Tuli ostettua tollanen 100ah/850a nordmaxi kun akkupojilla sitä suosittelivat, katotaan miten pelittää :think
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
-
Teki saman ja melkein suorilta jaloilta. Kaupan ruudusta peruutin pois, otti ja sammahti. Uusi startti, pikkasen hörähti, sama juttu muutaman kerran ja sitten ei enää jaksanut startata. Tähän asti ihan selvä akun kuoleentumisoire. Omituista oli sen sijaan se, että apuvirrasta ei ollut mitään apua. Tosin auttajaan oli vielä hankalampi saada kaapelit kunnolla kiinni kuin tohon toukkaan. Sinne jäi Citymarketin pihaan. Haetaan uusi akku, ladataan ja lauantaina aamusta vaihtamaan, pitäisi kelikin olla vähän inhimillisempi. Olkoon siellä pihalla sen aikaa.Originally posted by Jondis View PostPäätti bemarin hyvä orkkis akku vuodelta 2003 nyt sitten pakkasten tultua kyykätä, joten joutuukos näissä jo koodailuhommiin jos akkua vaihtaa eri tehoiseen?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Näinpä minäkin luulin, että pelkällä akulla selvitään. Seuraavana päivänä kunnon apuvirralla ja pyörittää nätisti sekä hörähtelee välillä mutta ei millään tulille. Vilkasu huolto dokumentteihin ja edellinen löpösuodattimen vaihto 3v sitten. Uus suodatin ja laakista käymään
Edit: ja akun vaihdoin siis siinä samalla vasta, sekä hehkureleen kun on sekin jo pari viikkoa odotellut takapenkilläMB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Meniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.E46 330d touring '03
Comment
-
Eiköhän siellä termari vaan ole kyykännyt. Mulla uudellakin termarilla laski lämmöt tyhjäkäynnillä noilla -20 pakkasilla.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
Aloita vaihtamalla termari, en noilla oireilla usko kansivikaan.Originally posted by Sansq View PostMeniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kansiviat M57N:ssä harvinaisia jollei ajeta ilman jäähdytysnesteitä. Kuten mainittua, termarit vaihtoon (pää+EGR, jos on jälkimmäistä).Originally posted by Sansq View PostMeniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.
Comment
-
Itsellä kanssa M57N ja lämmöt nousi juurikin tuohon n.70 asteeseen. Vaihdoin ensin EGR:n termostaatin, koska oli huomattavasti helpompi homma. Mutta tämä ei auttanut mitään ja kun sain päätermarin pois paikaltaan oli peli selvä sillä muoviset "kynnet" oli lohennut ja koko termari levinnyt.Originally posted by Sansq View PostMeniköhän tuosta vehkeestä kansi vaiko termari vai jotain muuta? Lämmöt nousee normaalisti sinne 70 asteeseen jonka jälkeen ei jaksa nostella ylöspäin oikeastaan yhtään. Johonkin 75-77 asettuu normaalissa maantieajossa. Ja lähtee laskemaan hyvinkin nopeasti kun auton jättää tyhjäkäynnille... Ei ole missään vaiheessa ainakaan mittarin mukaan keittänyt (tiedä sitten kuinka oikeassa se taas on).. Kulutus ei kuitenkaan ole lisääntynyt eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt palamaan. Potilas m57n moottorilla jos sillä väliä on.Nyt: -17 G30 530e M-Sport
Ex: -04 E46 330dA M57N M-Sport II
-95 E34 525TDS Toukka
Comment
-
Täysin samanlaisessa kunnossa oli mullakin termari, kun uuden laitoin. Liekkö ihan normi homma, että ne noin sitten halkee:thinkOriginally posted by Spede90 View PostItsellä kanssa M57N ja lämmöt nousi juurikin tuohon n.70 asteeseen. Vaihdoin ensin EGR:n termostaatin, koska oli huomattavasti helpompi homma. Mutta tämä ei auttanut mitään ja kun sain päätermarin pois paikaltaan oli peli selvä sillä muoviset "kynnet" oli lohennut ja koko termari levinnyt.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
Kannattaa varmaan kertoa onko vanhemmalla vai uudemmalla koneella, uudemmassa vakiona jo 204hp...Originally posted by makek87 View PostPystyykö noista ahdoista päättelemään tehovaroista yhtään?
Kyseessä on e46 330d, joka on ohjelmoitu ja kuulemma putkistoa muokattu.. Ahtaa kuulemma 1,7bar.
Eikö noista joku 230hv/500nm yleensä yleensä oteta? :-)
Edit. Toteutuneista syöttömääristä näkee ainaki paljon vääntöä, sen avulla saat laskettua hp.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
Miten huuhdella jäähdytysjärjestelmä, jos ei ole muuta kuin kantovesi saatavilla? Lattiakaivo löytyy
Onko edes tarvetta, jos laittaa saman väristä tavaraa? Saako syylärin letkut irrottamalla systeemin niin tyhjäksi, että voisi vaihtaa eri väriset nesteet?
Kyseessä siis 330Xi, josta meni syyläri, uusi odottaa asennusta ja uusia O-renkaita.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Ei saa, lohkon kyljestä (samalla puolella kuin öljypohjan proppu) proppu auki niin tulee loputkin nesteet pihalle. Siihen pitää sitten viritellä joku letku tms. ettei roiski ihan vallattomasti ympäriinsä.Originally posted by 525iiäxä View PostSaako syylärin letkut irrottamalla systeemin niin tyhjäksi, että voisi vaihtaa eri väriset nesteet?
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment

Comment