Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    Originally posted by Jygga View Post
    Tuo Antti O:n linkittämä putiikki olikin varsin kiehtova paikka; sieltähän löytyy kaikki tarvitut alustan palikat ja muutakin ennennäkemättömän halvalla
    Profiteileltä yleensä 2 viikossa on tavara liikkunut perille, toki kai riippuu hieman miten paljon tilaa ja miten erikoisia osia. Se on hieman itselle sellanen tarvikeosien aarreaitta.. lemförderin hinnat on yleensä melko kilpailukykyisiä.
    Onko nokkaketjussa vikaa vai varmanpäälle vaihtelet? Minulla on ollut M52, M52/TU ja M54 moottoreita ja yhdessäkään ei ole ollut mitään ketjuoireita.

    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Tuo ohjausakselin kumilimppu oli minulle uusi asia. Miten se vaikuttaa kuluneena?
    Pääasiassa vaikuttaa siihen ettei ohjauksen keskellä tuntuisi väljää. Minulla se kyllä vähenti vetelyäkin ja se koko ohjaustuntuma tanakoitui.
    Tässä yksi kommentti e46 fanaticsilta tuon suhteen:

    After a test drive it really does firm up the on center steering position. It also correct some vagueness on turn in. Not bad for $50 and twenty minutes work to get a fix you can really feel.
    Last edited by Antti O; 27-05-2015, 09:25.

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1270
      • Kajjjaani

      Ok, olisiko vaihto-ohjeita missään? Kun ei vissiin ole iso homma
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

        Originally posted by BMWjunkie View Post
        Ok, olisiko vaihto-ohjeita missään? Kun ei vissiin ole iso homma
        Tossa jonkinlainen nopealla haulla..



        Kannattaa sitten tilata suosiolla ne uudet pultit, niissä on lukite valmiina.
        Nosturilla paljon helpompi homma kun pukeilla.. kokemusta.
        Last edited by Antti O; 27-05-2015, 11:00.

        Comment

        • Jygga
          BTCF Member
          • May 2013
          • 197
          • Oulu / Kainuu

          Originally posted by Antti O View Post
          Onko nokkaketjussa vikaa vai varmanpäälle vaihtelet? Minulla on ollut M52, M52/TU ja M54 moottoreita ja yhdessäkään ei ole ollut mitään ketjuoireita.

          Raklattaa. Vähän vajaa 2000rpm kun kierroksia niin kuulostaa kuin heiluttelisi kuulia metallipurkissa. Disa ja kaikki hihnankiristäjät vaihdettu. Vanosremppa tehty ja vesipumppu ja ohjaustehostajan pumppu vaihdettu.

          Eipä taida olla muita paikkoja kuin jakopää mistä tuo enää tulisi...


          https://youtu.be/3HVaW7Laf3c

          Siinä vielä video aivan vastaavasta tapauksesta.

          Comment

          • Henkka992
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 155
            • Polvijärvi

            millä nimellä on tuo huohottimen letku joka lähtee venakopalta jonnekki alaspäin. huomasin vaan et se liitin oli rikki ja nyt se ei oo paikoillaan yläpäästä.


            Tuosta linkistä tuo ekakuva missä on letku täynnä töhnää. ja löytyykö ihan motonetistä?? :p

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              Ei nyt selvinnyt mikä moottori ja mikä automalli, mutta tuon putken saat tilaamalla bmw tiskiltä. Motonetista en tiedä.

              Comment

              • TseiPii
                BTCF Member
                • Apr 2012
                • 188
                • Keskellä Suomea

                Originally posted by Henkka992 View Post
                millä nimellä on tuo huohottimen letku joka lähtee venakopalta jonnekki alaspäin. huomasin vaan et se liitin oli rikki ja nyt se ei oo paikoillaan yläpäästä.


                Tuosta linkistä tuo ekakuva missä on letku täynnä töhnää. ja löytyykö ihan motonetistä?? :p

                http://www.realoem.com/bmw/enUS/select tuonne joko valmistenumeron 7 vipaa nro tai sitte manuaalisesti ettit oman auton ja kävääset moottorin puolelta ettimäs CRANKCASE-VENTILATION/OIL SEPARATOR

                Eikä taida löytyä motonetistä kyseisiä osia. Schmiedmann, bmw liike tai sitte ebay. Kun hommaat niin katto että on mallia cold country. M54 mottihin tais olla joskus aikoonansa noin 150e koko huohotinsysteemi, mallia alkuperäinen.
                E30 318i -85

                E30 320i -87 ex
                E36 316i -91 ex
                E36 325i -94 ex
                E46 325i -03 ex
                E46 316i -02 ex
                E61 525i -06 ex
                E46 320d -03

                E70 3.0d - 09


                E39 M5 pyhänä

                Comment

                • Henkka992
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 155
                  • Polvijärvi

                  Originally posted by TseiPii View Post
                  http://www.realoem.com/bmw/enUS/select tuonne joko valmistenumeron 7 vipaa nro tai sitte manuaalisesti ettit oman auton ja kävääset moottorin puolelta ettimäs CRANKCASE-VENTILATION/OIL SEPARATOR

                  Eikä taida löytyä motonetistä kyseisiä osia. Schmiedmann, bmw liike tai sitte ebay. Kun hommaat niin katto että on mallia cold country. M54 mottihin tais olla joskus aikoonansa noin 150e koko huohotinsysteemi, mallia alkuperäinen.
                  No ei kai nyt koko systeemii tarvii ku se on just vaihettu ja pelkkä letkun liitin paskana:think

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    No sit merkkiliikkeeseen tilaamaan tuo yks putki.

                    Comment

                    • -Hekaaa
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 154
                      • Pyhäjärvi/Iisalmi

                      Tuli tilattua bemmiin uudet umpioiden linssit ja tiivisteet, nyt kun aloin iskee kiinni niin ei meinannut millään saada uusien tiivisteiden kanssa umpioita paikalleen onko olemassa jotain kikkaa miten ne sais kiinni, kuumailmapistoolilla vähä lämmittää uutta tiivistettä ja sitten iskee kiinni pleksin, kiitos ja anteeksi: D

                      Comment

                      • Järppä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1108
                        • Stadi, ladon takana.

                        Originally posted by -Hekaaa View Post
                        Tuli tilattua bemmiin uudet umpioiden linssit ja tiivisteet, nyt kun aloin iskee kiinni niin ei meinannut millään saada uusien tiivisteiden kanssa umpioita paikalleen onko olemassa jotain kikkaa miten ne sais kiinni, kuumailmapistoolilla vähä lämmittää uutta tiivistettä ja sitten iskee kiinni pleksin, kiitos ja anteeksi: D

                        Olihan ne tiukatpiukat laittaa mutta voimaa ja toisella kädellä klipsiä avustaa paikalleen.
                        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                        Top Gear review

                        Comment

                        • JTMD
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 834
                          • Helsinki

                          -04 Sedan 320i

                          Etu alatukivarsien taaemmat puslat on vaihtokunnossa.

                          Mittarissa on 156tkm. Pitäisikö kohta jo alkaa vaihtamaan koko tukivarsia samalla, vai onko odotettavissa että ne vielä kilometrejä kestää? Säästöä vai tuhlausta väärässä paikassa? Kolinoita yms ei kuulu.

                          Taisi minun entinen e36 M3 tukivarret olla vaihtokunnossa siinä 170tkm kohdilla silloin muinoin. Voisko kuvitella että e46 kestää samaa luokkaa.

                          Autossa on vakio traktori alusta. Keväällä vaihdettiin pakkasvuotojen takia etuiskarit + yläpäät ja koiranluut.
                          -10 e93 325i
                          -04 e46 320i
                          -92 e31 850i 6speed
                          -92 e30 325 cab
                          -93 e36 M3
                          -91 e36 325

                          Comment

                          • Vildemar
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2014
                            • 75
                            • Forssa

                            Mikähän vikana kun sigun autossa viitos vaihde ei mene silmään noin 180km/h vauhdissa kaasu pohjassa. Ei mene D:llä SD:llä eikä manuaalisesti. Normaalissa ajossa vaihtaa kyllä ihan normaalisti.

                            GM tomaatti siis kyseessä...

                            Comment

                            • Warra
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 483

                              BMW M54 koneessa on ylemmässä haitariletkussa se pieni "letkun pää" mistä menee jakajalla pari ohutta letkua jonnekkin. Mikä on näiden pikkuletkujen tarkoitus, voiko aiheuttaa imuvuotoa tai ongelmia jos löysästi kiinni? Huollon jälkeen oli tuo pikkuletkujen kiinnitys jäänyt vähän löysälle ja oli melkein irti -> moottorin häiriövalo syttyi. Painoin letkun kiinni ja nyt odotellaa uusiutuuko laiha polttoaineseos vikakoodi vai voiko tuo pikkuletkujen kiinnitys olla sen aiheuttanut..
                              E46 320i Facelift Touring M54b22
                              exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                Originally posted by JTMD View Post
                                Etu alatukivarsien taaemmat puslat on vaihtokunnossa.

                                Mittarissa on 156tkm. Pitäisikö kohta jo alkaa vaihtamaan koko tukivarsia samalla, vai onko odotettavissa että ne vielä kilometrejä kestää? Säästöä vai tuhlausta väärässä paikassa? Kolinoita yms ei kuulu.

                                Taisi minun entinen e36 M3 tukivarret olla vaihtokunnossa siinä 170tkm kohdilla silloin muinoin. Voisko kuvitella että e46 kestää samaa luokkaa.

                                Autossa on vakio traktori alusta. Keväällä vaihdettiin pakkasvuotojen takia etuiskarit + yläpäät ja koiranluut.
                                Suosittelisin vaihtamaan pelkästään ne puslat, laita lemförderin oem vastaavat sinne. Saksasta saa alta satasella postikuluineen lemförderin puslat mitkä tulevat sen rungon kanssa, eli helppo vaihtaa. Vanhat pois ja uudet työnnät vaan saippuan kanssa paikoilleen ja pultit kiinni.

                                https://profiteile.de/reparatursatz-...1-35?tid=14922 (tarkasta sopivuus autoosi)

                                Mitä tukivarsien kuntoon tulee, meillä on 2 kpl e46 toinen 240tkm ajettu ja toinen 197tkm ja kummassakin on edelleen alkuperäiset alatukivarret.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎