Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekkude
    BTCF Member
    • Jul 2013
    • 404
    • Muurla

    Ei sittenkään mitään.
    Last edited by Pekkude; 03-11-2016, 21:07.
    E38 740i -95

    Comment

    • Gog
      BTCF Member
      • Sep 2014
      • 105
      • Lahti

      Mitä raati mieltä, onko järkeä lähteä katsomaan e46 318i -98 joka ei ilmaannu vaikka omistaja on yrittänyt useemman kerran? Onko jotain mitä kannattaa kattoo het alkuun kyseisestä menopelistä? Syyläri ja vesipumppu on kyseiseen pirssiin vaihdettu just ja sen jälkeen ei enää oo ilmaantunu? Auttakee tyhmää :think
      730dA F01 SophistoGrau

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        Kun lähden ajamaan kylmällä autolla, ruiskii tuulilasinpesuneste tuulilasille täysin moitteetta. Parina viime kertana ei tuulilasipesunestettä oo tullukaan ajon loppumetreillä ollenkaan. Pyyhkijät pyyhkii, mutta nestettä ei tuu. Pienen tauon jälkeen kun lähtee ajaan niin nestettä ruikkii taas hyvin :think Vuotoja en löytäny, pakkaskestoo on ihan hyvin, suuttimet ei oo tukossa tai mitään ja nestettä tulee hyvällä paineella kun toimii. Toiminta vaan loppuu ihan yhtäkkiä. Moottoriko tossa menee vaihtoon sokkona? Ei paljoo maksais... mut mites se joku kuumenemissuoja vaikkei kauheen rankalla käytöllä oo ees ollu? Voiko se jotenkin kettuilla? :think

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by Kylli-Täti View Post
          Kun lähden ajamaan kylmällä autolla, ruiskii tuulilasinpesuneste tuulilasille täysin moitteetta. Parina viime kertana ei tuulilasipesunestettä oo tullukaan ajon loppumetreillä ollenkaan. Pyyhkijät pyyhkii, mutta nestettä ei tuu. Pienen tauon jälkeen kun lähtee ajaan niin nestettä ruikkii taas hyvin :think Vuotoja en löytäny, pakkaskestoo on ihan hyvin, suuttimet ei oo tukossa tai mitään ja nestettä tulee hyvällä paineella kun toimii. Toiminta vaan loppuu ihan yhtäkkiä. Moottoriko tossa menee vaihtoon sokkona? Ei paljoo maksais... mut mites se joku kuumenemissuoja vaikkei kauheen rankalla käytöllä oo ees ollu? Voiko se jotenkin kettuilla? :think
          Tarvikemoottori oli KL-Varaosista muistaakseni 18€, otin vielä alkuperäisen uuden pohjasuodin/tiivisteen (osa 5: KLIK) joka maksoi vissiin 5€ KL:ssä. Ei kannata paljoa arpoa näillä hinnoilla.

          Comment

          • jonsered92
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 470
            • JKL

            Mikähän lie..

            Vaihdettiin tossa kardaanin tukilaakeri, esijännitettiin myös. Rättinivel/kuminivel myös tottakai. Vaihto auttoi mutta vieläkin about 120km/h vauhdissa kuuluu kaasu pohjassa 3 ja 4 vaihteella humina takaa/keskeltä autoa(vaikea sanoa).. Sitten se häviää nopeasti kun vauhti kasvaa.

            Kardaanin ristikko oli ihan hyvä, klappia oli vähän laatikon päässä muttta voiko se tehdä ton äänen? Vai voiko perä ääntää noin tietyssä vauhdissa?

            (vähä sekava teksti mutta meinaa väsyttää)
            Nyt:e60 530xda herkuilla
            ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

            Comment

            • Suorakuus
              Bimmer Rookie
              • Sep 2016
              • 123
              • Etelä-Pohjanmaa

              Mitäs foorumilaiset on mieltä onko järkeä ostaa ~300tkm ajettua 320i 2,2 koneella eli onko tuo nyt sitten M54B22 moottori? :think
              Autossa on ilmeisesti täydellinen huoltohistoria.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16413
                • Asikkala

                Originally posted by Suorakuus View Post
                Mitäs foorumilaiset on mieltä onko järkeä ostaa ~300tkm ajettua 320i 2,2 koneella eli onko tuo nyt sitten M54B22 moottori? :think
                Autossa on ilmeisesti täydellinen huoltohistoria.
                Hinta ?

                Comment

                • Kylli-Täti
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 499
                  • Tampere

                  Originally posted by MNi View Post
                  Tarvikemoottori oli KL-Varaosista muistaakseni 18€, otin vielä alkuperäisen uuden pohjasuodin/tiivisteen (osa 5: KLIK) joka maksoi vissiin 5€ KL:ssä. Ei kannata paljoa arpoa näillä hinnoilla.
                  Näin ajattelinkin, eipä tossa taida mitään muuta mahdollista vikakohtaa olla, ellei sit joku liitos renaa. Kiitos vinkistä, otan matkaan myös ton suodattimen

                  Comment

                  • Suorakuus
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2016
                    • 123
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Hinta ?
                    Lähinnä hain että onko noilla kilsoilla oleva auto jo aivan täysi pommi.

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1830
                      • Karjaa

                      Originally posted by Suorakuus View Post
                      Lähinnä hain että onko noilla kilsoilla oleva auto jo aivan täysi pommi.
                      No sehän riippuu ihan siitä millaista ajoa on ollut ja millaisella pidolla. Jos ei ole isoa nippua kuitteja vaihdetuista osista / tehdyistä huolloista niin ei kannata ainakaan mottipäisiä summia maksaa. Laatikko ja kone näissä pääsääntöisesti kestää hyvin, ruostuminen voi noilla kilsoilla alkaa jo olla ongelma.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by Wespa View Post
                        No sehän riippuu ihan siitä millaista ajoa on ollut ja millaisella pidolla. Jos ei ole isoa nippua kuitteja vaihdetuista osista / tehdyistä huolloista niin ei kannata ainakaan mottipäisiä summia maksaa. Laatikko ja kone näissä pääsääntöisesti kestää hyvin, ruostuminen voi noilla kilsoilla alkaa jo olla ongelma.
                        Kilometriruostetta

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by Kylli-Täti View Post
                          Näin ajattelinkin, eipä tossa taida mitään muuta mahdollista vikakohtaa olla, ellei sit joku liitos renaa. Kiitos vinkistä, otan matkaan myös ton suodattimen
                          Suodin oli orkkisosa eli tilauskamaa. Toimii samalla myös tiivisteenä pumpun ja säiliön välissä. Vanha olis ehkä vielä tiivistänyt kelvollisesti mutta aatteli olla ottamatta riskiä.

                          Mullahan pumppu vuoti rungosta. Siinä puolivälissä pumppua on semmoinen pieni neliömäinen reikä, varman joku taitettu tukinippa tjsp ja siitä tunki vettä pihalle.

                          Comment

                          • Jekku
                            Newbiemmer
                            • Nov 2016
                            • 1
                            • Lieto

                            BMW 316 -99 luistonesto

                            Eli mun bmw 316 -99 on palanu luistonestovalo ja abs valo nyt jonku aikaa ja vikakoodi näytti moottorin kaasuläppää. Alussa kun valot sytty ne sammu ku käynnistyksen jälkee lähti liikkeel ja kaasuttu ykkösvaihteel vähä kovemmi mut sit sytty taas ajon aikana uudestaa. Nyt ku liukkaat tuli ne sammu kans ku lähti pihast ja renkaat löi vähä tyhjää ja luistonesto ja abs toimi normaalisti mut vartin ajon jälkeen sytty taas eikä toiminu. Sama tapahtu useempaa kertaa. Mikä tän vian vois aiheuttaa?

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1361
                              • Tampere

                              Jos ei anna vikakoodia mistään abs-anturista, niin sitten kenties akku/laturi?

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Siellä olis taas takatan bagin vaihto kamppis päällä.
                                Tällä kertaa kuskin airbag. Ei koske kaikkia e46:a mutta kannattaa kysyä
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎