Ei ollu kyllä hinnan kiroissa. 20 kappeletta maksoi 3 englannin vänkyrää kotiin tuotuna, kun ebaysta klikkasin. "Jos joskus tarviaa".
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Automaatti-ilmastointi löytyy. Kaikista neljästä suljettavasta suulakkeesta puhaltaa aina vain viileää ilmaa, ihan sama onko manuaalisesti säädetty tai automaattisesti, pyyntilämpötilallakaan ei väliä onko +19 tai +24 tai jotain siltä väliltä. Kun napista laittaa puhaltamaan kuumaa lasille niin se kyllä toimii niinkuin pitääkin, tulee äkkiä hiki, mutta silloin suulakkeista ei tunnu enää tulevan puhallusta ollenkaan. Koneen lämmöt ovat koko ajan sitä mitä pitääkin.
Voiko näillä oireilla olla kyse huonosta ilmauksesta, vai veteleekö vesiventtiili viimeisiään, vai mistä syystä suulakkeille asti ei päädy ollenkaan lämmintä tai kuumaa ilmaa?E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Jos sieltä muista suuttimista (jaloille ja/tai tuulilasille) tulee kuitenkin kuumaa, niin ilmauksella ei pitäisi olla asian kanssa mitään tekemistä.Originally posted by Wespa View PostAutomaatti-ilmastointi löytyy. Kaikista neljästä suljettavasta suulakkeesta puhaltaa aina vain viileää ilmaa, ihan sama onko manuaalisesti säädetty tai automaattisesti, pyyntilämpötilallakaan ei väliä onko +19 tai +24 tai jotain siltä väliltä. Kun napista laittaa puhaltamaan kuumaa lasille niin se kyllä toimii niinkuin pitääkin, tulee äkkiä hiki, mutta silloin suulakkeista ei tunnu enää tulevan puhallusta ollenkaan. Koneen lämmöt ovat koko ajan sitä mitä pitääkin.
Voiko näillä oireilla olla kyse huonosta ilmauksesta, vai veteleekö vesiventtiili viimeisiään, vai mistä syystä suulakkeille asti ei päädy ollenkaan lämmintä tai kuumaa ilmaa?
Jos laitaat huurteenpoistotuuletuksen napista päälle, niin sehän käytännössä laittaa puhalluksen ja lämmon täysille ja ohjaa ilman tulemaan pelkästään tuulilasille.
Oletkos testannut mitä siitä kojelaudan keskellä olevien suulakkeiden välissä olevasta rullasta tapahtuu?
Siitä pitäisi pystyä säätämään tuleeko niistä neljästä suulakkeesta pelkästään kuumaa, kylmää tai joitan siltä väliltä.
Comment
-
Jos ei ole tuosta yllä mainitusta säätimestä kiinni, automaatti-ilmastoinnissa eli IHKAssa on kaksi lämpötila-anturia, toinen ilmastoinnin modulissa sisällä osa 4 täältä: KLIK ja toinen IHKAn ohjauspaneelissa: KLIK. Ilmastoinnin sisäistä anturia pitää tutkailla INPAlla tai DIS:llä. IHKA:n ohjauspaneelissa on sisällä myös lämpötila-anturi joka tutkailee sisäilman lämpötilaa. IHKA:n näytön molemmin puolin on pieni ritilä, toisesta imetään ilmaa sisään ja toisesta se puhalletaan ulos. Ota pieni pala ohutta paperia, esim. kuittipaperi on sopivaa. Jos paperi pysyy kiinni imupuolen ritilässä, sisäinen flekti on kunnossa. Kokeilemalla löytyy kumpi puoli on imu. Jos IHKAn piirilevylle juotettu flekti ei pyöri, sitä voi yrittää puhdistaa. Muistan nähneeni kuvallisen kertomuksen, ei nyt osu googleen, tämmöinen löytyi: KLIK.Originally posted by Wespa View PostAutomaatti-ilmastointi löytyy. Kaikista neljästä suljettavasta suulakkeesta puhaltaa aina vain viileää ilmaa, ihan sama onko manuaalisesti säädetty tai automaattisesti, pyyntilämpötilallakaan ei väliä onko +19 tai +24 tai jotain siltä väliltä. Kun napista laittaa puhaltamaan kuumaa lasille niin se kyllä toimii niinkuin pitääkin, tulee äkkiä hiki, mutta silloin suulakkeista ei tunnu enää tulevan puhallusta ollenkaan. Koneen lämmöt ovat koko ajan sitä mitä pitääkin.
Voiko näillä oireilla olla kyse huonosta ilmauksesta, vai veteleekö vesiventtiili viimeisiään, vai mistä syystä suulakkeille asti ei päädy ollenkaan lämmintä tai kuumaa ilmaa?
Comment
-
330xi ei käynnisty
Moi
Meilla 330xi 2002 E46 ja tänään vaihdettiin nokka-akselin tunnistin (kiitos yhdelle foorumilaiselle) akku oli tyhjä, ja ladattiin, ei mitään, virta-avaimesta ei starttaa, mutta meisselillä kun yhdistän suoraan startin päästä pyörittää konetta, muttei käynnisty vaikka virrat päällä. mitä seuraavaksi?
Comment
-
Eipä mitään enääLast edited by tuningki; 29-01-2016, 22:45.Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d
,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
Jos akku on käynyt tyhjänä niin villi veikkaus että EWS <--> DME -synkka on hukassa --> INPAlla muistaakseni pystyy synkronoimaan.Originally posted by pipauuno View PostMoi
Meilla 330xi 2002 E46 ja tänään vaihdettiin nokka-akselin tunnistin (kiitos yhdelle foorumilaiselle) akku oli tyhjä, ja ladattiin, ei mitään, virta-avaimesta ei starttaa, mutta meisselillä kun yhdistän suoraan startin päästä pyörittää konetta, muttei käynnisty vaikka virrat päällä. mitä seuraavaksi?
Comment
-
ISTA:lla myösOriginally posted by MNi View PostJos akku on käynyt tyhjänä niin villi veikkaus että EWS <--> DME -synkka on hukassa --> INPAlla muistaakseni pystyy synkronoimaan.
Comment
-
E46 touring. Keskuslukitus ei toimi kaukosäädöstä. Tänä aamuna kuskin oven lukosta kuului naksahdus eikä enää avaa ovia edes lukosta. Kuinkas nyt sisään autoon?
Nykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Meinaa sitä, että EWS ja DME on ajonestoon liittyvät kooditaulut, joiden pitää pysy samassa tahdissa. Nyt jos ne ei ole samassa tahdissa auto ei lähde käyntiin. Tuo tahdistus voi kadota monestakin syystä. Esim. tuo akun tyhjeneminen voi sen aiheuttaa. Sitten laitetaan testeri kiinni autoon ja tahdistetaan ja taas mennään. Eli siis tehdään DME-EWS sync. Onnistuu monellakin softalla, esim INPA:lla. Sovi siis jonkun paikallisen foorumilaisen kanssa, että tulee pyörähtämään. Ellei tuo auta niin sitten katsoo vikakoodit samalla.Originally posted by pipauuno View Posten kyllä ymmärtänyt yhtään mitään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
TT-Thermo
M47n koneella varustetusta bemarista meni moottorinlämmitin mykäksi. Letkulämmitin siis kyseessä, asennettu vesipumpulta lähtevän letkun päähän ja paluu öljynsuodattimen jalkaan. Onnistuuko TT-Thermon asennus samaan paikkaan vai kannattaako laittaa lisälämmittimen letkuun?e39 M5 ahdettuna
Comment
Comment