E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kani
    replied
    No lyhennä vähän pulttia..

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Vaihdoin Style 25 vanteet E46:n alle talveks. Pulttien pituuksissa oli heittoja aika paljon No, totta kai ne alko raapiin ku oli osa pidempiä, vitutti. Vanha omistaja ollu vitun kypsä reijo. Style 135 kesävanteiden kans ei ollu tosin mitään ongelmaa samoilla pulteilla. Kävin hakeen motonetistä 26mm pultit (25mm BMW originaali tietääkseni) ja nyt hankaa saatana entistä enemmän, tai sit vaan tuntuu siltä kun jokanen hankaa saman verran ja ennen vaan varmaan parit. Vanhoissa pulteissa oli ainakin 28mm mittasia mitä nopsaa mittasin. Onko Style 25:n kanssa tullu sit lyhyemmät pultit tehtaalta? Ja jos (kun?) on, niin oisko 21mm sopiva pituus? Nyt menee kierteille sellaset 9 kierrosta ehkä, +-2. Mittasin niin 5mm pituutta kierteessä on n. 3 kierrosta ja sitähän tää 1.5 merkintä pulteissa tarkottaa?

    Edessähän ei voi mennä mitään ihan helvetisti paskaks käsittääkseni vaikka ajelis hetken. Se navan takana oleva peltikuorisuoja mikä onkaan vaan?
    Takana taas se jarrun jousi? :think

    Kyllä on taas niin pyllystä tää motorsportti, vaikka auton vakiona onkin saanu pidettyä
    Last edited by Kylli-Täti; 08-11-2014, 16:20.

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Originally posted by EmpirioN View Post
    Talvi taitaa olla tulossa vihdoin ja näinhän ne ongelmatkin alkoivat.

    Ei tahdo moottorinlämpo nousta. Vaivoin nousee edes 1/3 osaan. Eli ei lähellekään asteikon puoliväliä. Auto lämmittää tietty kehnosti sisätilaakin nyt.

    Lähdetäänkö liikkeelle ihan termarista, vai onko näissä jotain anturivikoja, tms?

    Kiitos ja kumarrus!
    Kannattaa myös tsekata nesteet ennenkuin lähtee uusia osia ostelee. Tuo nestevajaus selviää myös siten, että jos sisälle ei lämmintä ilmaa työnnä tyhjäkäynnillä mutta kierrosten noustua rupeaa puskemaan, on vajausta.
    Last edited by riippis; 07-11-2014, 10:47.

    Leave a comment:


  • EmpirioN
    replied
    Talvi taitaa olla tulossa vihdoin ja näinhän ne ongelmatkin alkoivat.

    Ei tahdo moottorinlämpo nousta. Vaivoin nousee edes 1/3 osaan. Eli ei lähellekään asteikon puoliväliä. Auto lämmittää tietty kehnosti sisätilaakin nyt.

    Lähdetäänkö liikkeelle ihan termarista, vai onko näissä jotain anturivikoja, tms?

    Kiitos ja kumarrus!

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by TemeM View Post
    Elikkä e46 bemmissä aamulla viileellä kelillä apukuskin puoleinen käsijarru jumittaa että pitää lähtee liikkeelle ni pamahtaa auki, ei jää laahaamaan, onko säädettävissä kuntoon? Ettei tarvis aukoo..
    Edit: Lisäks huomasin että syönyt molempia eturenkaita n. 1cm matkalle tollasen kuluman, n. 2tkm matkalla
    Kuva: https://www.dropbox.com/s/zbqamy21vi...37.36.jpg?dl=0
    Jos ei ole koskaan vaihdettu käsijarrujen osia niin vaihtoon kaikki käsijarrun osat takanavasta. Palat, säätöosat jne koko ruljanssi eli nämä kaikki: KLIK. Smiidi valehtelee 124€ tuon setin hinnaksi. Hiukan halvemmalla pääsee kun keräilee samat osat tuosta kuvasta vaikka KL-Varaosilta: KLIK.

    Eturenkaiden kulumat --> pyöränkulmat säätöön.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by pouri View Post
    Kyllä tuo Depo on näitä kiinan valmistajia. Ebaystä lähtisin itse katselmaan.
    Noniin sillä lailla, sitä vähän epäilinkin...löysin ZKW:n umpion eräästä purkaamosta. Sehän pitäisi käydä mun -04 sedaniin jos on ollut -03 toukassa?

    Leave a comment:


  • pouri
    replied
    Kyllä tuo Depo on näitä kiinan valmistajia. Ebaystä lähtisin itse katselmaan.

    Originally posted by huppu View Post
    Pitäisi saada uusi vänkärin puoleinen (oik.) halogeeniumpio E46 318d facelift sedaniin Täältä Rovaniemen purkaamoilta ei kyseiseen versioon löytynyt purkuosaa. Kooällästä ZKW:n umpiolle tulee hintaa 400 €, joten ei viitsisi suoraan lähteä sieltä ostamaan. Lampunkannan kiinni meni pilalle, kun kanta oli irronnut umpiosta ja kuuma lamppu ehti sulattaa muovin

    Googletin, niin löytyy useampia umpioita purkaamoilta, joissa valmistaja on Depo. Oliko tämä toinen alkuperäisvalmistaja ZKW:n ohella ja haitanneeko jos laittais toisen valmistajan umpion toiselle puolelle?

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Tästä threadista taitaa selvitä kaikki olennainen kuvineen.
    Thank you. Täytyy koittaa sporttiratin taakke vaihella

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Millanen homma toi on vaihtaa?
    Tästä threadista taitaa selvitä kaikki olennainen kuvineen.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Melko yleistä. Napille menevistä johdoista jompikumpi rispaantuu poikki. Viiksen pystyy purkamaan varovasti, mutta korjaamisen helppouteen vaikuttaa tekijän sorminäppäryys ja kohta, mistä piuha on mennyt poikki.

    Purkaamoilta saa parhaimmillaan muutamalla kympillä uuden viiksen, tai sitten marmorilta reilun 100e hintaan.

    Samaa vikaahan on ollut vastaavissa E38:n ja E39:nkin OBC nappuloissa.
    Millanen homma toi on vaihtaa?

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Miten yleistä on villkuviiksen OBC-napin hajoaminen? Joutuuko vaihtamaan koko viiksen?
    Melko yleistä. Napille menevistä johdoista jompikumpi rispaantuu poikki. Viiksen pystyy purkamaan rikkomatta, mutta korjaamisen helppouteen vaikuttaa tekijän sorminäppäryys ja mistä piuha on mennyt poikki.

    Purkaamoilta saa parhaimmillaan muutamalla kympillä uuden viiksen, tai sitten marmorilta reilun 100e hintaan.

    Samaa vikaahan on ollut vastaavissa E38:n ja E39:nkin OBC nappuloissa.
    Last edited by McBeast; 06-11-2014, 11:22.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Miten yleistä on villkuviiksen OBC-napin hajoaminen? Joutuuko vaihtamaan koko viiksen?

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Pitäisi saada uusi vänkärin puoleinen (oik.) halogeeniumpio E46 318d facelift sedaniin Täältä Rovaniemen purkaamoilta ei kyseiseen versioon löytynyt purkuosaa. Kooällästä ZKW:n umpiolle tulee hintaa 400 €, joten ei viitsisi suoraan lähteä sieltä ostamaan. Lampunkannan kiinni meni pilalle, kun kanta oli irronnut umpiosta ja kuuma lamppu ehti sulattaa muovin

    Googletin, niin löytyy useampia umpioita purkaamoilta, joissa valmistaja on Depo. Oliko tämä toinen alkuperäisvalmistaja ZKW:n ohella ja haitanneeko jos laittais toisen valmistajan umpion toiselle puolelle?
    Last edited by huppu; 06-11-2014, 11:07. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Originally posted by J-Beat View Post
    Magnatecci on oiva tuote tuolle autolles. Laatikkoöljyt riippuu onko automaatti vai manuaali tietty. Mutta automaattiin orggisöljyt / luokituksen täyttävät. Itelle tuli farkkuun Texacon mämmit. On siis orggisöljyä. Manuaaliin nyt löytyy vaikka Catrolilta oivia öljyjä.
    Ja riippuu myös siitä mikä tarra sattuu olemaan laatikon kyljessä. Onko vihreä vai keltainen?

    Leave a comment:


  • J-Beat
    replied
    Originally posted by aikamatkaaja View Post
    E46 323i.. Mitkä öljyt olis hyvät? Castrol magnatec 5w-40? Perään mietein ihan mobil1:sen tota perus peräöljyä mikä tulee myös motonetin listasta kun on siihen oman automallin valinnut.. Entäs sit vaihteistoöljyt?
    Magnatecci on oiva tuote tuolle autolles. Laatikkoöljyt riippuu onko automaatti vai manuaali tietty. Mutta automaattiin orggisöljyt / luokituksen täyttävät. Itelle tuli farkkuun Texacon mämmit. On siis orggisöljyä. Manuaaliin nyt löytyy vaikka Catrolilta oivia öljyjä.

    Leave a comment:

Working...
X