Kulmathan ei muutu vaikka renkaat vaihtaakin. Leveillä takavalsseilla vaan olisi parempi saada takarenkaat liki pystyyn, vähemmän siis negatiivista camberia kuin 225/40R18 renkaille.
Tätä asiaa nyt käytännössä oli tarkoitus kysyä. Pitäs saada kulmat sellaiseksi ettei vetele urissa (lue: että vetelisi mahdollisimman vähän) ja kesärenkaat se ongelma on vetelyn suhteen on. Asiaa voisi jatkaa uraherkkyystopicissa, kun ei nää nyt välttämättä tänne niin kuulu. Kirjottelen sinne jossain vaiheessa.
Suuntauksessa pitää siis pyytää ottamaan huomioon kesärenkaiden koko. Tietty noin leveillä ja matalaprofiilisilla renkailla pyöräyttää kesän puolessa välissä renkaat toisin päin valsseille niin että taka-akselilla sisäreuna vasemmalta puoleta vaihtuukin oikean puolen ulkoreunaksi.
Jep, mielummin silti säädättäisin kesärenkailla nuo kulmat. Talvella pehmeemmät renkaat ja antaa enemmän anteeksi.
e46 330d automaatti, ongelmana kierrosten heijjaaminen tyhjäkäynnillä ja lämpimällä koneella joutuu starttaamaan pitkään ennenkuin lähtee käyntiin. Kierrosten heittely satunnaista tyhjäkäynniltä n.1500 kierrokseen asti. Ei tee aina tätä. Mistäs lähteä etsimään vikaa?
Kierrosten heittely johtuu varmaan siitä sähköisestä lisälämmittimestä joka ottaa ihan hirveesti virtaa, samalla auton valot yms. välkkyy. Kokeile laittaa lämmityslaite kiinni, eli puhallus kokonaan pois niin pitäisi lakata heijaus?
Tuosta lämpimänä sahauttamisesta en tiedä, olisko se nyt se kampiakselin asentotunnistin...?
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
kysästään tässäkin kun, e46 sammu tienposkeen anto koodiks p0340 eli nokan asentotunnistin? vaihoin imu puolelle tunnistimen mutta ei käynnisty vielä. Voisiko olla se toinen pakopuolen tunnistin mykkä?
Yleensä tuo viittaa imupuolen anturiin mutta voi vissiin tulla molemmista. Alkuperäistä Hellaa tilalle, tarvikkeet tuppaa reistailemaan noissa. Omassakin autossa tuli tuo koodi ja silloin ei kyllä ajossa huomannu mitään eroa, ymmärtääkseni auton pitäisi hätätilassa kuitenkin toimia kampiakselin antureilla jos nokka akselin anturit ei toimi. Tarkista noiden antureiden sulake, eli tuo 20 A konetilasta: http://blog.bavauto.com/wp-content/u...-Pack-0281.jpg
Kierrosten heittely johtuu varmaan siitä sähköisestä lisälämmittimestä joka ottaa ihan hirveesti virtaa, samalla auton valot yms. välkkyy. Kokeile laittaa lämmityslaite kiinni, eli puhallus kokonaan pois niin pitäisi lakata heijaus?
Tuosta lämpimänä sahauttamisesta en tiedä, olisko se nyt se kampiakselin asentotunnistin...?
Ei vaikutusta puhaltimen asennolla, ajaessa alkoi nyt myös tekemään välillä samaa kierrosten heijausta 1500-2000 kierroksessa.
Yleensä tuo viittaa imupuolen anturiin mutta voi vissiin tulla molemmista. Alkuperäistä Hellaa tilalle, tarvikkeet tuppaa reistailemaan noissa. Omassakin autossa tuli tuo koodi ja silloin ei kyllä ajossa huomannu mitään eroa, ymmärtääkseni auton pitäisi hätätilassa kuitenkin toimia kampiakselin antureilla jos nokka akselin anturit ei toimi. Tarkista noiden antureiden sulake, eli tuo 20 A konetilasta: http://blog.bavauto.com/wp-content/u...-Pack-0281.jpg
Sulake kunnossa. Täytyy odotella toi toinen anturi ja kokeilla jos se sillä. Mitähän tuolle osais sitten tehä jos ei lähde käyntiiin?
Mikähän mahtaisi olla vikana kun ei meinaa auto kylmänä lähteä käyntiin. Saa sahata perkeleesti ja sitten jos lähtee niin hirveän savupilven saattelemana, sitten kun on hetken ajellut niin lähtee aina kivasti käyntiin.
Voisko olla jokin suodatin tukossa? Tai sitten hehkut?:think
Kuinkas kallis/vaikea remontti on noiden hehkujen vaihto?
Mikähän mahtaisi olla vikana kun ei meinaa auto kylmänä lähteä käyntiin. Saa sahata perkeleesti ja sitten jos lähtee niin hirveän savupilven saattelemana, sitten kun on hetken ajellut niin lähtee aina kivasti käyntiin.
Voisko olla jokin suodatin tukossa? Tai sitten hehkut?:think
Kuinkas kallis/vaikea remontti on noiden hehkujen vaihto?
Auto siis 320d -136HV
Kyllä pitää ilman hirveätä sahaamista näillä keleillä käynnistyä vaikka kaikki hehkut olisi pimeänä. Suuntaisin katseeni suuttimiin. Näistä kannattaa katsoa korjausarvot ja mitataohivuodot. Samalla kannattaa vilkaista sitten käynnistyksen aikana rail-paine.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Taitaa tuo kuskin bägin vaihto koskea suht laajaa osaa nelikutosista, alkuviikosta kysyin koskeeko omaa ja nyt on jo uusi paikallaan.
Sama uutinen täältäkin, viime viikon lopulla kysäisin ja juuri tulin kuskin airbägin vaihdosta. Auto siis E46 -04 M-sport ratilla. Aikaa meni 40 minuuttia kun olin pikkasen etuajassa.
Sama uutinen täältäkin, viime viikon lopulla kysäisin ja juuri tulin kuskin airbägin vaihdosta. Auto siis E46 -04 M-sport ratilla. Aikaa meni 40 minuuttia kun olin pikkasen etuajassa.
Omassa tais mennä kaikenkaikkiaan 9min koko suorituksessa
Moikka!
Tarvis jeesiä e46:sen kanssa. Kyseessä siis 316 m43b19 koneella.
Ongelmana on se, että lopetti lämpöisen ilman puhaltamisen ehkä noin viikko sitten. Jäähdytysnestettä on vuotanut jo tosi pitkään ja se on paikallistettu syyläriin päätyyn. Se ei ole kuitenkaan ennen haitannut, koska toiminut moitteettomasti nesteitä lisäämällä. Pari viikkoa sitten kovimmilla pakkasilla nesteet pääsi jäätymään, oli tosin nestevajausta silloin että ei sen puoleen hajottanut mitään. Sulatuksen ja uusien nesteiden jälkeen toimi taas ihan hyvin, tuota edellämainittua vuotoa lukuunottamatta. Sitten eräänä päivänä naikkosen ajossa tuo lopetti lämpösen ilman puhaltamisen(olin itse ajanut sillä aamulla ja silloin vielä tuli lämpöstä). Kyseisen päivän iltana pari kertaa puhalsi satunnaisesti lämmintä ilmaa vähän aikaa, mutta sen jälkeen on tullut vain kylmää.
Missähän voisi olla vika? Missä tuossa sijaitsee vesiventtiili tai lämppärin kenno(olisko mahdollista että tämä olisi tukossa)? Tai onko tuossa jotain kiertovesipumppua, mikä kierrättää nesteen lämppärin kennolle?
Jos pitempään ajaa, niin höyryä nousee konehuoneesta, mutta se ilmeisesti tulee tuosta syylärin halkeamasta. Onko normaalia? Ja uusi syyläri tulee ensi viikolla, mutta ei tuo ongelma varmaan kokonaan siitä johdu.
Paikkausainetta on kokeiltu sen jälkeen, kun ei puhaltanut ollenkaan lämmintä.
Comment