Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16421
    • Asikkala

    Originally posted by Jube View Post
    M43B19 kiertokangen pukkien kiristys momentti hakusessa :think
    Vaihe 1: 20 Nm
    Vaihe 2: 70 astetta

    Comment

    • |makke
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 847
      • Vaasa

      Originally posted by jr66 View Post
      Täh ? Miksi muuttuisi, säädätkö jotakin raidetangon päätä tjs. samalla ?

      Originally posted by MNi View Post
      Kulmathan ei muutu vaikka renkaat vaihtaakin. Leveillä takavalsseilla vaan olisi parempi saada takarenkaat liki pystyyn, vähemmän siis negatiivista camberia kuin 225/40R18 renkaille.
      Tätä asiaa nyt käytännössä oli tarkoitus kysyä. Pitäs saada kulmat sellaiseksi ettei vetele urissa (lue: että vetelisi mahdollisimman vähän) ja kesärenkaat se ongelma on vetelyn suhteen on. Asiaa voisi jatkaa uraherkkyystopicissa, kun ei nää nyt välttämättä tänne niin kuulu. Kirjottelen sinne jossain vaiheessa.

      Originally posted by MNi View Post
      Suuntauksessa pitää siis pyytää ottamaan huomioon kesärenkaiden koko. Tietty noin leveillä ja matalaprofiilisilla renkailla pyöräyttää kesän puolessa välissä renkaat toisin päin valsseille niin että taka-akselilla sisäreuna vasemmalta puoleta vaihtuukin oikean puolen ulkoreunaksi.
      Jep, mielummin silti säädättäisin kesärenkailla nuo kulmat. Talvella pehmeemmät renkaat ja antaa enemmän anteeksi.

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        Originally posted by topiiz View Post
        e46 330d automaatti, ongelmana kierrosten heijjaaminen tyhjäkäynnillä ja lämpimällä koneella joutuu starttaamaan pitkään ennenkuin lähtee käyntiin. Kierrosten heittely satunnaista tyhjäkäynniltä n.1500 kierrokseen asti. Ei tee aina tätä. Mistäs lähteä etsimään vikaa?
        Kierrosten heittely johtuu varmaan siitä sähköisestä lisälämmittimestä joka ottaa ihan hirveesti virtaa, samalla auton valot yms. välkkyy. Kokeile laittaa lämmityslaite kiinni, eli puhallus kokonaan pois niin pitäisi lakata heijaus?

        Tuosta lämpimänä sahauttamisesta en tiedä, olisko se nyt se kampiakselin asentotunnistin...?
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Originally posted by jr66 View Post
          Vaihe 1: 20 Nm
          Vaihe 2: 70 astetta
          Kiitos!
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Amigo
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 167
            • Turku

            Originally posted by Wille87 View Post
            kysästään tässäkin kun, e46 sammu tienposkeen anto koodiks p0340 eli nokan asentotunnistin? vaihoin imu puolelle tunnistimen mutta ei käynnisty vielä. Voisiko olla se toinen pakopuolen tunnistin mykkä?
            Yleensä tuo viittaa imupuolen anturiin mutta voi vissiin tulla molemmista. Alkuperäistä Hellaa tilalle, tarvikkeet tuppaa reistailemaan noissa. Omassakin autossa tuli tuo koodi ja silloin ei kyllä ajossa huomannu mitään eroa, ymmärtääkseni auton pitäisi hätätilassa kuitenkin toimia kampiakselin antureilla jos nokka akselin anturit ei toimi. Tarkista noiden antureiden sulake, eli tuo 20 A konetilasta: http://blog.bavauto.com/wp-content/u...-Pack-0281.jpg
            E46 328ci

            Comment

            • topiiz
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 329
              • Rovaniemi

              Originally posted by Esal View Post
              Kierrosten heittely johtuu varmaan siitä sähköisestä lisälämmittimestä joka ottaa ihan hirveesti virtaa, samalla auton valot yms. välkkyy. Kokeile laittaa lämmityslaite kiinni, eli puhallus kokonaan pois niin pitäisi lakata heijaus?

              Tuosta lämpimänä sahauttamisesta en tiedä, olisko se nyt se kampiakselin asentotunnistin...?
              Ei vaikutusta puhaltimen asennolla, ajaessa alkoi nyt myös tekemään välillä samaa kierrosten heijausta 1500-2000 kierroksessa.
              e61 530xd Msport Lci

              Comment

              • Wille87
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 60
                • Savo

                Originally posted by Amigo View Post
                Yleensä tuo viittaa imupuolen anturiin mutta voi vissiin tulla molemmista. Alkuperäistä Hellaa tilalle, tarvikkeet tuppaa reistailemaan noissa. Omassakin autossa tuli tuo koodi ja silloin ei kyllä ajossa huomannu mitään eroa, ymmärtääkseni auton pitäisi hätätilassa kuitenkin toimia kampiakselin antureilla jos nokka akselin anturit ei toimi. Tarkista noiden antureiden sulake, eli tuo 20 A konetilasta: http://blog.bavauto.com/wp-content/u...-Pack-0281.jpg

                Sulake kunnossa. Täytyy odotella toi toinen anturi ja kokeilla jos se sillä. Mitähän tuolle osais sitten tehä jos ei lähde käyntiiin?

                Comment

                • susi_ihminen
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 62
                  • Janakkala

                  320d kylmäkäynnistys

                  Mikähän mahtaisi olla vikana kun ei meinaa auto kylmänä lähteä käyntiin. Saa sahata perkeleesti ja sitten jos lähtee niin hirveän savupilven saattelemana, sitten kun on hetken ajellut niin lähtee aina kivasti käyntiin.

                  Voisko olla jokin suodatin tukossa? Tai sitten hehkut?:think

                  Kuinkas kallis/vaikea remontti on noiden hehkujen vaihto?

                  Auto siis 320d -136HV
                  Wannabiemmer
                  ---------------------------
                  E53 X5 3.0d -04
                  E87 130i -05
                  E34 520i -91 M30B34

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by susi_ihminen View Post
                    Mikähän mahtaisi olla vikana kun ei meinaa auto kylmänä lähteä käyntiin. Saa sahata perkeleesti ja sitten jos lähtee niin hirveän savupilven saattelemana, sitten kun on hetken ajellut niin lähtee aina kivasti käyntiin.

                    Voisko olla jokin suodatin tukossa? Tai sitten hehkut?:think

                    Kuinkas kallis/vaikea remontti on noiden hehkujen vaihto?

                    Auto siis 320d -136HV
                    Kyllä pitää ilman hirveätä sahaamista näillä keleillä käynnistyä vaikka kaikki hehkut olisi pimeänä. Suuntaisin katseeni suuttimiin. Näistä kannattaa katsoa korjausarvot ja mitataohivuodot. Samalla kannattaa vilkaista sitten käynnistyksen aikana rail-paine.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • ooopeee
                      BTCF Member
                      • Dec 2011
                      • 2109
                      • Kouvola

                      Onko kellään ollu tuulitunnelin räppänöiden ohjauksessa vikaa? Järkeen kävis et ne kylmään on kii ja kun lämpii ni aukee . Vai?

                      E: siellä on joku sähköohjattu alipaineventtiili kaiketi 11747810831. Voiskohan sen toimintaa jollain katella?

                      Sigun peli kyseessä.
                      Last edited by ooopeee; 17-11-2016, 18:26.
                      VW passat 1.9tdi 4motion
                      E36 "328" cabrio

                      Comment

                      • Pekumie
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 243
                        • -

                        Taitaa tuo kuskin bägin vaihto koskea suht laajaa osaa nelikutosista, alkuviikosta kysyin koskeeko omaa ja nyt on jo uusi paikallaan.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by Pekumie View Post
                          Taitaa tuo kuskin bägin vaihto koskea suht laajaa osaa nelikutosista, alkuviikosta kysyin koskeeko omaa ja nyt on jo uusi paikallaan.
                          Sama uutinen täältäkin, viime viikon lopulla kysäisin ja juuri tulin kuskin airbägin vaihdosta. Auto siis E46 -04 M-sport ratilla. Aikaa meni 40 minuuttia kun olin pikkasen etuajassa.

                          Comment

                          • Pekumie
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 243
                            • -

                            Originally posted by MNi View Post
                            Sama uutinen täältäkin, viime viikon lopulla kysäisin ja juuri tulin kuskin airbägin vaihdosta. Auto siis E46 -04 M-sport ratilla. Aikaa meni 40 minuuttia kun olin pikkasen etuajassa.
                            Omassa tais mennä kaikenkaikkiaan 9min koko suorituksessa

                            Comment

                            • Zanddu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2016
                              • 44
                              • Iitti

                              Moikka!
                              Tarvis jeesiä e46:sen kanssa. Kyseessä siis 316 m43b19 koneella.
                              Ongelmana on se, että lopetti lämpöisen ilman puhaltamisen ehkä noin viikko sitten. Jäähdytysnestettä on vuotanut jo tosi pitkään ja se on paikallistettu syyläriin päätyyn. Se ei ole kuitenkaan ennen haitannut, koska toiminut moitteettomasti nesteitä lisäämällä. Pari viikkoa sitten kovimmilla pakkasilla nesteet pääsi jäätymään, oli tosin nestevajausta silloin että ei sen puoleen hajottanut mitään. Sulatuksen ja uusien nesteiden jälkeen toimi taas ihan hyvin, tuota edellämainittua vuotoa lukuunottamatta. Sitten eräänä päivänä naikkosen ajossa tuo lopetti lämpösen ilman puhaltamisen(olin itse ajanut sillä aamulla ja silloin vielä tuli lämpöstä). Kyseisen päivän iltana pari kertaa puhalsi satunnaisesti lämmintä ilmaa vähän aikaa, mutta sen jälkeen on tullut vain kylmää.
                              Missähän voisi olla vika? Missä tuossa sijaitsee vesiventtiili tai lämppärin kenno(olisko mahdollista että tämä olisi tukossa)? Tai onko tuossa jotain kiertovesipumppua, mikä kierrättää nesteen lämppärin kennolle?
                              Jos pitempään ajaa, niin höyryä nousee konehuoneesta, mutta se ilmeisesti tulee tuosta syylärin halkeamasta. Onko normaalia? Ja uusi syyläri tulee ensi viikolla, mutta ei tuo ongelma varmaan kokonaan siitä johdu.
                              Paikkausainetta on kokeiltu sen jälkeen, kun ei puhaltanut ollenkaan lämmintä.

                              Comment

                              • tuningki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1205
                                • $ievi

                                Vesiventtiili tuppaa jumimaan... Mulla joskus tulee vain kuumaa..olikos se siinä ilmansuodatin kotelon takana...
                                Bmw 320d -10
                                Volvo s40 2.4 -05
                                ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                                ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                                ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎