Oon täsä nyt aika paljon kahlaillu nettiä läpi ja koittanut valistaa amatööri-oppimäärääni minkä vapaa-ajaltani kerkeän mutta ei per*ele taho tulla mittään.
Eli auto joutui seisontaan kuskin liian raskaan kaasujalan takia ja nyt ensi-autoa omistavana joudun laittamaan ensi-kerran auton seisontaan pakkasten ajaksi, eli tammikuun puoleen väliin saakka.. En ehtinyt asiaa edes ajatella, kun tuli ensimmäiset pakkaset ja rupesin starttaamaan. Huomasin että akku oli vääntänyt itsensä tyhjilleen. Varusteista mitä sain käsiin, oli nyt sitten akkulaturi ja se on yön ollut latauksessa, mutta huomasin sitten että peräluukku oli ollut huonosti kiinni ja akku oli kerännyt huurretta päällensä suojamuovin ollessa tietty irti.
Kysymykset kuuluukin että..
Mitäs tuolle huurteelle pitäisi tehdä ennen käynnistyksen yritystä? Pitääkö? Äkkiseltään vähän jännittää, mutta mie olenki vähän tämmönen turhan teoreettinen ihminen välillä.. Eli nyt sitä "käytännön"tietoa?
Bensan jättämisestä tankkiin ja sen määrästä näytti olevan montaa koulukuntaa ja päätin laittaa sinne nyt kuitenkin n.15 - 20l 98E:tä, mutta onko tämäkin nyt vähän huono ns. välimalli?
Kuinka paljon renkaat oikeasti kanttaantuu tässä ajassa, eli häätyiskö autoa siirrellä, ettei huomaisi sulien tullen auton tärryyttävän?
Ja olisiko tässä tapauksessa järkevintä siis ladata akku mahd. täyteen nyt ja irroittaa sitten vain (-) napa akusta, ettei purkaannu?
TAI voiko auto olla liian kauan lohkolämmityksessä? Saan siitä nimittäin virtaa puhaltimeen, mikä lämmittää autoa sisältä. Tarkoituksena tässä olisi saada kaikki kosteus mahdollisimman nopeasti esiin, jotta sisätilaan hankittu kosteudenpoistaja saisi imettyä tehokkaasti kaikki veks ja sen jälkeen voisi antaa vapaasti seisoa..
Eli auto joutui seisontaan kuskin liian raskaan kaasujalan takia ja nyt ensi-autoa omistavana joudun laittamaan ensi-kerran auton seisontaan pakkasten ajaksi, eli tammikuun puoleen väliin saakka.. En ehtinyt asiaa edes ajatella, kun tuli ensimmäiset pakkaset ja rupesin starttaamaan. Huomasin että akku oli vääntänyt itsensä tyhjilleen. Varusteista mitä sain käsiin, oli nyt sitten akkulaturi ja se on yön ollut latauksessa, mutta huomasin sitten että peräluukku oli ollut huonosti kiinni ja akku oli kerännyt huurretta päällensä suojamuovin ollessa tietty irti.
Kysymykset kuuluukin että..
Mitäs tuolle huurteelle pitäisi tehdä ennen käynnistyksen yritystä? Pitääkö? Äkkiseltään vähän jännittää, mutta mie olenki vähän tämmönen turhan teoreettinen ihminen välillä.. Eli nyt sitä "käytännön"tietoa?
Bensan jättämisestä tankkiin ja sen määrästä näytti olevan montaa koulukuntaa ja päätin laittaa sinne nyt kuitenkin n.15 - 20l 98E:tä, mutta onko tämäkin nyt vähän huono ns. välimalli?
Kuinka paljon renkaat oikeasti kanttaantuu tässä ajassa, eli häätyiskö autoa siirrellä, ettei huomaisi sulien tullen auton tärryyttävän?
Ja olisiko tässä tapauksessa järkevintä siis ladata akku mahd. täyteen nyt ja irroittaa sitten vain (-) napa akusta, ettei purkaannu?
TAI voiko auto olla liian kauan lohkolämmityksessä? Saan siitä nimittäin virtaa puhaltimeen, mikä lämmittää autoa sisältä. Tarkoituksena tässä olisi saada kaikki kosteus mahdollisimman nopeasti esiin, jotta sisätilaan hankittu kosteudenpoistaja saisi imettyä tehokkaasti kaikki veks ja sen jälkeen voisi antaa vapaasti seisoa..
Comment