E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vildemar
    replied
    Paljonko kuuluisi olla m57N 330d:ssä lämmöt? Normi ajossa nousee vaan ensimmäiseen viivaan ja salavalikko näytti 65 astetta! :o

    Mikä on hajalla? :think

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Ei sillä pitäis olla väliä missä kohdalla sen nollaa.



    Kokeilit jo tuota?
    Kokeiltiin tosissaan tuota, eikä auttanut.. Pitänee kokeilla uudelleen kohta jos se lähtis. Tosiaan eihän sillä pitäis olla mitään väliä missä vaiheessa se kilometrimäärä on menossa, tyhmäähän tuo olisi jos ei voisi nollata milloin vain. Videolla oli näköjään öljynvaihdon määrä tuo, itsellä se inspection, onko sillä mitään väliä, ei kai?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Ei sillä pitäis olla väliä missä kohdalla sen nollaa.



    Kokeilit jo tuota?

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Miten sais nollattua tuon inspectionin kun huollossa ei saatu nollattua sitä vaikka kokeiltiin kaikki keinot, jalkotilasta 16-pinnisillä, konehuoneesta 16-pinnisellä ja sitten vielä manuaallisesti mittaristosta? vai onko silleen ensin tehtävä että ajettava inspectionin kilometrit loppuun ennenkun sen voi uudelleen pyöräyttää alkuun. Nyt siis huoltoon olisi autonmittarin mukaan n.6000km, kuitenkin se pitäisi jo nyt saada pyöräytettyä kun kaikki tarvittavat huollot on tehty, ideoita miten sen saisi nollille, osoittamaan uuden 25tkm määrän?

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Edellinen vastaus pätee, normaalia sähkölisälämppärin toimintaa. Räminä vois olla vaikka takapöntön lämpökilpi, joka on irronut kiinnityksistään. Kannattaa vilkaista auton alle.

    EDIT: osa 5 tuolta: KLIK.
    Kiitän! Lämpökilven jo aijemmin revin pois kun oli irti.. Pitääpä tutkia vähän tarkemmin mikä voisi olla.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Saisko hyviä vinkkejä mitä osaa tai osia lähteä vaihtamaan ennen kuin porsii pahemmin.

    Kylmä käynnistyksen yhteydessä koneesta kuuluu säköinen vonkuminen sen aikaa kunnessa kierrokset ovat laskeneet normaalille tyhjäkäynnille. Ääni alkoi tällä viikolla ja ei kuulu joka kerta kun kylmänä käynnistää kuten tänä aamuna ei ääntä tullut. Lämpimänä ääntä ei esiinnyt.

    Ääni tulee koneesta vasemmalta puolelta (laturi, vesipumppu, kiristin puoli)

    Oliko M54B25 laturissa vapaarulla? (kerta ääntä ei tule joka kerta)

    Vesipumpun tai hihnojen kiristimien edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Hihnat vaihdettu 2013 ja todettu toisen kiristimen oleva aika löysän oloinen mutta kun hihna ei luista niin ei ole ollut kiire vaihtaa.

    Kuukausi sitten vaihdettu huohottimen romut, disa oli ok eikä ääni oikein siihen viittaakkaan.

    Haulla ei löytynyt täysin vastaavaa juttua mutta yksi aihetta sivuava threadi missä MNi viittoi kiristimien ja vesipumpun suuntaan.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Normaalia M57 toimintaa? kylmänä ja puoli kylmänä tyhjäkäynti nousee aina välillä tuonne 900 pintaan ja muutaman sekunnin päästä taas laskee sinne 750-800, tuota humppaa edestakaisin aina sen muutaman sekunnin välein.. Ei muuten mutta aina kun kierrokset laskee niin jostain takaa pakoputki tms resonoi pienen räminän kera ja se vähän ärsyttää..
    Edellinen vastaus pätee, normaalia sähkölisälämppärin toimintaa. Räminä vois olla vaikka takapöntön lämpökilpi, joka on irronut kiinnityksistään. Kannattaa vilkaista auton alle.

    EDIT: osa 5 tuolta: KLIK.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by eeskoo View Post
    Kiristysmomentti pakosarjalle kanteen M57N 330d. Kiitos.
    Tuolta: KLIK.

    Leave a comment:


  • eeskoo
    replied
    Kiristysmomentti pakosarjalle kanteen M57N 330d. Kiitos.

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Originally posted by TheJukke View Post
    Ei löydy, se on vain kiinteä osa koko selkänoja. Otin tuumasta toimeen ja kävin aukomassa vähän ja löyty tämmönen: http://i.gyazo.com/1589f6eac295bdf8b7ed3d5b29c8cdb0.png

    Lähteeköhän tuo punanen pellin pala sitten helposti irti? Sitte siihen reikään vaan tämmönen: http://www.realoem.com/bmw/showparts...=72&fg=95&hl=1 Tartteekohan tohon muuta tehdä sitten?
    Ilmeisesti selkänoja on mallia ei kääntyvä? Ostat siihen uuden selkänojan missä on tämä kyynärnoja ja pelti on muutamasta kohtaa kiinni muussa selkäosassa ja lähtee leikkaamalla irti ja leikkaat takakontin pahviin sopivan reiän. Netistä löytyy ihan bmw oma ohje tuon pussin retrofittaukseen.

    Leave a comment:


  • TheJukke
    replied
    Ei löydy, se on vain kiinteä osa koko selkänoja. Otin tuumasta toimeen ja kävin aukomassa vähän ja löyty tämmönen: http://i.gyazo.com/1589f6eac295bdf8b7ed3d5b29c8cdb0.png

    Lähteeköhän tuo punanen pellin pala sitten helposti irti? Sitte siihen reikään vaan tämmönen: http://www.realoem.com/bmw/showparts...=72&fg=95&hl=1 Tartteekohan tohon muuta tehdä sitten?

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Originally posted by TheJukke View Post
    Mistähän löytyis 99 sedaniin takapenkin selkänoja, jossa ois se luukku? Vai onko täällä kenelläkään edes suksiluukkua? Vai onko se koko homma edes mahdollista? :think
    Jos autosta löytyy takapenkiltä keskikyynärnoja niin autoon on mahdollista jälkiasentaa suksipussi riippumatta siitä löytyykö siitä sitä nappulaa kyynärnojan aukon yläreunasta.

    Leave a comment:


  • TheJukke
    replied
    Mistähän löytyis 99 sedaniin takapenkin selkänoja, jossa ois se luukku? Vai onko täällä kenelläkään edes suksiluukkua? Vai onko se koko homma edes mahdollista? :think

    Leave a comment:


  • HujaudeR
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Normaalia M57 toimintaa? kylmänä ja puoli kylmänä tyhjäkäynti nousee aina välillä tuonne 900 pintaan ja muutaman sekunnin päästä taas laskee sinne 750-800, tuota humppaa edestakaisin aina sen muutaman sekunnin välein.. Ei muuten mutta aina kun kierrokset laskee niin jostain takaa pakoputki tms resonoi pienen räminän kera ja se vähän ärsyttää..
    Eikö tuo lie normaalia? Sähköinen lisälämmitin se siellä vaan yrittää lämmitellä konetta

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Normaalia M57 toimintaa? kylmänä ja puoli kylmänä tyhjäkäynti nousee aina välillä tuonne 900 pintaan ja muutaman sekunnin päästä taas laskee sinne 750-800, tuota humppaa edestakaisin aina sen muutaman sekunnin välein.. Ei muuten mutta aina kun kierrokset laskee niin jostain takaa pakoputki tms resonoi pienen räminän kera ja se vähän ärsyttää..

    Leave a comment:

Working...
X