Akku ensin laturiin. Sitten epäilemään maajohtimien liitäntöjä rungosta moottoriin, akulta runkoon ja plusjohtimen liitäntöjä. Oksidaatio ei näy välttämättä päälle. Jos ei tämä jumppa riitä, lienee syytä epäillä josko startti alkaa olla finaalissa kun ei kerran 12,0V jaksa enää pyörittää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistä M52 disa venttiilin korjaussarja kannattaa ostaa? Tuosta yksilöstä ilmeisesti kalvo paskana:think
Ohjaustehostimesta onko tietoa käykö xi malleista takavetoon? Realoem näyttää eri koodilla mutta onko todellisuudessa myös eripumppu?Last edited by Garash; 22-12-2015, 21:48.E30 325iA
F31 320xd
Comment
-
-
Minulla puolestaan hammastanko/ohjausvaihde kaputt.
Näissä on näköjään vaihtunut tuo hammastanko aika useaan otteeseen...
Pelkästään preface 320i ollut seuraavanlaisia osia käytössä:
09/1998 asti:
BMW osanumero: 32 13 1 096 283
ZF osanumero: 7852.974.456
09/1998 - 04/1999:
BMW osanumero: 32 13 1 097 315
ZF osanumero: 7852.974.494
04/1999 - 09/2001:
BMW osanumero: 32 13 6 753 438
ZF osanumero: 7852.974.495
09/2001 eteenpäin:
BMW osanumero: 32 13 6 755 065
ZF osanumero: 7852.974.680
03/2001 - 09/2001 with M-sport II package II:
BMW osanumero: 32 13 1 097 316
ZF osanumero: 7852.974.495
Ja paikallaan olevassa rikkinäisessä hammastangossa:
BMW osanumero: 1 096 906 vastaa ilmeisesti 32 13 1 097 315 (??)
ZF osanumero: 7852.974.489
Mitähän eroja näillä mahdollisesti on?
Mistä sopiva?
Auto 320i, valmistettu 01/1999.
Ainakaan tuolla paikallaan olevan osan koodilla ei löydä oikein mitään...Last edited by Jygga; 23-12-2015, 22:22.
Comment
-
-
Avain ongelma?
Onkos muilla täällä ollut ongelmia salmiakkiavaimen kanssa? Itselläni on 2 avainta jolla toisella ei saa autoa käyntiin, mutta ovet saa kyllä lukkoon ja auki, eli tästä lienee ajonestosiru kaput. Toisella avaimella saa kyllä auton käytiin mutta avaimen lukitusnappi (BMW logo) ei toimi, muut napit toimii kyllä.
Saako näistä kasattua edes yhden toimivan avaimen?E46 320i Coupé -02
ex E36 318ia Touring -96
ex E34 535ia -91
ex E34 525i -91
Comment
-
-
Mistäs lähtis vikaa ettimään kun akku tyhjenee yön aikana.. Aamulla autoon ja hehkutus ja starttaus pieni pyöräytys ja naksahtaa... Ilmeni opetuspolkimien jälkeen.. Ennen ei ole tehnyt tätä. Voikos olla siitä että alku meni silloin opetuspolkimia laittaessa tyhjäksi?
Kyseessä farkku 330dEx: e46 330d farkku vm 2002
Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2
Comment
-
-
Originally posted by jonzze View PostMistäs lähtis vikaa ettimään kun akku tyhjenee yön aikana.. Aamulla autoon ja hehkutus ja starttaus pieni pyöräytys ja naksahtaa... Ilmeni opetuspolkimien jälkeen.. Ennen ei ole tehnyt tätä. Voikos olla siitä että alku meni silloin opetuspolkimia laittaessa tyhjäksi?
Kyseessä farkku 330d
Comment
-
-
Originally posted by jonzze View PostMistäs lähtis vikaa ettimään kun akku tyhjenee yön aikana.. Aamulla autoon ja hehkutus ja starttaus pieni pyöräytys ja naksahtaa... Ilmeni opetuspolkimien jälkeen.. Ennen ei ole tehnyt tätä. Voikos olla siitä että alku meni silloin opetuspolkimia laittaessa tyhjäksi?
Kyseessä farkku 330d
Vaihtoehdot a) akku finaalissa, ei ole ilmennyt kuinka vanha, jos yli 5 v niin automaattisesti vaihtoon b) pää/EGR-termostaatti särki c) liian suuri lepovirta d) akkukaapelien huono kontakti e) poljinasennus.
e) Opetuspolkimien asennuksessa pääsulaketaulu, korimoduli ja suurin osa releistä on vissiin aika liki hanttarin polkimia. Jouduitko ottamaan hanskalokeron pois? Jos jouduit, lienet touhunnut aika liki pääsulaketaulua. Ettei ole johtosarjaan osunut?
d) Jos otit akkukaapelin pois asennuksen ajaksi, onhan se varmasti kiinni kunnolla? Huono kontakti pluskaapelissa, ei jaksa antaa käynnistysvirtaa
c) Jos asennuksessa on osunut jonnekin korimodulin suunnalle tai rele heilahtanut, meneekö pirssi uinumaan? Katso lepovirran mittausohjetta: KLIK.
b) Mahdollista ettei liity mitenkään polkimiin. Jos moottorina M57N ja nyt vasta ajettu ensimmäisillä pikku pakkasilla, nouseeko moottorin lämpömittari täsmälleen klo 12 asentoon? Pysyykö siellä? Jos laskee edes klo 11 kohtaan, termostaatti (pää ja/tai EGR) vetelee viimeisiään --> sähköinen lisälämmitin alkaa puskea maantieajossa moottoriin lämpöä --> akku kuluu huomattavan nopeasti. Tällöin vaihdetaan akku ja molemmat termostaatit
a) Katso kohta c) lepovirran mittausohje akun kunnon tulkitsemiseen.
Comment
-
-
Tuli pakkaset ja oudot ominaisuudet. Matka-ajossa hennosti kaasua painaessa kuuluu jostain suhteellisen korkeaa vihellystä. Ilmeisesti koneen puolelta kun kaasun asentoa muuttamalla loppuu.
Paha vauhdissa lähteä kuuntelemaan mistä tulee.
Onko tuttu vika muille?
Sigun käyttis kyseessä.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Hege_ View PostKylmänä käynnistäessä joku laakeri rohisee muutamanminuutin kunnes lämpenee. Kuuluu aikaselvästi apulaitehihnan luonta. Mikä näistä yleensä menee? mittarissa 215tkm. Vesipumppu, kiristäjä vai laturi?
Sama hihnankiristäjien kanssa. Kaikki vaan kerralla vaihtoon varsinkin jos alkuperäisiä ovat, ei ne niin paljoa maksa. Omassa 210k ajettuna kaikissa laakerit rohisi jo.
Toki sitten on vielä laturin, ohjaustehostajan pumpun ja mahdollisen ilmastoinnin kompuran laakerit. Omassa meinaa ilmeisesti ilmanstoinnin kompura ääntelehtiä vähän kylmänä.
Mutta hammastankoasiaan en saanut vastausta, schmiedmannilta kysyin lopulta. Onkos kellään kokemusta noista schmiedmann tehdaskorjatuista tarvikehammastangoista..? Hintaa jää ~430e jos laittaa vanhan osan vaihtoon, alkuperäiselle jää hintaa esim pielmeierillä 1000e....
Ja olenko ymmärtänyt oikein että "keltainen" chf öljy eli synteettinen chf on paras talviolosuhteisiin ohjaustehostuksessa? Koko järjestelmä mennyt jo uusiksi joten en rupea enää öljyssä kitsastelemaan.
Comment
-
Comment