä niin auttaiskohan huuhtelu..
    Last edited by kani; 29-10-2014, 13:06.

    Leave a comment:


  • jumuli
    replied
    Originally posted by TheJukke View Post
    Okei, kiitos vastauksesta! Onnistuukohan tuo ihan perus työkaluilla vai tarvitaanko esim ''nosturia'' jolla nostan moottoria? :think Eipä oo tullu vielä paljoo autoja rassailtua, niinkun varmaan huomaa
    Kyllä perustyökaluilla tälläinen remontti onnistuu. Itse olen käyttänyt moottorin kannatteluun/nostamiseen ihan vain hallitunkkia ja puupalikkaa. Nostopaikkana olen käyttänyt öljypohjaa (nurkasta) ei ehkä paras vaihtoehto mutta todettu toimivaksi.

    Leave a comment:


  • TheJukke
    replied
    Originally posted by jumuli View Post
    Ihan marmorilta saa edulliseen hintaan. Edelliseen autoon tuli haettua parikin kertaa Valmiiksi maalattuna varmaan hintavampi, mutta tuollaiset pienet osat maalailee helposti spraymaalilla itsekin.
    Pitääpä käydä hakemassa/tilailla. Jos maalais mustaksi niin saattais sopia kivasti punaseen autoon, kun on muitakin pikkuosia mustana

    Originally posted by jumuli View Post
    Eiköhän se vika löydy moottorin kumityyny(i)stä Samalla, kun sielä auton alla asustelet niin tarkista myös vaihdelaatikon kumityynyt.
    Okei, kiitos vastauksesta! Onnistuukohan tuo ihan perus työkaluilla vai tarvitaanko esim ''nosturia'' jolla nostan moottoria? :think Eipä oo tullu vielä paljoo autoja rassailtua, niinkun varmaan huomaa

    Leave a comment:


  • Anz0r
    replied
    Onkos tohon kampuran stefaan (laatikon puoli) mitään erikoisia kikkoja / niksejä mitä pitäisi vaihdossa tietää? Ilmeisesti ainakin suositeltavaa tiivistää se kohta, missä se stefan "metallikaulus" tulee öljypohjaa vasten... Onkos niille 2 öljypohjan pultille ja sen "kauluksen" pulteille jotain virallisia kiristysmomentteja?

    Leave a comment:


  • jumuli
    replied
    Originally posted by TheJukke View Post
    Helvetti. Huomasin tänään että ajovalojen pesurin se luukku on tipahtanu ja vissiin kans se itte pesuri sieltä sisältä... Mistähän nuita saa uusia tai käytettyjä ja mihin hintaan? Periaatteessa siihen vois vaan sen luukun heittää päälle ku eipä nuita valonpesimiä tuu tarvittua ku tulee puunailtua autoa kohtuu useesti
    Ihan marmorilta saa edulliseen hintaan. Edelliseen autoon tuli haettua parikin kertaa Valmiiksi maalattuna varmaan hintavampi, mutta tuollaiset pienet osat maalailee helposti spraymaalilla itsekin.

    Leave a comment:


  • jumuli
    replied
    Originally posted by TheJukke View Post
    Vieläkin kaipailisin tietoa että mikähän on kun vaihdekeppi liikkuu oikeelle ku painaa kaasua reilusti? myös perässä tuntuu pieni muljahdus kun päästää kaasun sen jälkeen :think
    Eiköhän se vika löydy moottorin kumityyny(i)stä Samalla, kun sielä auton alla asustelet niin tarkista myös vaihdelaatikon kumityynyt.

    Leave a comment:

Working...
X