Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

    Ei ollu kyllä hinnan kiroissa. 20 kappeletta maksoi 3 englannin vänkyrää kotiin tuotuna, kun ebaysta klikkasin. "Jos joskus tarviaa".

    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

    t: luft waffel

    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1832
      • Karjaa

      Automaatti-ilmastointi löytyy. Kaikista neljästä suljettavasta suulakkeesta puhaltaa aina vain viileää ilmaa, ihan sama onko manuaalisesti säädetty tai automaattisesti, pyyntilämpötilallakaan ei väliä onko +19 tai +24 tai jotain siltä väliltä. Kun napista laittaa puhaltamaan kuumaa lasille niin se kyllä toimii niinkuin pitääkin, tulee äkkiä hiki, mutta silloin suulakkeista ei tunnu enää tulevan puhallusta ollenkaan. Koneen lämmöt ovat koko ajan sitä mitä pitääkin.

      Voiko näillä oireilla olla kyse huonosta ilmauksesta, vai veteleekö vesiventtiili viimeisiään, vai mistä syystä suulakkeille asti ei päädy ollenkaan lämmintä tai kuumaa ilmaa?
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • MPV
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1193
        • Muhos

        Originally posted by Wespa View Post
        Automaatti-ilmastointi löytyy. Kaikista neljästä suljettavasta suulakkeesta puhaltaa aina vain viileää ilmaa, ihan sama onko manuaalisesti säädetty tai automaattisesti, pyyntilämpötilallakaan ei väliä onko +19 tai +24 tai jotain siltä väliltä. Kun napista laittaa puhaltamaan kuumaa lasille niin se kyllä toimii niinkuin pitääkin, tulee äkkiä hiki, mutta silloin suulakkeista ei tunnu enää tulevan puhallusta ollenkaan. Koneen lämmöt ovat koko ajan sitä mitä pitääkin.

        Voiko näillä oireilla olla kyse huonosta ilmauksesta, vai veteleekö vesiventtiili viimeisiään, vai mistä syystä suulakkeille asti ei päädy ollenkaan lämmintä tai kuumaa ilmaa?
        Jos sieltä muista suuttimista (jaloille ja/tai tuulilasille) tulee kuitenkin kuumaa, niin ilmauksella ei pitäisi olla asian kanssa mitään tekemistä.

        Jos laitaat huurteenpoistotuuletuksen napista päälle, niin sehän käytännössä laittaa puhalluksen ja lämmon täysille ja ohjaa ilman tulemaan pelkästään tuulilasille.

        Oletkos testannut mitä siitä kojelaudan keskellä olevien suulakkeiden välissä olevasta rullasta tapahtuu?

        Siitä pitäisi pystyä säätämään tuleeko niistä neljästä suulakkeesta pelkästään kuumaa, kylmää tai joitan siltä väliltä.

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by Wespa View Post
          Automaatti-ilmastointi löytyy. Kaikista neljästä suljettavasta suulakkeesta puhaltaa aina vain viileää ilmaa, ihan sama onko manuaalisesti säädetty tai automaattisesti, pyyntilämpötilallakaan ei väliä onko +19 tai +24 tai jotain siltä väliltä. Kun napista laittaa puhaltamaan kuumaa lasille niin se kyllä toimii niinkuin pitääkin, tulee äkkiä hiki, mutta silloin suulakkeista ei tunnu enää tulevan puhallusta ollenkaan. Koneen lämmöt ovat koko ajan sitä mitä pitääkin.

          Voiko näillä oireilla olla kyse huonosta ilmauksesta, vai veteleekö vesiventtiili viimeisiään, vai mistä syystä suulakkeille asti ei päädy ollenkaan lämmintä tai kuumaa ilmaa?
          Jos ei ole tuosta yllä mainitusta säätimestä kiinni, automaatti-ilmastoinnissa eli IHKAssa on kaksi lämpötila-anturia, toinen ilmastoinnin modulissa sisällä osa 4 täältä: KLIK ja toinen IHKAn ohjauspaneelissa: KLIK. Ilmastoinnin sisäistä anturia pitää tutkailla INPAlla tai DIS:llä. IHKA:n ohjauspaneelissa on sisällä myös lämpötila-anturi joka tutkailee sisäilman lämpötilaa. IHKA:n näytön molemmin puolin on pieni ritilä, toisesta imetään ilmaa sisään ja toisesta se puhalletaan ulos. Ota pieni pala ohutta paperia, esim. kuittipaperi on sopivaa. Jos paperi pysyy kiinni imupuolen ritilässä, sisäinen flekti on kunnossa. Kokeilemalla löytyy kumpi puoli on imu. Jos IHKAn piirilevylle juotettu flekti ei pyöri, sitä voi yrittää puhdistaa. Muistan nähneeni kuvallisen kertomuksen, ei nyt osu googleen, tämmöinen löytyi: KLIK.

          Comment

          • pipauuno
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 9
            • helsinki

            330xi ei käynnisty

            Moi

            Meilla 330xi 2002 E46 ja tänään vaihdettiin nokka-akselin tunnistin (kiitos yhdelle foorumilaiselle) akku oli tyhjä, ja ladattiin, ei mitään, virta-avaimesta ei starttaa, mutta meisselillä kun yhdistän suoraan startin päästä pyörittää konetta, muttei käynnisty vaikka virrat päällä. mitä seuraavaksi?

            Comment

            • tuningki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1205
              • $ievi

              Eipä mitään enää
              Last edited by tuningki; 29-01-2016, 22:45.
              Bmw 320d -10
              Volvo s40 2.4 -05
              ex:bmw 316 e46 1.9 -02
              ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
              ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by pipauuno View Post
                Moi

                Meilla 330xi 2002 E46 ja tänään vaihdettiin nokka-akselin tunnistin (kiitos yhdelle foorumilaiselle) akku oli tyhjä, ja ladattiin, ei mitään, virta-avaimesta ei starttaa, mutta meisselillä kun yhdistän suoraan startin päästä pyörittää konetta, muttei käynnisty vaikka virrat päällä. mitä seuraavaksi?
                Jos akku on käynyt tyhjänä niin villi veikkaus että EWS <--> DME -synkka on hukassa --> INPAlla muistaakseni pystyy synkronoimaan.

                Comment

                • Korppine
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 263
                  • Mikkeli Village

                  Originally posted by MNi View Post
                  Jos akku on käynyt tyhjänä niin villi veikkaus että EWS <--> DME -synkka on hukassa --> INPAlla muistaakseni pystyy synkronoimaan.
                  ISTA:lla myös
                  St. Michel Ghetto
                  E46 320dA -02
                  Ex: 528iA Goes Stonegrün

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2329
                    • Espoo

                    E46 touring. Keskuslukitus ei toimi kaukosäädöstä. Tänä aamuna kuskin oven lukosta kuului naksahdus eikä enää avaa ovia edes lukosta. Kuinkas nyt sisään autoon?
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • pipauuno
                      Newbiemmer
                      • Jun 2013
                      • 9
                      • helsinki

                      Originally posted by MNi View Post
                      Jos akku on käynyt tyhjänä niin villi veikkaus että EWS <--> DME -synkka on hukassa --> INPAlla muistaakseni pystyy synkronoimaan.
                      en kyllä ymmärtänyt yhtään mitään.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by pipauuno View Post
                        en kyllä ymmärtänyt yhtään mitään.
                        Meinaa sitä, että EWS ja DME on ajonestoon liittyvät kooditaulut, joiden pitää pysy samassa tahdissa. Nyt jos ne ei ole samassa tahdissa auto ei lähde käyntiin. Tuo tahdistus voi kadota monestakin syystä. Esim. tuo akun tyhjeneminen voi sen aiheuttaa. Sitten laitetaan testeri kiinni autoon ja tahdistetaan ja taas mennään. Eli siis tehdään DME-EWS sync. Onnistuu monellakin softalla, esim INPA:lla. Sovi siis jonkun paikallisen foorumilaisen kanssa, että tulee pyörähtämään. Ellei tuo auta niin sitten katsoo vikakoodit samalla.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • hj325hml
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 729
                          • Pirkanmaa

                          01 potilas, vain sisällä obd pistoke, useampi testeri,inpa kokeilu eikä saa autoon yhteyttä. Mikähän tämän aiheuttaa? Sulakkeet ok.
                          F16 M-Sport

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by hj325hml View Post
                            01 potilas, vain sisällä obd pistoke, useampi testeri,inpa kokeilu eikä saa autoon yhteyttä. Mikähän tämän aiheuttaa? Sulakkeet ok.
                            Johto peräytynyt obd pistokkeesta?
                            Olli.

                            Comment

                            • hj325hml
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 729
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Johto peräytynyt obd pistokkeesta?

                              Antaa virran kyllä lukijaan.
                              F16 M-Sport

                              Comment

                              • mikkis-92
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2012
                                • 86
                                • Taivalkoski

                                TT-Thermo

                                M47n koneella varustetusta bemarista meni moottorinlämmitin mykäksi. Letkulämmitin siis kyseessä, asennettu vesipumpulta lähtevän letkun päähän ja paluu öljynsuodattimen jalkaan. Onnistuuko TT-Thermon asennus samaan paikkaan vai kannattaako laittaa lisälämmittimen letkuun?
                                e39 M5 ahdettuna

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎