Originally posted by BMW525Xda
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Edelliset omistajat "korjanneet" viallisen anturin ottamalla öljyn tason tarkastelun pois päältä? Rastia ruutuun tyylinen homma bmwscannerilla.Originally posted by grab_ View PostNäin muistelinkin..ei ole keltaista kannua näkynyt..pitänee se anturi uusia siis kokeeksi..
Tavallisesti viallinen anturi nimenomaan polttaa mittaristossa sen keltaisen kannun kuvaa.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
Tarkoittaako tämä sitä että rikkinäisestä anturista näyttöön ilmaantuu jatkuvasti palava keltainen kannu ?Originally posted by e36coupe View PostTavallisesti viallinen anturi nimenomaan polttaa mittaristossa sen keltaisen kannun kuvaa.
Olen ummatanut että keltainen kannu on öljyn määrän alarajan merkki ennen punaista kannua.
Comment
-
Jos keltainen öljykannu syttyy kun laittaa virrat pois on taso alhainen (ei hälyttävä). Jos keltainen öljykannu syttyy ajon aikana on taso hälyttävän alhainen eli mahdollisimman pian pelit seis. Viallinen anturi sytyttelee keltaista valoa miten sattuu eli jos valo syttyy ajon aikana ja taso maksimissa niin anturi vaihtoon. Omassa vehkeessä ilmoittelee virrat katkaistuna kun taso on tikun viivojen puolessa välissä.Originally posted by BMW525Xda View PostTarkoittaako tämä sitä että rikkinäisestä anturista näyttöön ilmaantuu jatkuvasti palava keltainen kannu ?
Olen ummatanut että keltainen kannu on öljyn määrän alarajan merkki ennen punaista kannua.
Punainen kannu on sitten ne öljynpaineet joka on oma anturinsa.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
Jos palaa jatkuvasti keltainen kannu anturi on rikki, jos sammutuksen jälkeen 4sek öljyn taso liian alhainen.Originally posted by BMW525Xda View PostTarkoittaako tämä sitä että rikkinäisestä anturista näyttöön ilmaantuu jatkuvasti palava keltainen kannu ?
Olen ummatanut että keltainen kannu on öljyn määrän alarajan merkki ennen punaista kannua.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
Lienee useampia vikaantumistapoja tai ainakin ilmentymiä. Kyllä sammutuksen jälkeinen keltaisen valon palaminen voi indikoida myös viallista anturia. Edellyttäen, että öljyn taso on oikealla kohdalla ja siltikin valo syttyy. Näin käyttäytyneen anturin olen vaihtanut ja siihen loppui valon palamiset.Originally posted by janne30 View PostJos palaa jatkuvasti keltainen kannu anturi on rikki, jos sammutuksen jälkeen 4sek öljyn taso liian alhainen.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
2008 vuodesta alkaen, mitä auto minulla ollut, on joka ikinen startti keltainen palanut hetken. Ja saa palaakin ...Olen tottunut että mulla olleissa dieseleissä öljy mieluummin lisääntyy kun vähenee.Originally posted by janne30 View PostJos palaa jatkuvasti keltainen kannu anturi on rikki, jos sammutuksen jälkeen 4sek öljyn taso liian alhainen.
Joo, tiedän että se on polttoainetta mitä sinne tiivistyy, mutta silti.Last edited by Esal; 16-10-2016, 14:03.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
2002 320da 110kw, lämmöt nousee vähän ja elää kuormituksen mukaan. Eli jos ajaa esim 80kmh lämmöt jää toisen viivan kohdille, 120kmh lämmöt nousee keskelle normaaliin eikä siitä enempää nouse. Nopeuden laskiessa myös lämmöt laskevat.
Alkoi siitä kun nestevalo sytty ajaessa ja pysähtyessä sammu. Lisäsin n.0,8l nestettä, ilmaruuvin avatessa tulee mestettä kyllä.
Mikähän mahtaa mättää?
Comment
-
Itse itselleni vastaten, sielläpä oli mekanismit kuivanneet, rasvaa väliin ja lähti toimimaan.Originally posted by OEM View PostOukhei, täytyy tutkailla jos vika löytyisi.
Comment
-
Termostaatti ehkä. Omassa autossa piti lämpöjä paremmin moottoritiellä mutta kaupungissa ja hitaammalla maantiellä neula laski selvästi.Originally posted by Sampoq View Post2002 320da 110kw, lämmöt nousee vähän ja elää kuormituksen mukaan. Eli jos ajaa esim 80kmh lämmöt jää toisen viivan kohdille, 120kmh lämmöt nousee keskelle normaaliin eikä siitä enempää nouse. Nopeuden laskiessa myös lämmöt laskevat.
Alkoi siitä kun nestevalo sytty ajaessa ja pysähtyessä sammu. Lisäsin n.0,8l nestettä, ilmaruuvin avatessa tulee mestettä kyllä.
Mikähän mahtaa mättää?
EDIT: en osaa sanoa onko tuolla nestevalolla tekemistä tämän kanssa, normaalistihan nestettä ei kuluLast edited by Aaqee; 17-10-2016, 10:45.
Comment
-
Seuraile sitä nestettä, omassa 330xd tullut jo monta kertaa tuo nestehävikki. Alkaa pikkuhiljaa mutta lisääntyy kokoajan, eikä meinaa löytyä vuoto ennenkun saa lisätä melkein päivittäin. Ensin se muovi/bakeliitti yhde siinä keskellä imusarjan alla ja toisena perinteinen paisuntasäiliö, lisäksi on mennyt jäähdytin ja ilmausruuveja. Ei näy paisarin halkeema, mutta koneen ollessa kuuma ja paineet päällä suihkuaa hienona sumuna konehuoneeseen.Originally posted by Sampoq View PostJoo termostaatin pistän vaihtoon, salavalikko näytti lämmöiksi vain 75° vaikka neula on normaalissa.
Nesteen luulen hävinneen pikkuhiljaa ja se nyt sattu yhtaikaa ton termarin kaa.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
Comment