Kiitos.. Näilläpä ohjeilla saatiin taas vilkut toimimaan.. Ei tarvinnut kuin irrottaa akku ja antaa olla muutaman tunnin ilman akkua ja siinä joutessaan irrotella naviboksit ja Kuuden ceedeen boksin enöö ei vikaa herjaan. Toimiiii
Lisäisin vielä listaan, että mikäli puslajumppaa ei ole vielä tehty niin vaihtokunnossa on ainakin: Etualatukivarsien takapuslat (olisi jo varmaan syytä vaihtaa toiseen kertaan), takatukivarsien etummaiset, takakelkan isot puslat, perän takimmainen kannakepusla.
Mahdollisesti myös etualatukivarret, jollei poista ja purista itse uusia puslia niihin. Lemförder kelpaa tukivarreksi loistavasti.
Jos ohjauksessa tuntuu vieläkin klappia, ohjausakselin kumilimppu uusiksi, osa 2 täältä: KLIK.
Painottaisin myös jarruhuollon merkitystä, jossei ole mitään tietoa jarrujen huollosta, purkaisin ja putsaisin edestä ja takaa jarrut. Liukutapit ja -kumit uusiksi, viilaa kannakkeen ja satulan liuku-urat puhtaalle metallille. Ehkä pölysuojakumit uusiksi, jos yhtään repsottaa.
Mahdollisesti myös etualatukivarret, jollei poista ja purista itse uusia puslia niihin. Lemförder kelpaa tukivarreksi loistavasti.
Jos ohjauksessa tuntuu vieläkin klappia, ohjausakselin kumilimppu uusiksi, osa 2 täältä: KLIK.
Painottaisin myös jarruhuollon merkitystä, jossei ole mitään tietoa jarrujen huollosta, purkaisin ja putsaisin edestä ja takaa jarrut. Liukutapit ja -kumit uusiksi, viilaa kannakkeen ja satulan liuku-urat puhtaalle metallille. Ehkä pölysuojakumit uusiksi, jos yhtään repsottaa.
Kiitokset vielä näistä! Alustaa ja jarruja olen tottunut jumppaamaan, joten en laske ongelmaksi / miinukseksi jos sieltä jotain paljastuu. Käyn monesti koko alustan autoissani joka niveltä ja puslaa myöten läpi oman mielenrauhan takaamiseksi, vaikkei aina akuuttia tarvetta olekkaan.
Siis ongelmana on että lähtee esim valoissa todella laiskasti.Ykkösellä ja kakkosella on ku ois juuttunu suohon, isommilla vaihteilla + kierroksilla vaikuttaa toimivan normaalisti.
Tiputtaa hetkellisesti kierroksia ykkösellä lähdöissä, ja sammuu.
Ja jos tyhjäkäynnillä painaa kaasua vaikka vaihde vapaalla, myös valot himmenee ku tipauttaa noita kierroksia..liittyisköhä tää laturiin?
laturin (akku) valo ei oo palanut mittaristossa missään vaiheessa.
Vaihettuja nyt: pa-suodin, nokka-akselin tunnistin, ketjunkiristin
Sammumisvika tulee satunnaisesti, alakierroksilla tahmeus melkein joka ajossa.
328 -00 bensatoukka
Last edited by e30_M-tech1; 17-02-2016, 22:06.
Reason: semmosta viel
Kylmänä noin 1-2 minuutin ajon jälkeen vikavalo vilkuttaa ehkä noin 5sek. Mitä lienee tarkoittaa? Ei siis jää palamaan,pari kertaa tehnyt moista. Kylmänä havaittavissa pientä tärinää n 1500-2500rpm ja nopeasti kaasua paikallaan painaessa ehkä hieman röpöttää.. Sytkä vikaa vois epäillä. Onko kokemuksia kenelläkään? Muuten kone käy ja vetää hyvin. koodeja ei ainakaan vielä löytynyt.:think Auto siis e46 316 -03
Kylmänä noin 1-2 minuutin ajon jälkeen vikavalo vilkuttaa ehkä noin 5sek. Mitä lienee tarkoittaa? Ei siis jää palamaan,pari kertaa tehnyt moista. Kylmänä havaittavissa pientä tärinää n 1500-2500rpm ja nopeasti kaasua paikallaan painaessa ehkä hieman röpöttää.. Sytkä vikaa vois epäillä. Onko kokemuksia kenelläkään? Muuten kone käy ja vetää hyvin. koodeja ei ainakaan vielä löytynyt.:think Auto siis e46 316 -03
Millä on koodit luettu? Pitäisi kyllä olla koodeja, jos moottorinvikavaloa vilkuttaa. Veikkaisin sytytyshäiriötä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kiitokset vielä näistä! Alustaa ja jarruja olen tottunut jumppaamaan, joten en laske ongelmaksi / miinukseksi jos sieltä jotain paljastuu. Käyn monesti koko alustan autoissani joka niveltä ja puslaa myöten läpi oman mielenrauhan takaamiseksi, vaikkei aina akuuttia tarvetta olekkaan.
No sitten harkitse vielä taka-akselin etukynkän puslien vaihtoa ja jos aiot viedä kulmien säätöön, olisi ehkä hyvä takaa vaihtaa uudet epäkeskopultit. Meinaavat tämän ikäisissä pirsseissä olla junttaantuneet.
Jos täyttä mielenrauhaa hakee, niin taka-akselin puslat saattavat olla vaihtokunnossa, ainakin ylä- ja alatukivarsien ulommat puslat.
Nyt menee jo hermot. Lambdan kun sai kuntoon niin toinen paikka lahoaa.
Tulee herja penkin joltain tunnistimelta. Onko toi se tunnistinmatto joka haistelee istuuko joku penkissä vai ei? Siis se apparin penkin tunnistin? Vai mikä hel... tätä vaivaa?
Carlyllä vikakoodi:
Tulee myös toinen koodi. Mitähän se tarkoittaa ja liittyykö edelliseen jotenkin?
E: Eikä voi olla penkin kipin lukolta. Penkki lukittuu kunnolla ja mittaristossa oleva valo sammuu heti kun penkin laskee kippi-asennosta normaaliin istuma-asentoon. Bägin valo ei jää palamaan kun auton käynnistää.
Ja olisi tämän voinut kirjoittaa heti ensin että kyse signaturen cabriosta.
Apukuskin penkki toimi mun mielestä väärin INPAn tilanäytöllä mutta koodi tuleekin kuskin penkiltä. Kuskin penkille ei ollut tilavaloja mun INPAssa.
Kuitenkin kun kuskin penkin kippaa niin mittarisoon syttyy valo tämän merkiksi ja sammuu kun penkin kääntää takaisin normaaliin istuma-asentoon.
Kaipa täytyy purkaa penkkiä ensi viikolla kun talvilomakin sopivasti.
Kaiketi tämä kipin anturi syyniin ja mitata että toimiiko?
Tämä ongelma tuli esiin kun putkeen hitsattiin lambdalle nippa. Ja kyllä, akku oli irti hitsauksen ajan. Eikä penkkejä ole kippailtu pariin kuukauteen (ennen vikakoodin ilmestymistä). Vikakoodia rupesi tarjoamaan ihan ns. tyhjästä. Auto pitäisi saada leimaan mutta ei taida leimaa irrota kun obd-testissä löytyy vikakoodi airbägin boksilta? :think
E: Vikakoodin nollaamisen jälkeen koodi tulee heti takasin.
E2: Tässä vielä nämä tilavalot:
Apukuskin penkkiä kun kippailee muuttuu tuo ylimmän rivin tila. Istuma asennossa palaa -Not Locked- ja kipattuna -Correct Locked-. Ja kyllä driver kohdan valot vaihtuvat kun apukuskin penkkiä kippailee.
Olisiko tämä homma korjattavissa jotenkin koodaamalla vai lähdenkö purkamaan penkkiä umpimähkään?
Mikähän rupesi vaivaamaan pyyhkijöitä kun jatkuvasti pyyhkii kun vääntää viiksestä?:think saattaa olla että lopettaa esim 5min jälkeen tai sitten jouduttava virtoja käyttämään poissa ennenkun lopettaa, eikä virtojen käyttäminenkään auta välttämätt vaan jatkuu silti :think Onko näistä mennyt pyyhkijän viiksia uusiks?
Mikähän rupesi vaivaamaan pyyhkijöitä kun jatkuvasti pyyhkii kun vääntää viiksestä?:think saattaa olla että lopettaa esim 5min jälkeen tai sitten jouduttava virtoja käyttämään poissa ennenkun lopettaa, eikä virtojen käyttäminenkään auta välttämätt vaan jatkuu silti :think Onko näistä mennyt pyyhkijän viiksia uusiks?
Kuulostaa enemmän korimodulin vialta (ZKE eli GM5) tai johtosarjan vialta: KLIK.
Painan takaluukunnappia kaukosäätimestä -> takaluukun lukkoa aikeaa ja san takaluukun auki.
Käännän avainta kuskin oven lukossa mihin suuntaan vaan -> ei tapahdu mitään.
Painan auton sisältä lukitusnappia -> kaikki ovet menevät lukkoon ja napit napsahtavat alas
Painan auton sisältä lukitusnappia -> kaikki ovet aukeavat ja napit napsahtavat ylös (kuskin ovi vähän vaivalloisesti).
Mikä voisi olla ongelma / korjaus?
- Jussi
I3 94Ah REX -16
F31 316d -13
Ex E90 318d -06
Ex E46 320iA Touring - 00
Ex E36 320 Coupé -93
Ex E36 318 Sedan -94
Ex E46 316 Sedan -00
Ex E36 325 Coupé -94
Ex E39 520 Touring -98
Ex E46 316 Compact -03
Comment