Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaahco
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 17
    • Lappi

    Oon täsä nyt aika paljon kahlaillu nettiä läpi ja koittanut valistaa amatööri-oppimäärääni minkä vapaa-ajaltani kerkeän mutta ei per*ele taho tulla mittään.

    Eli auto joutui seisontaan kuskin liian raskaan kaasujalan takia ja nyt ensi-autoa omistavana joudun laittamaan ensi-kerran auton seisontaan pakkasten ajaksi, eli tammikuun puoleen väliin saakka.. En ehtinyt asiaa edes ajatella, kun tuli ensimmäiset pakkaset ja rupesin starttaamaan. Huomasin että akku oli vääntänyt itsensä tyhjilleen. Varusteista mitä sain käsiin, oli nyt sitten akkulaturi ja se on yön ollut latauksessa, mutta huomasin sitten että peräluukku oli ollut huonosti kiinni ja akku oli kerännyt huurretta päällensä suojamuovin ollessa tietty irti.

    Kysymykset kuuluukin että..

    Mitäs tuolle huurteelle pitäisi tehdä ennen käynnistyksen yritystä? Pitääkö? Äkkiseltään vähän jännittää, mutta mie olenki vähän tämmönen turhan teoreettinen ihminen välillä.. Eli nyt sitä "käytännön"tietoa?

    Bensan jättämisestä tankkiin ja sen määrästä näytti olevan montaa koulukuntaa ja päätin laittaa sinne nyt kuitenkin n.15 - 20l 98E:tä, mutta onko tämäkin nyt vähän huono ns. välimalli?

    Kuinka paljon renkaat oikeasti kanttaantuu tässä ajassa, eli häätyiskö autoa siirrellä, ettei huomaisi sulien tullen auton tärryyttävän?

    Ja olisiko tässä tapauksessa järkevintä siis ladata akku mahd. täyteen nyt ja irroittaa sitten vain (-) napa akusta, ettei purkaannu?

    TAI voiko auto olla liian kauan lohkolämmityksessä? Saan siitä nimittäin virtaa puhaltimeen, mikä lämmittää autoa sisältä. Tarkoituksena tässä olisi saada kaikki kosteus mahdollisimman nopeasti esiin, jotta sisätilaan hankittu kosteudenpoistaja saisi imettyä tehokkaasti kaikki veks ja sen jälkeen voisi antaa vapaasti seisoa..

    Comment

    • protoni
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2008
      • 1361
      • Tampere

      Kaverin E46:sta seisotin yhden talven kerrostalon parkkipaikalla siirtämättä, eikä se ainakaan ollut moksiskaan bensan, renkaiden tai sisätilojen suhteen. 2kk on kuitenkin lyhyt aika. Hae akku sisälle ja lataat pari kertaa seisonnan aikana.

      Comment

      • jaahco
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 17
        • Lappi

        Originally posted by protoni View Post
        Kaverin E46:sta seisotin yhden talven kerrostalon parkkipaikalla siirtämättä, eikä se ainakaan ollut moksiskaan bensan, renkaiden tai sisätilojen suhteen. 2kk on kuitenkin lyhyt aika. Hae akku sisälle ja lataat pari kertaa seisonnan aikana.

        Ok. Mites ku autoliikkeestä sanottiin, ettei kannattais irrottaa tyhjänä? Että silloin se olis entinen akku ja sano että ladata se täyteen ennen irrotusta.. Mihis tämä perustuu?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by jaahco View Post
          Oon täsä nyt aika paljon kahlaillu nettiä läpi ja koittanut valistaa amatööri-oppimäärääni minkä vapaa-ajaltani kerkeän mutta ei per*ele taho tulla mittään.

          Eli auto joutui seisontaan kuskin liian raskaan kaasujalan takia ja nyt ensi-autoa omistavana joudun laittamaan ensi-kerran auton seisontaan pakkasten ajaksi, eli tammikuun puoleen väliin saakka.. En ehtinyt asiaa edes ajatella, kun tuli ensimmäiset pakkaset ja rupesin starttaamaan. Huomasin että akku oli vääntänyt itsensä tyhjilleen. Varusteista mitä sain käsiin, oli nyt sitten akkulaturi ja se on yön ollut latauksessa, mutta huomasin sitten että peräluukku oli ollut huonosti kiinni ja akku oli kerännyt huurretta päällensä suojamuovin ollessa tietty irti.

          Kysymykset kuuluukin että..

          Mitäs tuolle huurteelle pitäisi tehdä ennen käynnistyksen yritystä? Pitääkö? Äkkiseltään vähän jännittää, mutta mie olenki vähän tämmönen turhan teoreettinen ihminen välillä.. Eli nyt sitä "käytännön"tietoa?

          Bensan jättämisestä tankkiin ja sen määrästä näytti olevan montaa koulukuntaa ja päätin laittaa sinne nyt kuitenkin n.15 - 20l 98E:tä, mutta onko tämäkin nyt vähän huono ns. välimalli?

          Kuinka paljon renkaat oikeasti kanttaantuu tässä ajassa, eli häätyiskö autoa siirrellä, ettei huomaisi sulien tullen auton tärryyttävän?

          Ja olisiko tässä tapauksessa järkevintä siis ladata akku mahd. täyteen nyt ja irroittaa sitten vain (-) napa akusta, ettei purkaannu?

          TAI voiko auto olla liian kauan lohkolämmityksessä? Saan siitä nimittäin virtaa puhaltimeen, mikä lämmittää autoa sisältä. Tarkoituksena tässä olisi saada kaikki kosteus mahdollisimman nopeasti esiin, jotta sisätilaan hankittu kosteudenpoistaja saisi imettyä tehokkaasti kaikki veks ja sen jälkeen voisi antaa vapaasti seisoa..
          Se huurre ei haittaa mitään käynnistyksessä. Sen verran lyhyt säilytys, että bensa säilyy riittävän hyvin tuon ajan. Toki ne renkaat menee kantikkaiksi, mutta siitä on turha murehtia ne muuttuu takaisin pyöreiksi kun otat auton ajoon. Ilmanpaineet kannattaa katsoa, että ilmaa on riittävästi. Mikäli autossa on hälyytin alkaa se huutamaan, jos otat akun irti kun ovet on lukossa. Ilmeisesti on virtaa saatavilla, niin jättäisin akun kiinni ja lataisin sen täyteen välillä (vaikka kerran 2 viikossa). Sisätilojen kuivattamisesta ei ole oikein mitään hyötyä, jos auto seisoo pihalla pakkasessa. Kosteus jäätyy eikä aiheuta hometta/hajua tms. Autoa voi pitää lohkolämmittimessä niin kauan kun haluaa. Toki jäähdytysneste siitä hieman kärsii, mutta jos ne vaihtaa kuten BMW suosittaa, niin eipä sillä ole kovin suurta merkitystä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1361
            • Tampere

            Originally posted by jaahco View Post
            Ok. Mites ku autoliikkeestä sanottiin, ettei kannattais irrottaa tyhjänä? Että silloin se olis entinen akku ja sano että ladata se täyteen ennen irrotusta.. Mihis tämä perustuu?
            Toi on varmaan sama kun ei kannata syödä tyhjään mahaan kun se on epäterveellistä. Ei se siitä mihinkään hajoa latasit sitten irrallaan tai paikallaan. Lämpösessä sisällä ottaa varmaan virtasen paremmin vastaan.

            Comment

            • jaahco
              Newbiemmer
              • Dec 2015
              • 17
              • Lappi

              HTK12 ja protoni, kiitos selventävistä vastauksista! Ahh ette uskokaan miten paljon stressitasot laski..

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by protoni View Post
                Toi on varmaan sama kun ei kannata syödä tyhjään mahaan kun se on epäterveellistä. Ei se siitä mihinkään hajoa latasit sitten irrallaan tai paikallaan. Lämpösessä sisällä ottaa varmaan virtasen paremmin vastaan.
                Oisko ne meinannu että kaikki sähköiset järjestelmät nollautuu niin ei kannata irroittaa ?:think

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16413
                  • Asikkala

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Oisko ne meinannu että kaikki sähköiset järjestelmät nollautuu niin ei kannata irroittaa ?:think
                  Ei nelikutosessa mikään nollaannu. Tiiä sitten mikä oli ideana.

                  Comment

                  • väiski525
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2572
                    • Vantaa

                    Originally posted by Tonton View Post
                    Siellä olis taas takatan bagin vaihto kamppis päällä.
                    Tällä kertaa kuskin airbag. Ei koske kaikkia e46:a mutta kannattaa kysyä
                    Kaks näitä nyt seisoo pihassa nii vois kysellä :think Oliko mitään tarkennusta korimallista / vuosimallista tms? :think
                    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                    - MB s205 220cdi -15
                    - Volvo s80 2.5t -07
                    - mb s211 280cdi -08
                    - e46 320i -03
                    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                    - e46 320d Individual "m-sport" -04
                    - e39 525i -01

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Ei nelikutosessa mikään nollaannu. Tiiä sitten mikä oli ideana.
                      Joo mä tiiän, oma 46 tuolla tallissa akkukaapelit irti nytkin.
                      Mutta liikkeessä ne ei välttämättä tiedä ja jos heille sattunut joskus e6x kanssa äxidentti niin varoittelevat varmuuden vuoksi.

                      ?

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        1:
                        Tarviiko navisoittimen irroitus jotain erikoistyökaluja? youtube videoita katselin niin niissä käyttivät sellasia metallisia klipseja tms jolla saivat soittimen kyljestä pidikkeet vapautettua. Onnistuuko ilman vai pitääkö haalia jostain sellaiset?

                        ainakaan schmiedmannin sivuilla esim ei löytynyt, sisustan listojen irroitukseen oli kyllä työkalut siellä.

                        aux piuha lähti tulemaan saksanmaalta niin sitävarten pitäis soitin irroitella, eikö?

                        2:
                        business soitin taisi lähteä ruuveilla vaan irti? tuohon emännän kauppakassiinkin pitäisi piuha laittaa, mikä on odotellut jo pari kk hyllyssä asennusta

                        3:
                        Saako nelikutoseen hipaisuvilkkua koodailtua :think: passatissa tottui siihen ja se on ihan mukava varuste..
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • janne30
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 2198
                          • Vantaa

                          Originally posted by väiski525 View Post
                          1:
                          Tarviiko navisoittimen irroitus jotain erikoistyökaluja? youtube videoita katselin niin niissä käyttivät sellasia metallisia klipseja tms jolla saivat soittimen kyljestä pidikkeet vapautettua. Onnistuuko ilman vai pitääkö haalia jostain sellaiset?

                          ainakaan schmiedmannin sivuilla esim ei löytynyt, sisustan listojen irroitukseen oli kyllä työkalut siellä.

                          aux piuha lähti tulemaan saksanmaalta niin sitävarten pitäis soitin irroitella, eikö?

                          2:
                          business soitin taisi lähteä ruuveilla vaan irti? tuohon emännän kauppakassiinkin pitäisi piuha laittaa, mikä on odotellut jo pari kk hyllyssä asennusta

                          3:
                          Saako nelikutoseen hipaisuvilkkua koodailtua :think: passatissa tottui siihen ja se on ihan mukava varuste..
                          1. Ainakaan kasettipesällä oleva ei tarvi ku ristipäämeisselin
                          2. Sama kuin 1.
                          3. Tähän oli joku lisäboksi mikä jutteli myös alpinen jonkun cd-vaihtaja mokkulan kanssa muttei jaksa muistaa nimeä. EDIT. Intravee II oli se nimi.
                          Last edited by janne30; 09-11-2016, 22:30.
                          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                          1 x F20
                          3 x E30
                          2 x E36
                          5 x E46
                          3 x E9X

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Originally posted by väiski525 View Post
                            Kaks näitä nyt seisoo pihassa nii vois kysellä :think Oliko mitään tarkennusta korimallista / vuosimallista tms? :think
                            Ei, jos olisi olisin kirjannut.
                            Ei tainnut viimeksikään olla kuin muutama malli mihin ei olisi hanttarin bagiä tarvinnut vaihtaa
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Originally posted by Tonton View Post
                              Ei, jos olisi olisin kirjannut.
                              Ei tainnut viimeksikään olla kuin muutama malli mihin ei olisi hanttarin bagiä tarvinnut vaihtaa
                              Jos kamppis on menny jo ohi, mutta bagiä ei ole vaihdettu, niin kannattaako sitä edes kysellä että vieläkö vaihtavat jos auto kuuluu niihin malleihin joihin sen vaihtoivat?
                              Kuitenkin turvallisuusvarusteesta kyse, niin luulisi että kuuluisi vaihtaa. :think

                              Milloin tuo apumiehen puolen kamppis oli?
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Jos kamppis on menny jo ohi, mutta bagiä ei ole vaihdettu, niin kannattaako sitä edes kysellä että vieläkö vaihtavat jos auto kuuluu niihin malleihin joihin sen vaihtoivat?
                                Kuitenkin turvallisuusvarusteesta kyse, niin luulisi että kuuluisi vaihtaa. :think

                                Milloin tuo apumiehen puolen kamppis oli?
                                Kyllä ne kamppikset siellä näkyy vuosia. Siitä en tiedä miten se vaihtaminen tälläisen ajan jälkeen. Luulisi vaihtavan, eikä näitä kamppiksia taida olla edes kuin näihin turvallisuus asioihin liittyen näin vanhoissa autoissa.
                                Uudemmissa varmaan jotain teknisiäkin huolia hoidetaan takaisin kutsuissa, esim e61:n virtakaapeli suojaus jne

                                Pitäisihän tästä kirjekkin tulla kotiin mutta joillain autot vaihtuu, posti kadottaa kirjeitä jne eikä kaikki käytä autoa huollossa bmwllä että kuulisi sitäkään kautta.

                                Olisko tosta joku 2v kun se tuli, omalle varattiin aika samantien ja nytkin varattoon osa kun
                                Olivat jo ehtineet saksasta loppua. Niin ei saanut suoraan ajan varausta

                                Parasta on itse soittaa ja kysyä jos ei kirjettä jaksa odottaa.
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎