Automaatti-ilmastointi löytyy. Kaikista neljästä suljettavasta suulakkeesta puhaltaa aina vain viileää ilmaa, ihan sama onko manuaalisesti säädetty tai automaattisesti, pyyntilämpötilallakaan ei väliä onko +19 tai +24 tai jotain siltä väliltä. Kun napista laittaa puhaltamaan kuumaa lasille niin se kyllä toimii niinkuin pitääkin, tulee äkkiä hiki, mutta silloin suulakkeista ei tunnu enää tulevan puhallusta ollenkaan. Koneen lämmöt ovat koko ajan sitä mitä pitääkin.
Voiko näillä oireilla olla kyse huonosta ilmauksesta, vai veteleekö vesiventtiili viimeisiään, vai mistä syystä suulakkeille asti ei päädy ollenkaan lämmintä tai kuumaa ilmaa?
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Automaatti-ilmastointi löytyy. Kaikista neljästä suljettavasta suulakkeesta puhaltaa aina vain viileää ilmaa, ihan sama onko manuaalisesti säädetty tai automaattisesti, pyyntilämpötilallakaan ei väliä onko +19 tai +24 tai jotain siltä väliltä. Kun napista laittaa puhaltamaan kuumaa lasille niin se kyllä toimii niinkuin pitääkin, tulee äkkiä hiki, mutta silloin suulakkeista ei tunnu enää tulevan puhallusta ollenkaan. Koneen lämmöt ovat koko ajan sitä mitä pitääkin.
Voiko näillä oireilla olla kyse huonosta ilmauksesta, vai veteleekö vesiventtiili viimeisiään, vai mistä syystä suulakkeille asti ei päädy ollenkaan lämmintä tai kuumaa ilmaa?
Jos sieltä muista suuttimista (jaloille ja/tai tuulilasille) tulee kuitenkin kuumaa, niin ilmauksella ei pitäisi olla asian kanssa mitään tekemistä.
Jos laitaat huurteenpoistotuuletuksen napista päälle, niin sehän käytännössä laittaa puhalluksen ja lämmon täysille ja ohjaa ilman tulemaan pelkästään tuulilasille.
Oletkos testannut mitä siitä kojelaudan keskellä olevien suulakkeiden välissä olevasta rullasta tapahtuu?
Automaatti-ilmastointi löytyy. Kaikista neljästä suljettavasta suulakkeesta puhaltaa aina vain viileää ilmaa, ihan sama onko manuaalisesti säädetty tai automaattisesti, pyyntilämpötilallakaan ei väliä onko +19 tai +24 tai jotain siltä väliltä. Kun napista laittaa puhaltamaan kuumaa lasille niin se kyllä toimii niinkuin pitääkin, tulee äkkiä hiki, mutta silloin suulakkeista ei tunnu enää tulevan puhallusta ollenkaan. Koneen lämmöt ovat koko ajan sitä mitä pitääkin.
Voiko näillä oireilla olla kyse huonosta ilmauksesta, vai veteleekö vesiventtiili viimeisiään, vai mistä syystä suulakkeille asti ei päädy ollenkaan lämmintä tai kuumaa ilmaa?
Jos ei ole tuosta yllä mainitusta säätimestä kiinni, automaatti-ilmastoinnissa eli IHKAssa on kaksi lämpötila-anturia, toinen ilmastoinnin modulissa sisällä osa 4 täältä: KLIK ja toinen IHKAn ohjauspaneelissa: KLIK. Ilmastoinnin sisäistä anturia pitää tutkailla INPAlla tai DIS:llä. IHKA:n ohjauspaneelissa on sisällä myös lämpötila-anturi joka tutkailee sisäilman lämpötilaa. IHKA:n näytön molemmin puolin on pieni ritilä, toisesta imetään ilmaa sisään ja toisesta se puhalletaan ulos. Ota pieni pala ohutta paperia, esim. kuittipaperi on sopivaa. Jos paperi pysyy kiinni imupuolen ritilässä, sisäinen flekti on kunnossa. Kokeilemalla löytyy kumpi puoli on imu. Jos IHKAn piirilevylle juotettu flekti ei pyöri, sitä voi yrittää puhdistaa. Muistan nähneeni kuvallisen kertomuksen, ei nyt osu googleen, tämmöinen löytyi: KLIK.
Meilla 330xi 2002 E46 ja tänään vaihdettiin nokka-akselin tunnistin (kiitos yhdelle foorumilaiselle) akku oli tyhjä, ja ladattiin, ei mitään, virta-avaimesta ei starttaa, mutta meisselillä kun yhdistän suoraan startin päästä pyörittää konetta, muttei käynnisty vaikka virrat päällä. mitä seuraavaksi?
Meilla 330xi 2002 E46 ja tänään vaihdettiin nokka-akselin tunnistin (kiitos yhdelle foorumilaiselle) akku oli tyhjä, ja ladattiin, ei mitään, virta-avaimesta ei starttaa, mutta meisselillä kun yhdistän suoraan startin päästä pyörittää konetta, muttei käynnisty vaikka virrat päällä. mitä seuraavaksi?
Jos akku on käynyt tyhjänä niin villi veikkaus että EWS <--> DME -synkka on hukassa --> INPAlla muistaakseni pystyy synkronoimaan.
E46 touring. Keskuslukitus ei toimi kaukosäädöstä. Tänä aamuna kuskin oven lukosta kuului naksahdus eikä enää avaa ovia edes lukosta. Kuinkas nyt sisään autoon?
Meinaa sitä, että EWS ja DME on ajonestoon liittyvät kooditaulut, joiden pitää pysy samassa tahdissa. Nyt jos ne ei ole samassa tahdissa auto ei lähde käyntiin. Tuo tahdistus voi kadota monestakin syystä. Esim. tuo akun tyhjeneminen voi sen aiheuttaa. Sitten laitetaan testeri kiinni autoon ja tahdistetaan ja taas mennään. Eli siis tehdään DME-EWS sync. Onnistuu monellakin softalla, esim INPA:lla. Sovi siis jonkun paikallisen foorumilaisen kanssa, että tulee pyörähtämään. Ellei tuo auta niin sitten katsoo vikakoodit samalla.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
M47n koneella varustetusta bemarista meni moottorinlämmitin mykäksi. Letkulämmitin siis kyseessä, asennettu vesipumpulta lähtevän letkun päähän ja paluu öljynsuodattimen jalkaan. Onnistuuko TT-Thermon asennus samaan paikkaan vai kannattaako laittaa lisälämmittimen letkuun?
Comment