Originally posted by MAKELA
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Sammmy View PostAnyone?
Comment
-
-
Originally posted by stoikka View Posttakaa napsahti jousien vaihdon yhteydessä koiranluu poikki toiseltapuolelta niin kuinka suurta vahinkoa saa ajamalla aikaan. Coupesta kyse.
Comment
-
-
Minkälaisia oireita parkkitutkan antureiden hajoaminen on aiheuttanut? Onko anturit hajonneet kertalaakista vai pikkuhiljaa?
Omassa autossa parkkitutka on alkanut piippailla turhia hälytyksiä, vaikka takana ei mitään olekaan. Samoin kun peruuttaa vaikkapa seinän lähelle, piipitykset ei tihene lineaarisesti, vaan piippailee vähän miten sattuu. Tästä johtuen parkkitutkaan ei enää voi luottaa yhtään. Vikakoodeja ei antureista kuitenkaan ole ja jokainen naputtaa korvakuulolla yhtä voimakkaasti.f22 220i
Comment
-
-
Olisko jollakin seuraavanlaiseen ongelmaan apua.. Oireileva auto on vm.2002 320d M47N.. Starttaus ongelmat alkoi noin kuukausi takaperin, eli välillä startti vain naksahti ja ei pyörittänyt moottoria. No muutamalla avaimen vääntelyllä auto lähti käymään, tätä siis tapahtui satunnaisesti. Noin pari kolme viikkoa sitten auto kyykähti kokonaan eli startista kuului vaan naksaus ja ei pyörittänyt moottoria ollenkaan, vetämällä lähti kyllä hienosti käymään. Vaihdoin uuden käytetyn startin paikoilleen joka toimi viikon hienosti ja nyt taas sama ongelma.
On uusi akku, koitettu apuvirtaa antaa konehuoneen virtapistokkeeseen, maakaapeli vedetty uudestaan rungon ja moottorin välille ja takaluukusta plus-kaapelin "paukku" tarkistettu eikä mitään vaikutusta.
Mittasin startin kaapelit, plus-kaapeliin tulee virta. Solenoidille tulee kaksi pienempää johtoa johon toiseen tulee startti asennossa akkujännite ja toiseen ei mitään. Kuuluisiko tulla?
Yhdistin solenoidin päästä plussan ja toisen pienemmän navan niin kuuluu sama naksahdus kun startatessa eli bendix-laite lyö. Ja kun plussan ja toisen pienen navan yhdistää niin pyörii pelkkä startti tyhjää.
Onko uusi käytetty starttikin rikki vai onko jossain sähköissä vikaa?E30 320i 2D -89 (EX)
E46 320d Touring -02 (EX)
F10 535i -11
Comment
-
-
Originally posted by v-vs View PostOlisko jollakin seuraavanlaiseen ongelmaan apua.. Oireileva auto on vm.2002 320d M47N.. Starttaus ongelmat alkoi noin kuukausi takaperin, eli välillä startti vain naksahti ja ei pyörittänyt moottoria. No muutamalla avaimen vääntelyllä auto lähti käymään, tätä siis tapahtui satunnaisesti. Noin pari kolme viikkoa sitten auto kyykähti kokonaan eli startista kuului vaan naksaus ja ei pyörittänyt moottoria ollenkaan, vetämällä lähti kyllä hienosti käymään. Vaihdoin uuden käytetyn startin paikoilleen joka toimi viikon hienosti ja nyt taas sama ongelma.
On uusi akku, koitettu apuvirtaa antaa konehuoneen virtapistokkeeseen, maakaapeli vedetty uudestaan rungon ja moottorin välille ja takaluukusta plus-kaapelin "paukku" tarkistettu eikä mitään vaikutusta.
Mittasin startin kaapelit, plus-kaapeliin tulee virta. Solenoidille tulee kaksi pienempää johtoa johon toiseen tulee startti asennossa akkujännite ja toiseen ei mitään. Kuuluisiko tulla?
Yhdistin solenoidin päästä plussan ja toisen pienemmän navan niin kuuluu sama naksahdus kun startatessa eli bendix-laite lyö. Ja kun plussan ja toisen pienen navan yhdistää niin pyörii pelkkä startti tyhjää.
Onko uusi käytetty starttikin rikki vai onko jossain sähköissä vikaa?
Seuraavan kerran ku tekee samaa vikaa eli naksuu vaan niin kokeele vähä koputella starttia.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Sigun autosta rupesi palaamaan jäähdytinnestevalo (sellanen keltanen) ja auto sivuun. Seuraavaksi pelti auki ja koneen päällysmuovi irti. Jäähdytinnesteet pitkin konehuonetta ja ylävesiletkussa reikä tossa suodattimen vieressä josta kuva alla. Letku siis lähtee syylärinkorkin luota menee imusarjan alle. Mikä aiheuttanut tuon reijän tolle letkulle ja mihin tuo letku menee imusarjan alle? Ajettu uusilla nesteillä, termarilla ja vesipumpulla jo monta tonnia. Kusessa ollaan kun maanantaina pitäs mennä töihin 55Km päähän. Perkele!Last edited by wsq´_; 10-03-2016, 21:00.e36 m60
Comment
-
-
Voiko ne ihan noin vaan mennä keskeltä? Mihin osalle toi ylävesiletku menee tonne imusarjan alle joka näkyy juuri ja juuri? Onko siinä jotain joka voi aiheuttaa tuon letkun hajoamisen?
Tässä kuvassa saman tyylinen musta muovinen osa, jossa on vesiletku kiinni kolmos pytyn kohilla:
Kuvassa eri moottori ja auto, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.e36 m60
Comment
-
-
Paisarin korkista vuotaa?
Noin joka kolmas ajoreissu työntää korkista jäähdytinnestettä n.desin tai alle ulos.
Ja tän huomasin kun tarkistin öljyt auton ollessa kylmä,auton ollessa kuuma ei vuoda,
(tai ainakaan näy vuotavan korkista)
Korkki on uusittu jonka jälkee tätä on tehnyt, nyt noin 2 viikkoa.
Auto seisoi talven,jonka jälkeen vaihdoin sen jäähdyttimen korkin ilman mitään vikaa tai syytä.
Oisko vesipumppu menossa?Keräiskö vesipumppu painetta jollei pyöri?vai uudessa korkissa vika?:think
Ja lämmöt pysyy ok ja puhaltaa sisälle kuumaa/kylmää mitä säädetään. 328 -00 bensatoukka.Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by wsq´_ View PostVoiko ne ihan noin vaan mennä keskeltä? Mihin osalle toi ylävesiletku menee tonne imusarjan alle joka näkyy juuri ja juuri? Onko siinä jotain joka voi aiheuttaa tuon letkun hajoamisen?
Tässä kuvassa saman tyylinen musta muovinen osa, jossa on vesiletku kiinni kolmos pytyn kohilla:
Kuvassa eri moottori ja auto, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.
Tuon osan vaihto ei ollutkaan ihan siinä, kun se oli turvonnut ja venyttänyt letkunpään. Uusi osa olikin siihen letkunpään liittimeen väljä ja O-rengas kuuluu ylävesiletkuun. KL-varaosissa oli kuitenkin universaali tiiviste tuohon paikkaan jolla sen sai pitämään ilman ylävesiletkun uusimista.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
M47N, 2500-3000 kierrosalueella selvästi tehoton alue, ei vastaa kaasuun juuri ollenkaan.
Muuten pelaa oikeinkin hyvin. Vasta vaihdettu: MAP, turbo, turbon alipaineventtiili. MAF menossa? Ei kuulosta tai tunnu imuvuodolta, kaikki imupuolen tiivisteet ja alipaineletkut vaihdettu. Ei anna vikakoodeja.
Inpalla kierroksilla seuraavaa:
Ahtopainepyynti: 2106,91
Ahtopainesaanti: 1411,90
Pyydetty ilmamäärä: 934,50
Saatu ilmamäärä: 605,29
Railipaineet ok.e39 M5 ahdettuna
Comment
-
Comment