Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vildemar
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 75
    • Forssa

    Paljonko kuuluisi olla m57N 330d:ssä lämmöt? Normi ajossa nousee vaan ensimmäiseen viivaan ja salavalikko näytti 65 astetta! :o

    Mikä on hajalla? :think

    Comment

    • jumuli
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 496
      • Seinäjoki

      Originally posted by Vildemar View Post
      Paljonko kuuluisi olla m57N 330d:ssä lämmöt? Normi ajossa nousee vaan ensimmäiseen viivaan ja salavalikko näytti 65 astetta! :o

      Mikä on hajalla? :think
      Egr termari ja päätermari vaihtoon!
      Nyt
      Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
      Ex
      F25 30d M-sport GNA-500
      E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
      F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
      E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
      F25 20d M-Sport UZV-655
      Audi B8 S4 ILM-448
      F31 330d M-Sport VYZ-717
      E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
      E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
      F30 320d M-Sport VXU-494
      E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
      E91 335i M-Sport N54 CJT-858
      E91 335d M-Sport NJN-958
      E91 330d M-Sport GJB-752
      E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
      E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7044
        • Forssa

        Mulla oli aikoinaan e46 320d -99, josta ei saanut korjaamo millään nollattua öljyvaihto tai inspection valoa.
        Yritettiin boschin testerillä ja jollain korjaamon omalla laitteella. Eikä myöskään mittaristosta saanut nollattua.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Peksu_M20
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 2121
          • Lahti

          Originally posted by |foder| View Post
          Mulla oli aikoinaan e46 320d -99, josta ei saanut korjaamo millään nollattua öljyvaihto tai inspection valoa.
          Yritettiin boschin testerillä ja jollain korjaamon omalla laitteella. Eikä myöskään mittaristosta saanut nollattua.
          Olen myöskin tavannut kyseisen ongelman ja nollasin vanhalla dummy laitteella joka tarkoitettu e34 esim
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • -Hekaaa
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 154
            • Pyhäjärvi/Iisalmi

            Originally posted by |foder| View Post
            Mulla oli aikoinaan e46 320d -99, josta ei saanut korjaamo millään nollattua öljyvaihto tai inspection valoa.
            Yritettiin boschin testerillä ja jollain korjaamon omalla laitteella. Eikä myöskään mittaristosta saanut nollattua.
            Saitko mitenkään sitten nollattua sitä huoltoväliä? Ei ole muute ennen ollu itellä tuommoista ongelmaa edellisten huoltojen kanssa :d

            Comment

            • JMTN
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 338
              • Haukipudas

              Originally posted by jumuli View Post
              Egr termari ja päätermari vaihtoon!
              Nämä vain automaatissa.

              manuaalissa ei ole, kuin päätermari

              termostaattia on kahta mallia 78c* ja 89c*, laita toi 89 niin pysyy kovillakin pakkasilla lämmöt kohdallaan.
              Last edited by JMTN; 13-11-2014, 20:54.
              BMW e91 320d -08
              ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
              ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
              ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
              Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

              Comment

              • Tantero
                Newbiemmer
                • Nov 2014
                • 10
                • Espoo

                Laitan tämän vielä tännekin, koska alan olemaan epätoivoinen. Eli autona E46 320i -02. Yhtenä aamuna ei vain lähtenyt käyntiin edellisen päivän ajon jälkeen. Välillä ollut epätasaista tyhjäkäyntiä, myös sammunut joitain kertoja, mutta harvoin kuitenkin. Nyt pyörittää konetta startilla, mutta ei edes lupaa.

                Vikakoodin luku antoi 47 - Torque limitation safety conzept level1, joka ei ainakaan minulle anna mitään vinkkiä, eikä netistäkään pahemmin mitään löydy. Olisiko kellään mitään hajua mistä lähteä liikkeelle?
                Attached Files

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7044
                  • Forssa

                  Originally posted by -Hekaaa View Post
                  Saitko mitenkään sitten nollattua sitä huoltoväliä? Ei ole muute ennen ollu itellä tuommoista ongelmaa edellisten huoltojen kanssa :d
                  Ei saatu.

                  Silloiselta korjaamolta sain huiltokuitin mitä tehty ja kilometrit merkattiin siihen. Sit tuli myytyä eteenpäin.

                  E: Oli öljynvaihtoväliä vielä n. 18000km jäljellä ja mun kohdalle päätty longlife-öljynvaihto-ohjelma.
                  Last edited by |foder|; 13-11-2014, 21:25.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • -Hekaaa
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 154
                    • Pyhäjärvi/Iisalmi

                    Originally posted by Antti O View Post
                    Ei sillä pitäis olla väliä missä kohdalla sen nollaa.



                    Kokeilit jo tuota?
                    Nyt kun tuossa koettelin tehdä tuon perus käsinnollauksen niin ei missään vaiheessa tule tuota ''reset'' vaihetta, vaan tuosta ''test'' kohdasta pomppaa takas mittarin kokonaislukemaan, eli siihen perus näkymään, apuva!

                    Comment

                    • penari330
                      Newbiemmer
                      • Feb 2014
                      • 3
                      • Suomi

                      Bmw

                      Mikä osa tuo on mihin menee polttoainesuodattimelta letku, koneen kylkeen? 330d m57.

                      Comment

                      • MRX
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2014
                        • 108
                        • -

                        Originally posted by MRX View Post
                        Käytinpä tuossa benaria piuhan päässä vanos vikaa tutkiskellessa ja livedatassa ei tapahdu mitään arvojen muuttumista kummallakaa nokka-akselilla. Vanoksen solenoidit täysin jumissa? Autohan pelaa muute iha törkee hyvin pois lukin alaväännön puute. Ja vikakoodia antaa ainoastaan pakopuolen nokalta (bemari asentajan+ beisan systemssin toimarin mukaan on vanos viasta tuo koodi). Ja auto 328i

                        Edit. Ja vikakoodihan on siis P0014 "Pakonokan asento puutteellinen tjsp."
                        Uppia

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          Originally posted by Tantero View Post
                          Laitan tämän vielä tännekin, koska alan olemaan epätoivoinen. Eli autona E46 320i -02. Yhtenä aamuna ei vain lähtenyt käyntiin edellisen päivän ajon jälkeen. Välillä ollut epätasaista tyhjäkäyntiä, myös sammunut joitain kertoja, mutta harvoin kuitenkin. Nyt pyörittää konetta startilla, mutta ei edes lupaa.

                          Vikakoodin luku antoi 47 - Torque limitation safety conzept level1, joka ei ainakaan minulle anna mitään vinkkiä, eikä netistäkään pahemmin mitään löydy. Olisiko kellään mitään hajua mistä lähteä liikkeelle?
                          Pääsetkö lukemaan inpalla moottorin kierroslukutietoja kun pyörität startilla, hall anturin sekä nokkien asentoanturien lukemia? Ihan arvelua, mutta mitä siellä näkyy?

                          edit: Mni olikin näköjään jo vastannut.
                          Last edited by Antti O; 14-11-2014, 07:06.

                          Comment

                          • Sludu
                            Newbiemmer
                            • Sep 2012
                            • 26
                            • Lappeenranta

                            takapää kolisee

                            Pari päivää sitten rupesi takapää pitämään ääntä. Tulee aina kun nostaa kaasun pois eli kun menee moottorijarrutukselle niin pieni kolahdus. Kiihdyttäessä ei kuulu eikä vaihteiden vaihdon yhteydessä. Ei ole sama ääni kuin tämä normaali perästä kuuluva tumpsahdus vaan pienempi. Verrattavissa esim jos pieni irtokivi osuis lokariin. Huollossa katsoivat ettei ole väljyyttä puslissa tai yms. Ja epäilivät että ääni tulee perästä. Perstuntumalla kuulostais että hieman kuskin puolelta tulisi ja muijakin oli sitä mieltä kun kyydissä istui mutta ei oo varmaa.. Totesin myös kun laitoin auton parkkii vaihde päällä ja heiluttelin autoo edestakaisin nii napsui.
                            Last edited by Sludu; 14-11-2014, 18:06. Reason: edit. lisätty tietoa.
                            f30 328i -12
                            ex. e60 525iA -04
                            ex. e46 328i -98

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by Sludu View Post
                              Pari päivää sitten rupesi takapää pitämään ääntä. Tulee aina kun nostaa kaasun pois eli kun menee moottorijarrutukselle niin pieni kolahdus. Kiihdyttäessä ei kuulu eikä vaihteiden vaihdon yhteydessä. Ei ole sama ääni kuin tämä normaali perästä kuuluva tumpsahdus vaan pienempi. Verrattavissa esim jos pieni irtokivi osuis lokariin. Huollossa katsoivat ettei ole väljyyttä puslissa tai yms. Ja epäilivät että ääni tulee perästä. Perstuntumalla kuulostais että hieman kuskin puolelta tulisi ja muijakin oli sitä mieltä kun kyydissä istui mutta ei oo varmaa.. Totesin myös kun laitoin auton parkkii vaihde päällä ja heiluttelin autoo edestakaisin nii napsui.
                              Kardaanin nivelessä/nivelissä välystä?

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by MRX View Post
                                Uppia
                                Eiköhän se ole selvä vanosvika --> korjaukseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎