Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondis
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 698
    • Tuusula

    Tuli ostettua tollanen 100ah/850a nordmaxi kun akkupojilla sitä suosittelivat, katotaan miten pelittää :think
    MB E55 AMG -05
    E36 318TiA -96
    E34 535i -89 imolarot
    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1842
      • Lappeenranta, Finland

      Originally posted by Jondis View Post
      Päätti bemarin hyvä orkkis akku vuodelta 2003 nyt sitten pakkasten tultua kyykätä, joten joutuukos näissä jo koodailuhommiin jos akkua vaihtaa eri tehoiseen?
      Teki saman ja melkein suorilta jaloilta. Kaupan ruudusta peruutin pois, otti ja sammahti. Uusi startti, pikkasen hörähti, sama juttu muutaman kerran ja sitten ei enää jaksanut startata. Tähän asti ihan selvä akun kuoleentumisoire. Omituista oli sen sijaan se, että apuvirrasta ei ollut mitään apua. Tosin auttajaan oli vielä hankalampi saada kaapelit kunnolla kiinni kuin tohon toukkaan. Sinne jäi Citymarketin pihaan. Haetaan uusi akku, ladataan ja lauantaina aamusta vaihtamaan, pitäisi kelikin olla vähän inhimillisempi. Olkoon siellä pihalla sen aikaa.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • Jondis
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 698
        • Tuusula

        Näinpä minäkin luulin, että pelkällä akulla selvitään. Seuraavana päivänä kunnon apuvirralla ja pyörittää nätisti sekä hörähtelee välillä mutta ei millään tulille. Vilkasu huolto dokumentteihin ja edellinen löpösuodattimen vaihto 3v sitten. Uus suodatin ja laakista käymään
        Edit: ja akun vaihdoin siis siinä samalla vasta, sekä hehkureleen kun on sekin jo pari viikkoa odotellut takapenkillä
        MB E55 AMG -05
        E36 318TiA -96
        E34 535i -89 imolarot
        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

        Comment

        • katiska
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 102
          • Kemi

          Mitähän mahtaa olla nämä kuvassa näkyvät liittimet/johdot? Eli nuo piuhat mitkä ympyrän sisällä ja sitten tuo liitin missä kysymysmerkki. Tuo harmaa liitin on sumuvalolle.

          Last edited by katiska; 08-01-2017, 17:40.
          Nyt:
          -Bmw e46 320ci -00

          Ex:
          -Bmw e36 328 -95
          -Bmw e30 316 -88

          Comment

          • Sansq
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 54
            • Espoo/Lahti

            Meniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.
            E46 330d touring '03

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              Eiköhän siellä termari vaan ole kyykännyt. Mulla uudellakin termarilla laski lämmöt tyhjäkäynnillä noilla -20 pakkasilla.
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Sansq View Post
                Meniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.
                Aloita vaihtamalla termari, en noilla oireilla usko kansivikaan.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by Sansq View Post
                  Meniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.
                  Kansiviat M57N:ssä harvinaisia jollei ajeta ilman jäähdytysnesteitä. Kuten mainittua, termarit vaihtoon (pää+EGR, jos on jälkimmäistä).

                  Comment

                  • Spede90
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 26
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Sansq View Post
                    Meniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.
                    Itsellä kanssa M57N ja lämmöt nousi juurikin tuohon n.70 asteeseen. Vaihdoin ensin EGR:n termostaatin, koska oli huomattavasti helpompi homma. Mutta tämä ei auttanut mitään ja kun sain päätermarin pois paikaltaan oli peli selvä sillä muoviset "kynnet" oli lohennut ja koko termari levinnyt.
                    Attached Files
                    Nyt: -17 G30 530e M-Sport
                    Ex: -04 E46 330dA M57N M-Sport II
                    -95 E34 525TDS Toukka

                    Comment

                    • Jondis
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 698
                      • Tuusula

                      Originally posted by Spede90 View Post
                      Itsellä kanssa M57N ja lämmöt nousi juurikin tuohon n.70 asteeseen. Vaihdoin ensin EGR:n termostaatin, koska oli huomattavasti helpompi homma. Mutta tämä ei auttanut mitään ja kun sain päätermarin pois paikaltaan oli peli selvä sillä muoviset "kynnet" oli lohennut ja koko termari levinnyt.
                      Täysin samanlaisessa kunnossa oli mullakin termari, kun uuden laitoin. Liekkö ihan normi homma, että ne noin sitten halkee:think
                      MB E55 AMG -05
                      E36 318TiA -96
                      E34 535i -89 imolarot
                      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                      Comment

                      • makek87
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 101
                        • Helsinki

                        Pystyykö noista ahdoista päättelemään tehovaroista yhtään?
                        Kyseessä on e46 330d, joka on ohjelmoitu ja kuulemma putkistoa muokattu.. Ahtaa kuulemma 1,7bar.
                        Eikö noista joku 230hv/500nm yleensä yleensä oteta? :-)

                        Comment

                        • janne30
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 2198
                          • Vantaa

                          Originally posted by makek87 View Post
                          Pystyykö noista ahdoista päättelemään tehovaroista yhtään?
                          Kyseessä on e46 330d, joka on ohjelmoitu ja kuulemma putkistoa muokattu.. Ahtaa kuulemma 1,7bar.
                          Eikö noista joku 230hv/500nm yleensä yleensä oteta? :-)
                          Kannattaa varmaan kertoa onko vanhemmalla vai uudemmalla koneella, uudemmassa vakiona jo 204hp...

                          Edit. Toteutuneista syöttömääristä näkee ainaki paljon vääntöä, sen avulla saat laskettua hp.
                          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                          1 x F20
                          3 x E30
                          2 x E36
                          5 x E46
                          3 x E9X

                          Comment

                          • makek87
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 101
                            • Helsinki

                            2001 eli 184hv

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1842
                              • Lappeenranta, Finland

                              Miten huuhdella jäähdytysjärjestelmä, jos ei ole muuta kuin kantovesi saatavilla? Lattiakaivo löytyy Onko edes tarvetta, jos laittaa saman väristä tavaraa? Saako syylärin letkut irrottamalla systeemin niin tyhjäksi, että voisi vaihtaa eri väriset nesteet?

                              Kyseessä siis 330Xi, josta meni syyläri, uusi odottaa asennusta ja uusia O-renkaita.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1830
                                • Karjaa

                                Originally posted by 525iiäxä View Post
                                Saako syylärin letkut irrottamalla systeemin niin tyhjäksi, että voisi vaihtaa eri väriset nesteet?
                                Ei saa, lohkon kyljestä (samalla puolella kuin öljypohjan proppu) proppu auki niin tulee loputkin nesteet pihalle. Siihen pitää sitten viritellä joku letku tms. ettei roiski ihan vallattomasti ympäriinsä.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎