Ei tuo nyt kuulosta kovin suurelta kulutukselta..
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Muissa autoissa mitä meillä on ollut ei ainakaan ole tarvinnut lisätä öljyä öljynvaitojen välillä En tiedä sitten.. Pitää seuraillaOriginally posted by Antti O View PostEi tuo nyt kuulosta kovin suurelta kulutukselta..
Tänä aamuna kun lähdin kylmästä noin 0 astetta, auto pukkasi vähän sinistä savua.
Comment
-
varmistetaas nyt täältä että lähden oikeata osaa vaihtamaan. =D Eli välillä ku koittaa käynnistää autoa niin kuuluu vaan startin pyörintä mutta auto ei käynnisty, 3 kerralla lähtee yleensä käyntiin viimeistään. Virtaa riittää akussa. Tuntuu että se startin ratas ei menis tarpeeks pitkälle :think eli startti vaihtoon?E46 316 -99
Ex:
E39 523iA -98
E46 316 -99
E46 318 -99
Comment
-
Pyörii siis normaalisti ? Jos kyllä niin ensin koittaisin esim nokka akselin asentotunnistinta yms. AntureitaOriginally posted by Madduli View Postvarmistetaas nyt täältä että lähden oikeata osaa vaihtamaan. =D Eli välillä ku koittaa käynnistää autoa niin kuuluu vaan startin pyörintä mutta auto ei käynnisty, 3 kerralla lähtee yleensä käyntiin viimeistään. Virtaa riittää akussa. Tuntuu että se startin ratas ei menis tarpeeks pitkälle :think eli startti vaihtoon?G30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
Tuli vähän kirjotettua sekavasti... Siis lähtee aina käyntiin ja käy ihan normaalisti jne, mutta aina ei lähde ykkösellä käyntii vaan pitää kääntää virrat pois ja takas päälle ja yrittää startata. Startti siis pyörii aina, mutta ei taida ottaa vauhtipyörään asti aina, eli startin solenoidi taitaa olla viallinen?Originally posted by jarkko520 View PostPyörii siis normaalisti ? Jos kyllä niin ensin koittaisin esim nokka akselin asentotunnistinta yms. AntureitaLast edited by Madduli; 24-03-2015, 22:30.E46 316 -99
Ex:
E39 523iA -98
E46 316 -99
E46 318 -99
Comment
-
Lue vikakoodit, mul on tehny pari kertaa joskus noin ja valittaa vika hetkellä nokan imuanturia.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
Ei anna vikakoodeja. Voihan tosta olla virtalukonpohjakin menossa.
Kuullostaa tältä kun yrittää startata https://www.youtube.com/watch?v=Kxbl99K6sYELast edited by Madduli; 24-03-2015, 22:48.E46 316 -99
Ex:
E39 523iA -98
E46 316 -99
E46 318 -99
Comment
-
Ei siis tämänkaltaista ?Originally posted by Madduli View PostEi anna vikakoodeja. Voihan tosta olla virtalukonpohjakin menossa.
Kuullostaa tältä kun yrittää startata https://www.youtube.com/watch?v=Kxbl99K6sYE
G30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
Ei tuollaista, ei sahaa tuollalailla käyntiin vaan kuullostaa siltä että se startti pyörii tyhjään eikä ota vauhtipyörään kiinni, mutta mistä se johtuu (startista vai virtalukonpohjasta) on mysteeri...Originally posted by jarkko520 View PostE46 316 -99
Ex:
E39 523iA -98
E46 316 -99
E46 318 -99
Comment
-
Kun startti pyörii tyhjää on solenoidi jumissa/lopussa, eli se ei vie starttiakselin hammaspyörää vauhtipyörän hammaskehälle. Solenoidi on se murikka startin kyljessä jota kumauttamalla (silloin kun startti pyörii tyhjää) saattaa loksahtaa starttikehälle jolloin saadan auto käyntiin ja diagnoosi viallisesta solenoidista tehtyä. Jos starttiin pääsee käsiksi voi solenoidiin syöttää virtaa jolloin kuulee loksahtaako se vai ei. Minun tietääkseni solenoidi on vaihdettavissa erikseen.Originally posted by Madduli View Postvarmistetaas nyt täältä että lähden oikeata osaa vaihtamaan. =D Eli välillä ku koittaa käynnistää autoa niin kuuluu vaan startin pyörintä mutta auto ei käynnisty, 3 kerralla lähtee yleensä käyntiin viimeistään. Virtaa riittää akussa. Tuntuu että se startin ratas ei menis tarpeeks pitkälle :think eli startti vaihtoon?Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
Käykö 328 -99 laturi 316 -99:iin?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Ei ole normaalia öljynkulutus vaihtovälillä common rail BMW:lle. Tarkistaisin ensin huohottimen, että on vortex-tyyppinen #15, eikä tukkeentunut huoparulla. Mikäli vortex on jo käytössä (tarkastettu) alkaa katse kääntyä kuluneen turbon suuntaan. Ulospäin nämä ei juurikaan ole vuotaneet, ohivuodosta puhumattakaan.Originally posted by Vildemar View PostMikähän mahtaa olla kun sigun auto on alkanut syömään öljyä enemmän kuin ennen ?
Noin 7500km sitten öljyt vaihdettu ja nyt väläytti öljyvaloa mittaristossa ja kun katsoin tikkua niin minimissä oli.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Tuli tossa aiemmin valiteltua vähän vaihtelevasta ja satunnaisesti (pakkasilla yleensä) leijuvasta tyhjäkäynnistä, sekä välillä hieman empivästä kiihtymisestä. Koneessa ei myöskään ole minkäänsorttista alavääntöä ja esimerkiksi ylämäkeen kiihdyttäessä (osakaasulla, kohtalaisen rauhallisesti) aski yleensä kolmoselle vaihtaessa joutuu heittämään heti takaisin pienelle, kun huomaa että vääntö ei riitäkkään (kaasun asento pidetty samassa). Sama on myös, vähänkin kun tulee maantienopeuksissa ylämäkeä niin pykältää alaspäin ja nostaa koneeseen +3500rpm. Vikakoodit luettu INPA:lla ja mitään koodeja ei näytä.
Tänään hieman ajaessa seurasin INPA:lla livedataa ja silmääni pisti tuo "Air intake temperature" joka oli noin +40 astetta celciusta ja ulkona todellinen lämpötila kuitenkin -7c. Kuuluuko tämän olla jostain syystä lämpöisempää, kuin ulkoilma, vai onko anturissa vikaa? Jos on, niin missä anturi sijaitsee? Mittaristo näyttää kuitenkin oikeaa lämpötilaa.
Toinen kysymys kuuluu, niin mistä muualta vikoja kannattaa lähteä metsästämään? Olen lueskellut noista vanoksen väljistä tiivisteistä, viallisesta disa-venttiilistä, niin miten nämä on helpoimmat testata/ onko jotain muuta mitä kannattaa selvitellä ja miten? Käytössäni on INPA + NCS-expert ja lämmin autotalli, jos jotain testejä kannattaa lämpöisessä tehdä.
Autona -03vm 107tkm ajettu 320ia (m54) touring.Last edited by Jonimies; 26-03-2015, 10:51.320IA Touring //M-sport 2003
Comment
-
Itsellä öljyä kului alipainepumpun o-renkaan petettyä, sen kyllä huomasikin helposti kun koko konehuone oli ihan öljyssä ja auton alla pientä lätäkköäOriginally posted by Vildemar View PostMikähän mahtaa olla kun sigun auto on alkanut syömään öljyä enemmän kuin ennen ?
Noin 7500km sitten öljyt vaihdettu ja nyt väläytti öljyvaloa mittaristossa ja kun katsoin tikkua niin minimissä oli.
Eli katsahdahhan auton alle, ei välttämättä heti tiputa maahan asti mitään..
E46 330d touring '03
Comment
-
Entä käykö 316 -02 laturi 316 -99:iin? Onko kellään mitään tietoa?Originally posted by Night-Wind View PostKäykö 328 -99 laturi 316 -99:iin?
Kummatkin Valeon 14V 60/100A, mutta muut numerosarjat eivät ihan täsmää.
E: Laakkosen mukaan käy.Last edited by Night-Wind; 26-03-2015, 17:40.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
Comment