E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |foder|
    replied
    Ja ettei tästä olisi tarpeeksi jo jauhettu niin jauhetaan lisää...

    Tulipas parissa tunnissa ekaa kertaa uusi vikakoodi ilmamassa mittarilta:



    Ja inpan valikoissa seikkailua: http://foder.1g.fi/kuvat/BMW+E46+320.../VIDEO0002.mp4

    E: Videota jälkeenpäin kattellessa huomasin että lambdojen esilämmitykset jää päälle vaikka kone lämmin. Vai tulkitsinko väärin?
    Last edited by |foder|; 19-11-2014, 19:28.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Tosiaan puola alkuperäinen uusi bosch ja tulpat laitoin NGK BKR6EQUP Patinum (30€/kpl listahinta).

    Auton hain 09.08.14.

    Pistin näin ensialkuun sähköpostia liikkeeseen ja saavat pari päivää aikaa regaoida. Jos ei rupea kuulumaan mitään, soitan suoraan myyjälle.

    Tää on niin mun tuuria, osta vaikka uusi auto liikkeestä niin hajoaa jo viikossa.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Suosittelisin tuon hoitamaan liikkeen kanssa kuntoon. Meinasin ehdottaa että vaihtasit vaikka 2-3 puolet keskenään ja katsot että pysyykö vika edelleen 3 sylinterissä mutta jos puola on vaihdettu se tuskin auttaa.
    On kyllä itellekin täysin outo vikakoodi ja vielä kun se on nimenomaan yhdessä sylinterissä. Tulppa on tietysti aika halpa vaihtaa. Tuo tyhjäkäynnin aaltoilu taas voisi viitata vaikka tyhjäkäyntiventtiiliin jos se jumii..?
    Tosin oma auto itellä teki kylmänä kaikenlaista metkaa ennenkun vanosrempan siihen teki, juurikin tollain aaltoili tyhjäkäynti.
    Jos se on hiljattain liikkeestä ostettu onhan heillä virhevastuu, otappa puhelua sinne.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Voisihan sinnekin päin olla yhteydessä.
    Ensisijaisestihan auto yritetään laittaa kuntoon ja luultavimmin käskevät viedä auton johonkin paikalliseen yhteistyökumppaniinsa (jota tuskin löytyy tältä kylältä) ja silloin alkaa kustannukset nousemaan melkoisesti.
    Kerran joutunut nojaamaan virhevastuuseen eikä silloinkaan liike maksanut koko korjausta. Tuskinpa nyttenkään, ei kiinnosta alkaa makselemaan tonneja kun ensin haetaan umpimähkään vikaa ja lopulta todetaan etteivät löytäneet vikaa.

    Tosin enhän osaa sanoa miten lähtisivät tätä asiaa hoitamaan mutta ennakko kokemukset eivät kovin lupaavat ole.

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Jäin vain miettimään että liikkeestä ostetuillehan on jonkinlainen virhevastuu/olettama 6kk ajan, etenkin jos vika on tuollainen mikä ei silloin ilmennyt mutta vaihdetusta puolastakin päätellen on ollut autossa jo aiemmin. Olisi melkoinen sattuma ettei se liittyisi tähän vikaan.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by kani View Post
    Eikö tuo vois hyvin olla ecu vika jos piuhat on ok ja puola+tulppa vaihdettu?



    Käytetyn ecun voi putsata (virginize) niin sen voi asentaa "tuoreena" vanhan tilalle niin ei tarvitse jäätävää hintaa uudesta ecusta maksaa. En tiedä onnistuuko näppärästi suomessa jossain vai pitääkö hommata käytetty ecu ja lähettää se jonnekin missä se alustetaan ja voi ottaa uudestaan käyttöön.

    Oliko auto liikkeestä, jos oli niin ainakin on jo aineistoa osoittaa että vika oli olemassa koska ko. pytyn puola oli ainoana vaihdettu aiemmin eli ilmeisesti kuten sanoit vikaa on yritetty korjata mutta ei ole saatu kuntoon.
    Piuhoja ei ole mitattu, jos tarkoitat ecun ja antureiden välisiä piuhoja.
    Puola ja tulpat joo vaihdettu.

    Valitettavasti auto tuli haettua liikkeestä.
    On kyllä edellisen omistajan nimi tiedossa. Josko yrittäisi soittaa ja kysellä tietoja, mitä auto on hänen omistuksessaan tehnyt.

    E: Ecua yritin kattella eikä montaa ollut ebayssa. Vieläpä täytyisi etsiä kuka noita purkkeja osaa puukottaa.
    Varmaan täytyisi saada sopimaan tälle moottorille se uusikäytetty purkki.
    Last edited by |foder|; 19-11-2014, 17:43.

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Eikö tuo vois hyvin olla ecu vika jos piuhat on ok ja puola+tulppa vaihdettu?



    Käytetyn ecun voi putsata (virginize) niin sen voi asentaa "tuoreena" vanhan tilalle niin ei tarvitse jäätävää hintaa uudesta ecusta maksaa. En tiedä onnistuuko näppärästi suomessa jossain vai pitääkö hommata käytetty ecu ja lähettää se jonnekin missä se alustetaan ja voi ottaa uudestaan käyttöön.

    Oliko auto liikkeestä, jos oli niin ainakin on jo aineistoa osoittaa että vika oli olemassa koska ko. pytyn puola oli ainoana vaihdettu aiemmin eli ilmeisesti kuten sanoit vikaa on yritetty korjata mutta ei ole saatu kuntoon.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Edellisellä sivulla tätä vikaa jo käytiin läpi mutta nyt alkaa pahenemaan päin.

    Tänään aamulla kesken työmatkan heitti vikavalon ja tiputti jälleen 3-pytyn poissa pelistä (ainakin vikakoodi oli sieltä, sama koodi kuin aiemmin linkitin kuvana). Ei auttanut vaikka käynnisti auton uudelleen. Jouduin ajamaan töihin asti viidellä pytyllä.

    Taasen iltapäivästä kotiin lähdettäessä toimi moitteetta.

    Samalla huomannut että kierrokset humppaavat ja toisinaan kierrokset jäävät leijumaan. Paikallaan kierrätettäessä mittarin neula seilaa edestakas jonin verran, ei pysy vakaana.

    Tässäpä vielä videota kuinka käyttäytyy. Valitettavasti videolla ei sitten jääneet kierrokset laijailemaan muuten kuin ihan lopussa tyhjäkäyntikierrokset jäävät liian ylös. Laittakaa sitten äänet pois jos katsotte videota, mikrofoni suoraan puhalluskanavan vieressä ja puhallin täysillä.


    Edelleen vikakoodeja vain yksi ja sekin sama kuin aiemmin.
    Jos tätä menoa jatkuu niin ei tolla voi mihinkään lähteä, saa aina pelätä milloin lakkaa toimimasta.
    Inpan livedataa en ole vielä päässyt lukemaan just sillä hetkellä kun vika on päällä.

    Mitähän tässä pystyisi tekemään, muuta kuin polttaa koko paska.
    Last edited by |foder|; 19-11-2014, 16:24.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by MRX View Post
    Kuulrmma vilkkuu vain joko tai. Itsellä vilkkuu vaan kun laittaa lukkoo
    Koodaamalla saa.

    Itsellä vilkahtaa kaksi kertaa kun avaan ovet ja kun suljen vilkahtaa kerran.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Njoo, nuo helat näkee aika hyvin kun nostaa kummanki etupyörän samaan aikaan ilmaan niin vakaaja ei vänkää yhtään vastaan. 5.5€ maksaa kappale motonetissä niin ei siitä konkurssia tule vaikka vaihtaakin turhaan
    Joo no vois ostaa ku nii halvat. Noi ei vissii kovi pahat oo vaihtaa edes?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Njoo, nuo helat näkee aika hyvin kun nostaa kummanki etupyörän samaan aikaan ilmaan niin vakaaja ei vänkää yhtään vastaan. 5.5€ maksaa kappale motonetissä niin ei siitä konkurssia tule vaikka vaihtaakin turhaan

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    No iskarit ja jouset melko uuvet ja kaasumallia. Iskareiden yläpäät pitäs olla myös tikissä. Eli tukivarret ja korihelat jäljel. Vaikea saaha kädellä tms väljää haettua :S

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Näissä kyllä pystyy ihan jokapaikka kolisemaan. Halliksen nelikutosesta alko mennä alapallo väljäks --> kauhee kolina. Jonkun aikaa pääs ja toinen iskari työnti öljyt pihalle ---> kauhee kolina siitäkin

    Oma rupes kolisemaan myös, vaihdoin muka kaikki etupäästä uuteen niin kolina vähän hiljeni --> kallistuksenvakaajan korihelat aivan väljät kun en muistanu niitä tilata samalla niin ne siellä kolisuttaa nyt

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Ai että rassaa päätä. Vaihdoin raidetangot ja koiranluut sigu autoo nii loppu kolinat. Nyt ajettu uusilla luilla about 1000km ja kuskinpuoli kolisee välillä samaan malliin. Vasemmalle kääntäes ainaki pienes vauhdis kuopissa.. Saksasta jotkut lyhkäset vakaimet ostin kun HR cup kitti alla. Ei kai noin nopeasti voi mennä vai oiskohan alapallo menossa?

    Leave a comment:


  • TheJukke
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    On ollut pitkissä 50w xenonit ilman mitään ongelmia ihan suoraan ballastiin pitkien liittimellä. Ongelmia tullut vasta kun myös lähivaloissa 35w xenonit. Alkoi lähivalot vilkkumaan virrat kytkiessä. Vilkkuminen poistui kun pitkien ballastit irroitti. Kapasitanssin lisääminen pitkien virtajohtoihin vei ongelmat lähivaloilta. Ongelma tulee ainakin osittain tuosta palaneen lampun tunnistuksesta, vaikka muuten ei niistä herjannutkaan. Kumpikaan sarja ei siis ole mikään canbus (miten tämä canbus nimitys muuten liittyy jälkiasennus xenoneihin?).

    Ostin ja kokeilin muuten tosihalpaa 55w xenonsarjaa (kiinalainen myyjä), niillä ei nähnyt 55w halogeenin vertaa, ballasti oli ilmeisesti 35w ja polttimo mikälie. Ei mikään yllätys kun maksoi postikuluineen yhden polttimon verran koko sarja.
    Okeei! Mitenkäs noilla valoilla näki? Menikö valokuvio huonommaksi pitkissä? lyhyihin valoihin en kehtaa alkaa laittamaan xenoneja että vastaantulijat ei menetä näköä

    Leave a comment:

Working...
X