Tohon sigun nelikutoseen takaiskareita oltais vaihtamassa ja mietinnän alla muutama juttu. Mitä eroa on e36/e46 mallien välillä korkeussäädettävässä takapäässä? Meneekö päikseen vai onko halkasijoissa, korkeuksissa tjps jotain eroa? Mietin kun olisi yhdet kolmekutosen takaiskarit ja jouset hollilla sopivasti. Mitä vakioiskarit sanoo jos laitan vaan lyhyet jouset ja säätöpalikat mutta jätän vakioiskarit paikalleen, pohjaako kokoajan tai jotain muuta kun ovat kuitenkin tarkoitettu ei säädettäviksi? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E46 330d sedan -00 cosmosschwarz metallic
E36 325i sedan -91 sterlingsilber metallic
E36 318is coupe -93 daytona violet
E91 320dA -06 diamand schwarz
E36 325i coupe -92 lagunengrun metallic
E39 523i sedan -96 glaciegrun metallic
E39 528i touring -97 oxfordgrun metallic
E36 325i coupe -92 schwarz ||
E39 528i sedan -98 biarritz blue
-
-
Originally posted by MAKELA View PostTähän kun on jakopään remontti tehty jo kertaalleen 80tkm sisään. Voisko pelkkä kiristimen vaihto auttaa vai..?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostSiis se syylärin edessä oleva flekti? Joko 50A plugisulake numero 37, kuva tuolla: KLIK, hanskalokeron takana vasemmalla. Jos on vanhempi niinkuin 323Ci antais olettaa, sulaketaulun alla/takana mutterikiinnitteinen 50A sulake vasemmanpuoleisin. Siis osan 6 näköistä täältä: KLIK. Katso sijainnit WDS:stä: KLIK.
Huomaa että flekti on PWM-ohjattu, sinne ei passaa laittaa 12V suoraan. Jos ilmastointi on täysillä kylmällä ja pirssi paikallaan, voisi kokeilla varovasti sormella antaa alkuvauhtia. Jollei lähde pyörimään ja sulake on kunnossa, uusi flekti hankintaan.
Autoteilemann.de:ltä Hella 155€: KLIK.
Edit: ja tässä siis ei syylärin etupuolella ole flektiä ollenkaan niinkuin joissakin malleissa nähnyt, vaan pelkästään takana (moottorin ja syylärin välissä)Last edited by jug0; 09-06-2015, 18:15.
Comment
-
-
Nyt kävi niin nätisti että sain tyttöystävältä m tech 2 etupuskurin bemariin syntymäpäivälahjaksi ja vielä auton väriin maalattuna niin kysymys kuuluu mitä kaikkea pitää hommata että sopii autoon? e46 prefacecoupe, non-m-sport. Sisälokasuojien etuosat? Sumarit ainakin näyttää tarvitsevan erilaisetE91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostKuuluu olla tiukka. Jakopääremontti pikapuoliin ennenkuin ohjurinsilppu tukkii öljysihdin ja sit joutuukin tekemään jo isompaa remonttia.
Comment
-
-
Originally posted by jug0 View PostJuu elikkös tuo 37 50A sulake puuttu kokonaan, laitoin paikalleen ja enää ei oo parkissa noussu lämmöt eli vissiin flekti alkanu pyörimään (aika hiljanen flekti näissä kun meinaa kuulla ollenkaan ku pyörii, ja kotelon sisälle meinaa edes nähdä)
Edit: ja tässä siis ei syylärin etupuolella ole flektiä ollenkaan niinkuin joissakin malleissa nähnyt, vaan pelkästään takana (moottorin ja syylärin välissä)
Comment
-
-
Originally posted by Jesse93 View PostNyt kävi niin nätisti että sain tyttöystävältä m tech 2 etupuskurin bemariin syntymäpäivälahjaksi ja vielä auton väriin maalattuna niin kysymys kuuluu mitä kaikkea pitää hommata että sopii autoon? e46 prefacecoupe, non-m-sport. Sisälokasuojien etuosat? Sumarit ainakin näyttää tarvitsevan erilaiset
Sen verran helpotusta että puskurin metallirunko on samalla osanumerolla 51118195287 sekä coupessa että sedanissa. Periaatteessa puskuri lienee sen puolesta sovitettavissa. Kannattaa ensin kokeilla sopiiko se paikalleen ennenkuin tilaa osia. Ehkä joku on foorumilla tehnyt tällaisen muutoksen?
Sedanissa/touringissa näemmä realoem/bmwfans:ssä M-sport II on nykysin M-paket (optio S716A) kun M-sport I on M Aerodynamics package (optio S715A).
Sedanissa M-sport II vaihto meni näin: KLIK.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostHmm, M-sport II puskuria ei näyttäis olevan coupeen saatavilla, puhutaan vaan M Trim -puskurista. Onkos se varmasti coupen puskuri? Mars katsomaan realoem.com tai bmwfans.info.
Sen verran helpotusta että puskurin metallirunko on samalla osanumerolla 51118195287 sekä coupessa että sedanissa. Periaatteessa puskuri lienee sen puolesta sovitettavissa. Kannattaa ensin kokeilla sopiiko se paikalleen ennenkuin tilaa osia. Ehkä joku on foorumilla tehnyt tällaisen muutoksen?
Sedanissa/touringissa näemmä realoem/bmwfans:ssä M-sport II on nykysin M-paket (optio S716A) kun M-sport I on M Aerodynamics package (optio S715A).
Sedanissa M-sport II vaihto meni näin: KLIK.E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEli sulla on tasan yksi siivikko ja se on syylarin ja moottorin välissä? Se on viskoflekti, pyörii tasan moniurahihnalla. Jos jäähdytinpaketin etupuolella eli ilmastoinnin lauhduttimen ja puskurin välissä ei ole sähköflektiä, ei tuolla sulakkeella 37 ole mitään virkaa.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostHmm, M-sport II puskuria ei näyttäis olevan coupeen saatavilla, puhutaan vaan M Trim -puskurista. Onkos se varmasti coupen puskuri? Mars katsomaan realoem.com tai bmwfans.info.
Sen verran helpotusta että puskurin metallirunko on samalla osanumerolla 51118195287 sekä coupessa että sedanissa. Periaatteessa puskuri lienee sen puolesta sovitettavissa. Kannattaa ensin kokeilla sopiiko se paikalleen ennenkuin tilaa osia. Ehkä joku on foorumilla tehnyt tällaisen muutoksen?
Sedanissa/touringissa näemmä realoem/bmwfans:ssä M-sport II on nykysin M-paket (optio S716A) kun M-sport I on M Aerodynamics package (optio S715A).
Sedanissa M-sport II vaihto meni näin: KLIK.
Comment
-
-
Originally posted by jug0 View PostJuu juuri tuossa syylärin ja moottorin välissä vain, ja en tiedä onko tämä joku poikkeus mutta remmillä se ei pyöri (kävin vielä äske tarkistamassa kun aloin itsekki epäillä) sähköllä tässä siis ainakin tuo flekti.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostItellä manuaali ja sähkötuuletin on pelkästää keulalla. Automaateissa vissiin on sit eriskeen aux-tuuletin plus visko. Ainaki näin ymmärsin, ku jenkkien bmw -youtube videoita kattelin. Visko vie tehoja turha kapistus ;D
Comment
-
-
Onko näissä vehkeissä ominaisuutta että lyö flektin päälle (jatkuvasti päällä) kun lämpöanturi menee vialliseksi? Tuli vain mieleen että joku on tehnyt "quick & dirty fix" ja hiljentänyt flektin poistamalla sulakkeen..
Originally posted by jug0 View PostJoo itellä 323i cabrio, aloin itekki epäilemään että ois visko mutta eipä näkynykkää akselia, eli sähköinen on ja toista flektiä ei löydy. No pääasia että.lämmöt ei enää nouse parkissa kun löi sulakkeen paikalleen, vähän ihmetyttää vaan miks ei olllut paikalla.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Originally posted by Vildemar View PostMikähän vikana kun sigun autossa viitos vaihde ei mene silmään noin 180km/h vauhdissa kaasu pohjassa. Ei mene D:llä SD:llä eikä manuaalisesti. Normaalissa ajossa vaihtaa kyllä ihan normaalisti.
GM tomaatti siis kyseessä...
Kick down ei myöskään aina toimi. Kun heittää kaasun pohjaan niin veto loppuu. Ei aina.
Comment
-
Comment