Mulla oli aikoinaan e46 320d -99, josta ei saanut korjaamo millään nollattua öljyvaihto tai inspection valoa.
Yritettiin boschin testerillä ja jollain korjaamon omalla laitteella. Eikä myöskään mittaristosta saanut nollattua.
Mulla oli aikoinaan e46 320d -99, josta ei saanut korjaamo millään nollattua öljyvaihto tai inspection valoa.
Yritettiin boschin testerillä ja jollain korjaamon omalla laitteella. Eikä myöskään mittaristosta saanut nollattua.
Olen myöskin tavannut kyseisen ongelman ja nollasin vanhalla dummy laitteella joka tarkoitettu e34 esim
Mulla oli aikoinaan e46 320d -99, josta ei saanut korjaamo millään nollattua öljyvaihto tai inspection valoa.
Yritettiin boschin testerillä ja jollain korjaamon omalla laitteella. Eikä myöskään mittaristosta saanut nollattua.
Saitko mitenkään sitten nollattua sitä huoltoväliä? Ei ole muute ennen ollu itellä tuommoista ongelmaa edellisten huoltojen kanssa :d
BMW e91 320d -08 ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Laitan tämän vielä tännekin, koska alan olemaan epätoivoinen. Eli autona E46 320i -02. Yhtenä aamuna ei vain lähtenyt käyntiin edellisen päivän ajon jälkeen. Välillä ollut epätasaista tyhjäkäyntiä, myös sammunut joitain kertoja, mutta harvoin kuitenkin. Nyt pyörittää konetta startilla, mutta ei edes lupaa.
Vikakoodin luku antoi 47 - Torque limitation safety conzept level1, joka ei ainakaan minulle anna mitään vinkkiä, eikä netistäkään pahemmin mitään löydy. Olisiko kellään mitään hajua mistä lähteä liikkeelle?
Nyt kun tuossa koettelin tehdä tuon perus käsinnollauksen niin ei missään vaiheessa tule tuota ''reset'' vaihetta, vaan tuosta ''test'' kohdasta pomppaa takas mittarin kokonaislukemaan, eli siihen perus näkymään, apuva!
Käytinpä tuossa benaria piuhan päässä vanos vikaa tutkiskellessa ja livedatassa ei tapahdu mitään arvojen muuttumista kummallakaa nokka-akselilla. Vanoksen solenoidit täysin jumissa? Autohan pelaa muute iha törkee hyvin pois lukin alaväännön puute. Ja vikakoodia antaa ainoastaan pakopuolen nokalta (bemari asentajan+ beisan systemssin toimarin mukaan on vanos viasta tuo koodi). Ja auto 328i
Edit. Ja vikakoodihan on siis P0014 "Pakonokan asento puutteellinen tjsp."
Laitan tämän vielä tännekin, koska alan olemaan epätoivoinen. Eli autona E46 320i -02. Yhtenä aamuna ei vain lähtenyt käyntiin edellisen päivän ajon jälkeen. Välillä ollut epätasaista tyhjäkäyntiä, myös sammunut joitain kertoja, mutta harvoin kuitenkin. Nyt pyörittää konetta startilla, mutta ei edes lupaa.
Vikakoodin luku antoi 47 - Torque limitation safety conzept level1, joka ei ainakaan minulle anna mitään vinkkiä, eikä netistäkään pahemmin mitään löydy. Olisiko kellään mitään hajua mistä lähteä liikkeelle?
Pääsetkö lukemaan inpalla moottorin kierroslukutietoja kun pyörität startilla, hall anturin sekä nokkien asentoanturien lukemia? Ihan arvelua, mutta mitä siellä näkyy?
Pari päivää sitten rupesi takapää pitämään ääntä. Tulee aina kun nostaa kaasun pois eli kun menee moottorijarrutukselle niin pieni kolahdus. Kiihdyttäessä ei kuulu eikä vaihteiden vaihdon yhteydessä. Ei ole sama ääni kuin tämä normaali perästä kuuluva tumpsahdus vaan pienempi. Verrattavissa esim jos pieni irtokivi osuis lokariin. Huollossa katsoivat ettei ole väljyyttä puslissa tai yms. Ja epäilivät että ääni tulee perästä. Perstuntumalla kuulostais että hieman kuskin puolelta tulisi ja muijakin oli sitä mieltä kun kyydissä istui mutta ei oo varmaa.. Totesin myös kun laitoin auton parkkii vaihde päällä ja heiluttelin autoo edestakaisin nii napsui.
Last edited by Sludu; 14-11-2014, 18:06.
Reason: edit. lisätty tietoa.
Pari päivää sitten rupesi takapää pitämään ääntä. Tulee aina kun nostaa kaasun pois eli kun menee moottorijarrutukselle niin pieni kolahdus. Kiihdyttäessä ei kuulu eikä vaihteiden vaihdon yhteydessä. Ei ole sama ääni kuin tämä normaali perästä kuuluva tumpsahdus vaan pienempi. Verrattavissa esim jos pieni irtokivi osuis lokariin. Huollossa katsoivat ettei ole väljyyttä puslissa tai yms. Ja epäilivät että ääni tulee perästä. Perstuntumalla kuulostais että hieman kuskin puolelta tulisi ja muijakin oli sitä mieltä kun kyydissä istui mutta ei oo varmaa.. Totesin myös kun laitoin auton parkkii vaihde päällä ja heiluttelin autoo edestakaisin nii napsui.
Comment