Voisiko olla niin huono tuuri, että molemmat mikrokytkimet ovat rikki. Kannattaa alkuun katsoa, onko kontin kahva kuinka täynnä likaa.
Voi olla jopa koodattu niin että kontin mikrokytkimestä aukeaa ikkuna, semmonenkin on mahdollista. Ja jos avaimeenkin on koodattuna ikkuna, konttia ei saa auki.
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Potilaana 320i, M54B22 ja oireena seuraavaa.
Illalla lämpimään talliin ja aamulla ei starttaa.
Virtaa on.
Virrat tulee muuten kaikkialle, mutta starttiasennossa kone ei pyöritä.
Vikakoodia luettu vanhalla inpalla ja huonolla johdolla, eikä mitään järkevää koodia ollut moottorinohjainlaitteessa. Muihin ohjaimiin ei sillä päästykään.
Tekisi mieli sanoa että ajonesto on ongelman takana kun startti ei edes naksu, eikä ole oireillut muutenkaan startin puolelta.
EWS - DME synkki hukassa? Jotain muuta, mitä? Pitäisikö tuosta synkan puutteesta tulla koodi ecuun?
Onko sulla toista avainta millä kokeilla? Mulla on toisessa salmiakkiavaimessa sama ongelma, toisella lähtee aina ongelmitta, eli liittynee juurikin ajonestoon.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Onko sulla toista avainta millä kokeilla? Mulla on toisessa salmiakkiavaimessa sama ongelma, toisella lähtee aina ongelmitta, eli liittynee juurikin ajonestoon.
Juu ja tosiaan kokeiltu toisella avaimella. Ei vaikutusta.
e46 m43 -98 oireilee kun vanha pv suzuki. kaasusta miettii (tukehtuu) hieman ennenkö nostaa kierroksia. kylmänä oireilee enemmä, lämmetessä vähän rauhottuu. mistä lähtis vikaa selvittämään? letkut pikavilkasulla ok..
edit..
autocom antoi koodiksi 135 nokka-akselin asentotunnistin
Potilaana 320i, M54B22 ja oireena seuraavaa.
Illalla lämpimään talliin ja aamulla ei starttaa.
Virtaa on.
Virrat tulee muuten kaikkialle, mutta starttiasennossa kone ei pyöritä.
Vikakoodia luettu vanhalla inpalla ja huonolla johdolla, eikä mitään järkevää koodia ollut moottorinohjainlaitteessa. Muihin ohjaimiin ei sillä päästykään.
Tekisi mieli sanoa että ajonesto on ongelman takana kun startti ei edes naksu, eikä ole oireillut muutenkaan startin puolelta.
EWS - DME synkki hukassa? Jotain muuta, mitä? Pitäisikö tuosta synkan puutteesta tulla koodi ecuun?
Itse itselleni vastaten. Startti se on kaikesta huolimatta. Konehuoneen liittimeen tulee virtaa startatessa ews:ltä, joten ei hirveästi avoimia kysymyksiä jää.
Voiskohan joku fiksu kertoa, mihin johtaa nro. 3 tuolta nro. 6 kautta? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...62#13627788744 Eli siis ilmanputsarin ja maffin kautta lähdetään alaspäin niin tuota isoa putkea pitkin mennään.
Kädellä yltin kokeilemaan ja tuntuu heiluvan melko lailla siellä, joten funtsin kuuluuko sen heilua vai olla täysin jämäkästi? Maffia olin vaihtamassa ja tämä osui silmään siinä samalla, kun vuotoja koitin samalla paikallistaa, kun kuuluu viheltävää ääntä ja tehot kateissa. Jätin siis toistaiseksi maffin asentamatta, jos vika piilee jossain muussa sittenkin.
Voiskohan joku fiksu kertoa, mihin johtaa nro. 3 tuolta nro. 6 kautta? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...62#13627788744 Eli siis ilmanputsarin ja maffin kautta lähdetään alaspäin niin tuota isoa putkea pitkin mennään.
Kädellä yltin kokeilemaan ja tuntuu heiluvan melko lailla siellä, joten funtsin kuuluuko sen heilua vai olla täysin jämäkästi? Maffia olin vaihtamassa ja tämä osui silmään siinä samalla, kun vuotoja koitin samalla paikallistaa, kun kuuluu viheltävää ääntä ja tehot kateissa. Jätin siis toistaiseksi maffin asentamatta, jos vika piilee jossain muussa sittenkin.
Turbohan se siitä sitten seuraava on. Se nro 6 tiiviste ja putki vaan painettuna siihen.
Touringin takalasin pyyhkijä rentoutui nyt sitten viimein. Olen joskus nähnyt (jollain brittifoorumilla?) hyvät ohjeet koko systeemin deleteen, mutta en nyt löydä ohjeen kuin Compactille. Tarkoitus siis tulpata reikä takalasissa ja muutenkin poistaa kaikki takalasinpyyhkjään liittyvä kilke. Onko jollain havaintoa noista ohjeista ja/tai suositella jotain hyvää tulppaa joka on tiivis ja pysyy paikoillaan?
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Touringin takalasin pyyhkijä rentoutui nyt sitten viimein. Olen joskus nähnyt (jollain brittifoorumilla?) hyvät ohjeet koko systeemin deleteen, mutta en nyt löydä ohjeen kuin Compactille. Tarkoitus siis tulpata reikä takalasissa ja muutenkin poistaa kaikki takalasinpyyhkjään liittyvä kilke. Onko jollain havaintoa noista ohjeista ja/tai suositella jotain hyvää tulppaa joka on tiivis ja pysyy paikoillaan?
Ite tein helpoimman kautta, systeemi irti ja akseli rälläkällä poikki, Puuilosta 3.9€ maksava tulppa mikä kiristetään vastapuolelta niin paikalleen.
Touringin takalasin pyyhkijä rentoutui nyt sitten viimein. Olen joskus nähnyt (jollain brittifoorumilla?) hyvät ohjeet koko systeemin deleteen, mutta en nyt löydä ohjeen kuin Compactille. Tarkoitus siis tulpata reikä takalasissa ja muutenkin poistaa kaikki takalasinpyyhkjään liittyvä kilke. Onko jollain havaintoa noista ohjeista ja/tai suositella jotain hyvää tulppaa joka on tiivis ja pysyy paikoillaan?
Pyyhin pois, mikrokytkin pois, lasin sisäpuolelta muovit pois, pyyhkimenmoottori irti, akselin kohdalta poikki, romut takas ja lasin reikään tämmönen:
Voi olla jopa koodattu niin että kontin mikrokytkimestä aukeaa ikkuna, semmonenkin on mahdollista. Ja jos avaimeenkin on koodattuna ikkuna, konttia ei saa auki.
Tuotapa en tiennytkään. Hyvä tietää, jos tulee joskus vastaava vika eteen.
Comment