Mistä voi johtua, kun pakittaa ja painaa kytkimen pohjaan niin sisään kuuluu tömähdyksiä ja ulkona metallin kilkatusta? Kardaani otettu irti eikä ristikoissa tunnu olevan väljää. Lootan tai perän laippoja pyörittäessä ei myöskään tunnu mitään normaalista poikkeavaa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jukkae View PostMarmori, schmiedmann.
Lyhyessä ajossa teboil diamond 5w 40 on hyvä, ei muodosta kylmälimaa läheskään yhtäpaljon kuin esim castrolin öljyt. Nuukana miehenä myös teboil gold s käy loistavasti.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostSellanen 15 minuutin juttu asentaa se korjaussarja vanhaan disaan. Sen jälkeen ei pelkoa että tappeja irtoisi koneeseen.
Comment
-
-
Originally posted by pappabemu View PostMinäkin olisin korjaussarjan hankkinut mutta en löytänyt paikkaa mistä tuon korjausarjan oli voinut tilata joten päädyin ostamaan uuden koko venttiilin oli läppäkalut kulunut niin pahoin että ei toiminut enää kunnolla, on muuten helppo korjata kun löytää paikan mistä korjaussarjan saa hankittua.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostTäältä saa todella laadukasta sarjaa, jos joku muu haluaa disaa korjata ja etsii osia..
http://www.germanautosolutions.com/p...hp?product=115
Ja tosiaan, jos ostaa kokonaan uuden DISAn lahonneen tilalle niin siinä on ihan samat ongelmat kuin siinä hajonneessakin, eli elinajanodote on aika lyhyt. Tuolla korjaussarjalla rempattu DISA kestää auton odotettavissa olevan loppuelämän ajan..E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostVahvistan, juuri eilen asentelin ko. korjaussarjan.
Ja tosiaan, jos ostaa kokonaan uuden DISAn lahonneen tilalle niin siinä on ihan samat ongelmat kuin siinä hajonneessakin, eli elinajanodote on aika lyhyt. Tuolla korjaussarjalla rempattu DISA kestää auton odotettavissa olevan loppuelämän ajan..E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Karvan päälle 120 euroa taisi olla kalleimman mallisella tiivisteellä postikuluineen + tullin kahvikassaosuuksineen. Kallis pakettihan se on verrattuna i6 Automotiven vastaavaan, mutta ilmeisesti laatukin on ihan jotain muuta.
Jottei mene offtopicin puolelle niin kysytääs että onko kukaan miettinyt ohjausakselin niveleen sen orkkis kumilätyskän tilalle jotain kestävämpää, eli uretaania? Tähän tyyliin siis: http://www.akgmotorsport.com/catalog...e46%20Steering
Vähän sama ajatus kun tuon DISAnkin kanssa, eli saisi riittää että kerran korjaa.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Kovasti katsellut tuollaista 330Ci avo manuaalia... Olisi yksi 225tkm ajettu tarjolla ja vm 2001. En ole e46 korimallia koskaan omistanut, mitä näissä kannattaa ottaa huomioon? Tyyppivikoja / koneen osalta? Onko jotain erityistä huomioitavaa?
Kiitoksia jo etukäteen mikäli saisin vastauksiaEx:
E38 740iL '00
E34 535i '88
E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93
Comment
-
-
Aika perushommia, ruostevikaiset kannattaa kiertää kaukaa, pahimmat on kyllä onneksi korjattukin yleensä koritakuuseen. DISA ja Vanos ovat varmasti noilla kilometreillä jo kunnostuksen tarpeessa jos niille ei ole mitään vielä tehty, mutta eivät ole sinänsä kalliita tai vaikeita hommia. Ympärivuotisessa käytössä ja pätkäajossa huohotin on koneen heikko kohta, mutta siitäkin selviää osat päivittämällä. Varsinkin tuon ikäisissä 3-litraisissa on ilmeisesti ollut jonkin verran ongelmaa perän repeämisten kanssa, siitä löytyy Googlella paljon tarinaa.
Varaosat ovat suhteellisen edullisia ja hyvin saatavilla. Eipä sen kummempaa, ihan yhtä ongelmallinen/ongelmaton kuin mikä muukin tahansa vähänkään mielenkiintoinen auto. Tämmöisiä ajatuksia nyt näin reilun kuukauden omani omistaneena.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostAika perushommia, ruostevikaiset kannattaa kiertää kaukaa, pahimmat on kyllä onneksi korjattukin yleensä koritakuuseen. DISA ja Vanos ovat varmasti noilla kilometreillä jo kunnostuksen tarpeessa jos niille ei ole mitään vielä tehty, mutta eivät ole sinänsä kalliita tai vaikeita hommia. Ympärivuotisessa käytössä ja pätkäajossa huohotin on koneen heikko kohta, mutta siitäkin selviää osat päivittämällä. Varsinkin tuon ikäisissä 3-litraisissa on ilmeisesti ollut jonkin verran ongelmaa perän repeämisten kanssa, siitä löytyy Googlella paljon tarinaa.
Varaosat ovat suhteellisen edullisia ja hyvin saatavilla. Eipä sen kummempaa, ihan yhtä ongelmallinen/ongelmaton kuin mikä muukin tahansa vähänkään mielenkiintoinen auto. Tämmöisiä ajatuksia nyt näin reilun kuukauden omani omistaneena.Ex:
E38 740iL '00
E34 535i '88
E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93
Comment
-
-
Siinähän sitä tuli jo monet jutut
Lisäisin vielä listaan, että mikäli puslajumppaa ei ole vielä tehty niin vaihtokunnossa on ainakin: Etualatukivarsien takapuslat (olisi jo varmaan syytä vaihtaa toiseen kertaan), takatukivarsien etummaiset, takakelkan isot puslat, perän takimmainen kannakepusla.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Kysytääs taas välillä,eli auto on 01 316i.
Kun akun käyttää irti ja laittaa takasin kiinni,lämpömittari lähtee nollasta ja pysähtyy puoleenväliin ihan normaalisti. Näin saattaa mennä muutama päivä kunnes auton sammutettua lämpömittari ei menekkään nollaan vaan jää vähän sen yläpuolelle jolloin auton lämmetessä viisari menee yli puolenvälin. Ja mitä pidempään ajelee irrottamatta akkua,aina kauemmas nollasta viisari jää sammutettuna ja vastaavasti sitä enemmän yli puolenvälin viisari menee auton lämmettyä. Ideoita?E30 cabriolet -92 M-Tech II
E46 sedan -01
Corolla
Comment
-
-
Päivee taloon! Hei autohan on 320D -02automaatti..
Ongelma: vilkut eivät vilkuta enään ollenkaan, aluksi vilkutttivat mutta eivät sit sammuneetkaan vaikka autosta käänsi virrat pois päältä.. Mittaristoon ei tosissaan syty mitään vilkun valoa tms eikä vilkura ollenkaan..
Välillö ei meinaa mennä keskuslukituspäällw ollenkaan.
Katsottu: 14volttia näyttää lataus auton köydessä ja kun ei käy niin 13,5hujakoilla..
Kaikki sulakkeet. Ei palanneita.
Akku tällä hetkellä irti että jos vaikka nollais tilanteen
Inpalla ei pysty lukemaan vikoja kun jostain syystä ei löydä kuskinpuoleisesta obd2 koko moottoria.e30 m40b16
Comment
-
-
Originally posted by BMW3 View Post
Ongelma: vilkut eivät vilkuta enään ollenkaan, aluksi vilkutttivat mutta eivät sit sammuneetkaan vaikka autosta käänsi virrat pois päältä.. Mittaristoon ei tosissaan syty mitään vilkun valoa tms eikä vilkura ollenkaan..
Välillö ei meinaa mennä keskuslukituspäällw ollenkaan.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment