Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roope465
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 33
    • Valkeakoski

    Tohon sigun nelikutoseen takaiskareita oltais vaihtamassa ja mietinnän alla muutama juttu. Mitä eroa on e36/e46 mallien välillä korkeussäädettävässä takapäässä? Meneekö päikseen vai onko halkasijoissa, korkeuksissa tjps jotain eroa? Mietin kun olisi yhdet kolmekutosen takaiskarit ja jouset hollilla sopivasti. Mitä vakioiskarit sanoo jos laitan vaan lyhyet jouset ja säätöpalikat mutta jätän vakioiskarit paikalleen, pohjaako kokoajan tai jotain muuta kun ovat kuitenkin tarkoitettu ei säädettäviksi? :think
    E46 330d sedan -00 cosmosschwarz metallic

    E36 325i sedan -91 sterlingsilber metallic
    E36 318is coupe -93 daytona violet
    E91 320dA -06 diamand schwarz
    E36 325i coupe -92 lagunengrun metallic
    E39 523i sedan -96 glaciegrun metallic
    E39 528i touring -97 oxfordgrun metallic
    E36 325i coupe -92 schwarz ||
    E39 528i sedan -98 biarritz blue

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      Originally posted by MAKELA View Post
      Tähän kun on jakopään remontti tehty jo kertaalleen 80tkm sisään. Voisko pelkkä kiristimen vaihto auttaa vai..?
      Voihan sitä kokeilla josko se auttaisi. Huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin jakopääremppa ja jos ei apuja niin sitten ei tarvitse jakopäärempan yhteydessä uusia enää kiristintä.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • oskarwannas
        Newbiemmer
        • Feb 2013
        • 3
        • Pohjanmaa, Finland

        Joo elikkä pitäis hommata vanteet nelikutoseen.
        Mahtuisko vanteet näillä specseillä sedaniin mankeloimatta ja raapimatta :think

        Etu: 8,5x19" ET38
        Taka: 9,5x19" ET43

        Comment

        • jug0
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 135
          • Etelä-Pohjanmaa

          Originally posted by MNi View Post
          Siis se syylärin edessä oleva flekti? Joko 50A plugisulake numero 37, kuva tuolla: KLIK, hanskalokeron takana vasemmalla. Jos on vanhempi niinkuin 323Ci antais olettaa, sulaketaulun alla/takana mutterikiinnitteinen 50A sulake vasemmanpuoleisin. Siis osan 6 näköistä täältä: KLIK. Katso sijainnit WDS:stä: KLIK.

          Huomaa että flekti on PWM-ohjattu, sinne ei passaa laittaa 12V suoraan. Jos ilmastointi on täysillä kylmällä ja pirssi paikallaan, voisi kokeilla varovasti sormella antaa alkuvauhtia. Jollei lähde pyörimään ja sulake on kunnossa, uusi flekti hankintaan.

          Autoteilemann.de:ltä Hella 155€: KLIK.
          Juu elikkös tuo 37 50A sulake puuttu kokonaan, laitoin paikalleen ja enää ei oo parkissa noussu lämmöt eli vissiin flekti alkanu pyörimään (aika hiljanen flekti näissä kun meinaa kuulla ollenkaan ku pyörii, ja kotelon sisälle meinaa edes nähdä)
          Edit: ja tässä siis ei syylärin etupuolella ole flektiä ollenkaan niinkuin joissakin malleissa nähnyt, vaan pelkästään takana (moottorin ja syylärin välissä)
          Last edited by jug0; 09-06-2015, 18:15.

          Comment

          • Jesse93
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 938
            • Mustio

            Nyt kävi niin nätisti että sain tyttöystävältä m tech 2 etupuskurin bemariin syntymäpäivälahjaksi ja vielä auton väriin maalattuna niin kysymys kuuluu mitä kaikkea pitää hommata että sopii autoon? e46 prefacecoupe, non-m-sport. Sisälokasuojien etuosat? Sumarit ainakin näyttää tarvitsevan erilaiset
            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

            Comment

            • TheJukke
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 83
              • Haukipudas, Oulu

              Originally posted by Robi View Post
              Kuuluu olla tiukka. Jakopääremontti pikapuoliin ennenkuin ohjurinsilppu tukkii öljysihdin ja sit joutuukin tekemään jo isompaa remonttia.
              Mullakin käynnistäessä rallattelee sekunnin tai pari... Ajettu 280tkm ja en tiedä onko jakopääremppaa tehty ollenkaan. Mitä kaikkea kannattaa laittaa uusiksi? :think

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by jug0 View Post
                Juu elikkös tuo 37 50A sulake puuttu kokonaan, laitoin paikalleen ja enää ei oo parkissa noussu lämmöt eli vissiin flekti alkanu pyörimään (aika hiljanen flekti näissä kun meinaa kuulla ollenkaan ku pyörii, ja kotelon sisälle meinaa edes nähdä)
                Edit: ja tässä siis ei syylärin etupuolella ole flektiä ollenkaan niinkuin joissakin malleissa nähnyt, vaan pelkästään takana (moottorin ja syylärin välissä)
                Eli sulla on tasan yksi siivikko ja se on syylarin ja moottorin välissä? Se on viskoflekti, pyörii tasan moniurahihnalla. Jos jäähdytinpaketin etupuolella eli ilmastoinnin lauhduttimen ja puskurin välissä ei ole sähköflektiä, ei tuolla sulakkeella 37 ole mitään virkaa.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by Jesse93 View Post
                  Nyt kävi niin nätisti että sain tyttöystävältä m tech 2 etupuskurin bemariin syntymäpäivälahjaksi ja vielä auton väriin maalattuna niin kysymys kuuluu mitä kaikkea pitää hommata että sopii autoon? e46 prefacecoupe, non-m-sport. Sisälokasuojien etuosat? Sumarit ainakin näyttää tarvitsevan erilaiset
                  Hmm, M-sport II puskuria ei näyttäis olevan coupeen saatavilla, puhutaan vaan M Trim -puskurista. Onkos se varmasti coupen puskuri? Mars katsomaan realoem.com tai bmwfans.info.

                  Sen verran helpotusta että puskurin metallirunko on samalla osanumerolla 51118195287 sekä coupessa että sedanissa. Periaatteessa puskuri lienee sen puolesta sovitettavissa. Kannattaa ensin kokeilla sopiiko se paikalleen ennenkuin tilaa osia. Ehkä joku on foorumilla tehnyt tällaisen muutoksen?

                  Sedanissa/touringissa näemmä realoem/bmwfans:ssä M-sport II on nykysin M-paket (optio S716A) kun M-sport I on M Aerodynamics package (optio S715A).

                  Sedanissa M-sport II vaihto meni näin: KLIK.

                  Comment

                  • Jesse93
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 938
                    • Mustio

                    Originally posted by MNi View Post
                    Hmm, M-sport II puskuria ei näyttäis olevan coupeen saatavilla, puhutaan vaan M Trim -puskurista. Onkos se varmasti coupen puskuri? Mars katsomaan realoem.com tai bmwfans.info.

                    Sen verran helpotusta että puskurin metallirunko on samalla osanumerolla 51118195287 sekä coupessa että sedanissa. Periaatteessa puskuri lienee sen puolesta sovitettavissa. Kannattaa ensin kokeilla sopiiko se paikalleen ennenkuin tilaa osia. Ehkä joku on foorumilla tehnyt tällaisen muutoksen?

                    Sedanissa/touringissa näemmä realoem/bmwfans:ssä M-sport II on nykysin M-paket (optio S716A) kun M-sport I on M Aerodynamics package (optio S715A).

                    Sedanissa M-sport II vaihto meni näin: KLIK.
                    Kyseessä tämä http://www.tuningdesign.net/product/...-ii-etupuskuri
                    E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                    Comment

                    • jug0
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2014
                      • 135
                      • Etelä-Pohjanmaa

                      Originally posted by MNi View Post
                      Eli sulla on tasan yksi siivikko ja se on syylarin ja moottorin välissä? Se on viskoflekti, pyörii tasan moniurahihnalla. Jos jäähdytinpaketin etupuolella eli ilmastoinnin lauhduttimen ja puskurin välissä ei ole sähköflektiä, ei tuolla sulakkeella 37 ole mitään virkaa.
                      Juu juuri tuossa syylärin ja moottorin välissä vain, ja en tiedä onko tämä joku poikkeus mutta remmillä se ei pyöri (kävin vielä äske tarkistamassa kun aloin itsekki epäillä) sähköllä tässä siis ainakin tuo flekti.

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by MNi View Post
                        Hmm, M-sport II puskuria ei näyttäis olevan coupeen saatavilla, puhutaan vaan M Trim -puskurista. Onkos se varmasti coupen puskuri? Mars katsomaan realoem.com tai bmwfans.info.

                        Sen verran helpotusta että puskurin metallirunko on samalla osanumerolla 51118195287 sekä coupessa että sedanissa. Periaatteessa puskuri lienee sen puolesta sovitettavissa. Kannattaa ensin kokeilla sopiiko se paikalleen ennenkuin tilaa osia. Ehkä joku on foorumilla tehnyt tällaisen muutoksen?

                        Sedanissa/touringissa näemmä realoem/bmwfans:ssä M-sport II on nykysin M-paket (optio S716A) kun M-sport I on M Aerodynamics package (optio S715A).

                        Sedanissa M-sport II vaihto meni näin: KLIK.
                        bmwfansissa oleva "M-Trim" on nimenomaan M-Sport II puskuri. Eiköhän tuon tarvikepuskurin saa sinne sopimaan. Kannattaa tarkistaa, että alkuperäiset sumarit yms. käy bolt-on tyyppisesti kiinni.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • jonsered92
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 470
                          • JKL

                          Originally posted by jug0 View Post
                          Juu juuri tuossa syylärin ja moottorin välissä vain, ja en tiedä onko tämä joku poikkeus mutta remmillä se ei pyöri (kävin vielä äske tarkistamassa kun aloin itsekki epäillä) sähköllä tässä siis ainakin tuo flekti.
                          Itellä manuaali ja sähkötuuletin on pelkästää keulalla. Automaateissa vissiin on sit eriskeen aux-tuuletin plus visko. Ainaki näin ymmärsin, ku jenkkien bmw -youtube videoita kattelin. Visko vie tehoja turha kapistus ;D
                          Nyt:e60 530xda herkuilla
                          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                          Comment

                          • jug0
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 135
                            • Etelä-Pohjanmaa

                            Originally posted by jonsered92 View Post
                            Itellä manuaali ja sähkötuuletin on pelkästää keulalla. Automaateissa vissiin on sit eriskeen aux-tuuletin plus visko. Ainaki näin ymmärsin, ku jenkkien bmw -youtube videoita kattelin. Visko vie tehoja turha kapistus ;D
                            Joo itellä 323i cabrio, aloin itekki epäilemään että ois visko mutta eipä näkynykkää akselia, eli sähköinen on ja toista flektiä ei löydy. No pääasia että.lämmöt ei enää nouse parkissa kun löi sulakkeen paikalleen, vähän ihmetyttää vaan miks ei olllut paikalla.

                            Comment

                            • Lundersson
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2009
                              • 245
                              • Kerava

                              Onko näissä vehkeissä ominaisuutta että lyö flektin päälle (jatkuvasti päällä) kun lämpöanturi menee vialliseksi? Tuli vain mieleen että joku on tehnyt "quick & dirty fix" ja hiljentänyt flektin poistamalla sulakkeen..

                              Originally posted by jug0 View Post
                              Joo itellä 323i cabrio, aloin itekki epäilemään että ois visko mutta eipä näkynykkää akselia, eli sähköinen on ja toista flektiä ei löydy. No pääasia että.lämmöt ei enää nouse parkissa kun löi sulakkeen paikalleen, vähän ihmetyttää vaan miks ei olllut paikalla.
                              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                              ex 325 e30, 316ti e46

                              Comment

                              • Vildemar
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2014
                                • 75
                                • Forssa

                                Originally posted by Vildemar View Post
                                Mikähän vikana kun sigun autossa viitos vaihde ei mene silmään noin 180km/h vauhdissa kaasu pohjassa. Ei mene D:llä SD:llä eikä manuaalisesti. Normaalissa ajossa vaihtaa kyllä ihan normaalisti.

                                GM tomaatti siis kyseessä...
                                Tähän mitään ?

                                Kick down ei myöskään aina toimi. Kun heittää kaasun pohjaan niin veto loppuu. Ei aina.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎