Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    Meillä on perheessä ollut E46 2005 vuodesta lähtien, ja sen toista avainta ei ole käytetty sen jälkeen kun se luovutettiin uutena. Otin nyt tuon naftaliinista ja kokeilin, tadaa.. kaikki pelaa normaalisti. Eikä ole akkua ladattu 12 vuoteen.
    Joskus näinkin..

    Comment

    • jonsered92
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 470
      • JKL

      Originally posted by Lundersson View Post
      Itse tein niin (järjestelmän korkit kiinni) että anturin johto irti - uusi anturi oikeassa kädessä, vasemmalla vanha irti ja uusi paikalleen. Ehtii lorahtaa desin verran, joten vaihdon jälkeen lisäys tai miksei ennen jo valmiiksi. Ei tarvinnut ilmata.
      Juu kiitos vinkistä
      Nyt:e60 530xda herkuilla
      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5150
        • Joensuu

        Taitaa olla asc / abs punppu entinen? Inpalla luettu koodit ja antaa seuraavat:

        113 Pump unit, valves, wiring harness
        166 pressure sensor 2 electrical failure
        165 pressure sensor 1 electrical failure

        Mitä on nuo pressure sensorit? Onko ne vaan syy ja seuraus koodissa, kun punppu, tai sen elektroniikka on paskana?
        Viikon verran mollottivat palaa valot heti käynnistyksestä lähtien päällä, mutta eilen kärsi ajaa kauppaan viiden kilsan päähän, eikä syttyneet. Takas tullessa kyllä taas syttyivät. Nopeus yms pelaa normaalisti, joten abs-anturit on ehjät.
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • sanmppa361
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 16
          • kuopio

          [QUOTE=ruupanen;3941974]Taitaa olla asc / abs punppu entinen? Inpalla luettu koodit ja antaa seuraavat:

          113 Pump unit, valves, wiring harness
          166 pressure sensor 2 electrical failure
          165 pressure sensor 1 electrical failure


          Taitaa olla pumpusta hiilet loppu, kopauttamalla pumppua voi kokeilla yrittääkö lähtee päälle.

          Comment

          • Suorakuus
            Bimmer Rookie
            • Sep 2016
            • 123
            • Etelä-Pohjanmaa

            Mikähän nelikutoseen iski? Vaihtelin tuossa sisävaloihin pari polttimoa ledeiksi, suurin osa oli vaihdettu jo ed. omistajan toimesta. Nyt huomasin ettei sisävalot enää syty katkaisijasta, jos auto on käynnissä. Virrat päällä tai ovi auki syttyy joskus. Takasisävalot pelaa napista normaalisti, lukuvalot ja hanskalokeron valo toimii, takakontin valot toimii, mikä vikana?

            E: Vaihdoin nuo muutama polttimo takaisin vakioksi niin ongelma poissa, pitääkö tilata canbus polttimot?
            Last edited by Suorakuus; 05-10-2017, 17:05.

            Comment

            • Atomi
              Newbiemmer
              • Dec 2010
              • 15
              • Pirkanmaa

              e46 320d -2000. Missä kohtaa autoa ja polttoainelinjaa on syöttö- ja paluulinjan yhdyskappale ts. H-kappale, osa 12?. http://workshop-manuals.com/bmw/3_se...nes)/page_839/

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1832
                • Karjaa

                Originally posted by Suorakuus View Post
                E: Vaihdoin nuo muutama polttimo takaisin vakioksi niin ongelma poissa, pitääkö tilata canbus polttimot?
                Canbuseja ne pitää joka tapauksessa olla ettei tule vikakoodeja. Tuo "palamattomuus" ei tosin johdu siitä, vaan jotain muuta outoa siellä on.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  Originally posted by Atomi View Post
                  e46 320d -2000. Missä kohtaa autoa ja polttoainelinjaa on syöttö- ja paluulinjan yhdyskappale ts. H-kappale, osa 12?. http://workshop-manuals.com/bmw/3_se...nes)/page_839/
                  Ei tuo osa 12 ainakaan mikään putkien yhdyskappale ole, joku pidike?
                  Tuossa linkkissäsi pari sivua eteenpäin on numerot ja osien nimet, mutta nekin vähän sekaisesti. Tuo 12 olisi polttoainelinja ja 10 joka paluu, lukee tankin korkki? Vai missä nuo numeroiden selitykset on...

                  Commonrailissa jossa siirtopumppu pohjassa, tulee edestä yksi paluu liitos ennen pumppua, mutta tässä pitäisi olla vaan suorat putket.



                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • Suorakuus
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2016
                    • 123
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    Originally posted by Wespa View Post
                    Canbuseja ne pitää joka tapauksessa olla ettei tule vikakoodeja. Tuo "palamattomuus" ei tosin johdu siitä, vaan jotain muuta outoa siellä on.
                    Hmm..outoa:think hain paikallisesta ikhsta canbus-polttimot ja toistaiseksi toimii ainakin normaalisti.

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1193
                      • Muhos

                      Originally posted by Esal View Post
                      Ei tuo osa 12 ainakaan mikään putkien yhdyskappale ole, joku pidike?
                      Tuossa linkkissäsi pari sivua eteenpäin on numerot ja osien nimet, mutta nekin vähän sekaisesti. Tuo 12 olisi polttoainelinja ja 10 joka paluu, lukee tankin korkki? Vai missä nuo numeroiden selitykset on...
                      Ota mieluummin pari sivua taaksepäin, niin saat dieselkoneisen osien selitykset. http://workshop-manuals.com/bmw/3_se...esel_engines)/
                      Taisit katsoa selityksen bensakoneisen taulukosta.

                      Olisko niin että kysymyksen esittäjällä on esimerkissään common railin periaatekaavio? Jakajapumpullisessa ei kai tuota H-kappaletta olekaan...
                      Last edited by MPV; 06-10-2017, 14:47. Reason: korjasin hieman kun ajattelin enemmän

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        Originally posted by MPV View Post
                        Ota mieluummin pari sivua taaksepäin, niin saat dieselkoneisen osien selitykset.
                        Taisit katsoa selityksen bensakoneisen taulukosta.
                        Nonniin, ajattelinkin kun oli niin sekaisin osat

                        Mutta siltikään en ymmärrä miksi kuvaan on tuollainen H-pala piirretty...commonrailissakaan ei ole H-liitosta vaan T, näkyy seuraavalla sivulla siirtopumpun imupuolella.
                        Last edited by Esal; 06-10-2017, 14:53.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          Originally posted by Esal View Post
                          Nonniin, ajattelinkin kun oli niin sekaisin osat

                          Mutta siltikään en ymmärrä miksi kuvaan on tuollainen H-pala piirretty...commonrailissakaan ei ole H-liitosta vaan T, näkyy seuraavalla sivulla siirtopumpun imupuolella.
                          Alan kallistua siihen ajatukseen, että tuo kaavio on väärin tuossa ohjeessa... Yritin etsiä common railin vastaavaa ja siellä oli mielestäni aivan identtinen kuvaus. T-palahan tuo "Quick-release coupling" tosiaan on, jos ajattelee sen niin että siinä on kolme liitosta, mutta eikö tuosta saa periaatteeesa H-palan, jos mukaan laskee osan nro 5? Sittenhän on kaksi tuloa, kaksi lähtöä...

                          Comment

                          • Jiberish
                            Newbiemmer
                            • Aug 2017
                            • 20
                            • Helsinki

                            Originally posted by Lundersson View Post
                            Imusarjan alla oleva huohotinventtiili vaihtoon. Varmista että on kylmän maan malli ja kannattaa ottaa tarvittavat 3 eristettyä yhdysletkua. Yleensä hajoavat purkaessa. Imusarja on siis irroitettava joten sen tiivistesarja on myös kannattava. Tämän paketin saa esim bemariosat.fi:stä ~200€. Vaihto-operaatioon meni nelisen tuntia kun itse touhusi rauhassa. Samalla tulee alipaineletkuja tarkasteltua ja imusarjan kumitulppia etc.
                            Huohotin+ letkut ja imusarjan tiivisteet vaihdettu. Vieläkin antaa samat koodit.... Mistäs seuraavaksi lähtisi etsimään ?

                            Comment

                            • Lundersson
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2009
                              • 245
                              • Kerava

                              Originally posted by Jiberish View Post
                              Huohotin+ letkut ja imusarjan tiivisteet vaihdettu. Vieläkin antaa samat koodit.... Mistäs seuraavaksi lähtisi etsimään ?
                              Hävisikö alipaine? Varmista vielä kaikki liitokset vaikka sillä motor starterilla tai vastaavalla ettei nyt jostain vuoda ilmaa sen massamittarin jälkeen.
                              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                              ex 325 e30, 316ti e46

                              Comment

                              • Atomi
                                Newbiemmer
                                • Dec 2010
                                • 15
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by MPV View Post
                                Alan kallistua siihen ajatukseen, että tuo kaavio on väärin tuossa ohjeessa... Yritin etsiä common railin vastaavaa ja siellä oli mielestäni aivan identtinen kuvaus. T-palahan tuo "Quick-release coupling" tosiaan on, jos ajattelee sen niin että siinä on kolme liitosta, mutta eikö tuosta saa periaatteeesa H-palan, jos mukaan laskee osan nro 5? Sittenhän on kaksi tuloa, kaksi lähtöä...

                                Möngin ja kömmin auton alla ja siellähän se tankin ja rungon välissä. Ei näkynyt vuotoa. Mutta pääasia että h-kapppale löytyi. Alkoi jo vähän ihmetyttämään, kun ohitetusta naftan syöttölinjasta tuli naftaa, kun tankissa oleva siirtopumppu käynnistyi. Seuraavaksi jatketaanki sitten päänraapimista ilmavuodon osalta löytyisikö se pumpun ylivuotoventtilistä..?
                                Eli kaavio pitää paikkansa ja kyseessä jakajapumpullinen kampe.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎