Originally posted by Lerpsu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostRatti vinossa -> onkohan ohjausvaihde keskitetty asennuksen jälkeen :think Ja auraus voi olla perseellään, tehnee kääntämisestä raskaampaa tuolla koolla.
Comment
-
-
Ite kun vaihdoin hammastangon nii mittasin rullamitalla kummanki puolen samaan mittaan. Millin päälle se ei periaatteessa oo kun raidetangoillahan se kulmiensäädössä laitetaan hyväksi. Kunhan ratti pyörii kunmpaanki suuntaan olikohan 1,75 kierrosta nii hyvä.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Mites e46 avossa saa katon esim.puolittain auki että se luukku olisi pystyssä? Pitäisi saada maaliraja sinne koteloon ku takakylki maalataan?
Lähteekö kylkilistat ihan vain ulospäin vetämällä?Harley-davidson sportster -09
Yamaha R1 -02
e61 520d lci
micra
Exät
e24 635csi
e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
e34 520, 540, 535
e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
e46 316, 323
e39 523,520x2
Comment
-
-
Originally posted by Lerpsu View PostEi startata uutta topiccia tälle, joten isketään kysymystä tänne.
Uudella kiesissiä (2003, 325i touring) on 225/40/18 nastarenkaat, jotka tuntuu aivan h*lvetin raskaalta. Matalassa vauhissa tuntuu, että kuivan asvaltin päällä joutuu kääntämään ihan tosissaan. Vanteet ei ole alkuperäiset, vaan jotku kiinatinakiekot.
Onko tuo koko oikeasti niin ylisuuri, että tekee kääntämistä todella raskasta?
Hieman asiaa sivuten, auto menossa aurauskulmiensäätöön tulevalla viikolla. Entinen omistaja vaihtanut hammastangon ja ratti on piirun verran vinossa. Alusta muuten tällä hetkellä varsin kysymysmerkki, mutta 900 kilometrin kotireissulla tuntui varsin hyvältä kunhan suodatti pois renkaiden tuottaman haasteen. Näillä asioilla tuskin vaikutusta..
Aika isoja eroja tuntuu renkaat tekevän.
Comment
-
-
Onkohan noissa schmiedmannin kässärinkengissä asennustarvikkeet mukana kun myyvät niitä eriksee:thinkBmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by bigblock View PostMulla 330i toukka -01 ja kesällä alla 225/40-18 kitkat ja ihmettelin todella kevyttä ohjaus tuntumaa nyt vaihdoin alle 225/45-17 nastat ja ohjaus vaste kasvoi sopivan tuntuiseksi.
Aika isoja eroja tuntuu renkaat tekevän.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by tuningki View PostOnkohan noissa schmiedmannin kässärinkengissä asennustarvikkeet mukana kun myyvät niitä eriksee:think
Comment
-
-
Onkos 330d m57 venttiilikopan tiivisteen vaihto kui iso työmaa? Vuotaa jonkun verta öljyä ahtimen yläpuolelta ja valuu sitten ahtimen päälle. Vai onko tuolla jotain muita mahdollisia vuoto kohtia jotka ois mahdollisia? En ole vielä asiaa ehtinyt tarkemmin tutkimaan joten tuo ny vain oma veikkaus/ arvio..F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Originally posted by Bnito View PostOnkos 330d m57 venttiilikopan tiivisteen vaihto kui iso työmaa? Vuotaa jonkun verta öljyä ahtimen yläpuolelta ja valuu sitten ahtimen päälle. Vai onko tuolla jotain muita mahdollisia vuoto kohtia jotka ois mahdollisia? En ole vielä asiaa ehtinyt tarkemmin tutkimaan joten tuo ny vain oma veikkaus/ arvio..
Jos huohotin on tukossa, imusarjan puolelta voi kampikammion tuuletusputkesta vuotaa öljyä.
Muutoin venttiilikopan tiiviste on hyvä arvaus.
Comment
-
-
330d pätkii yläkierroksilla ja yskii mustaa putkesta elikkä soppa saa happea ei aiemmin teki samaa alipine vuodon takia eikä ahtimen siivet päässyt aukeamaan nyt ei vuotoja missään mutta vedot puuttuu 3 tonnin jälkeen alaalta vääntää täydellä paukulla mutta ylemmäs kun pääsee niin hyytyy ja alkaa pätkiä. Voiko alipaine kellon ohjuksessa olla vikaa? Kellään muilla saman tyyppistä ollut? Siivet toimii sulavasti ja alipaine kellokin pitää alipaineet sisässä..
Comment
-
-
Olishan siihen käynyt Bosch 140A laturikin
Tuossa kohtaa olis kannattanut päivittää se laturi isommaksi eli siihen käy E39 523i laturi vm-98 eli se on Bosch 140A suurin ns. heittämällä käyvä ei tarvii tehdä virityksiä , sellaisen laitoin E46 325ti Compaktiin vm-2002.
Originally posted by Jampsu87 View PostTuosta e46 330i laturista vielä. Alkuperäinen laturi on Bosch merkkinen mutta en tiedä onko se 90a vai 120a. Kl-varaosat tarjosi vain 90a ja 120a laturia auton tiedoilla. Tilasin sitten summassa sen 120a version. Kävin hakemassa tänään laturin ja se on Valeon merkkinen numero 437115 tai Valeon uudelleen kasaama, laturin takaosan muovissa on Boschin merkinnät jonka päälle on puolittain liimattu uusi Valeon oma tarra.
Auton ohjauskaapelin liittimessä on vain kahdelle pinnille ne vastakappaleet, mutta tuossa uudessa laturissa on kolme pinniä liittimessä. Molemmat liittimet on kyllä suorakulmaisia ja äkkiseltään täysin saman näköisiä muuten.
Toimiiko tuo laturi tässä autossa jos tuo yksi pinni jää liittämättä?
Tuli nakattua Valeo paikoilleen ja hyvinhän se näyttäisi toimivan vaikka yksi pinni jäi liittimestä ylimääräiseksi. Lähtipä konehuoneesta mukavasti kaikenlaisia sivuääniä pois uudella laturilla.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostKampikammion huohotin voisi olla ensimmäinen tutkinnan kohde, erityisesti jossei sitä ole koskaan vaihdettu. M57:ssa on huoparullasuodatin, se voi tukkeutua, sinne sopii uudempi vortex-mallinen paikalleen.
Jos huohotin on tukossa, imusarjan puolelta voi kampikammion tuuletusputkesta vuotaa öljyä.
Muutoin venttiilikopan tiiviste on hyvä arvaus.
Jos oikein ymmärsin niin suuttimet tulee irroittaa venttiilikopan tiivisteen vaihdossa pois tieltä? Varmistelin jo edelliseltä omistajalta että suuttimet on käyneet irti kannesta noin vuosi takaperin kun niiden ohivuodot (?) mitattiin ja olihan ne irroitettu. Eli voisivat ehkä jopa irrota helposti.
Oliko tuohon suuttimien irroituukseen olemassa joku aputyökalu jos ovat yhtään jumissa?F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Originally posted by apeka View Post330d pätkii yläkierroksilla ja yskii mustaa putkesta elikkä soppa saa happea ei aiemmin teki samaa alipine vuodon takia eikä ahtimen siivet päässyt aukeamaan nyt ei vuotoja missään mutta vedot puuttuu 3 tonnin jälkeen alaalta vääntää täydellä paukulla mutta ylemmäs kun pääsee niin hyytyy ja alkaa pätkiä. Voiko alipaine kellon ohjuksessa olla vikaa? Kellään muilla saman tyyppistä ollut? Siivet toimii sulavasti ja alipaine kellokin pitää alipaineet sisässä..*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by BeMMi_PoJu98 View PostMitä vaikutusta/oireita kyseisillä vikakoodeilla on(löyty shadow memorysta inpalla)?
Autona E46 320i M52TUB20
file:///C:/Users/matam/OneDrive/Tiedostot/shadowmemory%2017.9.17.pdf
133 CAN Signal ASC -Timeout
35 Aux. Air Injection System Relay
62 Aux. Air Injection System -Switching Valve
126 Activation Tank Leak Pump Solenoid
127 Activation Pump Solenoid
Tuolta katoin koodit englanniksi:
http://realitypod.com/2012/06/08/bmw...-e90-and-more/---------------------------------------------------------------
BMW 330Ci -00 E46 "käyttis
BMW 535d -05 E61:think "käyttökuntoon rojekti"
Exät:
BMW 320i -98 E46
BMW 320i -93 E36
Comment
-
Comment